Διαφήμιση Προωθητικές Ενέργειες Δημόσιες Σχέσεις Χορηγία
Προσέλκυση νέων πελατών – Επέκταση του Μεριδίου Αγοράς Διατήρηση, εξασφάλιση και αύξηση πωλήσεων Αντιμετώπιση του ανταγωνισμού
Συλλογή και διάδοση πληροφοριών Υποκίνηση καταναλωτών να αγοράσουν προϊόντα Αύξηση αναγνώρισης Αύξηση αναγνωρισιμότητας Δημιουργία και βελτίωση εικόνας για επιχείρηση Δημιουργία ενός ευνοϊκού εργασιακού κλίματος Ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στην επιχείρηση και τον πελάτη.
Είναι προέκταση της λειτουργίας των δημοσίων σχέσεων και δεν προβάλλει μεμονωμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Κοινό – Στόχος: εσωτερικά και εξωτερικά κοινά Προβάλλεται επιχείρηση και ιδέες
Πότε κάνει μια επιχείρηση εταιρική διαφήμιση: (1) Όταν θέλει να δημιουργήσει θετική εικόνα για την εταιρεία (2) Όταν θέλει να προβάλλει την άποψης της επιχείρησης για θέματα σχετικά με την κοινωνία και το περιβάλλον. Ειδικότερα όμως, με την εταιρική διαφήμιση η επιχείρηση στοχεύει σε: Ενίσχυση ηθικού των εργαζομένων και βελτίωση εργασιακών σχέσεων Μείωση της αβεβαιότητας των καταναλωτών Απαντήσεις σε ερωτήματα των επενδυτών Για διαφοροποιημένες επιχειρήσεις στη δημιουργία μιας εικόνας για την «μητρική» εταιρεία και όχι για κάθε προϊόν ξεχωριστά.
ΤΥΠΟΙ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Διαφήμιση Δημοσίων Σχέσεων (Public Relations Advertising) Διαφήμιση του Οργανισμού (Institutional Advertising) Διαφήμιση Εταιρικής Ταυτότητας (Corporate Identity Advertising) Υπερασπιστική Διαφήμιση (Advocacy Advertising) Διαφήμιση για προσέλκυση εργαζομένων (Recruitment Advertising)
Όταν οι επιχειρήσεις γίνονται χορηγοί καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, προγραμμάτων στην τηλεόραση, φιλανθρωπικών εκδηλώσεων, τότε κάνουν εταιρική διαφήμιση για ενισχύσουν την φήμη τους.
Αύξηση αναγνωρισιμότητας - Ενίσχυση εικόνας Προσέλκυση επενδυτών Βελτίωση μιας κατεστραμμένης εικόνας Ολοκλήρωση ενός πλήρως διαφοροποιημένου χαρτοφυλακίου Θέτει τις βάσεις για μελλοντικές πωλήσεις – όταν όλα τα προϊόντα παρουσιάζονται κάτω από την ομπρέλα της εταιρείας – market prep corporate advertising Μέσω αυτής της διαφήμισης: Αναφέρονται τα επιτεύγματα της εταιρείας Αναφέρεται η θέση της επιχείρησης στην αγορά Αναφέρονται αυξήσεις σε μετοχές Προβάλλεται μια αλλαγή στην επιχειρησιακή προσωπικότητα Να βελτιώσει το ηθικό των εργαζομένων
Χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις όταν θέλουν να εκφράσουν την άποψή τους γύρω από διάφορα θέματα που την επηρεάζουν (να προστατεύσουν τη θέση τους στην αγορά, να προβάλλουν τη φιλοσοφία τους, να κάνουν μια πολιτική και κοινωνική δήλωση) Πολλές φορές αναφέρονται και ως advertorials καθώς είναι πληρωμένα άρθρα στον Τύπο (paid editorials).
Όταν αλλάζει η επιχείρηση όνομα και λογότυπο. Όταν εξαγοράζεται και συγχωνεύεται με άλλη εταιρεία. Όταν η επιχείρηση θέλει να προσελκύσει νέους εργαζομένους Στα ειδικά τμήματα των εφημερίδων – περιοδικών όπου γίνεται η προσφορά των θέσεων εργασίας.
Η προώθηση πωλήσεων παρέχει στους καταναλωτές ένα βραχυπρόθεσμο κίνητρο να αγοράσουν ένα προϊόν. Στοχεύουν στην αγοραστική συμπεριφορά και τη διαδικασία της αγοράς. Επιδρούν στη λογική κυρίως του καταναλωτή και όχι στο συναίσθημα όπως η διαφήμιση. Στοχεύουν στις πωλήσεις και όχι στην αλλαγή στάσης απέναντι στο προϊόν τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Τακτική και όχι Στρατηγική Προσέγγιση.
Αποτελεσματικό εργαλείο εταιρικής επικοινωνίαςΒραχυπρόθεσμη επίδρασηΤα αποτελέσματά τους είναι άμεσα και μετρήσιμαΑύξηση πωλήσεων σε δεδομένη χρονική στιγμή.Αναφέρονται κυρίως σε προϊόντα/υπηρεσίεςΥπάρχει ένας συγκεκριμένος τόπος Γίνεται όταν το προϊόν πρωτοκυκλοφορεί στην αγορά αλλά και όταν διατίθεται ήδη. Επηρεάζεται η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή ενώ περιορίζονται σημαντικά κάποιες άλλες ψυχολογικές διαδικασίες.
(α) Επιχειρήσεις ή Μεμονωμένα Πρόσωπα: Πωλητές/Αντιπρόσωποι/Πράκτορες Προμηθευτές/Διανομείς (Χονδρέμποροι-Λιανέμποροι) (β) Καταναλωτές Από τους παραγωγούς απευθείας στους καταναλωτές Από τους παραγωγούς στους λιανέμπορους Από τους λιανέμπορους στους καταναλωτές
Αύξηση Κατανάλωσης Προϊόντος Αύξηση των Περιστάσεων Κατανάλωσης Προϊόντος Υψηλότερος Ρυθμός Κατανάλωσης Προϊόντος Λιγότερο Απόθεμα Αύξηση κατανάλωσης συμπληρωματικών προϊόντων (Manchanda et al., 1999) Αύξηση κατανάλωσης προϊοντικής κατηγορίας Αλλαγή σε μάρκα (brand switching) Αλλαγή σε κατάστημα (store switching) Αλλαγή σε κατηγορία προϊόντος (category switching)
Εταιρική Επικοινωνία
Διαγωνισμοί Κληρώσεις Λαχειοφόρες Αγορές Παιχνίδια Χορήγηση Δωρεάν Δειγμάτων Κουπόνια
Δώρα (ημερολόγια, στυλό, μπρελόκ, είδη γραφείου) και Ειδικές Προσφορές (άλλα προϊόντα και άλλα οφέλη) Merchandizing (Point-of-Purchase Materials): ενέργειες που γίνονται στο σημείο της αγοράς (συνήθως γίνονται από εξειδικευμένες εταιρείες) για παράδειγμα stands σε σούπερ μάρκετ, δοκιμές και δείγματα που μοιράζονται στον τόπο πώλησης. Κουπόνια Ειδικά κίνητρα συνεργατών: Ανταμοιβές με χρηματικά ποσά, Ταξίδια, Κάλυψη Εξόδων για Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα κ.λπ.
Η σύνδεση ενός προϊόντος με μια φιλανθρωπική εκδήλωση ή μια περιβαλλοντική οργάνωση. Υψηλό κόστος