Ο Τουρισμός για τη Φύση & το Περιβάλλον.  ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Τουρισμός, βιοποικιλότητα και μείωση της φτώχειας  Αγαθά και υπηρεσίες οικοσυστήματος  Περιβαλλοντικές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Pourquoi apprendre le français ? Γιατί να μάθω γαλλικά;
Advertisements

Διατροφή Ενότητα 17: Γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα και αβγά Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ Ενότητα 6: ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Μέρος Β’. 2 Η ΠΕ Τμήμα των Αναλυτικών Προγραμμάτων των Σχολείων.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Περιβαλλοντικό ζήτημα και οικολογικό κίνημα ΜΑΘΗΜΑ 6.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ T SWOT ANALYSIS Μάθημα: Πολεοδομική και Οικιστική Ανάπτυξη και Πολιτική.
1 Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. 2 ΠΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Σύνδεση περιβάλλοντος και εκπαίδευσης 1913…καθιερώνεται με νόμο η σύνδεση περιβάλλοντος και.
Ενζυμική Αποτρίχωση (Ε) Ενότητα 1: Εισαγωγή Κατερίνα Δηλαβέρη, Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 6: Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 7: Βιταμίνες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας Νευρολογική Νοσηλευτική Ενότητα 2.2: Η εφαρμογή της αξίας του σεβασμού - της ελευθερίας - της δικαιοσύνης στην φροντίδα του.
Κοστολόγηση Ενότητα 2: Δομή επιχειρήσεων γραφικών τεχνών και χαρακτηριστικά σύγχρονων τεχνολογιών Δρ. Αναστάσιος Ε. Πολίτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τεχνολογία.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 10: Μεταβολισμός των θρεπτικών συστατικών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 19: Είδη διαιτών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 11: Μάλαξη και ειδικές τεχνικές Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 9: Μάλαξη στον αθλητισμό Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 09: Η Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας στην Ελλάδα: Το θεσμικό πλαίσιο Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης.
Μάθημα: Οικονομική Του Περιβάλλοντος & Των Φυσικών Πόρων Διδάσκων: Dr. Ευτύχιος Σαρτζετάκης Δημήτρης Σακκουλίδης – Φωτεινή Σαμαρά Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ.
Χρηματοοικονομικές Δημόσιες Σχέσεις Ενότητα 4: Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 4: Θεματική Πρόσβαση: Προβληματισμοί και προσδιορισμός των εννοιών Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 6: Ουσίες ρύθμισης Οσμής - Γεύσης Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 2: Χρωστικές πρόσθετες ύλες τροφίμων Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 1: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 1 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Ενότητα 5 : Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ « Περιβαλλοντικά Προβλήματα & Δίκαιο» ΜΑΘΗΜΑ 9.
Εφαρμογές Στατιστικής στην Τεχνολογία Τροφίμων (Θ) Ενότητα 2: Πληθυσμός και δείγμα - Δειγματοληπτικές μέθοδοι και δειγματοληπτικό σφάλμα Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου,
Διατροφή Ενότητα 19: Λίπη, έλαια, λαχανικά και πατάτες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Διαχείριση Έργων & Εργοταξίων Ενότητα 8β: Μηχανήματα τεχνικών έργων (ΜΤΕ) – Ανάλυση IΙΙ Βασίλειος Μούσας Τμήμα πολιτικών Μηχανικών ΤΕ και Μηχανικών Τοπογραφίας.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 5: Άλλες ουσίες από το περιβάλλον που έχουν βλαπτική επίδραση στο δέρμα και στην υγεία Δρ. Ευαγγελία.
