2012-2013 Παναγιωτοπούλου Κωνσταντίνα Χροναίου Χρυσάνθη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας
Εισαγωγή στις ανισώσεις
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Αριθμητικές Μέθοδοι Βελτιστοποίησης Θεωρία & Λογισμικό Τμήμα Πληροφορικής - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Ι. Η. Λαγαρής.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Πώς γράφουμε μια εργασία -Project
Εξισώσεις-Ανισώσεις Σχολικό έτος G4XP
Μαθηματική Επαγωγή Mathematical induction
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις.
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
Μετασχηματισμός Fourier
Κρισιμο συμβαν στην διδασκαλια τηΣ ΔιαταξηΣ
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μπιλίνη Ελένη.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα: Μαθηματικό Μάθημα: Πρακτική Άσκηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καθηγήτρια: Δέσποινα Πόταρη Ονοματεπώνυμο:
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Introducing a New Product Ονοματεπώνυμα: Μαρία Καλογείτονα Ηλίας Χασακής Σχολείο: 2ο Λύκειο Βούλας Τάξη: Β' Λυκείου Κατευθυνση Καθηγητής: Μιχάλης Κασκαντάμης.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟ 2 Ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΞΗΆ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ ΆΛΓΕΒΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΡΙΖΕΣ.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :G5TA15-16 ΜΑΘΗΜΑ : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: CV ΕΤΟΣ :
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα: Μαθηματικό Πρακτική Άσκηση σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Παρασκευή Παπαδάκη Α.Μ
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: Μάρκου Άννα ΘΕΜΑ : Αντιπαραδείγματα στη τάξη.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Στατιστικές Υποθέσεις II
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
Παρουσίαση Κρίσιμων Συμβάντων από την συνέντευξη μαθητών Β΄ Γυμνασίου
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Συναρτησιακές Εξαρτήσεις
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Στα μαθηματικά του Γυμνασίου με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών
Η ΕΞΙΣΩΣΗ.
Μαθηματικά: Θεωρία Αριθμών
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ 13ο ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Ποια είναι η προπαίδεια;
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παναγιωτοπούλου Κωνσταντίνα Χροναίου Χρυσάνθη

Τάξη: Α Λυκείου Περιοχή μαθήματος: Άλγεβρα Θέμα: Ιδιότητες Ανισοτήτων

Στόχοι μαθήματος  Διαφορές και ομοιότητες των ιδιοτήτων της ισότητας και της ανισότητας  Γενίκευση  Έλεγχος ευθύ-αντίστροφου

Διαφορές και ομοιότητες των ιδιοτήτων της ισότητας και της ανισότητας Ιδιότητες ισοτήτωνΙδιότητες ανισοτήτων Αν α=β => α ν =β ν, όπου ν φυσικός αριθμός α.β=0  α=0 ή β=0

Γενίκευση Κ: α>β και γ>δ => … Τι έπεται; Μ: α+γ>β+δ Κ: Είχαμε πει ότι μπορούμε να γενικεύσουμε για ν. α 1 >β 1, α 2 >β 2,…,α ν >β ν => α 1 +α 2 +…+α ν > β 1 +β 2 +…+β ν

Έλεγχος ευθύ-αντίστροφου Κ: Πάμε στην προτελευταία. Βρείτε το αντίστοιχο στις ανισώσεις. Πότε θα μπορούσε να ισχύει; Μ: Για θετικούς Κ: Ωραία α>β => α ν >β ν, α,β θετικοί [Κάνουν την απόδειξη] Κ: Το αντίστροφο μπορεί να το αποδείξει κάποιος; Ποιό είναι το αντίστροφο; α ν >β ν => α>β Μπορείτε να μου το δείξετε αυτό με την εις άτοπο απαγωγή; [Κάνουν την απόδειξη του αντιστρόφου]

