Οργανολογία Ι Μάθημα VII Η Ύδραυλις. Η ύδραυλις Επινοήθηκε από τον Κτησίβιο στην Αλεξάνδρια κατά την εποχή του Πτολεμαίου του Β΄. Είναι το πρώτο πληκτροφόρο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δύο βουβάλια μουγκρίζουνε, να βγάλουν άσπρο χώμα. Τι είναι;
Advertisements

ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ Νόμοι.
ΑΥΤΙ Τα μέρη του αυτιού Λειτουργίες ΕΚΦΕ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Ηλεκτροπνευματικά Συστήματα Αυτοματισμού
Εκπαίδευση Π.Φάληρο 9-10 Μαϊου 2013 Επίδειξη συστήματος και συσκευών τηλεϊατρικής Προμήθεια Εξοπλισμού ΤΠΕ, Αναλώσιμου Υλικού, Εφαρμογών και Υπηρεσιών.
Εισαγωγή στη Μηχανική των Ρευστών
Derinkuyu’s Underground City (Κατακόμβες)
ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΚΑΙ ΚΡΟΥΝΟΙ.
ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΚΑΙ ΚΡΟΥΝΟΙ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΤΣΑΜΑΓΚΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ.
TEST ΑΈΡΙΑ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Τα επτά συστήματα κρυστάλλωσης και κρυσταλλικές μορφές
ΘΕΜΑ : ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΔΙΠΛΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
ΝΕΡΟ και ΜΟΥΣΙΚΗ.
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
ΘΕΜΑ : ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος ΒΑΣΙΚΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΣΗΜΑΤΩΝ
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
Χάλκινα Πνευστά Μαρία Στυλιανού Δ/λα.
Ανεμομυλος & Ανεμογεννητρια
ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ.
Ο Ατμοστρόβιλος ή Αιολόσφαιρα του Ήρωνα και ΑΤΜΟΜΗΧΑΝΕΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΝΟΜΑ: ΡΟΔΟΥΛΑ ΖΑΜΠΑ.
ΤΟ ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.
Το κυκλοφορικό σύστημα
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ - ΧΡΩΜΑ ΙΔΙΟΜΟΡΦΙΕΣ ΠΑΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΡΟΥΖ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΥΠΟ.
« Για δες που τα όργανα ζωντανεύουν…»
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ Α.Τ.ΡΟΥΤΟΥΛΑΣ
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Η μουσική είναι …κύμα.
Τμήμα: Μηχανολογίας Επιμέλεια: Νεοφύτου Αλέξανδρος
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
Μουσικά Όργανα.
Οργανολογία Ι Μάθημα Χ Βυζαντινά μουσικά όργανα. Βυζαντινά μουσικά όργανα - Πηγές Είναι ελάχιστες οι άμεσες πηγές. Έμμεσες πηγές: ιστορικά κείμενα με.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα VIΙΙ. Τα αερόφωνα Ι.. Τα αερόφωνα Ήχος: παλμική κίνηση στήλης αέρος. Οξύτητα: ανάλογα με το μήκος της στήλης αέρος. Κατατάσσονται.
ΗΛΕΚΤΡΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
Οργανολογία Ι Μάθημα IV Κιθάρες - Λύρες. Κιθάρες κοίλης βάσεως Κατά τον 8 ο αιώνα υπήρχε ένας τύπος κιθάρας με κοίλη βάση και τέσσερις χορδές που κατά.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα V. Νυσσόμενα έγχορδα ΙΙ. Λαούτο Ανήκει στο γένος των λαούτων και είναι αχλαδόσχημο. Ο βραχίονάς του φέρει τάστα και η κεφαλή που.
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΛΑΓΙΑΡΙΟΥ Τάξη Ε3/ 2012 Νίκος Χαραλαμπάκης Βαγγέλης Πανταλώνας Άγγελος Κοψαχείλης.
… Αρχαία Μουσικά Όργανα … Έλενα Καράμπελα 8 ο Γυμνάσιο – Γ΄ 1 …Ιανουάριος 2012.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Μηχανισμός Εμβόλου-Διωστήρα-Στροφαλοφόρου άξονα ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος.
TP4-ENERSOL-TD/PV Διπλής λειτουργίας Ατέρμονα μηχανισμός περιστροφής Οδηγίες εγκατάστασης.
Οργανολογία ΙΙ Ηλεκτρόφωνα.
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
ΑΥΤΙ Τα μέρη του αυτιού Λειτουργίες.
Μάθημα 3 Αγωγοί γείωσης στη μονοφασική εγκατάσταση.
Συγκέντρωση υλικού και επιμέλεια: Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Μάθημα VI. Πληκτροφόρα χορδόφωνα (νυσσόμενα).
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 4 Πολυκύλινδροι κινητήρες
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
ΤΑ ΠΝΕΥΣΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΚΑΤΣΙΑΡΑ ΑΝΝΙΑ ΙΜΕΡΑΙ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΥΩΤΗ
ΡΕΥΜΑΤΟΦΟΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΕ ΟΜΟΓΕΝΕΣ ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ. Πολύαυλα
Ιστορία των Ευρωπαϊκών Μουσικών Οργάνων
Εργασία του Α2 1ο Γυμνάσιο ΒΥΡΩΝΑ
Μάθημα VI. Πληκτροφόρα χορδόφωνα (νυσσόμενα).
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
Ηλεκτρικό κύκλωμα Ηλεκτρικό κύκλωμα είναι κάθε διάταξη που περιέχει ηλεκτρική πηγή αγωγούς, μέσω των οποίων μπορεί να διέλθει ηλεκτρικό ρεύμα .
Το κυκλοφορικό σύστημα
Τα ψυγεία στην ζΩΗ μαΣ !!! Απο Μαρια Κλεανθουσ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργανολογία Ι Μάθημα VII Η Ύδραυλις