Διατροφή Ενότητα 13: Yπέρβαρος / παχυσαρκία & απώλεια βάρους Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστήρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 3: Ψυχιατρικός ιδρυματισμός και ιδρυματική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 1: Γιατί τρεφόμαστε Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 13: Διασφάλιση – Βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών ψυχικής υγείας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ) Ενότητα 4: Κατ’ οίκον Φροντίδα: Βασικές αρχές λειτουργίας Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οδοντική μορφολογία Ενότητα 11: Πρώτος γομφίος κάτω γνάθου Αριστείδης Γαλιατσάτος DDs, Dr Dent. Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Οδοντικής Τεχνολογίας.
Ενόργανη Χημική Ανάλυση (Θ) Ενότητα 4: Εισαγωγή στις μεθόδους χρωματογραφίας Δρ. Αρχοντούλα Χατζηλαζάρου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ενόργανης Ανάλυσης και.
Κοινωνική Εργασία στην υγεία και ψυχική υγεία Ενότητα 2: Ο αποϊδρυματισμός και η ανάπτυξη της κοινοτικής φροντίδας Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος.
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Συσκευασία καλλυντικών προϊόντων Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο Ενότητα 7: Εικαστικές παρεμβάσεις σπουδαστών σε χώρους μνήμης – β’ μέρος Φρύνη Μουζακίτου Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής,
ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α. Μαρτίνης.
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος Ενότητα 17: Ραδιοσυχνότητες Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 10: e-marketing και τουρισμός Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 11: Κλασικό Μακιγιάζ Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 14: Διατροφικά συμπληρώματα Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία & Διδακτική της Πληροφορικής Ενότητα 4: Εποπτικά Μέσα & Νέες Τεχνολογίες Διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική Κλειώ Σγουροπούλου.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E Ενότητα 3: Παραδείγματα και εφαρμογές συστημάτων Δήμος Πανταζής Dr, MSc, Αγρ.Τοπ.Μηχ.
Νομοθεσία /Δεοντολογία Νοσηλευτικού Επαγγέλματος Ενότητα 10: Νοσηλευτική Νομοθεσία Ευγενία Βλάχου, Ελένη Ευαγγέλου Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 10: leasing Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons.
Διασφάλιση ποιότητας Ενότητα 1: Γενικές αρχές Ιωάννης Τσάκνης, Καθηγητής Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 1: Αρχαίο αιγυπτιακό μακιγιάζ Ευθυμία Μικελάτου Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 4: Τουρισμός και «ηλεκτρονικό επιχειρείν» Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας.
Κοινωνική Εργασία με Παιδιά και Εφήβους Ενότητα 11: Παιδική κακοποίηση Χάρης Ασημόπουλος, Ph.D., Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά.
Ενζυμική Αποτρίχωση (Θ) Ενότητα 4: Απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μόνιμη αποτρίχωση Δρ. Ευαγγελία Πρωτόπαπα, Καθηγήτρια Φαρμακοποιός - Αισθητικός Τμήμα.
Κουλτούρες, κοινωνικοποίηση και ταυτότητα
Προδιαγραφές Αναλυτική περιγραφή μαθήματος
Μικρή επανάληψη.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Αξιολόγηση επενδύσεων
Ο Οδυσσέας Ελύτης και η Γαλλία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αύριο γίνομαι είκοσι χρονών Αλαίν Μαμπανκού
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Στρατηγικές μάθησης: Η σημασία της παρατήρησης της σκέψης του παιδιού
Pan dresse le portrait à charge d'un solitaire bourru et sournois qui a pris une femme malheureuse qu'il tyrannise et qui le quitte pour vivre une vie.
3°) Fonctions cos et sin :
Partageons nos valeurs dans l'effort
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Τουρισμός για τη Φύση & το Περιβάλλον

