Η Οργανωμένη Κοινωνία Πολιτών στην Ελλάδα: Mπορεί να γίνει ισχυρή ? Aστέρης Χουλιάρας Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Party (!) Politics Public Opinion Survey on Entertainment Habits, Political Extremes, and Social Change in Greece during Crisis By Inter Alia Team.
Advertisements

Παρουσίαση: Μ. Σαμαρά Τμήμα Στρατηγικής και Ανάπτυξης, ΕΚΤ/ΕΙΕ Εθνικό Σημείο Επαφής για το 7ο ΠΠ και τα ανταγωνιστικά προγράμματα Ε &Τ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ & Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Με βάση τον Νόμο 4186 ( ΦΕΚ 193/ ), το ΠΔ 68/2014 ( ΦΕΚ 110/ ), τη Νομοθετική Ρύθμιση της και τη.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΒΑΣΕΙ ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΩΝ ΣΕΝΑΡΙΩΝ. Σμαράγδα Φαρίδου,
Στόχοι ενότητας: Να ορίζεις την έννοια της ομοιόστασης και να περιγράφεις το γενικό μηχανισμό της Να εξηγείς το μηχανισμό διατήρησης της θερμοκρασίας.
 ΦΑΣΗ 1 η : ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ με Αξιολόγηση εναλλακτικών προμηθευτών για το ίδιο προϊόν ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ : πρέπει να είναι γνωστό πόσο δημοφιλές είναι.
Ο Οργανισμός Enterprise Greece αποτελεί μετεξέλιξη της «Επενδύστε στην Ελλάδα Α.Ε.» (Invest in Greece) - στην οποία ενσωματώνονται, μεταξύ άλλων, και.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 1 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης.
ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων διαφέρουν μεταξύ τους και δεν είναι όλες εξίσου κατάλληλες για κάθε ερευνητικό πρόβλημα.
Η ανθρωπολογία στη χώρα των πραγμάτων… Είναι ο υλικός κόσμος άψυχος και παθητικός στον αντίποδα της οντότητας άνθρωπος που είναι ζωντανός και ενεργητικός;
Για να χρησιμοποιήσουμε κάποιο ψυχομετρικό μέσο (είτε το έχουμε επιλέξει ανάμεσα στα έτοιμα-σταθμισμένα είτε το έχουμε κατασκευάσει μόνοι μας), θα πρέπει.
1 Πολιτιστικός ιμπεριαλισμός- πολιτιστική παγκοσμιοποίηση.
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» Έλενα Περικλέους.
Βασικές έννοιες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας
Ανοιχτά δεδομένα στη δημόσια υγεία Το παράδειγμα των ΗΠΑ και η προστιθέμενη αξία του για την Ευρωπαϊκή Ένωση Εβίκα Καραμαγκιώλη, Ελένη-Ρεβέκκα Στάιου,
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
MOORE STEPHENS GREECE.
Ολιστική Προσέγγιση και Βιωσιμότητα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ Τι είναι αλκοολισμός;
Το κουτσομπολιό και η φήμη στην κλασική Αθήνα
Koυβουτσάκη Κατερίνα Φιλόλογος
Π.Ο.Υ.- Υγιείς Πόλεις στην Ευρώπη και στην Ελλάδα 16η Συνάντηση Εργασίας Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων Καλλιθέα, 7 Ιουλίου 2017 Νταίζη Παπαθανασοπούλου,
Ιστορία των γυναικών και του φύλου
Facebook, δημοσιογραφία και πολιτική επικοινωνία
Εγκυρότητα και αξιοπιστία
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ alco THE PULSE OF SOCIETY.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΙΕΚ Ελληνικού
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
About social politics Ιούλιος 2017.
Της Μαθήτριας Α’ Λυκείου Μποσμαλή Αγγελική Υπ. Καθηγητής: Κ. Δούκας
11. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
Τι είναι η AIESEC; Η AIESEC είναι ένας παγκόσμιος νεανικός οργανισμός που προσπαθεί να πετύχει ειρήνη στον κόσμο και μεγιστοποίηση των ανθρώπινων δυνατοτήτων,
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Άσκηση στο νερό και τρίτη ηλικία
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΗΓΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Δρ
Ο Χορός ως Φυσική Δραστηριότητα
Ζωγραφίζοντας την αυλή του σχολείου
Διδάσκων: Αστέρης Πλιάκος
Λίνος Υφαντής, Επιμορφωτής Β Επιπέδου ΠΕ 02
Το Νερό και ο Άνθρωπος: Μια αειφόρος σχέση Ζωής
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Πρόγραμμα Κοινωνικοοικονομικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Keep calm and Keep writing «Οι μαθητές γράφουν ποιήματα-πεζά-θεατρικά»
Η ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου.
Καθηγητής Aστέρης Χουλιάρας Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Β1 Κωνσταντίνα Θεοδωροπούλου
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
ΜΕΓΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΑΘΗΝΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2011
Koντά στο τζάκι.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: Η οργάνωση του χώρου στην κοινωνία.
Ταχύτητα και ποιότητα κατά την απονομή της Δικαιοσύνης
Be Innovative Kinetic European (BIKE)
ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ
Πολιτική Επιστήμη ΙΙ Θεωρίες πλουραλισμού.
Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: Έκθεση Ανταγωνιστικότητας Ανάλυση για την Κύπρο ΕΓΣ ΟΕΒ – Καταστατικό Μέρος 7 Μαΐου 2018.
Η Συμμετοχή των Μεταναστών στη Δημόσια Ζωή: Εμπειρίες από την Ελλάδα και την Ευρώπη Immigrant Participation in Public Life: European & Greek experiences.
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Πολιτική Επιστήμη ΙΙ Θεωρίες των ελίτ.
Internet safety Λεόντειος Σχολή Αθηνών Δημοτικό Στ2
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
Erasmus+Czech Republic
Robert Owen Robert Owen , born in Newtown, Montgomeryshire, Wales was a social reformer and one of the founders of socialism and the cooperative movement.Owen's.
OIKONOMIKO ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ alco THE PULSE OF SOCIETY.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Οργανωμένη Κοινωνία Πολιτών στην Ελλάδα: Mπορεί να γίνει ισχυρή ? Aστέρης Χουλιάρας Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Μια ισχυρή κοινωνία πολιτών συνδέεται θετικά με Καλύτερη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών Θεσμική ανάπτυξη Οικονομική μεγέθυνση Δίκτυα κοινωνικής αλληλεγγύης Συλλογική ευημερία

