Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων: Προβλήματα και Τεχνικές Γιάννης Κωτίδης Τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διονύσης Λαμπρινίδης & Μαρία Νέζη. Στο Βαρβάκειο Πειραματικό Γυμνάσιο τα τελευταία 3 χρόνια επιχειρούμε να εισάγουμε τεχνολογίες του web2 στην σχολική.
Advertisements

1 ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Ξάνθης – Δημοκρίτου 27 τηλ: web:  Δευτεροβάθμιος Κύκλος Σπουδών Εσπερινό Επαγγελματικό.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ.
Μέσα μαζικής ενημέρωσης Παναγιώτης, Τζέλο Δημήτρης, Άγγελος.
Ομάδα Έργου Μάθηση 2.0 Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης Αθήνα, Ιούνιος 2011 έργο Μάθηση 2.0 αξιοποίηση διαδικτυακών εργαλείων και κοινοτήτων.
Σεμινάριο & Υποχρεώσεις Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας Θερινό Σχολείο «Προγραμματισμός Arduino για έλεγχο του Diyiot- car & ανάπτυξη WEB περιβάλλοντος.
«Το μάρκετινγκ ξενοδοχειακών υπηρεσιών: η περίπτωση του Astir Egnatia Alexandroupolis» ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα Διοίκησης.
O.T.S. FORUM Εφαρμογή Διαχείρισης Έργων Εισηγητής: Σιάμμενου Γιούλη.
PUBMED ( Βιοϊατρικά περιοδικά Ελεύθερο.
« Τοπική πλατφόρμα για την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα νέων επιστημόνων ΤΕΙ/ΑΕΙ στην καινοτομία, και την καινοτομική επιχειρηματικότητα » Royal.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΠΟΛΥΜΕΣΑ Δημήτριος Γ. Λιόβας.
Ο υπολογιστής στην εκπαίδευση. Η αναβάθμιση του μαθησιακού περιβάλλοντος στο σχολείο, με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των υπολογιστών, δεν είναι εύκολη.
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου. Πρόγραμμα τάξης 8:15 - 9:00Το σχολείο ξεκινά, παίρνουμε παρουσίες 9: :00Ανάγνωση και έκθεση 10: :00Ορθογραφία.
Φυσική Β΄ Λυκείου Άσκηση 1 (άσκηση 4, εργ. οδ. Α΄ Λυκείου)
Το πλαίσιο Διαλειτουργικότητας της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Το Διαδίκτυο στο Μάθημα της Ξένης Γλώσσας
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Η γλώσσα Logo Κάντε κλικ για να προσθέσετε σημειώσεις.
Βάσεις Δεδομένων και web-based Εφαρμογές
Ποιοι είμαστε Northwind traders
Bασιλεία Μαυρίδου, ΑΕΜ: 620 Βασιλική Τσολοπούλου, ΑΕΜ: 529
Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση
Προδιαγραφές Ευχρηστίας Ιστοχώρων Γενικές Αρχές και Σημεία Ελέγχου
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
WEB 2.
επιδιωκόμενο παραγόμενο προϊόν επιδιωκόμενο παραγόμενο προϊόν
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Σημείωση: Πρέπει να κάνετε μια δοκιμαστική εκτύπωση αυτών των καρτών σε κανονικό χαρτί, για να εξασφαλίσετε τη σωστή τοποθέτηση πριν από την.
Δρ. Αμανατίδου Ελισάβετ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Ο Παγκόσμιος Ιστός Φακίνος Αποστόλης 1.
Να φτιαχτεί διάγραμμα Gantt για project ανάπτυξης ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) με τα ακόλουθα στοιχεία: Ανθρώπινο Δυναμικό : Παπαδόπουλος Γεώργιος,
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Βάσεις Δεδομένων και web-based Εφαρμογές
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
Εφαρμογές Πληροφορικής Κεφάλαιο 9
Στόχοι-Σκοποί: Ευαισθητοποίηση των μαθητών στις ήπιες μορφές ενέργειας
Πώληση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχειρήσεων με Επιχειρήσεις, Β2Β
Διαδίκτυο Internet Διασύνδεση Δικτύων International Network
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
Όνομα σχολείου Ημερομηνία
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
Υπηρεσίες και εφαρμογές Διαδικτύου
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τίτλος παρουσίασης εκπαίδευσης
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ Learning Apps
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Από τον Web 1.0 στον Web X
ΕΙΣΟΔΗΜΑ – ΔΑΠΑΝΕΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΩΝ
Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο
Διαβάστε τα πάντα για αυτό Ειδήσεις του Microsoft SharePoint
Δομή και λειτουργία του ΕΠΕΣΠΠΕ
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ (CT, MRI) ΣΕ ΝΟΣΗΛΕΥΟΜΕΝΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ Μοδινού Όλγα1, Σκαραφίγκα Ιουλία2,
πολιτιστικό πρόγραμμα
Διαδίκτυο Internet Διασύνδεση Δικτύων International Network
ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΑΣ
ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου.
Northwind traders Ποιοι είμαστε
Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου
Τίτλος παρουσίασης εκπαίδευσης
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων
“Τα εργαλεία του WEB 2.0 στα Φιλολογικά Μαθήματα ”
Programmable Logic Device PLD. Φύλλο δεδομένων (Data Sheet) των TTL ICs.
Παράδειγμα στόχος Έμπνευση Ενέργειες/εργασίες Πόροι Σκέψεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων: Προβλήματα και Τεχνικές Γιάννης Κωτίδης Τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»

