ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ
Advertisements

ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
Βασική περιγραφή στρεφόμενων ηλεκτρικών μηχανών
Αρχή λειτουργίας στοιχειώδους μηχανής Ε.Ρ. (1/2)
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
Κατανοεί τη συμπεριφορά της χωρητικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
RL, παράλληλα Στόχος Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΝΕΡΓΕΙΑ-ΙΣΧΥΣ.
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
Αντιστάσεις παράλληλα
Αντιστάσεις σε σειρά Δύο ή περισσότερες αντιστάσεις, λέμε ότι είναι συνδεδεμένες σε σειρά όταν το άκρο της μίας αντίστασης συνδέεται με την αρχή της άλλης.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
Ισχύς ελκυστήρων μέρος 1ο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ασύγχρονος τριφασικός τετραπολικός κινητήρας 380 V/50Hz με βραχυκυκλωμένο το δρομέα σε σύνδεση αστέρα έχει τις παρακάτω παραμέτρους ισοδύναμου κυκλώματος:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΡΙΦΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Ι.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 2: Ασύγχρονος Τριφασικός Κινητήρας Αρχή Λειτουργίας Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Άσκηση 1 η Ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος έχει ονομαστική ισχύ, ρεύμα και τάση 30hp, 110 A και 240V αντίστοιχα. Η ονομαστική.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 8: Θεωρία των δυο Στρεφόμενων Πεδίων Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 1: Βασικές Αρχές Ηλεκτρικών Μηχανών Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Η Συνολική Τάση εξ’ επαγωγής (Ηλεκτρεγερτική Δύναμη) του συνόλου των τυλιγμάτων μιας μηχανής συνεχούς ρεύματος ισούται με: C – Μια σταθερά διαφορετική.
ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #1
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΕΤΡΗΣΗ ΙΣΧΥΟΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
Μάθημα 2 Πρώτα Βήματα στη Σχεδίαση μίας Εγκατάστασης: Απαιτούμενες Ηλεκτρικές Γραμμές και Υπολογισμοί Φορτίων.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. ΑΠΛΟ ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΤΑΣΗ ΕΞ’ ΕΠΑΓΩΓΗΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΣΤΑΤΗΣ Τάση εξ’ επαγωγής στα άκρα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ Σ.Ρ. Πέτρος Μανουσαρίδης Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Όνομα: Σεβδαλής Κυριάκος
Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές
Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση
Προσδιορισμός φοράς επαγωγής μαγνητικού πεδίου Β σε ρευματοφόρο αγωγό με τον κανόνα του δεξιού χεριού.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Εκκίνηση με ομαλό εκκινητή
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ Οι μετασχηματιστές είναι ηλεκτρικές διατάξεις που μετατρέπουν (μετασχηματίζουν) την εναλλασσόμενη ηλεκτρική ενέργεια ενός επιπέδου τάσης.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΙΣΧΥΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Στατικός ηλεκτρισμός και ηλεκτρικό ρεύμα
ΜΕΓΙΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΙΣΧΥΟΣ
Ηλεκτρική θερμάστρα τροφοδοτείται από το δίκτυο της ΔΕΗ μέσω ενός ρυθμιζόμενου διακόπτη εναλλασσόμενου ρεύματος. Ποια η ωμική αντίσταση R του φορτίου,
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 4: Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου.
Συνδεσμολογία R - L Σειράς
Συγχροσύστημα εναλλασσομένου
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΡΓΟ - ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΗ ΣΤΡΟΦΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ.
Συνδεσμολογία R - C Σειράς
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΣΤΑΤΗΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΙΔΑΝΙΚΟΣ Μ/Σ

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΣΤΑΤΗΣ ΔΡΟΜΕΑΣ Ωμική Αντίσταση Στάτη Αντίδραση Διαρροής ΣΤΑΤΗΣ Απώλειες Πυρήνα Αντίσταση Μαγνήτισης Επαγόμενη Τάση Δρομέα Επαγωγική Αντίδραση Δρομέα ΔΡΟΜΕΑΣ Πραγματική Ωμική Αντίσταση Δρομέα

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΚΥΚΛΩΜΑ

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΚΥΚΛΩΜΑ

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΡΟΗΣ ΙΣΧΥΟΣ

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΧΥΣ – ΡΟΠΗ - ΑΠΩΛΕΙΕΣ

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΧΥΣ – ΡΟΠΗ - ΑΠΩΛΕΙΕΣ

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΙΣΧΥΣ – ΡΟΠΗ - ΑΠΩΛΕΙΕΣ

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΣΚΗΣΗ 1η Ένας επαγωγικός κινητήρας τεσσάρων πόλων έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 400V, 10hp και 50Hz αντίστοιχα. Ο κινητήρας συνδέεται σε αστέρα και η ολίσθησή του στην πλήρη φόρτιση είναι 5%. (α) Ποιά είναι η σύγχρονη ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα; (β) Ποιά είναι η ταχύτητα περιστροφής του δρομέα κατά τη λειτουργία με ονομαστικό φορτίο; (γ) Ποιά η συχνότητα στο δρομέα κατά τη λειτουργία με ονομαστικό φορτίο; (δ) Ποιά είναι η ροπή που ασκείται στον άξονα κατά τη λειτουργία με ονομαστικό φορτίο;

