ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ-΄΄STOP BULLYING΄΄ ΕΠΑΛ ΜΑΚΡΑΚΩΜΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-16 ΜΑΘΗΜΑ: PROJECT ΤΑΞΗ: Α΄ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
X I ΣΤΟ ΒULLYING.
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
7ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δεν είναι μαγκιά. Δεν είναι αστείο. Σταματήστε το!
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Βασιλική Παλαπέρη Μαριέττα Ματζαβέλα
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ – Α1
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλ. bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας,
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Αιτίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Μια εργασία του Νικόλα Ρώσση, Φάνη Κουσσουρή και του ‘Ιωνα Καπράλου ΄΄Τα κρούσματα σχολικού εκφοβισμού αυξάνονται ραγδαία στη χώρα μας. Εκεί δε που το.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ MEDITERRANEAN COLLEGE ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΙΕΚ ΞΥΝΗ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ονομα ομαδασ: ‘’NUMBER 2’’
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ-΄΄STOP BULLYING΄΄ ΕΠΑΛ ΜΑΚΡΑΚΩΜΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑ: PROJECT ΤΑΞΗ: Α΄ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΥΚΑ ΕΙΡΗΝΗ

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ-΄΄STOP BULLYING΄΄

Ο χώρος του σχολείου είναι ένας χώρος που οφείλει να παρέχει ασφάλεια και χαρά στους μαθητές. Να τους διδάσκει πως να συνυπάρχουν αρμονικά, να αποτελούν μέλη μιας ομάδας και να προάγουν με την στάση τους τον αλληλοσεβασμό ανεξαρτήτως της διαφορετικότητας του κάθε μαθητή. Δυστυχώς όμως τα τελευταία χρόνια περιστατικά ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού ή bullying όπως ονομάζεται διεθνώς έχουν πάρει ανησυχητικές διαστάσεις στη σχολική κοινότητα. Με τον όρο σχολικό εκφοβισμό εννοούμε μία κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, καταδυνάστευση και πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους εντός και εκτός σχολείου.

ΜΟΡΦΕΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Ο σχολικός εκφοβισμός εμφανίζεται με διάφορες μορφές Λεκτικός εκφοβισμός (κοροϊδία, υποτιμητικά ή σεξιστικά σχόλια). Κοινωνικός εκφοβισμός (διάδοση φημών, απομόνωση από την ομάδα). Σωματικός εκφοβισμός (σπρωξίματα, κλωτσιές). Ηλεκτρονικός εκφοβισμός / cyber bullying (εκβιασμός μέσω διαδικτύου ή μέσω μηνυμάτων στο κινητό).

Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 4η θέση ανάμεσα σε 41 χώρες σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, γεγονός που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Η ηλικία κορύφωσης του φαινομένου είναι ετών. Το 10% - 15% των μαθητών πέφτει θύμα διαφόρων μορφών βίας στο σχολείο. Οι μαθητές που ασκούν βία (θύτες) ξεπερνούν το 5% των μαθητών. Τα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια εμπλέκονται πιο συχνά σε περιστατικά βίας σε αναλογία 3/1. Οι μισοί από τους μαθητές- θύματα βίας δεν αναφέρουν ποτέ και πουθενά το γεγονός ενώ οι άλλοι μισοί το αναφέρουν σε φίλους και σπανιότερα σε εκπαιδευτικούς και γονείς.

ΑΙΤΙΕΣ BULLYING Οικογενειακοί παράμετροι : Η έλλειψη φροντίδας και υποστήριξης μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον, οι συγκρούσεις μεταξύ των γονέων, η λεκτική ή σωματική βία αποτελούν τους πιο σοβαρούς λόγους που μπορεί να κάνουν ένα παιδί να καταφύγει στη βία.

Εφηβεία : Είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος που συνοδεύεται από έντονες αντιδράσεις, ευσυγκινησία, έλλειψη αυτοπεποίθησης ή αίσθημα παντοδυναμίας. Έλλειψη ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των ενηλίκων όσον αφορά στη διαχείριση κρίσεων επιθετικότητας. Έλλειψη συμμετοχής σε σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες που βοηθούν στην εκτόνωση του άγχους.

ΠΡΟΦΙΛ ΘΥΤΗ Αδυναμία τήρησης κανόνων – ορίων. Διογκωμένη αυτό-εικόνα. Μειωμένη ικανότητα αυτοελέγχου. Έλλειψη ικανότητας του μέτρου. Απόλυτη έλλειψη εν-συναίσθησης. Συναναστροφή με άτομα με αντικοινωνική συμπεριφορά. Χρήση αλκοόλ και ουσιών. Ιστορικό βιαιότητας στο σπίτι. Έλλειψη συμπόνιας.

Τα παιδιά – θύτες υπήρξαν και τα ίδια θύματα κακοποίησης τις περισσότερες φορές. Δεν μπορούν να βρουν τη θέση τους σε μια ομάδα ούτε να ανταπεξέλθουν στις προσδοκίες της οικογένειας ή του σχολείου. Καταφεύγουν στο bullying καθώς έτσι αισθάνονται ότι ελέγχουν κάποιον άλλον ενώ ταυτόχρονα ξεχνούν – έστω και πρόσκαιρα – τα δικά τους προβλήματα, τις ανασφάλειές τους. Χαρακτηρίζονται από ένα υπερτροφικό ‘’εγώ’’, από αυταρέσκεια και αυταρχική και αρχηγική συμπεριφορά. Στην πραγματικότητα εκδηλώνουν την αποστροφή τους σε αυτό που φαντάζει αλλιώτικο και διαφοροποιημένο από εκείνο που επικρατεί. Όσα παιδιά δεν ακολουθούν τα πρότυπα εμφάνισης, σκέψης και συμπεριφοράς που υιοθετεί η πλειοψηφία των εφήβων, θα έρθουν αντιμέτωπα με το μένος τους.

