ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΣΤΑΤΗΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΙΔΑΝΙΚΟΣ Μ/Σ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΣΤΑΤΗΣ ΔΡΟΜΕΑΣ Ωμική Αντίσταση Στάτη Αντίδραση Διαρροής ΣΤΑΤΗΣ Απώλειες Πυρήνα Αντίσταση Μαγνήτισης Επαγόμενη Τάση Δρομέα Επαγωγική Αντίδραση Δρομέα ΔΡΟΜΕΑΣ Πραγματική Ωμική Αντίσταση Δρομέα
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ ΙΣΧΥΟΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΧΥΣ – ΡΟΠΗ - ΑΠΩΛΕΙΕΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΧΥΣ – ΡΟΠΗ - ΑΠΩΛΕΙΕΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΧΥΣ – ΡΟΠΗ - ΑΠΩΛΕΙΕΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΣΚΗΣΗ 1η Ένας επαγωγικός κινητήρας τεσσάρων πόλων έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 400V, 10hp και 50Hz αντίστοιχα. Ο κινητήρας συνδέεται σε αστέρα και η ολίσθησή του στην πλήρη φόρτιση είναι 5%. (α) Ποιά είναι η σύγχρονη ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα; (β) Ποιά είναι η ταχύτητα περιστροφής του δρομέα κατά τη λειτουργία με ονομαστικό φορτίο; (γ) Ποιά η συχνότητα στο δρομέα κατά τη λειτουργία με ονομαστικό φορτίο; (δ) Ποιά είναι η ροπή που ασκείται στον άξονα κατά τη λειτουργία με ονομαστικό φορτίο;
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΣΚΗΣΗ 2η Ένας τριφασικός επαγωγικός κινητήρας με ονομαστική τάση, συχνότητα και ισχύ 400V, 50Hz και 37kW αντίστοιχα, λειτουργεί με ρεύμα 72 Α και συντελεστή ισχύος 0,85 επαγωγικό. Οι απώλειες χαλκού στο στάτη είναι 2kW και οι απώλειες χαλκού στο δρομέα 700W. Οι απώλειες τριβής και εξαερισμού είναι 600W και οι απώλειες πυρήνα 1800W. Να υπολογιστούν: (α) Η ισχύς διακένου PAG. (β) Η ισχύς που μετατρέπεται από ηλεκτρική σε μηχανική PCONV. (γ) Η ισχύς εξόδου. (δ) Η απόδοση του κινητήρα.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΣΚΗΣΗ 3η Ένας επαγωγικός κινητήρας συνδεδεμένος σε αστέρα, διαθέτει τέσσερις πόλους και έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 400V, 20kW και 50Hz αντίστοιχα. Οι σύνθετες αντιστάσεις στο ισοδύναμο κύκλωμα του κινητήρα (ανοιγμένες ως προς το στάτη) είναι οι παρακάτω: R1=0,641Ω, R2=0,332Ω, Χ1=1,106Ω, Χ2=0,464Ω, Χμ=26,3Ω Οι ολικές απώλειες περιστροφής έχουν τιμή 800W και θεωρούνται σταθερές. Οι απώλειες πυρήνα περιλαμβάνονται στις απώλειες περιστροφής. Αν η ολίσθηση του δρομέα είναι 2,2% στη λειτουργία με ονομαστική τάση και συχνότητα, να υπολογιστούν οι παρακάτω ποσότητες: (α) Η ταχύτητα περιστροφής (β) Το ρεύμα του στάτη (γ) Ο συντελεστής ισχύος (δ) Οι Pconv και Pout (ε) Οι τind και τload. (στ) Ο βαθμός απόδοσης
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Άσκηση 4η Ένας επαγωγικός κινητήρας συνδεδεμένος σε αστέρα, διαθέτει έξι πόλους και έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 440V, 75kW και 50Hz αντίστοιχα. Οι σύνθετες αντιστάσεις στο ισοδύναμο κύκλωμα του κινητήρα (ανοιγμένες ως προς το στάτη) είναι οι παρακάτω: R1=0,082Ω, R2=0,070Ω, Χ1=0,19Ω, Χ2=0,18Ω, Χμ=7,2Ω Οι απώλειες τριβών είναι ίσες με 1,3kW, οι κατανεμημένες απώλειες 150W και οι απώλειες πυρήνα 1,4kW. Εάν η ολίσθηση είναι ίση με 0,04 να υπολογιστούν: Α) Το ρεύμα γραμμής Β) Ο συντελεστής ισχύος του στάτη και του δρομέα. Γ) Οι απώλειες χαλκού στο στάτη. Δ) Η ισχύς διακένου και η ισχύς που μετατρέπεται από ηλεκτρική σε μηχανική. Ε) Η επαγόμενη ροπή και η ροπή φορτίου. ΣΤ) Η συνολική απόδοση της μηχανής. Ζ) Η ταχύτητα του κινητήρα σε στροφές/λεπτό.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Άσκηση 5η Ένας τριφασικός επαγωγικός κινητήρας 6 πόλων σε σύνδεση αστέρα έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 440V, 25hp και 60Hz αντίστοιχα. Η ωμική αντίσταση του στάτη είναι 0,25Ω και η επαγωγική του αντίδραση 0,7Ω. Η ωμική αντίσταση του δρομέα είναι 0,5Ω και η επαγωγική του αντίδραση 0,7Ω (οι τιμές των αντιστάσεων είναι ανοιγμένες στο επίπεδο τάσης του στάτη). Η ωμική αντίσταση και η επαγωγική αντίδραση του κλάδου διέγερσης έχουν τιμές 125Ω και 18Ω αντίστοιχα. Α) Υπολογίστε το ρεύμα και τον συντελεστή ισχύος κατά τη λειτουργία χωρίς φορτίο. Β) Υπολογίστε το ρεύμα και τον συντελεστή ισχύος και την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα όταν η ολίσθηση είναι ίση με 5%. Γ) Υπολογίστε το ρεύμα εκκίνησης (απευθείας εκκίνηση)