ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πώς μπορείς να μάθεις να χρησιμοποιείς τις πιθανότητες.
Advertisements

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Κεφάλαιο 1 Για Ποιο Λόγο; ΔΟΣΑ Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Συνδιαστικά Λογικά Κυκλώματα
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Robustness in Geometric Computations Christoph M. Hoffmann.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΕΡΕΥΝΑ 2010 ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Όνομα: G3MU05 όνομα καθηγητή: C.V. τμήμα: Γ3 έτος:2014.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ο Μάθημα:Μαθηματικά Καθηγητής:CV Τμήμα:Γ’3 Έτος:2014.
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Στατιστική Ι Παράδοση 9 Ο Δείκτης Συσχέτισης.
Αλγόριθμοι 2.1.1,
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Εργαστήριο Δασικής Διαχειριστικής & Τηλεπισκόπησης Δασική Διαχειριστική Ι Διδάσκων Δημήτριος Καραμανώλης, Επίκουρος Καθηγητής Μάθημα 3 ο.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ Καθηγητής : CV Τμήμα : Γ ‘ 5
Μαθηματικά Γ΄Γυμνασίου
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΑΣΚΗΣΗ 19η Έστω οι ακόλουθες παρατηρήσεις για τις μεταβλητές Υ, Χ1 και Χ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Ένα δείγμα προβλημάτων στα Αριθμητικά του Διόφαντου
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή β) για ένα ποσοστό.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Εργαστήριο Στατιστικής (8 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Introducing a New Product Ονοματεπώνυμα: Μαρία Καλογείτονα Ηλίας Χασακής Σχολείο: 2ο Λύκειο Βούλας Τάξη: Β' Λυκείου Κατευθυνση Καθηγητής: Μιχάλης Κασκαντάμης.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :G5TA15-16 ΜΑΘΗΜΑ : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: CV ΕΤΟΣ :
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Πηγή: Βιοστατιστική [Σταυρινός / Παναγιωτάκος] Βιοστατιστική [Τριχόπουλος / Τζώνου / Κατσουγιάννη]
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Ι
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Στατιστικές Υποθέσεις
Κεφάλαιο 8 Μέθοδοι ανάλυσης κυκλωμάτων
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Στατιστικές Υποθέσεις II
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Μετασχηματισμοί 3Δ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ I
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΚΕΡΑΙΩΝ
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 3
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Απλή γραμμική παλινδρόμηση
Στατιστικές Υποθέσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 14ο ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Η έννοια του γραμμικού συστήματος και η γραφική επίλυσή του. Γ΄Γυμνασίου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ

Πώς συνδεεται η ερευνα με την σχολικη ταξη; Ο Kuchemann, σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε (1978,1981), κατηγοριοποίησε σε έξι επίπεδα τις πιθανές ερμηνείες που δίνουν οι μαθητές στα γράμματα, στο μάθημα της Άλγεβρας.

Τα 6 επίπεδα του Kuchemann α. Αξιολόγηση του γράμματος: Στο γράμμα προσδίδεται μια αριθμητική τιμή από την αρχή. β. Δεν λαμβάνεται υπόψιν το γράμμα: Το γράμμα αγνοείται ή η ύπαρξη του είναι άγνωστη χωρίς να έχει κάποιο νόημα.

γ. Το γράμμα θεωρείται ως ένα συγκεκριμένο αντικείμενο: Το γράμμα αναφέρεται ως συνοπτική απεικόνιση ενός συγκεκριμένου αντικειμένου ή ως ένα συγκεκριμένο αντικείμενο από μόνο του. δ. Το γράμμα θεωρείται ως ένας συγκεκριμένος άγνωστος: Το γράμμα αναφέρεται ως ένας συγκεκριμένος αλλά άγνωστος αριθμός.

