ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΣΠΑ Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής Εργαστήριο Εδαφολογίας και Γεωργικής Χημείας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ»
Advertisements

Σαββίνα - Μανώλης Έτος Μάθημα Πληροφορικής Τάξη Δ΄
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Διόρθωση γλεύκους και Αλκοολικός Τίτλος Οίνου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
Μικροβιολογία Τροφίμων I Ενότητα 4: Καταμέτρηση ΟΜΧ και ΟΨΧ (Μεσόφιλα/Ψυχρότροφα Βακτήρια) με ενσωμάτωση ή/και επίστρωση. Δρ. Ιωάννης Γιαβάσης, Επίκουρος.
Πρακτική εξάσκηση στο κύκλωμα του γλυκού νερού ΒΕΝΕΤΗ ΝΑΤΑΣΑ.
Ανάλυση των παρακάτω: Πώς η νόσος επηρεάζει τη λήψη τροφής και τη διατροφική κατάσταση του ασθενούς Ο ρόλος της διατροφής στην αγωγή της κυστικής ίνωσης.
ΤΟΓΙΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ – ΑΘΑΝΑΣΙΑ Α.Μ : Ζ15886 ΤΜΗΜΑ: ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ : ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΣΜΑΣ.
1ο -2o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Α) ΝΟΘΕΙΑ ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ Β) ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΤΑΓΓΙΣΜΑ ΣΤΑ ΦΥΤΙΚΑ ΕΛΑΙΑ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ.
 Ο ρόλος της διατροφής στην καθημερινή ζωή και την άσκηση.  Τι ιδιαίτερες ανάγκες έχετε.  Ο ρόλος των θρεπτικών συστατικών στη διατροφή και την άσκηση.
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Αξιολόγηση ποιότητας oινοποιήσιμου σταφυλιού ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ. Νίκη.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥΚΕΦ.2.Ζ: ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ είναι διαλύματα συζυγών ζευγών ΗΑ, Α - (ή Β, ΗΒ + ) που διατηρούν.
ΠΟΣΟΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΑΜΙΝΟΞΕΩΝ ΣΕ ΧΥΜΟΥΣ ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΩΝ Δρ. Όλγα Γκορτζή.
 Τ º C λουτρού -> 25 º C  Σφαιρική φιάλη όγκου 250 ml  5 gr για ξηρό δείγμα ή 10 gr για νωπό δείγμα καλά λειοτριβημένων φύλλων ρίγανης, θυμαριού ή.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Πρελορέντζου Μαρία (21128) 8 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Ελληνικού- Αργυρούπολης ( 25η οδός, πλατεία Αγίας Τριάδας )
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Α) ΝΟΘΕΙΑ ΣΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ Β) ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΤΑΓΓΙΣΜΑ ΣΤΑ ΦΥΤΙΚΑ ΕΛΑΙΑ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ.
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
Υπό αυστηρά άσηπτες συνθήκες και σύμφωνα με τις οδηγίες του εκάστοτε φαρμάκου.
ΑΦΗΓΗΣΗ Ορισμός (ενότητα 3) Μορφές αφήγησης (ενότητα 3) Δομή αφηγηματικού κειμένου (ενότητα 3) Το ρήμα στην αφήγηση (ενότητα 5) Οπτική γωνία (ενότητα 8)
Υγρά του σώματος Σύνθεση - Κατανομή –Διαταραχές υγρών και ηλεκτρολυτών
Προβλήματα καλίου.
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους ΠΕΨΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΕΞΑΜΗΝΟ Γ’
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΑΚΧΑΡΩΝ
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
ορισμοσ χαρακτηριστικα επισημανση
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΟΠΟΙΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Τμήμα κολύμβησης Ολυμπιακού
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 3 & 4 ΜΑΡΙΝΑΤΑ ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ.
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
Απομόνωση και ταυτοποίηση
ΧΗΜΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ.
Μέτρηση όγκου Εργαστηριακή Άσκηση 1 B′ Γυμνασίου
ΖΩΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΠΝΟΗ.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
Μέθοδος Καθαρισμού Στερεών Οργανικών Ενώσεων
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
2.2.1– Μείγματα.
Απομόνωση νουκλεικών οξέων
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΜΗΚΟΥΣ - ΕΜΒΑΔΟΥ – ΟΓΚΟΥ.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 5) Ηλ. Μαυροματίδης.
Κολυμβητήριο και άσκηση
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Εργασία Φυσικής.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ… Β΄ Λυκείου 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
« به نام خدا» 1-جايگاه ايران در توزيع جهاني درآمد
Παντελής Βακιάνης Νεφρολόγος
ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Για να αποφευχθούν ανθρώπινες απώλειες πρέπει προσεισμικά: Na εμπεδώσουμε την αντισεισμική συμπεριφορά Να γίνουν βίωμα κάποιοι βασικοί.
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
Θάλλιο Tl.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
(ας υποτεθεί ότι δεν υπάρχουν ζώντες οργανισμοί)
ΚΡΗΤΙΚΟΣ – Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
Ο χώρος Ποῦ; Σημείο Πόσο απέχουν;
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
τι σημαίνει να είσαι παντρεμένος
Παρασκευη φυτικου σαπουνιου
Μάθημα 1 Μεταφορά Νερού.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ Επιμήκης αίθουσα με κλειστή σκηνή
ΕΕΕΕΚ ΡΟΔΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η χημεία του πορτοκαλιού
Μέτρηση πυκνότητας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΣΠΑ Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής Εργαστήριο Εδαφολογίας και Γεωργικής Χημείας

Ιούλιος- Αύγουστος 2014 Ορφανίδη Στέλλα Προπτυχιακή φοιτήτρια Α.Μ Επιβλέπουσα: Ιωάννου Δάφνη ΕΔΙΠ

ΓΕΝΙΚΑ Στα πλαίσια της πρακτικής μου άσκησης κλήθηκα να πάρω μέρος στη διεξαγωγή πειραμάτων που αποτελούσαν κομμάτι μιας πτυχιακής μελέτης με θέμα τον προσδιορισμό ανταλλάξιμων κατιόντων και υδατοδιαλυτών σε εδάφη που έχει γίνει προσθήκη ζεολίθου.

