 Η γλώσσα του κειμένου είναι ποιητική, με αποτέλεσμα τη συναισθηματική φόρτιση του αναγνώστη. Π.χ. «Κρατώ αυτά τα τσαλακωμένα από τους κρυψώνες χαρτιά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
A d e l e.
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
H ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΦΩΣΤΙΕΡΗ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
ΔΕ3_ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ:
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
Η ΠΕΙΘΩ ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Διαφορετικότητα-Διαπολιτισμική εκπαίδευση Τάξη Γ2Σχολικό έτος:
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Οι γνώσεις των μικρών παιδιών για την ανάγνωση
Έντυπη ειδησεογραφία.
Η καταστροφή της Σμύρνης: ιστορικό, χρονικό, λογοτεχνία
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Η γαλοπούλα.
Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.
Η περιληψη.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Κουκουρίκου Αρίστη Δασκάλα Βέροια, 2010.
Διδακτική Πρόταση 5: Πηγές, ερωτήματα και τεκμήρια
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
1η Δράση Ατομική δημιουργία
ΕΝΟΤΗΤΑ 3, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Διερεύνηση βασικών χαρακτηριστικών της Περιγραφής
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
Project 2013 Α΄ Ομάδα : Η πειθώ στον διαφημιστικό λόγο
Β’τετράμηνο, Γ’ Λυκείου, Έκφραση – Έκθεση ΕΠΑΛ Ζακύνθου.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Γ ΡΑΜΜΑ ΑΠ ' ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ Ε ΥΡΩΠΑΙΟΥΣ. ΘΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ: τη χρήση της γλώσσας, την οργάνωση της επιχειρηματολογίας, τα χαρακτηριστικά του κειμενικού.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Θεωρία επικοινωνίας Υπεύθυνη σεμιναρίου Δρ. Γεωργία Ψαρρά.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
Διαβάζοντας με το παιδί μου: οφέλη και στρατηγικές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ
Νηπιαγωγείο Λακκώματος
Πες μου πού να πάω!! Είμαι ένα σκουπιδάκι που έχασα το δρόμο μου!
Σενάριο (Παρένθεση) - Τελεία.
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
ΕΙΔΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ της Αναστασίας Κάλφα, Mst Φιλόλογος
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
ΠΑΙ 150 Προφορικός και γραπτός λόγος παιδιών προσχολικής ηλικίας
Ενότητα 6 Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Σύνταξη Επιστολής
ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΟΥ ΔΕΚΤΗ.
Πόσο συχνά τον/την βλέπω Όνομα και ηλικία Πού μένει;
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Τα όρια της υπακΟΉς (Ε.Παπανούτσος)
Ιστορία και Μεθοδολογία της Νευροεπιστήμης Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια του Εγκεφάλου Ευάγγελος Τσιμέκας.
ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ  επίκληση στη λογική εεπίκληση στο συναίσθημα (του δέκτη) εεπίκληση στο "ήθος" (του πομπού)
ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ  επίκληση στη λογική εεπίκληση στο συναίσθημα (του δέκτη) εεπίκληση στο "ήθος" (του πομπού)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Η γλώσσα του κειμένου είναι ποιητική, με αποτέλεσμα τη συναισθηματική φόρτιση του αναγνώστη. Π.χ. «Κρατώ αυτά τα τσαλακωμένα από τους κρυψώνες χαρτιά μου και τα διαβάζω. Έτσι που γραφτήκανε και κρατηθήκανε κρυφά από τους δεσμοφύλακές μου, εκφράζουν μια κάποια διάσωση της ανεξαρτησίας μου και γι' αυτό μου είναι αγαπητά, ακόμη μάλιστα και σαν αντικείμενο, σα χαρτί.»

Το κειμενικό είδος είναι επιστολή:  το ύφος της είναι ανεπίσημο (χρήση α’ ενικού- β’ενικού),  έχει προσφώνηση, αποφώνηση,  γίνεται εκτενής χρήση του μεταφορικού λόγου.

 Ο τρόπος πειθούς του κειμένου είναι επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη.  Επίκληση στο συναίσθημα Έχουμε φορτισμένο συναισθηματικά λόγο, δηλαδή έχουμε εκφραστικά μέσα στο κείμενο (παρομοιώσεις, μεταφορές) τα οποία προκαλούν συναισθήματα στον δέκτη(π.χ. ώρες σαν ασφυξία, απειλεί να σου σχίσει τα φρένα κ.τ.λ)

Τα μέσα πειθούς του κειμένου είναι:  η αφήγηση  χρήση μεταφορικής λειτουργίας της γλώσσας  εικονοπαθητικές λέξεις (π.χ. διάσπαση μέσα σου, αλληλοσπαραγμός)

 Α.Κ  Δ.Τ  Ε.Κ  Ν.Κ  Χ.Β