ΠΡΟΦΙΛ ΘΥΜΑΤΟΣ Χαμηλή αυτοεκτίμηση. Ανασφάλεια. Έκπτωση στις κοινωνικές τους ικανότητες. Δεν αντιλαμβάνονται κοινωνικές ενδείξεις. Είναι συνήθως παιδιά που δεν έχουν και δεν επιδιώκουν να έχουν πολλούς φίλους και /ή έχουν κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που τα κάνει να ξεχωρίζουν.(π.χ. φορούν χοντρά γυαλιά μυωπίας, ντύνονται διαφορετικά ή είναι εξαιρετικά ντροπαλά). Το γεγονός ότι δεν έχουν πολλούς φίλους, καθώς και χαμηλή αυτοπεποίθηση, τα καθιστά εύκολο στόχο. Και αυτό γιατί οι θύτες επιλέγουν ευάλωτα άτομα. Άτομα δηλαδή που δεν θα υπερασπιστούν τον εαυτό τους, αλλά αντιθέτως θα δείξουν τον φόβο τους, θα κλάψουν. Θα αντιδράσουν δηλαδή με τρόπους που ικανοποιούν τον θύτη και θα προκαλέσουν επιπλέον εκφοβισμό από την μεριά τους.

ΠΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Η μειωμένη διάθεση του μαθητή ή η άρνησή του να πάει στο σχολείο με κάποια αδιαθεσία. Οι αδικαιολόγητες απουσίες. Η απροσδόκητη μαθησιακή του πτώση. Σημάδια και μελανιές στο σώμα του. Απομόνωση από το οικογενειακό και το φιλικό του περιβάλλον. Η ψυχολογική κατάρρευσή του, έντονο άγχος και συναισθηματικές μεταπτώσεις.

ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ Από όλα τα παραπάνω καταδεικνύεται πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας. Oι συνέπειες του εκφοβισμού μπορούν να δράσουν σαν χιονοστιβάδα με το πέρασμα του χρόνου. Οι έφηβοι που ασκούν βία εξελίσσονται σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά, οπότε είναι χρέος όλων μας να συμβάλουμε στην εξάλειψη του φαινομένου.

Καταρχάς οι γονείς πρέπει να συζητούν με τα παιδιά-θύματα του bullying. Ο ρόλος των γονιών είναι να κάνουν τα παιδιά να νιώθουν ασφαλή. Να τους υπενθυμίζουν ότι δεν ευθύνονται εκείνα για όσες πράξεις βίας έχουν υποστεί και ότι θα τα στηρίζουν προκειμένου να αντιμετωπίσουν και να ξεπεράσουν τα οποιαδήποτε προβλήματα. Το παν είναι τα παιδιά να ¨σπάσουν¨ τη σιωπή τους, γιατί μόνο έτσι θα σπάσει ο κύκλος αναπαραγωγής και ενθάρρυνσης της ενδοσχολικής βίας.

Σε επίπεδο σχολείου έχουν γίνει αρκετά βήματα για την πάταξη του φαινομένου. Έχουν συνταχθεί επιτροπές ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό. Είναι τιμή μας που το ΕΠΑ.Λ Μακρακώμης έχει δηλώσει συμμετοχή στη δράση ¨Ανάπτυξη και λειτουργία δικτύου πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού¨. Επίσης έχει οριστεί επιτροπή από εκπαιδευτικούς που συμμετάσχουν στην ομάδα δράσεων πρόληψης και οι οποίοι έχουν επιμορφωθεί.

Οι εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολική κοινότητα οφείλουν να ευαισθητοποιούνται στο εν λόγω θέμα, να συζητούν με τους μαθητές και να κάνουν σαφή τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις – καθήκοντά τους. Να παρέχουν ευκαιρίες στους μαθητές για θετική έκφραση και εκτόνωση του άγχους π.χ. μέσω των αθλημάτων και άλλων σχολικών δραστηριοτήτων. Nα προάγουν συνεργατικές αλληλεπιδράσεις ενώ θα ήταν ιδανική και η ύπαρξη συμβουλευτικής από ειδικό ψυχικής υγείας που είναι κατάλληλα καταρτισμένος για την διαχείριση κρίσεων επιθετικότητας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Από τα παραπάνω εύλογα συμπεραίνουμε πόσο σοβαρό είναι το θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Διότι τα αποτελέσματα του εκφοβισμού δεν επηρεάζουν το μαθητή πρόσκαιρα. Τον ακολουθούν και τον στιγματίζουν σε όλο το φάσμα της ζωής του από την υγεία μέχρι τον ψυχισμό του και τις κοινωνικές του σχέσεις ακόμη και την εργασία του. Κατά συνέπεια στόχος όλων όσων εμπλέκονται στο ζήτημα αυτό – εκπαιδευτικοί, οικογένεια, πολιτεία – είναι οι μαθητές να αποκτήσουν όλα τα απαραίτητα εφόδια για μια ισορροπημένη ζωή και να αναπτύξουν υγιείς άμυνες που θα τους βοηθήσουν στην μετέπειτα ζωή τους.

Μαθητές που θα αποδέχονται το διαφορετικό, θα πιστεύουν στον εαυτό τους, δεν θα σιωπούν όταν γίνονται μάρτυρες περιστατικών βίας, θα αντιστέκονται όταν αδικούνται και θα αγωνίζονται για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας έκφρασης και σεβασμού στο συνάνθρωπο.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Being.gr/home Vlioras.gr Boro.gr Afirimeno.com Lefteris Anestis