1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις και Κανονικοποίηση Κανονικές Μορφές - Πρώτη κανονική μορφή (1NF) - Δεύτερη κανονική μορφή (2NF) - Τρίτη κανονική μορφή (3NF)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κανονικές Μορφές Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Advertisements

8 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις και Κανονικοποίηση  Πλεονασμός δεδομένων  Συναρτησιακές εξαρτήσεις  Κλειστότητα συναρτησιακών εξαρτήσεων  Κανονικές μορφές.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΒΑΣΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ (Normalization)
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Κανονικές Μορφές.
Bin Packing Problem
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Κανονικοποίηση Σχήματος.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Λογικός Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Κανονικοποίηση Σχήματος.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Λογικός Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά1 Κανονικές Μορφές.
8 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις και Κανονικοποίηση  Πλεονασμός δεδομένων  Συναρτησιακές εξαρτήσεις  Κλειστότητα συναρτησιακών εξαρτήσεων  Κανονικές μορφές.
Περιγραφή Ενότητας Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις απαραίτητες έννοιες ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν την τεχνολογία των βάσεων δεδοµένων.
Περιγραφή Ενότητας Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις απαραίτητες έννοιες ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν την τεχνολογία των βάσεων δεδοµένων.
Βάσεις Δεδομένων Κανονικοποιήσεις. Σχεδιασμός Σχεσιακού Σχήματος Ένα σχεσιακό σχήμα για να είναι «καλά σχεδιασμένο» πρέπει να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις.
Βάσεις Δεδομένων Ενότητα 6: Κανονικοποίηση Αθανάσιος Σπυριδάκος
Κανονικοποίηση, συναρτησιακές εξαρτήσεις
Sfig. 1 Dicer Enox1EphrinA1 MMP2 RxR-γ NeuroD6 Gab2 FOXO1 ITG-α4Tubb2a TH1-like GAPDH SCI / AntimiR 486Normal SC SCI / scramRNASCI * * * * * C/EBP-αp300.
1 /11/05 ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΚΑΤ ΌΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΛΛΑΔΙΟ.
Ράνια Μούσσα Α ’ Γυμνασίου.  Υπερυπολογιστής ονομάζεται ένας υπολογιστής που διαφέρει αισθητά απ ' τους υπολογιστές που χρησιμοποιούνται από απλούς χρήστες.
Κεφάλαιο 7 Εισαγωγή στις βάσεις δεδομένων ISBN Εισαγωγή Η θεωρία της κανονικοποίησης υποστηρίζει την εύρεση της πλέον κατάλληλης εννοιολογικής.
Ενότητα Α.3 Συστήματα διαχείρισης βάσεων δεδομένων (εισαγωγικές έννοιες) Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής.
Click to edit Master text styles Ευρετήρια & Πίνακες Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ Ευρετήρια & Πίνακες Υπεύθυνος Μαθήματος: Αλεξόπουλος Σεραφείμ Τμήμα: 4.
Ορισμός ορθών και διατμητικών τάσεων F = τυχαία δύναμη ασκούμενη στην επιφάνεια εμβαδού Α ΟΡΘΗ ΤΑΣΗ (Normal stress) ΔΙΑΤΜΗΤΙΚΗ ΤΑΣΗ (Shear stress) ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ.
Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης Διδάσκουσα: Ιωάννα Πεπελάση Μάθημα: Οικονομική Ιστορία της Ελλάδος 28/05/2015.
ΖΑΧΑΡΟΤΕΥΤΛΑ Τα ζαχαρότευτλα ανήκουν στα βιοµηχανικά φυτά. Έχουν µεγάλη οικονοµική σηµασία παγκοσµίως και µαζί µε το ζαχαροκάλαµο αποτελούν τις µοναδικές.
1. Εγκυρότητα-Αξιοπιστία μετρήσεων
Αλγόριθμοι Εξαγωγής Συμπερασμάτων (Inference Engine)
THE VOICE OF GREEK PATIENTS
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ 1η διάλεξη
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΥΚΝΩΤΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τύποι Χρηματοδότησης (B)
Λογικός Σχεδιασμός Σχεσιακών Σχημάτων
Εισαγωγή στις βάσεις δεδομένων ISBN
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σύγκριση των μοντέλων LPC και.
Εφαρμογή Κανονικοποίησης
Δημιουργία και επεξεργασία ερωτηματολογίου με τις google forms
Για περισσότερες πληροφορίες:
Η τέχνη της σωστής πλοήγησης
Πυκνωτές.
4η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο 4η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 4η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
ΧΑΜΣΤΕΡ.
Eνδοκρινικά αίτια αρτηριακής υπέρτασης
ΣΧΗΜΑ 4.1 Σχηματική παρουσίαση των δυνάμεων που αναπτύσσονται στο μονοηλεκτρονικό άτομο Η (αριστερά) και στο πολυηλεκτρονικό άτομο He (δεξιά).
Πιλοτική εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Δεικτών για Βιώσιμους Τουριστικούς Προορισμούς (European Tourism Indicator System for Sustainable Destinations)
Κανονικοποίηση 1η, 2η και 3η Κανονική Μορφή
ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΜΙΧΑΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ
Η Ροή του Κόστους Παραγωγής
«Το κάπνισμα στην καθημερινή ζωή των μαθητών
ΣΧΗΜΑ 4.1 Σχηματική παρουσίαση των δυνάμεων που αναπτύσσονται στο μονοηλεκτρονικό άτομο Η (αριστερά) και στο πολυηλεκτρονικό άτομο He (δεξιά).
ΣΧΗΜΑ 4.1 Σχηματική παρουσίαση των δυνάμεων που αναπτύσσονται στο μονοηλεκτρονικό άτομο Η (αριστερά) και στο πολυηλεκτρονικό άτομο He (δεξιά).
ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ THE KIDNEY DISEASE QUESTIONNAIRE ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΥΠΟ ΑΙΜΟΚΑΘΑΡΣΗ Αλικάρη Βικτώρια1, Τσιρώνη Μαρία2, Μάτζιου Βασιλική3,
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ – Σύμβουλος Υπουργείου Υγείας σε θέματα ΙΤ
Βάσεις Δεδομένων 28/11/2018 Ενότητα Γ6.Μ2 (Βασικά Δομικά Συστατικά Στοιχεία και Κύρια Αντικείμενα μιας Βάσης Δεδομένων ) Ο Δάσκαλος.
HỆ CƠ SỞ DỮ LIỆU GV: ThS.Trịnh Thị Ngọc Linh.
Journal club Լիլիթ Ավետիսյան
Semantics.
Βάσεις Δεδομένων 16/2/2019 Ενότητα Γ6.3 (Δημιουργία και Αποθήκευση Βάσης Δεδομένων και Πίνακα. Καθορισμός Πεδίων του Πίνακα, Τύπων Δεδομένων και Ιδιότητες.
Έσοδα Κρατικού Προϋπολογισμού
στην Περιφερειακη Ενοτητα Ρεθυμνησ τησ Περιφερειασ Κρητησ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ERP
Λογικός Σχεδιασμός Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Η Ροή του Κόστους Παραγωγής
Plasma neutrophil gelatinase-associated lipocalin (pNGAL) for AKI discrimination and diagnostic accuracy. Plasma neutrophil gelatinase-associated lipocalin.
Η Ροή του Κόστους Παραγωγής
Δρ Μαρία Καμηλάκη, Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 Φιλοσοφική Σχολή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συναρτησιακές Εξαρτήσεις και Κανονικοποίηση Κανονικές Μορφές - Πρώτη κανονική μορφή (1NF) - Δεύτερη κανονική μορφή (2NF) - Τρίτη κανονική μορφή (3NF)