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Τουρισμός, βιοποικιλότητα και μείωση της φτώχειας  Αγαθά και υπηρεσίες οικοσυστήματος  Περιβαλλοντικές επιπτώσεις του τουρισμού  Τουρισμός, Ανάπτυξη και τη Μείωση της Φτώχειας  Παραδείγματα - τάσεις του τουρισμού ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ  Πολιτικές και στρατηγικά εργαλεία  Κανονιστικές και νομοθετικών μέσων  Μέτρα, την επικοινωνία, τον έλεγχο, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση  Η οικονομική, χρηματοοικονομική και βασιζόμενων στην αγορά μέσων  Ενδυνάμωση της ικανότητας  Προώθηση, εμπορίας και την επικοινωνίας

i  Η βιοποικιλότητα είναι ένα ζωτικής σημασίας εργαλείο για την τουριστική βιομηχανία.  Το καθαρό περιβάλλον αποτελεί μια προσδοκία για κάθε τουρίστα και πολλοί δεν θα επιστρέψουν σε υποβαθμισμένους ή μολυσμένους προορισμούς.  Οι αναπτυσσόμενες χώρες θα λάβουν ένα αυξανόμενο μερίδιο από την ήδη αυξανόμενη διεθνή τουριστική κίνηση.  Οι αναπτυσσόμενες χώρες ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της βιοποικιλότητας και πολλά ελκιστικά αξιοθέατα συνδέονται επίσης με τη βιοποικιλότητα.. Τουρισμός, Βιολογική Ποικιλότητα & Μείωσης της Φτώχειας ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Τουρισμός, Βιολογική Ποικιλότητα & Μείωσης της Φτώχειας  Οι αναπτυσσόμενες χώρες θα λάβουν ένα αυξανόμενο μερίδιο της διεθνούς τουριστικής αγοράς η ίδια αύξηση. Το ποσοστό αυτό έφθασε το 40% της παγκόσμιας διεθνείς αφίξεις, έναντι 34% το Taux de croissance Monde % Pays à hauts revenus % Pays en développement % Εισοδήματα από το διεθνή τουρισμό (σε δισ δολάρια US)

i Η τουριστική βιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την υγιή παραγωγή και τις υπηρεσίες των οικοσυστημάτων.  Οι δραστηριότητες του τουρισμού στις παράκτιες περιοχές που συνήθως βασίζονται σε διάφορους θαλάσσιους πόρους συμπεριλαμβανομένων των κοραλλιογενών υφάλων, φάλαινες, παρατήρηση πουλιών, και χρειάζονται καθαρό νερό για ψαροντούφεκο και κολύμπι.  Τα εθνικά πάρκα, που συχνά βρίσκονται σε ορεινές και δασικές εκτάσεις, εξαρτώνται από τις οικοσυστημικές υπηρεσίες που παρέχουν στους επισκέπτες και οι οποίες κυρίως είναι εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και ψυχαγωγικές. Αγαθά και υπηρεσίες οικοσυστημάτων ΕΙΣΑΓΩΓΗ

i Αγαθά και υπηρεσίες οικοσυστημάτων  Η αξιολόγηση των οικοσυστημάτων της χιλιετίας δείχνει ότι η ζήτηση για ψυχαγωγική χρήση των προστατευόμενων περιοχών συνεχώς αυξάνεται και οι οι περιοχές αυτές ολοένα και περισσότερο συμπεριλαμβάνουν τον τουρισμό στη διαχείρισή τους.  Οι Υπηρεσίες ψυχαγωγίας / τουρισμού αξιολογήθηκαν σε καλή κατάσταση, όμως, ο τουρισμός μπορεί σταδιακά να μειώσει την ικανότητα των οικοσυστημάτων να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες. ΕΙΣΑΓΩΓΗ EM (2005) Αγαθά και υπηρεσίες οικοσυστημάτων Υπηρεσίες προμηθειών ▪ Τρόφιμα, φυτικά προϊόντα, καύσιμα ▪ Γενετικοί πόροι ▪ Βιοχημικές ουσίες και ▪ Γλυκό νερό Πολιτιστικές υπηρεσίες ▪ Αξίες πνευματικές και θρησκευτικές ▪ Συστήματα Γνώσης ▪ Εκπαίδευση και έμπνευση ▪ Αξίες αναψυχής και αισθητικές Αντίσταση σε εισβολείς ▪ Γονιμοποίηση ▪ Η διασπορά των σπόρων προς σπορά ▪ Ρύθμιση του κλίματος ▪ Ρύθμιση παρασίτων ▪ Ρύθμιση ασθενειών ▪ Προστασία από φυσικές καταστροφές ▪ Ρύθμιση Διάβρωσης ▪ Καθαρισμός Νερού Υπηρεσίες υποστήριξης ▪ Παραγωγή πρώτων υλών ▪ Κατοικία - Στέγαση ▪ ανακύκλωση των θρεπτικών στοιχείων ▪ Σχηματισμός και διατήρηση του εδάφους ▪ Παραγωγή οξυγόνου ατμόσφαιρας ▪ Κύκλος νερού.