Υλικά και μέθοδοι Λειοτρίβηση Πέρασμα από κόσκινο 500μm Προσδιορισμός βασικών εδαφολογικών ιδιοτήτων (pH, ανθρακικό ασβέστιο, οργανική ουσία, κοκκομετρική σύσταση, ανταλλάξιμα κατιόντα)

Πείραμα επώασης Σε πλαστικά σακουλάκια τοποθετήθηκε ποσότητα εδάφους 200 g και προστέθηκε ποσότητα ζεολίθου σε τρία διαφορετικά επίπεδα (0.21, 0.42 και 0.63 g ζεολίθου/ 200 g εδάφους) και ο μάρτυρας. Όλες οι μεταχειρίσεις έγιναν σε τρεις επαναλήψεις. Προστέθηκαν 70 ml νερού Η επώαση διήρκησε 7 εβδομάδες κατά τη διάρκεια της οποίας προστίθετο νερό όταν χρειαζόταν με σκοπό τη διατήρηση της υδατοικανότητας περίπου στο 80%. Κατόπιν τα δείγματα αεροξηράνθηκαν, λειοτριβήθηκαν και πέρασαν από κόσκινο των 250 μm και ακολούθησε ο προσδιορισμός του υδατοδιαλυτού και του μη ανταλλάξιμου καλίου.

Προσδιορισμός Υδατοδιαλυτού Καλίου Ζυγίζουμε 5 gr εδάφους Προσθέτουμε 25 ml νερού Ανακινούμε για 30 min Φυγοκεντρούμε για 5 min στις 2500 στροφές Διηθούμε το σκεύασμα Προσθέτουμε 25 ml νερό όταν η διήθηση ολοκληρωθεί, μέσα από το διηθητικό χαρτί Μετράμε τις τιμές του υδατοδιαλυτού καλίου στο φλογοφωτόμετρο

Ζυγαριά για το ζύγισμα των εδαφικών δειγμάτων

Συσκευή ανακίνησης των δειγμάτων

Διήθηση των δειγμάτων

Μέτρηση υδατοδιαλυτού καλίου στο φλογοφωτόμετρο

Μετρήσεις υδατοδιαλυτού καλίου σε ppm Z0-16,4 (μg Κ/ml δλμ)6,3 (μg Κ/ml δλμ)7,4 (μg Κ/ml δλμ) Z0-26,85,86,8 Z0-36,76,27,9 Z1-16,87,78,4 Z1-26,83,98,6 Z1-37,26,46,3 Z2-14,65,85,7 Z2-27,66,76,5 Z2-37,45,27,2 Z3-17,96,08,5 Z3-27,53,89,3 Z3-37,53,07,8

Προσδιορισμός Ανταλλάξιμου Καλίου και Νατρίου στο Ζεόλιθο Παρασκευάζουμε οξικό αμμώνιο (CH 3 COONH 4 ) κανονικότητας 1N Αναμειγνύουμε το δείγμα ζεολίθου* με 50 ml CH 3 COONH 4 Αναδεύουμε για 30 min Φυγοκεντρούμε για 3 min στις 3500 στροφές Διηθούμε το σκεύασμα Μετράμε τις τιμές του καλίου και νατρίου στο φλογοφωτόμετρο *για το πείραμα αυτο κάναμε 2 επαναλήψεις, μία με 1 g ζεολίθου και μία με 2 g.

Παρασκευή οξικού αμμωνίου

Δείγματα ζεολίθου με οξικό αμμώνιο μετά την ανάδευση

Διήθηση του σκευάσματος

Αποτελέσματα από το φλογοφωτόμετρο Ζεόλιθος NaΖεόλιθος Κ 18,3 (μg Na/ml δλμ) /1g ζεολίθου16 (μg Κ/ml δλμ) /1g ζεολίθου 37,1 (μg Na/ml δλμ) /2g ζεολίθου31,5 (μg Κ/ml δλμ) /2g ζεολίθου

Προσδιορισμός μη ανταλλάξιμου καλίου Τοποθετούμε 25 gr δείγματος σε κωνική φιάλη 125 ml Προσθέτουμε 25 ml HNO 3 1 Μ Τοποθετούμε στη θερμαντική πλάκα μέχρι να βράσουν για 15 min Αφήνουμε να κρυώσουν για 5 min Διηθούμε σε ογκομετρικές φιάλες των 100 ml Προσθέτουμε 15 ml HNO 3 0,1 Μ Επαναλαμβάνουμε το προηγούμενο βήμα 4 φορές Συμπληρώνουμε τον όγκο με HNO 3 0,1 Μ Παίρνουμε μετρήσεις στο φλογοφωτόμετρο

Θέρμανση δειγμάτων

Διήθηση με HNO 3 0,1 M

Αποτελέσματα από το φλογοφωτόμετρο Z (μg Κ/ml δλμ)9.5 (μg Κ/ml δλμ)8.8 (μg Κ/ml δλμ) Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z

Βιβλιογραφία Mahdi Najafi- Ghiri (2014): Εffects of Zeolite and Vermicompost Applications on Potassium Release from Calcareous Soils. Soil and Water Res., 9 pp 31-37