Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές............ Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

1. Να γραφτεί αλγόριθμος που θα υπολογίζει το ελάχιστο πλήθος (χαρτο)νομισμάτων που απαιτούνται για τη συμπλήρωση ενός συγκεκριμένου ποσού. Για παράδειγμα.
Προγραμματισμός Ι (αποφύγετέ τον!) 3) Διακοπτόμενος βρόχος: (αποφύγετέ τον!) float energy;......while(TRUE){drink_water(); if(energy
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός αθροίσματος με επαναληπτική εντολή: για...από...μέχρι... με βήμα Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των άρτιων αριθμών από.
Εισαγωγή στο Προγραμματισμό
Η εντολή Δείξε είναι μια εντολή εξόδου και χρησιμοποιείται για:
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Προγραμματισμός Ι Προτάσεις επανάληψης - γενικά επαναλαμβάνουν ένα μπλοκ προτάσεωνΟι προτάσεις επανάληψης επαναλαμβάνουν ένα μπλοκ προτάσεων είτε για όσες.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Παράδειγμα 1:Υπολογισμός αθροίσματος αριθμών με επαναληπτική εντολή : για...από...μέχρι(for ..to) Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των 100 ακεραίων.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
ΒΡΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 5. ΒΡΟΧΟΙΒΡΟΧΟΙ Ο Βρόχος (loop) αποτελείται από προτάσεις επανάληψης. Οι προτάσεις επανάληψης είναι οι προτάσεις που επαναλαμβάνουν ένα.
Η Δομή Επανάληψης Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο Η παρουσίαση της εντολής Όσο είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη και Π. Τσιωτάκη στο 3ο Συνέδριο.
Microsoft Excel 4.4 Τύποι και Συναρτήσεις
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Επανάληψη.
Δομή επιλογής Η δομή επιλογής είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία περικλείει μια συνθήκη και δύο ομάδες εντολών, από τις οποίες θα εκτελεστούν, η μεν.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Η Δομή Επανάληψης οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες… Η παρουσίαση της εντολής Μέχρις_ότου είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
1 Η ΓΙΑ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Η δομή Για περιέχει 3 τμήματα (εντολές) που εκτελούνται αυτόματα(εσωτερικά στη Για) Για i από 1 μέχρι 100 i ← 1 i
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Ένας εκδοτικός οίκος χρησιμοποιεί 35 διανομείς για τη διακίνηση των βιβλίων του. Στο τέλος κάθε μήνα καταγράφονται οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από.
Δομές Επανάληψης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
Δομή Επιλογής Χρησιμοποιείται σε προβλήματα όπου χρειάζεται να ληφθούν κάποιες αποφάσεις με βάση κάποια δεδομένα κριτήρια. Περιλαμβάνει τον έλεγχο κάποιας.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Οι διάφορες εκδοχές της
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ: η εντολή ΓΙΑ
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΜΟΡΦΕΣ ΔΟΜΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Επανάληψη.
8.2 Η Δομή Επανάληψης Μέχρις_ότου
Δισδιάστατοι Πίνακες 3 7 … i γ ρ α μ ή j - στήλη 1 2 M N
ΑΝ Χ<> Α_Μ(Χ) ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ “Λάθος” ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Δομή Επιλογής Μάθημα 4ο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τάξη Γ Οικονομίας & Πληροφορικής Θετικών Σπουδών 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου |
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο
οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες…
Λυμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων με υποπρογράμματα
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική τιμή στην τελική τιμή ατ : αρχική τιμή ττ : τελική τιμή β : βήμα μεταβολής (Αν είναι 1, τότε η φράση με_βήμα β, παραλείπεται. Αν είναι αρνητικό, πρέπει ατ >= ττ) Η δομή «ΓΙΑ» μεταβάλλει αυτόματα τη μεταβλητή μτ σε κάθε επανάληψη σύμφωνα με το βήμα. Οι εντολές, μπορούν να κάνουν χρήση της μεταβλητής μτ, δεν πρέπει όμως να αλλάζουν την τιμή της. Η χρήση της δεν είναι απαραίτητη αλλά έχει σχεδιαστεί για να απλοποιήσει τον έλεγχο των επαναλήψεων, όταν είναι γνωστός από την εκφώνηση ο αριθμός επαναλήψεων: ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ»

