1 Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ 2 ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι η θετική επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των έμβιων όντων και γενικά των φαινομένων της ζωής Μελετά τα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Advertisements

Παρουσίαση: Νίκος Στράντζιας
Ερευνώ & ανακαλύπτω στ δημοτικου
ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
Κοσμαρά Μαρκέλλα Κληματσίδα Κατερίνα Καρβουνίδου Ελευθερία
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Τα βιολογικά συστήματα στα θέματα του διαγωνισμού PISA
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΠΙΚΤΗΤΗΣ ΑΝΟΣΟΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑΣ (A.I.D.S.)
Βιολογία Γ΄ Γυμνασίου.
Είναι τα ζώα στα οποία έχει τροποποιηθεί το γενετικό τους υλικό με την προσθήκη γονιδίων συνήθως από κάποιο άλλο είδος.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Ενιαίου Λυκείου Εμπεσού Οι μεταλλάξεις στα τρόφιμα και τις ιατρικές εφαρμογές Προβληματισμοί και προοπτικές Εμπεσός
LOGO ΠΟΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Δανάη Φωτίου γ5 ΨΑΛΛΙΔΑΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
Γενετική Μηχανική Τι είναι τελικά;.
4ο ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχολικό έτος
ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ (ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ)
ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Ο Κόσμος της Βιολογίας.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Τα είδη δε μένουν σταθερά, αμετάβλητα, αλλά εξελίσσονται στη διάρκεια μεγάλων συνήθως χρονικών περιόδων. Η σύγχρονη ποικιλία ειδών, η μεγαλύτερη από οποιαδήποτε.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ
ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ… ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Ρύπανση του νερού.
ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Επιμέλεια: Φωτεινή Σωτηροπούλου, Βιολόγος, 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας
«Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του εφήβου, που σχετίζονται με την ανάπτυξή του και τις βιολογικές και συναισθηματικές μεταβολές που του.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
1.Η σημασία των επιτόπιων μελετών - έρευνες με αποτελέσματα 2.Η κατάσταση σήμερα 3.Εφαρμογή της έρευνας πεδίου από μαθητές στην αλυκή της Λάρνακας Οι επιτόπιες.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΟΥ DNA.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.
Κουρέτας Δημήτριος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας Εργαστήριο Φυσιολογίας Ζωικών Οργανισμών Χημειοπροφύλαξη στον καρκίνο.
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
Γενετική Τροποποίηση Οργανισμών
ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ Στα φυσικά οικοσυστήματα η υπεραύξηση των πληθυσμών περιορίζεται από.
Ανάπτυξη κυττάρων σε βιοαντιδραστήρα ΜΙΚΡΟΒΙΑΚΗ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Τεχνολογία Μικροβιακών Προϊόντων Θεματικές περιοχές Κύρια μικροβιακά προϊόντα Συστήματα καλλιέργειας μικροοργανισμών Κρίσιμες παράμετροι λειτουργίας βιοαντιδραστήρων.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ Η μελέτη της μοριακής βάσης της ζωής.
 Η ανάγκη του ανθρώπου για ασφαλή επιλογή της τροφής πυροδότησε τη μελέτη των δηλητηριωδών ουσιών. Ο άνθρωπος της προϊστορικής εποχής βασισμένος κατ’
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΦΙΟΡΕΛΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ. Η Υγεία είναι ο παράγοντας που μετράει την φυσική, ψυχολογική ή ακόμα και την πνευματική κατάσταση ενός ζώντος οργανισμού.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Οι ΣπουδΕΣ στο ΑριστοτΕλειο ΠανεπιστΗμιο
Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Χ΄΄Χαραλάμπους Ευανθία και μαθητές του προγράμματος erasmous
Η επιρροη του φαινομενου του θερμοκηπιου στην καθημερινη Μασ ΖΩΗ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Βιοποικιλότητα και αειφορία
Η εξάντληση του Νερού.
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
Η οργάνωση των έμβιων όντων Τα οικοσυστήματα
Επαναληπτικές ασκήσεις 4ης ενότητας
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Όταν χρησιμοποιούμε τον όρο "κατανάλωση", αναφερόμαστε στη χρησιμοποίηση, το ξόδεμα ενός οικονομικού αγαθού για την ικανοποίηση κάποιας συγκεκριμένης.
Παρουσίαση: Νίκος Στράντζιας
Στα διάφορα επαγγέλματα
Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων σχολικού έτους
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

2 ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι η θετική επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των έμβιων όντων και γενικά των φαινομένων της ζωής Μελετά τα διαφορετικά επίπεδα βιολογικής οργάνωσης –Μοριακό –Κυτταρικό –Ατομικό –Πληθυσμιακό ως προς θέματα δομής, λειτουργίας και συμπεριφοράς ατόμων και πληθυσμών. Μελετά τις εκδηλώσεις της ζωής, όπως είναι: η ομοιόσταση, η εξέλιξη, η βιολογική ενότητα.