Sheri Berman (1997). “Civil society and the collapse of the Weimar Republic.” World Politics 49 (n.3 April):

Τι είναι το Κοινωνικό Κεφάλαιο ? Είναι μια κουλτούρα εμπιστοσύνης και συνεργασίας, που καθιστά τη συλλογική δράση εφικτή και αποτελεσματική. Σύμφωνα με τον Putnam, πρόκειται για την ικανότητα μιας κοινότητας να περάσει από το «εγώ» στο «εμείς». Αυτό επιτρέπει στο να οικοδομηθούν πολιτικοί θεσμοί ικανοί να επιλύσουν τα προβλήματα του συνόλου.

Koινωνικό Κεφάλαιο Η εμπιστοσύνη διευκολύνει τη συλλογική κινητοποίηση, επιτρέποντας την υλοποίηση έργων, σχεδίων και δράσεων που θα ήταν αδύνατες σε μια κοινωνία που κυριαρχεί η καχυποψία. προάγει την αλληλεγγύη μεταξύ ανθρώπων που δεν γνωρίζονται προσωπικά.

Robert Putnam

Tο παρελθόν επηρεάζει το παρόν Στη Βόρεια Ιταλία υπάρχει μια παράδοση κοινοτικής αυτοδιοίκησης που έχει τις ρίζες της στο 12 ο αιώνα. Η Νότια Ιταλία βαρύνεται από μια μακρά ιστορία φεουδαλικής, ξένης, γραφειοκρατικής και απολυταρχικής εξουσίας. Η ιστορία εξηγεί τη λειτουργία ή δυσλειτουργία των θεσμών. Επομένως το κοινωνικό κεφάλαιο είναι και δεν μπορεί να δημιουργηθεί κατά παραγγελία.

Δύο «είδη» κοινωνικού κεφαλαίου Θετικό (Bridging) Διευρυμένες αμοιβαίες κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις. Χαρακτηρίζεται ως ‘generalised’ λειτουργώντας ως «γέφυρα» ανάμεσα σε ομάδες και κοινότητες. Αρνητικό (Bonding) Εμπιστοσύνη μόνο στους συγγενείς, τους γείτονες και τα μέλη της κοινότητας. Χαρακτηρίζεται επίσης ως ‘particularized’ στο εσωτερικό της ίδιας ομάδας ή κοινότητας.

Η ελληνική κοινωνία πολιτών θεωρείται ‘αδύναμη’ Διάφορες εμπειρικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα επίπεδα διαπροσωπικής εμπιστοσύνης και εμπιστοσύνης στους θεσμούς είναι σε γενικές γραμμές πολύ χαμηλότερα στην Ελλάδα απ’ ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης εθνικιστικά αισθήματα και αρνητικές αντιλήψεις για άλλες εθνικές και εθνοτικές ομάδες τείνουν να είναι σχετικά υψηλές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Δείκτης συμμετοχής στα κοινά (Active citizenship) (Βασισμένο στη European Social Survey)

Γιατί η ελληνική κοινωνία πολιτών είναι αδύναμη ? Σχετικά χαμηλό επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης Οθωμανικό παρελθόν Χριστιανική Ορθόδοξη κουλτούρα Ιστορική ανάπτυξη (διαδικασία πολιτικής ενσωμάτωσης) Κάθετα πελατειακά δίκτυα Ευκαιριακή πολιτική κουλτούρα Πυκνότητα οικογενειακών δεσμών Έντονα παρεμβατικό κράτος Κράτος-εισοδηματίας (Rentier-state) Κυριαρχία πολιτικών κομμάτων (partocracy) Έλλειψη πολιτειακής εκπαίδευσης Ατομιστικές κοινωνικές νόρμες Έντονα υλιστική κοινωνία Αναποτελεσματικό κράτος

Μπορεί η οικονομική κρίση να ενισχύσει το κοινωνικό κεφάλαιο και την κοινωνία πολιτών ? Ναι Γιατί κάνει τους πολίτες να αμφισβητούν τις ικανότητες των ελίτ. Προάγει πολιτική συμμετοχή. Ευνοεί νέες μορφές αλληλεγγύης. Υποσκάπτει παραδοσιακές κοινωνικές νόρμες που εμποδίζουν την συνεργασία. Όχι Ενισχύει το θετικό κοινωνικό κεφάλαιο. Ενδυναμώνει τους οικογενειακούς δεσμούς. Αυξάνει το ρατσισμό. Προάγει ατομιστικές συμπεριφορές.

Μπορεί η ενίσχυση της οργανωμένης κοινωνίας πολιτών να προέλθει από τρίτους ; Κράτος: Όχι. Συρρικνούμενοι πόροι. Ευρωπαϊκή Ένωση: Ναι και όχι. Η συγχρηματοδότηση αποτελεί εμπόδιο. Γραφειοκρατικά εμπόδια. Έλλειψη ευελιξίας. Τα Ιδιωτικά Ιδρύματα: Η μεγάλη ευκαιρία.