i ← 1 Όσο i <= 100 επανάλαβε Εμφάνισε i i ← i + 1 Τέλος_επανάληψης Η μεταβλητή i μετράει τις επαναλήψεις. Αρχικά παίρνει την τιμή 1. Κάθε φορά που ο αλγόριθμος φτάνει στο Τέλος_επανάληψης επιστρέφει στο «Για» και αυξάνεται κατά 1. Όσο ο μετρητής είναι μικρότερος ή ίσος του 100 εκτελούνται οι εντολές του βρόχου. Όταν μετρητής γίνει 101 σταματάει η επανάληψη και ο αλγόριθμος προχωρά με τις εντολές μετά το τέλος επανάληψης. Με ΟΣΟ Για i από 1 μέχρι 100 Εμφάνισε i Εμφάνισε iΤέλος_επανάληψης i ← 1 i <= 100 i ← i + 1 Για i από 1 μέχρι 100 Τελικά 3 σε 1 ΑΠΟ ΤΟ ΟΣΟ ΣΤΟ ΓΙΑ

Η ΔΟΜΗ «ΓΙΑ» ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΒΗΜΑ k  5 Για i από 1 μέχρι 5 k  k + 5 k  k + 5Τέλος_επανάληψης k i=1 i=2 i=3 i=4 i=5 i=6 > 5 Έξοδος 5 ≤ 5

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ » (διαγραμματικά) Αρχικοποίηση συνθήκης Συνθήκη ισχύει ακόμη; Εντολές ΝΑΙ ΌΧΙ Διαγραμματικά είναι ίδια με την δομή επανάληψης «ΟΣΟ»

Θέλουμε να διαβάζουμε 100 ακέραιους και να μετράμε πόσοι από αυτούς είναι άρτιοι και πόσοι περιττοί Αλγόριθμος μετρητές m1  0 ! μετρητής άρτιων m2  0 ! μετρητής περιττών Για i από 1 μέχρι 100 Διάβασε α Αν α mod 2 = 0 τότε m1  m1 + 1 αλλιώς m2  m2 + 1 Τέλος_Αν Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε m1, m2 Τέλος_Αν Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε m1, m2 Τέλος μετρητές ΜΕΤΡΗΤΗΣ Συχνά ζητείται να μετρήσουμε μέσα στην επανάληψη το πλήθος κάποιων δεδομένων ή το πόσες φορές ικανοποιείται κάποια συνθήκη. Τότε χρησιμοποιούμε μια μεταβλητή (μετρητή) που αρχικοποιείται (συνήθως μηδενίζεται) πριν το βρόχο και μέσα στο βρόχο αυξάνεται κατά ένα κάθε φορά που συμβαίνει αυτό που ζητείται να μετρήσουμε.

ΑΘΡΟΙΣΤΗΣ Είναι μια ειδική μεταβλητή που χρησιμοποιείται για να βρούμε σταδιακά το άθροισμα πολλών «ομοειδών» δεδομένων. Η χρήση της έχει ως εξής: (i)τις δίνουμε αρχική τιμή συνήθως 0 πριν την επανάληψη sum → 0 (ii) μέσα στην επαναληπτική δομή και αφού διαβάσουμε (ή υπολογίσουμε) το δεδομένο που μας ενδιαφέρει, το προσθέτουμε στον αθροιστή με την εντολή sum → sum + δεδομένο κι έτσι η μεταβλητή sum αυξάνει το προηγούμενο περιεχόμενό της κατά τόσο, όσο είναι η τιμή του δεδομένου. (iii) Στο τέλος της επανάληψης η μεταβλητή sum θα «κρατάει» το άθροισμα.

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» παράδειγμα #2 Αλγόριθμος άθροισμα Sum  0 Sum  0 Για i από 1 μέχρι 100 Sum  Sum + i Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε Sum Για i από 1 μέχρι 100 Sum  Sum + i Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε Sum Τέλος άθροισμα Υπολογισμός του αθροίσματος

Τι εμφανίζει καθώς εκτελείται η παρακάτω επαναληπτική δομή: Αριθμός επαναλήψεων Αριθμός γραμμής Β Συνθήκη Β>=100 Οθόνη Αληθής 1 η επανάληψη 2 η επανάληψη 3 → 1 Αληθής 3 η επανάληψη 2 3 → 1Αληθής Για Β από 200 μέχρι 100 με_βήμα –25 2. Εμφάνισε Β – Τέλος_Επανάληψης 4. Εμφάνισε Β 50 3 → 1 125Αληθής 4 η επανάληψη → 1 100Αληθής 5 η επανάληψη → 1 75 Ψευδής 475

