Μαθησιακά Αντικείμενα – Ανοικτά Μαθήματα: Σύγχρονες Τάσεις και Προκλήσεις
Για να δούμε τι θα δούμε Αποθετήρια Μαθησιακών Πόρων Τo κίνημα των MOOCs Πώς λειτουργούν τα MOOCs Σχεδίαση υλικού για MOOCs Θέματα προς διερεύνηση
Αποθετήρια Μαθησιακών Πόρων 3 Στην πραγματικότητα είναι ένας χώρος στο διαδίκτυο ο οποίος προσφέρει πρόσβαση σε μια συλλογή από μαθήματα, ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό, εργασίες κλπ. World Lecture Hall (WLH) [ The Globwide Network Academy (GNA) [ Element K [ UNIVERSAL [ Click2learn [ OnlineLearning.net (OLn) [ DigitalThink [ Mc Graw-Hill OnLine Learning [
4 Αποθετήριο Μ.Α. - Διαδικτυακός μεσίτης μαθησιακού υλικού - Ορισμός Τα μεσιτικά συστήματα πόρων μάθησης θεωρούνται ως τα “state-of- the-art” συστήματα τα οποία διευκολύνουν την δημοσιοποίηση, προσφορά, εύρεση και ανταλλαγή πόρων μάθησης μια on-line οντότητα-σύστημα που αλλιώς λέγονται: Learning content repositories Learning portals Μέσω του οποίου κάποιος χρήστης προσφέρει υλικό ενώ κάποιος άλλος ζητά να έχει πρόσβαση σε αυτό. η υπηρεσία αυτή περιλαμβάνει δύο τύπους χρηστών: χρήστες οι οποίοι προσφέρουν τα προϊόντα/υλικό τους (στην προκειμένη περίπτωση μαθησιακό υλικό) προς ευρεία διανομή (προμηθευτές του συστήματος) και χρήστες που αποκτούν πρόσβαση στα προϊόντα που προσφέρονται (καταναλωτές του συστήματος).
5 Οι χρήστες―οργανισμοί είναι πανεπιστήμια, επιχειρησιακές σχολές, εκπαιδευτικά ιδρύματα ή εταιρίες, ενώ τα άτομα/χρήστες του συστήματος μπορεί να είναι καθηγητές, ερευνητές ή εκπαιδευτικοί. Το μαθησιακό υλικό που προσφέρεται μπορεί να είναι web courses, power-point slideshows, video, simulations, κοκ είτε υλικό που παραδίδεται σε πραγματικό χρόνο π.χ. διαλέξεις χρησιμοποιώντας videoconferencing. Αποθετήριο Μ.Α. - Διαδικτυακός μεσίτης μαθησιακού υλικού - Χρήστες
6 Αλυσίδα προσφερόμενων υπηρεσιών
7 Εκπαιδευτικοί μεσίτες Πλεονεκτήματα: Πρόσβαση σε μια πληθώρα μαθημάτων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων μέσω ενός και μόνο καναλιού επικοινωνίας. Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού Ευκαιρία σύγκρισης των διαφορετικών παροχέων, των προσφερόμενων μαθημάτων και του κόστους. Μειονεκτήματα: Έντονος συναγωνισμός μεταξύ των διαφορετικών παροχέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ανάλογα με την έμφαση που δίνεται στην ποιότητα των υπηρεσιών, η φήμη κάποιου παροχέα μπορεί να σπιλωθεί εξαιτίας του χαμηλού επιπέδου υπηρεσιών που παρέχει κάποιος άλλος μέσω της ίδιας πύλης. Αδυναμία ελέγχου των νέων μελών της πύλης.
8 Προς ένα δίκτυο από μεσίτες
Προς μία έξυπνη αναζήτηση
10 Προς μία έξυπνη αναζήτηση SMETE Search API, Edina XML APIs and RSS Developer’s Kit: Java classes and WSDL (Web Services Description Language) to access SOAP-based federated search service. Syntactically & semantically similar to Google Web API and OAI PMH. Flexible query language supports Lucene query string or IEEE LOM fields.
11 Προς μία έξυπνη αναζήτηση
12 Ελληνικά Websites
MOOC – Massive Open Online Course Ανοιχτή πρόσβαση σε όλους Μαζική συμμετοχή στη δια βίου μάθηση Κανένα κόστος συμμετοχής Συζήτηση για premium users Με ή χωρίς πιστοποίηση
Ιστορία των MOOC 2007, πρώτο MOOC, Utah State University, ~50 συμμετέχοντες από 8 χώρες 2011, συμμετέχοντες σε μάθημα τεχνητής νοημοσύνης
Page 15 OfferingFeedbackCertificatePaceDidactics EdXCourseInstructor/ automated AchievementPacedInstructor led UdacityCourseInstructor/ automated Achievement/ Participation PacedInstructor led CourseraCourseInstructor/ Automated/ Peer Achievement/ Participation PacedInstructor led Ted EdLecture--Self-directedInstructor led Khan Academy Lecture-BadgesSelf-directedInstructor led cMOOCCoursePeerNone/Achievement/ Badges PacedConnec- tivism MMOOCCoursePeer / instructorBadges / RecognitionPacedConnec- tivism Saylor.orgPrograms--Self-directedInstructor led OERuPrograms-DiplomaSelf-directed-
Συνεργασία για παράδοση MOOCs
Let’s look at one….
Segmenting Lectures: 7 weeks X 6-8 videos X min
Συμμετοχικότητα στα MOOCs
Μαθησιακό υλικό
Embedded quizzes
Συζητήσεις - συνεργατικότητα
Τι είπατε; … εκπαιδευόμενοι;
Κόστη Μέσο κόστος δημιουργίας ενός μαθήματος MOOC: $15,000-$50,000 Κάθε καθηγητής επενδύει: 100 ώρες στη δημιουργία ενός μαθήματος MOOC
Εγγραφές - Αποφοιτήσεις… 60,000 έκαναν εγγραφή για το Introduction to Astronomy (Duke Univ.) στο Coursera. 28,500 έκαναν εγγραφή για το Introduction to Solid State Chemistry στο edX. 3.5% και 1.7% oλοκλήρωσαν τη φοίτηση
Σύνοψη
Selection criteria by EPFL (1/2) VALUE Do the faculté and the section approve this proposal? Will this course reach high visibility? To which extent is it 'unique' ? Is the teacher known as a good teacher? What's the added-value compared to the existing course? Does it address a problem? How many students currently take this course at EPFL? Does the MOOCs contribute to networks in which EPFL is involved in (RESCIF, EuroTech)?
Selection criteria by EPFL (2/2) FEASIBILITY Does the teacher have already a high quality material: demos, applets, assignments, textbook? Does the teacher have a team around him that may do the production (with central assistance)? Is the teacher available enough to produce the course and to run it ? Will the teacher remain in charge of this course for several years ? Is the proposed platform appropriate? Is the financing of the MOOCs assured?
Καταλήγοντας…… Να αποφύγουμε άκριτη υιοθέτηση αλλά να τολμήσουμε να υιοθετήσουμε πρακτικές….