i Ο τουρισμός μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για τη βιοποικιλότητα, ειδικά όταν διεξάγεται χωρίς πρότυπα διαχείρισης που αποσκοπούν στην προστασία της φυσικής κληρονομιάς.  Υποδομή / εγκαταστάσεις: Η ανάπτυξη του τουρισμού απαιτεί συνήθως μια σειρά από εγκαταστάσεις που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή βλάβη ή καταστροφή των φυσικών οικοτόπων.  Η εξάντληση των πόρων: Η ανάπτυξη του τουρισμού μπορεί να εστιάσει τη χρήση ενός τοπικού πόρου στις κλειστές διαδικασίες και / ή ζημιά στα συστήματα των τοπικών περιοχών διαχείρισης των πόρων.  Ρύπανση του νερού: Η ανάπτυξη νέων υποδομών οδηγεί συχνά στην αύξηση της ρύπανσης των συστημάτων αποχέτευσης. Αυτό μπορεί να έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στη θαλάσσια βιοποικιλότητα, ιδίως σε περιοχές κοραλλιογενών υφάλων. Επιπτώσεις στο περιβάλλον από τον Τουρισμό ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 Τουριστικές δραστηριότητες: Οι δραστηριότητες των τουριστών και των φορέων μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο τοπικό περιβάλλον.  Απόβλητα: Ο τουρισμός παράγει εκατομμύρια τόνους στερεών αποβλήτων ετησίως.  Κλιματική Αλλαγή: οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις μεταφορές, διαμονή και άλλες δραστηριότητες στον τομέα του τουρισμού. i Επιπτώσεις στο περιβάλλον από τον Τουρισμό INTRODUCTION

i Θετικές επιπτώσεις από τον Τουρισμό Ο αειφόρος τουρισμός μπορεί επίσης να συνδέεται με θετικές επιπτώσεις για τη βιοποικιλότητα, παρέχοντας παράλληλα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για τις κοινότητες υποδοχής. Αύξηση του εισοδήματος για τις τοπικές κοινότητες: Ο τουρισμός παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση: Ο τουρισμός μπορεί να συμβάλει στην προώθηση της προστασίας του περιβάλλοντος μέσα από την εκπαίδευση των επισκεπτών, με καλώς σχεδιασμένα και προσαρμοσμένα προγράμματα ερμηνείας του φυσικού ή ανθρωπογενούς περιβάλλοντος. Οικονομικά κίνητρα για την προστασία των οικοτόπων: τουρισμός μπορεί να «προσδώσει» μια οικονομική αξία στους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους. Αειφόρος διαχείριση της γης: Ο τουρισμός μπορεί να διαδραματίσει θετικό ρόλο στην προώθηση της αειφόρου διαχείρισης της γης, αναδεικνύοντας νέους καινοτόμους εναλλακτικούς τρόπους. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 Τουρισμού προωθεί τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τη δημιουργία επιχειρήσεων στους τόπους υποδοχής και μπορεί να μειώσει ή να εξαλείψει τη φτώχεια.  Το 2004, οι αφίξεις τουριστών στα 49 μικρά νησιωτικά και αναπτυσσόμενα κράτη εκτιμήθηκαν σε 27 εκατ. έναντι 11 εκατ. το Αυτό μεταφράζεται σε μια αύξηση της τάξης του 145 % κατά τη διάρκεια της περιόδου, ​​ή σε 9 % ετησίως. i Τουρισμός, Ανάπτυξη και Μείωση της Φτώχειας INTRODUCTION

i  Οι κυβερνήσεις συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική σημασία του τουρισμού και τις επιπτώσεις του στους τόπους προορισμού.  Οι τουρίστες συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο την ανάγκη για βιωσιμότητα. Οι τουρίστες ενδιαφέρονται περισσότερο για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων του τουρισμού (όπως η περιβαλλοντική υποβάθμιση προορισμούς). Παραδείγματα & Τάσεις του Τουρισμού INTRODUCTION