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΣΚΗΣΗ 2η Ένας τριφασικός επαγωγικός κινητήρας με ονομαστική τάση, συχνότητα και ισχύ 400V, 50Hz και 37kW αντίστοιχα, λειτουργεί με ρεύμα 72 Α και συντελεστή ισχύος 0,85 επαγωγικό. Οι απώλειες χαλκού στο στάτη είναι 2kW και οι απώλειες χαλκού στο δρομέα 700W. Οι απώλειες τριβής και εξαερισμού είναι 600W και οι απώλειες πυρήνα 1800W. Να υπολογιστούν: (α) Η ισχύς διακένου PAG. (β) Η ισχύς που μετατρέπεται από ηλεκτρική σε μηχανική PCONV. (γ) Η ισχύς εξόδου. (δ) Η απόδοση του κινητήρα.

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΣΚΗΣΗ 3η Ένας επαγωγικός κινητήρας συνδεδεμένος σε αστέρα, διαθέτει τέσσερις πόλους και έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 400V, 20kW και 50Hz αντίστοιχα. Οι σύνθετες αντιστάσεις στο ισοδύναμο κύκλωμα του κινητήρα (ανοιγμένες ως προς το στάτη) είναι οι παρακάτω: R1=0,641Ω, R2=0,332Ω, Χ1=1,106Ω, Χ2=0,464Ω, Χμ=26,3Ω Οι ολικές απώλειες περιστροφής έχουν τιμή 800W και θεωρούνται σταθερές. Οι απώλειες πυρήνα περιλαμβάνονται στις απώλειες περιστροφής. Αν η ολίσθηση του δρομέα είναι 2,2% στη λειτουργία με ονομαστική τάση και συχνότητα, να υπολογιστούν οι παρακάτω ποσότητες: (α) Η ταχύτητα περιστροφής (β) Το ρεύμα του στάτη (γ) Ο συντελεστής ισχύος (δ) Οι Pconv και Pout (ε) Οι τind και τload. (στ) Ο βαθμός απόδοσης

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Άσκηση 4η Ένας επαγωγικός κινητήρας συνδεδεμένος σε αστέρα, διαθέτει έξι πόλους και έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 440V, 75kW και 50Hz αντίστοιχα. Οι σύνθετες αντιστάσεις στο ισοδύναμο κύκλωμα του κινητήρα (ανοιγμένες ως προς το στάτη) είναι οι παρακάτω: R1=0,082Ω, R2=0,070Ω, Χ1=0,19Ω, Χ2=0,18Ω, Χμ=7,2Ω Οι απώλειες τριβών είναι ίσες με 1,3kW, οι κατανεμημένες απώλειες 150W και οι απώλειες πυρήνα 1,4kW. Εάν η ολίσθηση είναι ίση με 0,04 να υπολογιστούν: Α) Το ρεύμα γραμμής Β) Ο συντελεστής ισχύος του στάτη και του δρομέα. Γ) Οι απώλειες χαλκού στο στάτη. Δ) Η ισχύς διακένου και η ισχύς που μετατρέπεται από ηλεκτρική σε μηχανική. Ε) Η επαγόμενη ροπή και η ροπή φορτίου. ΣΤ) Η συνολική απόδοση της μηχανής. Ζ) Η ταχύτητα του κινητήρα σε στροφές/λεπτό.

ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Άσκηση 5η Ένας τριφασικός επαγωγικός κινητήρας 6 πόλων σε σύνδεση αστέρα έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 440V, 25hp και 60Hz αντίστοιχα. Η ωμική αντίσταση του στάτη είναι 0,25Ω και η επαγωγική του αντίδραση 0,7Ω. Η ωμική αντίσταση του δρομέα είναι 0,5Ω και η επαγωγική του αντίδραση 0,7Ω (οι τιμές των αντιστάσεων είναι ανοιγμένες στο επίπεδο τάσης του στάτη). Η ωμική αντίσταση και η επαγωγική αντίδραση του κλάδου διέγερσης έχουν τιμές 125Ω και 18Ω αντίστοιχα. Α) Υπολογίστε το ρεύμα και τον συντελεστή ισχύος κατά τη λειτουργία χωρίς φορτίο. Β) Υπολογίστε το ρεύμα και τον συντελεστή ισχύος και την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα όταν η ολίσθηση είναι ίση με 5%. Γ) Υπολογίστε το ρεύμα εκκίνησης (απευθείας εκκίνηση)