3 Η Bιολογία Bιολογία προσπαθεί να επιλύσει κοινωνικά προβλήματα Υγεία: πολιομυελίτιδα, παιδικές ασθένειες διαβήτης, μορφές καρκίνου,υψηλή αρτηριακή πίεση,τεχνητή γονιμοποίηση,κ.α Περιβάλλον: υποβάθμιση, παρεμβάσεις, αύξηση ανθρώπινου πληθυσμού κ.α Γεωργία: υποσιτισμός, νέες ποικιλίες καλαμποκιού, σταριού,ρυζιού,κ.α Κτηνοτροφία: υποσιτισμός, νέες ποικιλίες από χοίρους, κοτόπουλα, αγελάδες,κ.α Οικονομία: αύξηση της παραγωγής, καταπολέμηση εντόμων, μικροοργανισμών που εμποδίζουν την ανάπτυξη φυτών και ζώων, κ.α

4 Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑ αφορά άμεσα ή έμμεσα και τον ίδιο τον άνθρωπο Είναι απαραίτητο να μελετάει κανείς ΒΙΟΛΟΓΙΑ στα μαθητικά του χρόνια, αν μάλιστα δε σκοπεύει να ασχοληθεί με σχετικές επιστήμες ; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αν θεωρούμε χρήσιμο για τους μαθητές να γνωρίζουν στοιχεία από τις άλλες επιστήμες,πόσο μάλλον για την επιστήμη που μελετά την ίδια την ζωή.

5 ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Στην αντιμετώπιση κληρονομικών ανωμαλιών και ασθενειών Στη προγενετική διάγνωση Στη βελτίωση καλλιεργούμενων φυτικών και ζωικών ειδών Στην παραγωγή πρωτεϊνών, ορμονών, ενζύμων Στην αντιμετώπιση της ρύπανσης και των μολύνσεων Στην αξιοποίηση των αποβλήτων Στην παραγωγή εμβολίων, ορών, φαρμάκων κ.λ.π

6 ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ  Θα έχουμε ένα αποτελεσματικό εμβόλιο για το AIDS;  Θα εξασφαλίσουμε αρκετή τροφή για τον συνεχώς αυξανόμενο πληθυσμό;  Τι πρέπει να κάνει η γενετική μηχανική ώστε να ωφελήσει πραγματικά τον άνθρωπο;  Πως θα πάψουν να πεθαίνουν οι άνθρωποι στις χώρες του τρίτου κόσμου από αιτίες που κάνουν τον πολιτισμό μας να >  Θα αντιμετωπιστούν οι σοβαρές ασθένειες όπως η αρθρίτιδα και ο καρκίνος;  Θα αντιμετωπιστούν ασθένειες που οφείλονται σε αλλαγές στο γενετικό υλικό (κληρονομικές)  Θα ισορροπηθούν οι μεγάλες περιβαλλοντικές καταστροφές;

7 Να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις με μια μικρή παράγραφο (40 – 50 λέξεις) Ποια είναι η συμβολή της βιολογίας στην ιατρική; Ποια είναι η συμβολή της Βιολογίας στην απορρύπανση των οικοσυστημάτων; Ποια είναι η συμβολή της Βιολογίας στη χημεία των τροφίμων; Καθημερινά γίνεται εντονότερη η ανάγκη όλων των πολιτών, να είναι σε θέση να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο η επιστήμη της Βιολογίας επηρεάζει τη ζωή τους, και τη ζωή όλων των οργανισμών του πλανήτη μας. Σχολιάστε την πρόταση χρησιμοποιώντας παραδείγματα που έχετε ακούσει στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση ή έχετε διαβάσει σε εφημερίδες και περιοδικά.(10 –15 σειρές) ΕΡΓΑΣΙΑ για το σπίτι