 Οι σ αφείς και αυξανόμενες απειλές θέτουν σε κίνδυνο φυσικά αξιοθέατα, όπως παρθένες παραλίες, κοραλλιογενείς υφάλους, χαρισματικός είδη μεγάλων θηλαστικών.  Ο τουρισμός αποτελεί παραδοσιακά μια πηγή χρηματοδότησης για τις προστατευόμενες περιοχές, και αυξάνει τη συμβολή του.  Πολλές περιοχές έχουν δημιουργήσει και εφαρμόζουν τοπική Ατζέντα 21 για να διασφαλίσουν ότι ο τουρισμός έχει ενσωμα τώσει τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης i Παραδείγματα και Τάσεις του Τουρισμού ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Πολιτικά Εργαλεία & Στρατηγικές ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ  Οι π ολιτικές και οι Στρατηγικές για τον τουρισμό, αντικατοπτρίζουν τις επιλογές, τα μέσα και τα βήματα για την επίτευξη των στόχων προς την αειφορία.  Οι πολιτικές συχνά αναφέρονται σε θεσμικά πλαίσια για την αποτελεσματική διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης. Οι πολιτικές δεν μπορεί να αφορούν ειδικά μια περιοχή, αλλά να μπορούν να εφαρμοστούν σε όλη τη χώρα.  Οι στρατηγικές αφορούν περισσότερο στη δράση και σχετίζονται με έναν προορισμό ή μια συγκεκριμένη περιοχή. Παραδείγματα: Οι τουριστικές πολιτικές, οι μηχανισμοί συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών και Υπουργείων, τα πρότυπα διατήρησης των εσόδων σε πάρκα, η κατάρτιση των επαγγελματιών και των κοινοτήτων. >> Πολιτικές και στρατηγικές για την αειφόρο ανάπτυξη του τουρισμού

Μελέτη Περίπτωσης BONNES PRATIQUES Σχέδιο δράσης για τον Οικοτουρισμό στη Βουλγαρία  Για δύο χρόνια δ ιαδικασία διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους φορείς.  Ιδρύθηκαν 12 περιφερειακές ενώσεις για την επεξεργασία περιφερειακών προγραμμάτων δράσης και ανάπτυξης στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής.  Αυτά τα επιμέρους προγράμματα δράσης οδήγησαν στη συνέχεια στην ανάπτυξη του εθνικού σχεδίου δράσης.  Κάποια σημαντικά αποτελέσματα :  Υποστήριξη της ανάπτυξης των επιχειρήσεων και του μάρκετινγκ, μέσω της κατάρτισης, διασφάλιση της ποιότητας και της αναγνωρισιμότητας, δημιουργώντας ένα εμπορικό σήμα.  Νομικές αλλαγές ώστε τα εισοδήματα από του τουριστικούς φόρους να παραμένουν στην τοπική αυτοδιοίκηση και να χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση και βελτίωση των τουριστικών υποδομών.

Πολιτικά Εργαλεία & Στρατηγικές  Χαρτογραφικό υλικό με λεπτομερή περιγραφή των προορισμών και των υποδομών. Οι τοπικοί χάρτες μπορεί να παρουσιάζουν τον προορισμό τις σημερινές δυνατότητες και μια μελλοντική κατάσταση και ένα επιθυμητό όραμα για τον τόπο.  μπορεί να περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:  Καταγραφή των αξιοθέατων, των εγκαταστάσεων και άλλων παραγόντων που επιφέρουν επιπτώσεις σε έναν προορισμό ▪ Μια στρατηγική ανάλυση, τις αδυναμίες, τις απειλές και τις ευκαιρίες σε σχέση με τον προορισμό ανταγωνισμού. ▪ Μια ανασκόπηση των τάσεων της αγοράς, τις ανάγκες και τις προσδοκίες των κατοίκων και των αναγκών του ανθρώπινου δυναμικού / εργασίας  Το σχέδιο περιλαμβάνει εκτεταμένες διαβουλεύσεις, ολοκληρωμένες πληροφορίες, την κατανόηση των φυσικών πόρων, την πολιτική και κοινωνική δυναμική και την επιρροή των ομάδων συμφερόντων. BONNES PRATIQUES