ε. Το γράμμα θεωρείται ένας γενικευμένος αριθμός: Το γράμμα φαίνεται να αντιπροσωπεύει, ή τουλάχιστον είναι ικανό να πάρει, αρκετές τιμές και όχι μόνο μια. στ. Το γράμμα θεωρείται μεταβλητή: Το γράμμα αντιπροσωπεύει μια σειρά ακαθόριστων τιμών και μια σχέση αλληλεξάρτησης φαίνεται να υπάρχει ανάμεσα σε δύο τέτοια σύνολα τιμών.

Συμπεράσματα της έρευνας Ένα μικρό ποσοστό των μαθητών αντιλαμβάνεται το γράμμα ως γενικευμένο αριθμό. Ένα ακόμη μικρότερο ποσοστό ήταν σε θέση να ερμηνεύσει τα γράμματα ως μεταβλητές. Ένα μεγαλύτερο, συγκριτικά, αντιλαμβάνεται τα γράμματα ως συγκεκριμένους αγνώστους παρά ως γενικευμένους αριθμούς.

Παρατηρήσεις Η ερμηνεία που έδιναν οι μαθητές στο γράμμα της κάθε ερώτησης της έρευνας, ήταν άμεσα εξαρτημένη από το πόσο εύκολη η δύσκολη ήταν η φύση της. Η πλειονότητα των μαθητών ή αντιλαμβάνεται τα γράμματα ως συγκεκριμένα αντικείμενα ή τα αγνοεί. Αρκετοί μαθητές είχαν πρόβλημα με το χειρισμό αριθμητικών παραστάσεων με είσοδο και έξοδο δεδομένων (δίνω τιμή στις μεταβλητές-παίρνω τελικό αποτέλεσμα στην παράσταση).

Σχολική τάξη Α Κ: Τι θα συμβεί εάν α=10 και β=10; Μ: Μπορούν να πάρουν τις ίδιες τιμές; Κ: Μπορούν; Μ: Όχι!

Ο καθηγητής έγραψε στον πίνακα ένα σύστημα και ζήτησε να το λύσουν, δίνοντας τους τιμές για τα x, y να βρουν το z. (Σ): y=x-1 z=2x-4 εάν x=3, y=2 Το z βγήκε 2 Τότε όλοι δέχτηκαν ότι δύο μεταβλητές μπορούν να πάρουν την ίδια τιμή.

Φάνηκε ότι στο συμβολισμό x,y,z ο οποίος παραπέμπει σε εξίσωση δεν υπήρχε η ίδια αντιμετώπιση, δηλαδή τα x,y,z είναι άγνωστα και ψάχνουνε να τα βρούνε, οπότε θα δεχθούνε το αποτέλεσμα που θα προκύψει χωρίς να εστιάσουν στο ότι μπορεί η τιμή που πήρε το y και το z να είναι η ίδια. Αντιθέτως τα α,β στο μυαλό τους ήταν γνωστά, δηλαδή ένας συγκεκριμένος θετικός αριθμός και όχι μια ευρεία γκάμα αριθμών, όπως για παράδειγμα οι θετικοί αριθμοί.

Σχολικη Ταξη Β Κ: Τι σημαίνει για σένα ο α; Μ: Ότι αφού είναι +α είναι θετικός. Κ: Αν ήταν x, θα είχαμε πρόβλημα να ήταν κι αρνητικός; Μ: Όχι, το x θα μπορούσε να είναι αρνητικός. Κ: Δηλαδή έχει διαφορά η αναπαράσταση με x από ότι με α; Δηλαδή θα μπορούσα να συμβολίσω το α με x; Μ: Ναι! Κ: Το x με α; Μ: Ναι!

Ο καθηγητής ανακεφαλαίωσε: «Άρα η μεταβλητή, η οποία ‘με-τα-βα-λλε-ται’, μπορεί να πάρει και θετικές και αρνητικές τιμές. Όταν έχουμε «-» στους αριθμούς είναι πρόσημο ενώ στις μεταβλητές είναι ο αντίθετος.»