«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικότερα ζητήματα Πρόσβασης τρίτου
Advertisements

ΜΑΚΙΓΙΑΖ.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Nacionalno računovodstvo
KVANTITATIVNE METODE U GRAĐEVINSKOM MENADŽMENTU
2. VAJA – sile ob dotiku in na daljavo
RADAR ZA PLOVILO ESMO Laboratorij za Sevanje in Optiko
תנועה הרמונית מטוטלת – חלק ב'.
Pasiruošimas “Elektros” skyriaus laboratoriniams darbams
הסקה על פרופורציה באוכלוסייה
ΧΡΗΣΤΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΝ
Κοινωνία, παραβατικές συμπεριφορές, πολιτική καταστολή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Επανάληψη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Εισαγωγή.
ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Κινδύνου* *Η σειρά παρουσιάσεων για το μάθημα «Διαχείριση Κινδύνου» βασίζεται στο σύγγραμμα των Σχοινιωτάκη, Ν., και Συλλιγάρδου Γ., «Διαχείριση.
ΣΑΕ ΙΙ – ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας της Ά λυκείου του μαθητή Γεώργιου Μ.
Κεφάλαιο 6 οι φίλοι μας, οι φίλες μας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Επαγγέλματα στο Βυζάντιο
Μορφές & Διαδικασίες Αξιολόγησης
ΗΛΕΚΤΡΟΜΥΟΓΡΑΦΗΜΑ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική
Λέκτορας Κώστας Κορδάς Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κάνε κλικ σε κάθε λέξη για να δεις τη σημασία
Μεσαιωνικό Κάστρο Λεμεσού
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 5Ο ΚΕΦ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Καδράκι ‘‘Ο Χριστός σώζει τον Πέτρο από τον καταποντισμό στα κύματα’’
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T3: Κ. Κορδάς & Χ. Πετρίδου Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Η προβληματική των γενικών σκοπών και των ειδικών στόχων:
Σχεδιασμός και Οργάνωση του μαθήματος
Διαφορές και Ομοιότητες Κερδοσκοπικών και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών
Put Options.
Χονδρός Παναγιώτης Σοφού Ειρήνη Μυρογιάννη Χρύσα Καλαϊτζή Κατερίνα
Εισηγητής: Ιωάννης Χρήστογλου Γεν. Διευθυντής Δ.Ε.Υ.Α. Κατερίνης
Καλαματα Η ιστορία της.
Ψηφιακές Επικοινωνίες Ι
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Η Γαλλική Επανάσταση.
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Απέκκριση Οι δυο κύριες οδοί απομάκρυνσης των φαρμάκων από τον οργανισμό, είναι αφ ενός ο μεταβολισμός τους στο ήπαρ, που μόλις εξετάσαμε, και αφ ετέρου.
ΜΥΕ003-ΠΛΕ70: Ανάκτηση Πληροφορίας
Τα πολιτικά κόμματα Ορισμός: α) η κατάκτηση της πολιτικής εξουσίας, β) μόνιμη οργάνωση σε όλη την επικράτεια, γ) λαϊκή στήριξη Λειτουργίες: -α) ενοποίηση-εναρμονισμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μύκητας Κεφίρ και Σπόροι Κεφίρ είναι το ίδιο πράγμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ.
Το παιδί που πεθαίνει.
ΤΟ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΥΛΗ
Οργανική Χημεία Ενότητα 1: Χημεία του Άνθρακα Χριστίνα Φούντζουλα
Πεντηκονταετία π.Χ..
Ψηφιακές Τηλεπικοινωνιές
Σύντομη Παρουσίαση Τόμος 2. Κεφάλαιο 2 «Στοιχεία Επικοινωνίας»
Αρχαία Ολυμπία Μυρσίνη Μαλίογκα Ε΄
3.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ.
΄΄Το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων΄΄
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΦΩΣ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΦΥΣΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εισαγωγή στη Διοικητική Λογιστική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΜΙΟΥ» ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ (1905-1966) Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

«ΛΕΩΝΗΣ» ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ 1940 ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ. Οι νεανικές αναμνήσεις του συγγραφέα στην Κωνσταντινούπολη

Τόπος: πολυεθνική Κωνσταντινούπολη, δημοτικός κήπος στην ελληνική συνοικία Ταξίμ. Χρόνος: αρχές του 20ου αιώνα, τότε που η Πόλη έσφυζε από την ελληνική παρουσία.

ΔΟΜΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 1η Ενότητα: «Ο Δημοτικός Κήπος … ο κόπος» -είσοδος με εισιτήριο(1 γρόσι οι μεγάλοι, ½ τα παιδιά) -φύλακες με στολή και βίτσες -αριστερά: «χαβούζα» με κόκκινα ψάρια -δεξιά: παράγκα-περίπτερο

2η Ενότητα: «Δεξιά και αριστερά … και πετροπόλεμος». Αριστερά και δεξιά βρίσκονταν οι επίσημοι περίπατοι που οδηγούσαν κυκλικά στο κέντρο , τη μεγάλη πλατεία. Εκεί συναντούσες νταντάδες, γκουβερνάντες, παιδιά από διάφορες χώρες. Η Πόλη ήταν ένα κοσμοπολίτικο μέρος, όπου συνυπήρχαν αρμονικά άνθρωποι διαφόρων εθνοτήτων, νοοτροπιών, θρησκειών κ.λ.π.

της Σχολής Γλωσσών και Εμπορίου, «αδέσποτα» αγόρια, η «μορταρία» Ανάμεσα στους 2 περιπάτους υπήρχε πυκνή πρασινάδα. Εκεί δραστηριοποιούνταν οι «συμμορίες» των παιδιών: Αγόρια: του Λυκείου, του Ζωγράφειου, της Σχολής Γλωσσών και Εμπορίου, «αδέσποτα» αγόρια, η «μορταρία»

3η Ενότητα: «Τα κυριότερα παιχνίδια …. όλοι σε κατη- γορούσαν» Οι συνηθισμένες δραστηριότητες των παιδιών: Τα παιχνίδια: -βαρελάκια -σκλαβάκια -μπίκος -κλέφτικο Ο συγγραφέας περιγράφει αναλυτικά τους κανόνες κάθε παιχνιδιού

4η Ενότητα: «Στην κεντρική πλατεία ….. τη σκηνή». Στην κεντρική πλατεία υπήρχαν 2 βασικά κτήρια: -το καφενείο με τα πολλά τραπεζάκια κάτω από τα δέντρα. Εκεί συναντούσες κομψούς νέους και ωραίες κυρίες. Ήταν ο κόσμος των «μεγάλων». Συχνές οι πολιτικές συζητήσεις. -πέτρινη εξέδρα της μεγάλης ορχήστρας, σκεπασμένη με τρούλο, σαν εκκλησία. Αποτελούσε μοναδικό θέαμα και άκουσμα για τις Κυριακές.

Στην άκρη του κήπου ήταν σα να βρίσκεσαι σε μπαλκόνι που έβλεπε από κάτω το Βόσπορο , απέναντι την Ασία, δεξιά την Προποντίδα με τα Πριγκηπόνησα. Εκεί βρισκόταν και ο υπαίθριος κινηματογράφος τα καλοκαίρια.

Αφηγηματικοί τρόποι: Κυριαρχεί η περιγραφή (ο συγγραφέας κινείται μέσα στο χώρο και παράλληλα περιγράφει). Περιγραφή υποκειμενική, λόγω της συναισθηματικής φόρτισης του συγγραφέα.

Ύφος: παραστατικό, με πολλές λεπτομέρειες, νοσταλγική Ύφος: παραστατικό, με πολλές λεπτομέρειες, νοσταλγική διάθεση, απλότητα και σαφήνεια. Γλώσσα: απλή, καθημερινή δημοτική, διανθισμένη με κάποιες λαϊκές και ιδιωματικές φράσεις αλλά και κάποιες τούρκικες λέξεις. Εκφραστικά σχήματα λόγου: πολλές εικόνες, μεταφορές, παρομοιώσεις, ασύνδετα.

Τι καταφέρνει ο Γ. Θεοτοκάς; -να μας μεταφέρει σε μια άλλη εποχή κι έναν άλλο τόπο -να αποδώσει πολύ παραστατικά την ειρηνική ατμόσφαιρα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας - να προβάλλει την παιδική αθωότητα -να μας κάνει να φανταστούμε ολοζώντανο μπροστά μας τον κήπο του Ταξιμιού και το «πανόραμα» που ανοιγόταν μπροστά του -να μας μεταδώσει τη νοσταλγία του για τα παιδικά του χρόνια