Φροντιστηριακό μάθημα Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας Μιχαλίτση Λίνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Θεοδωράκη Ελένη-Μαρία Μάθημα: Τεχνικές Επικοινωνίας.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Τατουαζ και body-piercings
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Θέματα αναφορικά με τη χρήση και τον τρόπο αναφοράς των ψυχομετρικών τεστ Μάθημα: Ψυχομετρία II Διάλεξη Νο 4.
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Αντανάκλαση Συναισθήματος
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
ΛΟΥΣΙΜΟ – ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
Επικοινωνία σχολείου-οικογένειας
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΕ ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑ ΕΦΗ (Β2) ΚΟΥΡΜΕΝΤΖΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΟΜΑΔΑ ΑΘΗΝΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΓΙΟΥΒΑΝΑΚΗ ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΑΛΑΜΠΑΣΗΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
Διδάσκοντας Κριτική της Τέχνης
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΡΑΚΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση.
ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Δυσκολίες προσαρμογής των παιδιών και των εφήβων. Ιδιαιτερότητες – διάκριση απο την ομαλή συμπεριφορά.
14/11/2016 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Μάθημα: Φροντιστηριακό Μάθημα «Κλινική Κοινωνική Ψυχολογία». Εισηγήτρια: Μαρία Νικολακοπούλου.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Μη λεκτική επικοινωνία (ως στοιχείο του μαθησιακού περιβάλλοντος)
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Ορισμός και σημασία της τεχνολογίας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Ένα είδος επιβλαβούς ακτινοβολίας είναι αυτή του κινητού :
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Α ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΑΥΚΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φροντιστηριακό μάθημα Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας Μιχαλίτση Λίνα

 Το πλαίσιο μέσα στο οποίο διεξάγεται η συνέντευξη έχει μεγάλη σημασία.  Με τον όρο setting εννοούμε το χώρο και το χρόνο διεξαγωγής μίας συνέντεξης καθώς και τον συγκεκριμένο θεραπευτή που έχει αναλάβει τον συγκεκριμένο θεραπευόμενο.  Το αμετάβλητο αυτών των παραγόντων είναι απαραίτητη προυπόθεση, ιδιαίτερα αν αναφερόμαστε σε ψυχοθεραπείες ψυχαναλυτικής έμπνευσης.

 Κάνουμε χειραψία και αυτοσυστηνόμαστε.  Προσοχή στο πώς θα προσφωνήσουμε τον συνεντευξιαζόμενο. Μπορεί να παρασυρθούμε και να χρησιμοποιήσουμε το μικρό του όνομα. Αν όμως δεν μας έχει δώσει αυτό το προνόμιο, ίσως φανεί σαν αυθάδεια.  Σε παιδιά και εφήβους συνηθίζεται η χρήση του μικρού τους ονόματος.

 Προσφέρετε κάθισμα στον συνεντευξιαζόμενο.  Αν διαλέξει εκείνος το κάθισμά του, προσέξτε αν θα καθίσει κοντά ή μακριά σας.  Παρατηρείστε τη μη λεκτική του επικοινωνία:  Κάθετε άνετα ή τραβάει το κάθισμά του;  Ποια είναι η στάση του σώματός του;  Προτιμήστε να καθίσετε διαγώνια από τον συνεντευξιαζόμενο και όχι ακριβώς απέναντι. Αυτό βοηθάει στην εναλλαγή της βλεμματικής επαφής και στην καλύτερη παρατήρησή του.

 Ο ιδανικός χώρος για συνέντευξη είναι αυτός όπου δεν υπάρχει κίνδυνος να σας διακόψουν και που διαθέτει καλή ηχητική μόνωση. Έτσι:  Ο συνεντευξιαζόμενος θα αισθανθεί άνετα να συζητήσει προσωπικά του θέματα.  Η δική σας προσοχή δεν θα αποσπάται από θορύβους.  Απλός, χωρίς πολλά ερεθίσματα και κατάλληλα φωτισμένος.

 Γιατί είναι τόσο σημαντική η επιλογή και διαμόρφωση του χώρου;  Έννοια ορίου, συνόρου.  Ο ανθρώπινος πολιτισμός γεννήθηκε πάνω στην έννοια του διαχωρισμού: διαχωρισμός από τα ζώα, από άλλους λαούς, από τις άλλες φυλές, από άλλες οικογένειες, από άλλα άτομα.  Χρειάζεται να διαχωρίσουμε προκειμένιου να μπορούμε να επικοινωνούμε, να ανταλλάσσουμε, να ζούμε, να αναγνωρίζουμε τους εαυτούς μας.

 Είμαστε συνεπείς. Αν για οποιοδήποτε λόγο καθυστερήσουμε, χρειάζεται να απολογηθούμε.  Ενημερώνουμε εξ αρχής για τη διάρκεια της συνέντευξης.  Φοράμε ρολόι, ή έχουμε οπτική επαφή με ρολόι.  Συνήθως 45’ – 50’ λεπτά (προσαρμογή – ευελιξία).  Δεν του δημιουργούμε άγχος με το χρόνο (διακριτικοί, σεβόμαστε τον άλλο).

 Αν πλησιάζει η ώρα να τελειώσει η συνέντευξη, και μιλάει πολύ, αρχίζουμε να τον προιδεάζουμε.  Ρωτάμε αν υπάρχει κάτι που θα ήθελε να μας πει και δεν ειπώθηκε.  Προσέχουμε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί το χρόνο.Τον παρατηρούμε «μετά» τη συνέντευξη, όταν σηκωνόμαστε να τον ξεπροβοδίσουμε ή φεύγουμε. Τι μας ρωτάει, τι λέει;

 Είναι καλό να γνωρίζει κανείς:  Ποιο είναι το παρουσιαστικό του.  Τι είδους μηνύματα μπορεί να μεταδίδει.  Τι είδους αντιδράσεις μπορεί να επιφέρει.  Προσέχουμε την εμφάνισή μας να είναι όσο το δυνατό ουδέτερη (ντύσιμο, αξεσουάρ, άρωμα).  Προσέχουμε τη δική του εμφάνιση. Πώς επέλεξε να μας παρουσιαστεί;

 Μαγνητοφώνηση.  Σημειώσεις.  Αν δεν κάνουμε τίποτα από τα παραπάνω, αφιερώνουμε χρόνο ακριβώς μετά τη συνέντευξη για να καταγράψουμε τα λεγόμενα του συνεντευξιαζόμενου.  Η καταγραφή δεν είναι μία στείρα διαδικασία αποτίμησης των λεγομένων του συνεντευξιαζόμενου. Περιλαμβάνουμε τη συνολική του εικόνα καθώς και τα συναισθήματα που μας δημιουργήθηκαν.

 Semi A. Antonio (1985). Η τεχνική της κλινικής συνέντευξης. Μετάφραση στα ελληνικά, (επιμ.) Γ. Καπράλος. Αθήνα, Παπαζήσης,  Μάνος Ν. Βασικά στοιχεία Κλινικής Ψυχιατρικής (αναθεωρημένη έκδοση). Θεσσαλονίκη, University Studio Press, 1997.