Στρατηγικός σχεδιασμός – αποτελεσματικό εργαλείο για την ορθολογική διαχείριση των προορισμών (Croatie)  Χωροταξικός σχεδιασμός και διαμόρφωση σχεδίων για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Κροατία  Στο σχεδιασμό συμμετείχαν και εντάχθηκαν πολλοί ενδιαφερόμενοι, δημιουργώντας ένα σημαντικό δίκτυο  Ο σχεδιασμός επικεντρώθηκε στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικής διαδικασίας, των επενδύσεων και ότι άλλο θα μπορούσε να βελτιώσει και να έλξει επισκέπτες στις περιοχές.  Η προσέγγιση υπήρξε ρεαλιστική, το 50% των επενδύσεων και δράσεων έγιναν τα τρία πρώτα χρόνια. ÉTUDE DE CAS Source : Cizmar et Lisjak 2007 BONNES PRATIQUES

Εργαλεία και Στρατηγικές  Ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού – πλαίσιο λειτουργίας – διαχείριση αξιολόγηση  Οργάνωση με τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας και των ενδιαφερόμενων  Συνεχής ανανέωση και βελτίωση, σύμφωνα με τη διεθνή εξέλιξη >> Σχεδιασμός προγραμμάτων για Βιώσιμο Τουρισμό BONNES PRATIQUES

Το πολιτιστικό χωριό Gudigwa (Botswana)  Η ΜΚΟ Conservation International (CI) και Bugakhwe Διατήρηση Πολιτιστικής Εμπιστοσύνη έχουν αναπτύξει το σχέδιο του κοινοτικού οικολογικού πολιτιστικού τουρισμού για Gudigwa (βόρεια Μποτσουάνα) το  Δημιούργησαν έναν ειδικά διαμορφωμένο «εμπορικό» χώρο, βιώσιμο, προσφέρει στον επισκέπτη εμπειρία και μπορεί να ενημερωθεί και να βιώσει τον πολιτιστικό πλούτο της κοινότητας. Source : Conservation International 2008 BONNES PRATIQUES

Νομικά και ρυθμιστικά εργαλεία Τα νομικά και ρυθμιστικά εργαλεία αποτελούν τη βάση για το περιβάλλον και διευκολύνουν τη βιώσιμη ανάπτυξη : ▪ Οι τουριστικοί νόμοι ▪ Οι όροι, τα πρότυπα κανονισμοί για την αποφυγή των επιπτώσεων στο περιβάλλον ▪ Χωροταξική Οργάνωση και Χρήσεις γης – κανόνες που ισχύουν για την ανάπτυξη του τουρισμού και την προστασία του περιβάλλοντος ▪ Αξιολόγηση των επιπτώσεων στο περιβάλλον. BONNES PRATIQUES

Le concept de capacité de charge et de seuils acceptables de changement sont des éléments essentiels à toute stratégie Η έννοια της Φέρουσας Ικανότητας και οι αποδεκτές αλλαγές, είναι ουσιώδη στοιχεία σε κάθε Στρατηγικό Σχεδιασμό

Source : PNUE et OMT 2005 Gestion de l’utilisation des terres et réglementations de l’occupation des sols (Egypte) ÉTUDE DE CAS BONNES PRATIQUES Indicateurs de gestion environnementale pour l’écotourisme (Chine)

Μέτρα, πληροφορίες, επικοινωνία, έλεγχος, παρακολούθηση, αξιολόγηση. Εδώ περιλαμβάνονται:  Η ανάπτυξη των δεικτών και τα συστήματα μέτρησης για τον καθορισμό των αποδεκτών επιπτώσεων του τουρισμού.  Η Αναζήτηση και συλλογή βασικών πληροφοριών  Η καθιέρωση σημείων αηναφοράς/σύγκρισης… για τη βελτίωση  Η Φέρουσα Ικανότητα BONNES PRATIQUES

Οικονομικά εργαλεία Τα οικονομικά εργαλεία μπορούν να περιλαμβάνουν : ▪ Παραχωρήσεις για ήπιες δράσεις σε Προστατευόμενες Περιοχές ▪ Κίνητρα για βιώσιμο τουρισμό ( όπως φόροι… ) ▪ Τροποίηση φορολογικού συστήματος με στόχο την ενίσχυση του βιώσιμου τουρισμού ▪ Βελτίωση των υποδομών για τους επισκέπτες ▪ Πιστοποίηση στο βιώσιμο τουρισμό ▪ Καθιέρωση βραβείων και επαίνων καλής εφαρμογής των πρακτικών της βιωσιμότητας ▪ Καθιέρωση καταλόγου καλών πρακτικών και κώδικα δεοντολογίας BONNES PRATIQUES