2 Κανονικοποίηση – Κανονικές Μορφές Οι σχέσεις μπορούν να υπάγονται σε μία ή περισσότερες κατηγορίες (ή κλάσεις) που ονομάζονται Κανονικές Μορφές(normal forms). Κανονική Μορφή: Μία κλάση σχέσεων απαλλαγμένων από συγκεκριμένα προβλήματα τροποποιήσεων. Οι κανονικές Μορφές έχουν ονόματα όπως: Πρώτη κανονική μορφή (1NF) Δεύτερη κανονική μορφή (2NF) Τρίτη κανονική μορφή (3NF) Boyce-Coddκανονική μορφή (BCNF) Τέταρτη κανονική μορφή (4NF) Πέμπτη κανονική μορφή (5NF) Αυτές οι κανονικές μορφές είναι αθροιστικές. Μία σχέση που βρίσκεται σε Τρίτη κανονική μορφή είναι επίσης και σε δεύτερη και σε πρώτη

3 1 η Κανονική Μορφή Είναι μέρος του ορισμού μιας σχέσης Μία σχέση βρίσκεται σε πρώτη κανονική μορφή αν ικανοποιεί όλες τις ιδιότητες του ορισμού της σχέσης: Κάθε όνομα γνωρίσματος (στήλης) είναι μοναδικό. Όλες οι τιμές κάθε γνωρίσματος είναι ίδιου τύπου (ή πεδίου ορισμού). Κάθε τιμή γνωρίσματος είναι ατομική (μία τιμή και όχι ομάδα πολλών τιμών). Τα γνωρίσματα δεν έχουν διάταξη από τα αριστερά προς τα δεξιά. Οι συστοιχίες (σειρές) δεν έχουν διάταξη από επάνω προς τα κάτω. Δεν υπάρχουν δύο ίδιες συστοιχίες (σειρές) σε μία σχέση. Εάν υπάρχει καθορισμένο κλειδί για τη σχέση τότε ικανοποιείται η απαίτηση της μοναδικότητας των συστοιχιών (γραμμών του πίνακα).