2 Γιάννης Κωτίδης – Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων Βάσεις Δεδομένων Είναι Παντού Δομημένος τρόπος οργάνωσης, ενοποίησης και αναπαράστασης πληροφορίας Ευκολία ανάκτησης, συσχέτισης, διακίνησης –Ευρετήρια, εξόρυξη γνώσης, Web 2.0,... Προστασία από σφάλματα –Λογισμικού, υλικού, χρήστη

3 Γιάννης Κωτίδης – Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων ΒΔ=Περιεχόμενο+ΣΔΒΔ+Λειτουργικότητα Το ΣΔΒΔ μου θα τρέχει στο λογισμικό+υλικό που θα έχω σε 10 χρόνια από σήμερα; –Διαφορετικός βαθμός συμβατότητας σε πρότυπα –Τα πρότυπα αλλάζουν Διασφάλιση Λειτουργικότητας –Εξωτερικές διεργασίες, εφαρμογές –Κανόνες προσπέλασης (πώς, ποιος, πότε) –Πως ερμηνεύω, επεξεργάζομαι τις πληροφορίες που ανακτώ και πως ενεργώ με βάση την ερμηνεία τους;

4 Γιάννης Κωτίδης – Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων Δεδομένα + Σχήμα ≠ Δυνατότητα Ερμηνείας ΌνομαΔιεύθυνση1Διεύθυνση2Τηλέφωνο ΓιάννηςΠατησίων 76 - Αθήνα Γαρυφάλων 4 - Κρυονέρι ΝίκοςΠερικλέους 2 - Ν. Ιωνία Ερμού 4 - Αθήνα

5 Γιάννης Κωτίδης – Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων Πώς ερμηνεύω το σχήμα; Γνώση πεδίου / εφαρμογής Πρακτικές, κανόνες εξωτερικοί στη ΒΔ Σχήματα τροποποιούνται καθώς οι ανάγκες της εφαρμογής εξελίσσονται –Λύσεις ανάγκης, χαλάρωση κανόνων Ανάγκη για επιμέλεια

6 Γιάννης Κωτίδης – Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων Τι πρέπει να διατηρήσω; –Δομή, περιεχόμενο, πλαίσιο αναφοράς, συμπεριφορά, διεπαφές χρήσης; –Mε πόση λεπτομέρεια, πόσο συχνά; –Όλες οι επιμέρους συνιστώσες είναι δυναμικές! Άλλες σημαντικές παράμετροι –Σημειώσεις, σχόλια χρηστών –Ασφάλεια, διαθεσιμότητα, προέλευση

7 Γιάννης Κωτίδης – Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων Συμπεράσματα ΒΔ είναι επένδυση που κτίζεται με κόπο & κόστος Ανάγκη για ανάπτυξη κανόνων και πρακτικών μακρόχρονης διατήρησης –Επιμέλεια δεδομένων+μεταδεδομένων απαραίτητη Η ΜΟΨΕ αναπτύσσει τεχνογνωσία ώστε να παίξει κομβικό ρόλο σε εθνικό επίπεδο

8 Γιάννης Κωτίδης – Μακρόχρονη Διατήρηση Βάσεων Δεδομένων Ένα Σχήμα, Πάρα Πολλές Λέξεις Σχήματα τροποποιούνται καθώς οι ανάγκες της εφαρμογής εξελίσσονται Λύσεις ανάγκης, χαλάρωση κανόνων Μείωση ποιότητας, δυσκολία κατανόησης