1. Για Α από 10 μέχρι 20  11 φορές  1 φορά  Καμία φορά  21 φορές  12 φορές  Καμία φορά Πόσες φορές θα εκτελεστούν οι παρακάτω επαναλήψεις; 4. A1  10 A2  21 Για ΜΕΤΡΗΤΗ από Α1 μέχρι Α2 2. Για Β από 10 μέχρι Για Ε από 30 μέχρι Για Γ από -10 μέχρι Για Δ από -10 μέχρι -20 ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Δίνεται η παρακάτω επαναληπτική δομή: Για i από τ1 μέχρι τ2 με_βήμα β Εμφάνισε «Σωστό» Τέλος_επανάληψης Πόσες φορές εκτελείται η εντολή Εμφάνισε για καθένα από τους παρακάτω συνδυασμούς των τιμών των μεταβλητών τ1, τ2 και β: 1. τ1=5 τ2=0 β=−2 2. τ1=5 τ2=1 β=2 3. τ1=5 τ2=5 β=1 4. τ1=5 τ2=6.5 β=0,5  3 φορές  0 φορές  1 φορά  4 φορές

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Δίνεται η παρακάτω επαναληπτική δομή: Για Χ από Α μέχρι Β με_βήμα Γ Εμφάνισε Χ Τέλος_επανάληψης Ποιοι αριθμοί εμφανίζονται κατά την εκτέλεση της παραπάνω δομής επανάληψης, όταν 1. Α= 2, Β= 15, Γ= 3 2. Α =0, Β = -7, Γ= -2  

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Δίνεται η παρακάτω επαναληπτική δομή: k ← 0 sum ← 0 Για Χ από 2 μέχρι 12 με_βήμα 3 Αν Χ > 5 τότε k ← k +1 αλλιώς sum ← sum + x Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε k, sum Ποιος ο ρόλος των μεταβλητών k και sum. Ποιες οι τελικές τιμές τους που θα εμφανιστούν; k = 2sum = 7

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» 1. k ← 0 ! μετρητής 2. sum ← 0 ! αθροιστής 3. Για Χ από 2 μέχρι 12 με_βήμα 3 4. Αν Χ > 5 τότε 5. k ← k +1 Αλλιώς 6. sum ← sum + x 7. Τέλος_αν 8. Τέλος_επανάληψης 9. Εμφάνισε x, k, sum Αριθμός επαναλήψεων Αριθμός γραμμής ksumX Συνθήκη Χ<=12 Συνθήκη Χ>5 Οθόνη 1, 2, η επανάληψη 2 η επανάληψη 4 Αληθής 3 η επανάληψη 6 Ψευδής ,8 → 3 4 Αληθής 6 7 Ψευδής 4 η επανάληψη 8 4 7,8 → 3 Αληθής 51 7,8 → 3 11Αληθής ,8 → 314Ψευδής 9 14, 2, 7

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου να συμπληρώσετε τα κενά, ώστε να εμφανίζει τους αριθμούς: 1, -2, 3, -4, 5, -6, 7, -8, 9, -10 : Για i από.... μέχρι.... Αν ………….… τότε Εμφάνισε.... αλλιώς Εμφάνισε.... Τέλος_αν Τέλος_επανάληψης 110 i mod 2 <> 0 i -i

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Συμπληρώστε τα κενά ώστε οι επόμενες εντολές να εμφανίζουν το άθροισμα των τετραγώνων των περιττών αριθμών από 1 έως και 99. …  0 Για i από … μέχρι … με_βήμα … s  … + … Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε … s 1 s 992 i s

Σας δίνονται τα παρακάτω δύο τμήματα αλγορίθμων Α και Β αντίστοιχα. Τι θα εμφανιστεί στην οθόνη του υπολογιστή κατά την εκτέλεση του αλγορίθμου Α και τι κατά την εκτέλεση του αλγορίθμου Β. Α  ΑΒ Σ ← 0 Για i από 1 μέχρι 3 Σ ← Σ + i Εμφάνισε Σ Τέλος_Επανάληψης Σ ← 0 Για i από 1 μέχρι 3 Σ ← Σ + i Τέλος_Επανάληψης Εμφάνισε Σ Β  6

4. ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Να γραφεί αλγόριθμος που θα υπολογίζει το άθροισμα όλων των περιττών αριθμών από το 1 ως το 10 Αλγόριθμος ΔΠ3 sum  0 Για i από 1 μέχρι 10 Αν i MOD 2 = 1 Τότε sum  sum + i Τέλος_Αν Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε sum Τέλος ΔΠ3 Αλγόριθμος ΔΠ3 sum  0 Για i από 1 μέχρι 10 με_βήμα 2 sum  sum + i Τέλος_επανάληψης Εμφάνισε sum Τέλος ΔΠ3 1 ος Τρόπος 2 ος Τρόπος Γιατί εκτελείται πιο αργά;