Κρίσιμο συμβάν Κ: Θέλω τώρα να μου αποδείξετε ότι α=β => α ν =β ν Είχαμε πει ότι δεν ισχύει το ανάποδο. Πότε θα μπορούσε να ισχύει; Μ: Αν α, β θετικοί Κ: Άρα α ν =β ν => α=β,α,β θετικοί Θέλω να μου το αποδείξετε με την εις άτοπο απαγωγή. Ποιος θα το προσπαθήσει; Τι θα υποθέσουμε; Ότι α ν =β ν και θα υποθέσουμε ότι δεν ισχύει ποιό; Μ: α≠β Κ: Υποθέτω ότι α ν =β ν και ότι α≠β. Τότε τι θα έχω; Μ: α>β ή α<β Κ: Ωραία α>β άρα τι έχω;

Μ: α ν >β ν Κ: Άρα άτοπο. Το ίδιο και για α<β. Άρα α=β α ν =β ν, α,β θετικοί Μ: Αν είναι όλοι αρνητικοί; Κ: Να μην είναι θετικοί; Μ: Θα βγαίνει το αντίστροφο; K: Εξαρτάται, όχι πάντα. α,β αρνητικοί. Για την ισότητα ή την ανίσωση; M: Για ισότητα Κ: Ερώτημα. Λέει, α,β αρνητικοί α ν =β ν => α=β Να το ελέγξετε.

Μ: Αν είναι όλοι αρνητικοί, το πρόσημο θα γίνεται + Κ: Αν υψώνουμε σε μία δύναμη, το πρόσημο είναι πάντα +; M: Όχι Κ: Από τι εξαρτάται; Από το ν. Ελέγξτε το. Μ: Αφού θα είναι ομόσημοι, δεν θα βγαίνει το ίδιο; Κ: -5>-8 Αν τα υψώσω στο τετράγωνο τι έχω; 25>64; Άρα αλλάζω φορά. Αν το υψώσω σε περιττό; (-5) 3 > (-8) 3 Άρα παραμένει. M: Γιατί; K: Εδώ -5 3 > -8 3 Άρα δεν μπορώ να γενικεύσω. Εξαρτάται από το ν. Θέλω την επόμενη φορά να μου πείτε για την ισότητα.

Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος  Ο καθηγητής χρησιμοποιεί αντιπαραδείγματα για να πείσει για τους ισχυρισμούς του.  Οι μαθητές φαίνεται να γενικεύουν και να πιστεύουν ότι εφόσον ισχύει το ευθύ μιας πρότασης θα ισχύει και το αντίστροφο, χωρίς να λαμβάνουν υπόψιν τους πιθανούς περιορισμούς που μπορεί να προκύπτουν (εδώ συγκεκριμένα ο περιορισμός είναι οι αριθμοί να είναι θετικοί).  Οι μαθητές παρουσιάζουν σύγχυση στις ιδιότητες των ανισοτήτων και τείνουν να τις αντιμετωπίζουν όπως τις ισότητες.

Σχόλια στο κρίσιμο συμβάν  Μη αναμενόμενη αντίδραση-ερώτηση μαθητή.  Οι μαθητές φαίνεται να πιστεύουν ότι η ιδιότητα εξαρτάται μόνο από τη βάση και το πρόσημό της και όχι από τον εκθέτη της δύναμης.  Διαφαίνεται ότι οι μαθητές επιμένουν στις ομοιότητες μεταξύ των ιδιοτήτων της ισότητας και της ανισότητας και δυσκολεύονται να εντοπίσουν τις διαφορές.

Από τις ανισότητες στις ανισώσεις Η μελέτη των ιδιοτήτων των ανισοτήτων έχει ως στόχο να προετοιμάσει τους μαθητές για την επίλυση ανισώσεων. Παρότι οι ανισώσεις είναι σημαντικές όχι μόνο στο χώρο των μαθηματικών αλλά και στην καθημερινή ζωή, η προσοχή που δίνεται σε αυτές και ο βαθμός κατανόησής τους από τους μαθητές είναι μικρός (Ανδρεαδάκης, Κατσαργύρης, Μέτης, Μπρουχούτας, Παπασταυρίδης& Πολύζος, 2008).