4 1 η Κανονική Μορφή Ένας πίνακας σε πρώτη κανονική μορφή λέγεται κανονικοποιημένος πίνακας και τότε και μόνο τότε αντιστοιχεί σε μία σχέση (οι σχέσεις του σχεσιακού μοντέλου είναι στην 1η κανονική μορφή). Παράδειγμα σχέσης σε πρώτη κανονική μορφή: ΜΕΤΟΧΕΣ (Εταιρία, Σύμβολο, Ημερομηνία, Τιμή_Κλεισίματος) ΕταιρείαΣύμβολοΗμερομηνίαΤιμή_Κλεισίματος IBM 01/05/ IBM 01/06/ IBM 01/07/ NetscapeNETS01/05/ NetscapeNETS01/06/

5 1 η Κανονική Μορφή - Παράδειγμα ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΗΜ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΛ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 1 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 2 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 2 Εδώ κάθε τιμή γνωρίσματος είναι ατομική αλλά επειδή πολλά πεδία είναι επαναλαμβανόμενα καταχωρούνται όλα σε ένα πεδίο το ΜΑΘΗΜΑ (ομάδα πολλών τιμών). Ο πίνακας ΜΑΘΗΜΑ μέσα στον πίνακα ΜΑΘΗΤΗΣ. Αυτό έρχεται σε σύγκρουση με την πρώτη κανονική μορφή. Διασπάμε έτσι τον αρχικό πίνακα σε δύο πίνακες (Μαθητών, Μαθημάτων)

6 1 η Κανονική Μορφή - Λύση ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΗΜ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΛ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ

7 2 η Κανονική Μορφή Μία σχέση βρίσκεται σε δεύτερη κανονική μορφή εάν είναι σε πρώτη και κάθε ένα από τα γνωρίσματά της που δεν είναι κλειδιά εξαρτώνται από ολόκληρο το πρωτεύων κλειδί και όχι μόνο από ένα τμήμα του (αφορά σχέσεις με σύνθετα πρωτεύοντα κλειδιά). Οι σχέσεις που έχουν μόνο ένα γνώρισμα σαν πρωτεύων κλειδί βρίσκονται αυτόματα και στη δεύτερη κανονική μορφή. Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο χρησιμοποιούμε συχνά τεχνητά αναγνωριστικά σαν κλειδιά.

8 2 η Κανονική Μορφή Στον πίνακα Μαθημάτων μπορεί να δημιουργηθεί ένα μοναδικό πρωτεύον κλειδί που θα συνδυάζει το {ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ + ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ} ( το ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ δεν θα είναι μοναδικό κλειδί από μόνο του σε αυτόν τον πίνακα, γιατί ένας μαθητής μπορεί να έχει πολλά μαθήματα. Ανάλογα το ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ δεν θα είναι μοναδικό κλειδί από μόνο του σε αυτόν τον πίνακα, γιατί ένα μάθημα μπορεί να το έχουν πολλοί μαθητές. Τότε τα πεδία ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ είναι τα ίδια για κάθε μάθημα (εξαρτώνται μόνο από τον κωδικό Μαθητή) ανεξάρτητα από τον σπουδαστή που παίρνει το μάθημα. ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ

9 2 η Κανονική Μορφή - Λύση Για να βάλουμε την βάση σε δεύτερη κανονική μορφή πρέπει να δημιουργηθεί και ένας τρίτος πίνακας οπότε η δομή της βάσης δείχνει ως εξής: ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΗΜ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΛ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ Οι σχέσεις αυτές βρίσκονται και σε πρώτη και σε δεύτερη κανονική μορφή

10 3 η Κανονική Μορφή Μία σχέση βρίσκεται σε Τρίτη κανονική μορφή εάν είναι σε δεύτερη και δεν περιέχει μεταβατικές εξαρτήσεις. Δηλαδή κάθε γνώρισμα της που δεν είναι κλειδί πρέπει να είναι μη μεταβατικά εξαρτημένο από το πρωτεύον κλειδί δηλαδή κάθε γνώρισμα που δεν είναι κλειδί πρέπει να περιέχει πληροφορίες μόνο για την οντότητα που καθορίζεται από το πρωτεύον κλειδί Μεταβατική εξάρτηση: Τρία γνωρίσματα με τις παραπάνω εξαρτήσεις. Εάν Α->Β και Β->Γ τότε θα ισχύει και Α->Γ Π.χ. Σε μία πανεπιστημιακή σχολή θα ισχύει: Κωδικός_Μαθήματος ->Διδασκαλία_Μαθήματος ->Τάξη, Καθηγητής Άρα οι σχέσεις που έχουν μόνο δύο γνωρίσματα βρίσκονται αυτόματα και σε Τρίτη κανονική μορφή.

11 3 η Κανονική Μορφή Το πεδίο ΤΗΛ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ δεν περιέχει πληροφορίες για τους Μαθητές. Άρα πρέπει να δημιουργήσουμε και έναν ξεχωριστό πίνακα για τους Συμβούλους ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΗΜ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΛ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ

12 3 η Κανονική Μορφή - Λύση ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟ ΗΜ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΟΝΟΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