Source : PNUE et OMT 2005 Πιστοποίηση για το Βιώσιμο Τουρισμό (Costa Rica) (CST)  Κοινωνική και Οικολογική Υπευθυνότητα  Σεβασμός σε προκαθορισμένα κριτήρια βιωσιμότητας  Η Πιστοποίηση είχε θετικά αποτελέσματα και καθόρισε κάποια αντικειμενικά κριτήρια βιωσιμότητας τα πρέπει να πληρούνται  Η πιστοποίηση γίνεται από δημόσιο φορέα, είναι δωρεάν με υψηλά τεχνικά και ηθικά πρότυπα. ÉTUDE DE CAS BONNES PRATIQUES

Προβολή – Προώθηση - Επικοινωνία  Οι περισσότεροι επισκέπτες δεν είναι ενήμεροι και γνώστες του σημαντικού ρόλου του βιώσιμου τουρισμού  Η Βιωσιμότητα αποτελεί το δυνατό σημείο ανάπτυξης……  Ερμηνεία της φύσης, πολιτισμός, παράδοση, φυσικό περιβάλλον και ευαισθητοποίηση αποτελούν τα βασικά ενδιαφέροντα του ποιοτικού επισκέπτη/τουρίστα  Οι κυβερνήσεις πρέπει να προσανατολιστούν και να σχεδιάσουν προς την κατεύθυνση του βιώσιμου τουρισμού…. BONNES PRATIQUES

Ateliers de formation des formateurs (Brésil)  Conservation International en partenariat avec d’autres ONG et Ecoplan:net Institute a organisé une séries d’ateliers de formation des formateurs au Brésil en  35 professionnels du tourisme ont été formés pour devenir eux- mêmes instructeurs interactifs / mod é rateurs d ’ ateliers de 5 jours sur l ’é cotourisme.  Résultats majeurs :  Entre 1994 et 2004, 55 ateliers ont été organisés au Brésil, avec plus de 600 participants.  Environ 80 nouveaux produits (tours, eco-lodges, attractions) ont été développés selon la méthode de l’atelier. Source : Hillel 2009 ÉTUDE DE CAS BONNES PRATIQUES

RESSOURCES ? Secrétariat de la Convention sur la diversité biologique Lignes directrices sur la diversité biologique et le développement du tourisme. Secrétariat de la Convention sur la diversité biologique Managing Tourism & Biodiversity: User’s Manual on the CBD Guidelines on Biodiversity and Tourism Development. PNUE et OMT Vers un tourisme durable : un guide à l’attention des décideurs. PNUE Semer les graines du changement : le kit de formation l’environnement et au tourisme durable pour l’industrie hôteli è re. IUCN Biodiversity: My Hotel in Action. A Guide to Sustainable Use of Biological Resources. pdf >> Lignes directrices, manuels et matériels de référence du tourisme

RESSOURCES ? PNUE Forging links between protected areas and the tourism sector: How tourism can benefit conservation. PNUE Tourism and Local Agenda 21: The role of local authorities in sustainable tourism. >> Lignes directrices, manuels et matériels de référence du tourisme Note : Une liste complète des références de cette présentation est disponible dans la brochure qui l’accompagne : Le tourisme pour la nature et le développement : un guide des bonnes pratiques. Crédits photographiques : Diapositive 1, de haut en bas - Flickr.com/unwiredben, stockphoto.com, Flickr.com/Martha de Jong-Lantink, Flickr.com/Travelling Pooh. Diapositive 2, en haut : Michael Sheridan.

413 rue Saint Jacques, Suite 800 Montréal QC, Canada H2Y 1N9 Tél : Fax : Site Web : Pour plus d’informations, veuillez contacter : Secrétariat de la Convention sur la diversité biologique Avec le soutien technique du PNUE et de l’OMT Avec le soutien financier du Ministère français des affaires étrangères et européennes

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC- ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.