Λάθη μαθητών στις ανισώσεις Οι μαθητές συναντούν δυσκολίες στην επίλυση ανισώσεων και στο να περιγράψουν το σύνολο των λύσεων τους (Vaiyavutjamai & Clements, 2006· Arampatzis, Skiadaresis & Christou, 2007). Οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χρησιμοποιούν διαισθητικά ως πρότυπο ένα αλγοριθμικό μοντέλο που στηρίζεται στις εξισώσεις για να επιλύουν ανισώσεις, θεωρώντας ότι τους επιτρέπει να κάνουν τις ίδιες ενέργειες στα δύο μέλη μιας εξίσωσης ή μιας ανίσωσης (Bazzini & Tsamir, 2004· Tsamir & Almog, 2001).

Οι µαθητές επιλύουν µε επιτυχία εξισώσεις πρώτου βαθµού µιας µεταβλητής, αλλά δυσκολεύονται να επιλύσουν αντίστοιχης µορφής ανισώσεις πρώτου βαθµού µιας µεταβλητής, καθώς χρησιµοποιούν τις ίδιες µεθόδους µε τις οποίες επιλύουν εξισώσεις. Σε τέτοιου είδους επίλυση οφείλονταν και λάθη όπως είναι η µη αλλαγή της φοράς µιας ανίσωσης όταν έχει προηγηθεί διαίρεση µε αρνητικό αριθµό ή ο χαρακτηρισµός µιας ανίσωσης της µορφής 0x<β ως αδύνατη ανεξάρτητα από την τιµή του πραγµατικού αριθµού β, που ισχύει µόνο για εξισώσεις της µορφής 0x=β. (Αραμπατζής, 2010).

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο σε όλους τους µαθητές ότι οι εξισώσεις έχουν µεν πολλά κοινά χαρακτηριστικά µε τις ανισώσεις, υπάρχουν όµως και σηµαντικές διαφορές µεταξύ τους. Καλό θα ήταν να επιλύονται παραδείγµατα φαινοµενικά ‘’ίδιων’’ εξισώσεων και ανισώσεων όπως για παράδειγµα οι -3x+9=0 και η -3x+9>0, αλλά και οι 2x+5=2x+5 και 2x+5>2x+5 (Αραμπατζής, 2010)

Προτάσεις  Είναι σημαντικό να τονίσουμε περισσότερο στους μαθητές τις διαφορές στις ιδιότητες μεταξύ των ανισοτήτων και των ισοτήτων, παρά τις ομοιότητες.  Στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα μελετούσαμε χωριστά την περίπτωση της ισότητας στην οποία μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για τους αριθμούς και της ανισότητας, την οποία δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε με τον ίδιο τρόπο.

Βιβλιογραφία Ανδρεαδάκης, Σ., Κατσαργύρης, Β., Μέτης, Σ., Μπρουχούτας, Κ., Παπασταυρίδης, Σ., & Πολύζος, Γ. (2008). Μαθηµατικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Γ' Λυκείου. Αθήνα: Οργανισµός Εκδόσεως ∆ιδακτικών Βιβλίων. Αραμπατζής Κ. (2010) ‘’Εννοιολογική αλλαγή στα μαθηματικά: Το πέρασμα από την αριθμητική στην άλγεβρα’’, διπλωματική εργασία. Arampatzis, K., Skiadaresis, P., & Christou, K. P. (2007). “Conceptual change in the shift from equations to inequalities.” Εργασία που παρουσιάστηκε στοthe 2 nd National Conference of the Greek Association of Reserach in Mathematics Education, Alexandroupolis.

Bazzini, L., & Tsamir, P. (2004). “RF02: Algebraic equations and inequalities:Issues for research and teaching.” Εργασία που παρουσιάστηκε στο28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Bergen, Norway. Tsamir, P., & Almog, N. (2001). “Students' strategies and difficulties: The case of algebraic inequalities.” International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 32(4), Vaiyavutjamai, Pongchawee and Clements, M. A.(2006) 'Effects of Classroom Instruction on Student Performance on, and Understanding of, Linear Equations and Linear Inequalities', Mathematical Thinking and Learning, 8: 2, 113 — 147.