Η ύδραυλις Επινοήθηκε από τον Κτησίβιο στην Αλεξάνδρια κατά την εποχή του Πτολεμαίου του Β΄. Είναι το πρώτο πληκτροφόρο αερόφωνο όργανο. Κατά τον 1 ο αιώνα μ. Χ. φαίνεται να είχε αποκτήσει δημοτικότητα στην Ρώμη και τις επαρχίες της. Οι πηγές μας γι’ αυτό το όργανο προέρχονται από περιγραφές του Ήρωνος του Αλεξανδρέος και του Βιτρουβίου. Επιπλέον, υπάρχουν αρκετές απεικονίσεις και έχουν βρεθεί τα μεταλλικά τμήματα μιας ύδραυλις.

Ο μηχανισμός παραγωγής του ήχου Υπήρχαν χάλκινοι σωλήνες με άνισο μήκος στα πρότυπα της σύριγγας του Πάνα οι οποίοι βρίσκονταν πάνω από τα πλήκτρα. Οι μακρύτεροι αυλοί βρίσκονταν στα αριστερά. Κατά την Ρωμαϊκή περίοδο, υπήρχαν διάφορες σειρές αυλών (4,6,ή 8). Οι αυλοί της πρώτης σειράς ήταν ανοιχτοί στην κορυφή, οι υπόλοιποι ήταν βουλωμένοι.

Ο μηχανισμός παραγωγής του ήχου Οι βουλωμένοι αυλοί έδιναν την ογδόη ή την πέμπτη των ανοιχτών. Κάθε σειρά είχε την δυνατότητα να κλείνει μεμονωμένα μέσω κλείστρων που βρίσκονταν στα πλαϊνά τμήματα του οργάνου. Σύμφωνα με μαρτυρίες του Βιτρούβιου, κάποιοι αυλοί είχαν γλωσσίδα. Κάτω από τους αυλούς υπήρχαν συρόμενα τμήματα τα οποία ενεργοποιούνταν από τα πλήκτρα.

Ο μηχανισμός παραγωγής του ήχου Κάτω από τα συρόμενα τμήματα υπήρχε ένας αεραγωγός για κάθε σειρά αυλών. Όταν το πλήκτρο πιεζόταν, το συρόμενο τμήμα μετακινούταν αφήνοντας τον συμπιεσμένο αέρα που υπήρχε στον αγωγό, να περάσει. Όταν το πλήκτρο αποδεσμευόταν, μέσω ενός ελατηρίου, το συρόμενο τμήμα επέστρεφε κλείνοντας την ροή του αέρα.

Ο μηχανισμός παραγωγής του ήχου Οι αεραγωγοί τροφοδοτούνταν από ένα θολωτό θάλαμο που βρισκόταν χαμηλότερα. Το επάνω τμήμα του θόλου, είχε αέρα που τροφοδοτούταν μέσω ενός άλλου αγωγού που διέθετε βαλβίδα, ώστε να μην επιστρέφει ο αέρας, ο οποίος παραγόταν από μια αντλία, πίσω.

Ο μηχανισμός παραγωγής του ήχου Το χαμηλότερο τμήμα του θόλου περιείχε νερό το οποίο συγκοινωνούσε με μια δεξαμενή στην οποία η στάθμη του νερού βρισκόταν υψηλότερα από αυτή στον θόλο. Με αυτό τον τρόπο το νερό στον θόλο ασκούσε συνεχή πίεση στον αέρα που βρισκόταν στο πάνω μέρος. Αυτό το σύστημα μετέτρεπε την διακοπτόμενη ροή αέρα της αντλίας σε συνεχή ροή. Η αντλία διέθετε ένα μοχλό ο οποίος στηριζόταν πάνω σε έναν άξονα και ένα έμβολο μέσα σε ένα κυλινδρικό θάλαμο. Στην μεταγενέστερη ύδραυλη υπήρχαν δύο αντλίες (μία από κάθε πλευρά).

Άλλα στοιχεία Η δεξαμενή ήταν μέσα σε ένα ξύλινο ντουλάπι τετράγωνου ή εξάγωνου τύπου. Ο οργανοπαίχτης χρησιμοποιούσε και τα δύο χέρια παίζοντας όγδοες ή πέμπτες παράλληλες. Είχε δυνατό ήχο. Ο Σενέκας την κατατάσσει στην ίδια κατηγορία με τα κέρατα και τις σάλπιγγες. Ο Νέρων ενδιαφερόταν πολύ για το όργανο. Μάλιστα, είχε επινοήσει ένα τρόπο για να ηχεί το όργανο πιο δυνατά και πιο αρμονικά.

Ύδραυλις με φυσερά Τον δεύτερο αιώνα μ. Χ. η δεξαμενή και το υδραυλικό σύστημα αντικαταστάθηκε από έναν αερόσακο που φούσκωνε με φυσερά. Το όργανο αυτό ήταν ελαφρύτερο, δεν είχε προβλήματα οξείδωσης και παρήγαγε μεγαλύτερη πίεση αέρος.

Ύδραυλις με φυσερά Κατά τον 4 ο αιώνα κατασκευάζονταν ογκωδέστερα όργανα. Έφτασαν στο σημείο ο σάκος να κατασκευάζεται από δύο δέρματα ελεφάντων και δώδεκα φυσερά. Αυτός ο τύπος ύδραυλις είναι που θα επιστρέψει από το βυζάντιο στην δυτική Ευρώπη και θα μετεξελιχθεί στο εκκλησιαστικό όργανο.