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Θέλουμε να διαβάσουμε 10 διαφορετικούς αριθμούς και να βρούμε τον μεγαλύτερο. Στη μεταβλητή max θα αποθηκεύσουμε τον μέγιστο αριθμό που ζητείται. Αρχικά θέτουμε ως μέγιστο τον πρώτο αριθμό που διαβάζουμε. Μετά συγκρίνουμε τον κάθε αριθμό που διαβάζουμε με τον max και αν είναι μεγαλύτερος από τον max θέτουμε αυτόν ως max. Αλγόριθμος μέγιστος Για i από 1 μέχρι 10 Διάβασε α Αν i=1 τότε max ← α αλλιώς Αν α > max τότε Αν α > max τότε max ← α Τέλος_αν Τέλος_ανΤέλος_ανΤέλος_επανάληψης Εμφάνισε max Τέλος μέγιστος

ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Θέλουμε να διαβάσουμε 10 διαφορετικούς αριθμούς και να βρούμε τον μικρότερο. Στη μεταβλητή min θα αποθηκεύσουμε τον μικρότερο αριθμό που ζητείται. Αρχικά θέτουμε ως μικρότερο τον πρώτο αριθμό που διαβάζουμε. Μετά συγκρίνουμε τον κάθε αριθμό που διαβάζουμε με τον min και αν είναι μικρότερος από τον min θέτουμε αυτόν ως min. Αλγόριθμος μέγιστος Για i από 1 μέχρι 10 Διάβασε α Αν i=1 τότε min ← α αλλιώς Αν α < min τότε Αν α < min τότε min ← α Τέλος_αν Τέλος_ανΤέλος_ανΤέλος_επανάληψης Εμφάνισε min Τέλος μέγιστος

ΕΜΦΩΛΕΥΜΕΝΗ «ΓΙΑ» Ο εσωτερικός βρόχος βρίσκεται πάντα ολόκληρος μέσα στον εξωτερικό, δηλ. ο βρόχος που ξεκινάει τελευταίος ολοκληρώνεται πρώτος Η είσοδος σε κάθε βρόχο γίνεται υποχρεωτικά από την αρχή του ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιηθεί η ίδια μεταβλητή ως μετρητής δύο ή περισσότερων βρόχων (x, y, z) Η «Αν» θα εκτελεστεί 100x100x100 φορές! Αλγόριθμος Λύσεις Για x από 1 μέχρι 100 Για y από 1 μέχρι 100 Για y από 1 μέχρι 100 Για z από 1 μέχρι 100 Για z από 1 μέχρι 100 Αν 3*x+2*y-7*z = 5 τότε Αν 3*x+2*y-7*z = 5 τότε Τύπωσε x, y, z Τύπωσε x, y, z Τέλος_Αν Τέλος_Αν Τέλος_επανάληψης Τέλος_επανάληψης Τέλος_επανάληψης Τέλος Λύσεις

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΔΟΜΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ Στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και οι τρεις δομές επανάληψης. Π.χ.: Να γραφεί αλγόριθμος που να εμφανίζει τους αριθμούς Αλγόριθμος Χρήση_Όσο i  1 i  1 Όσο i <= 100 επανάλαβε Όσο i <= 100 επανάλαβε Εμφάνισε i Εμφάνισε i i  i + 1 i  i + 1 Τέλος_επανάληψης Τέλος Χρήση_Όσο Τέλος_επανάληψης Τέλος Χρήση_Όσο Αλγόριθμος Χρήση_Μέχρις_ότου i  1 i  1 Αρχή_επανάληψης Αρχή_επανάληψης Εμφάνισε i Εμφάνισε i i  i + 1 i  i + 1 Μέχρις_ότου i > 100 Μέχρις_ότου i > 100 Τέλος Χρήση_Μέχρις_ότου Αλγόριθμος Χρήση_Για Για i από 1 μέχρι 100 Για i από 1 μέχρι 100 Εμφάνισε i Εμφάνισε i Τέλος_επανάληψης Τέλος Χρήση_Για Τέλος_επανάληψης Τέλος Χρήση_Για ΓΕΝΙΚΑ Χρησιμοποιείται σε όλες τις περιπτώσεις συνθηκών (αριθμητικών και μη), είτε απλών είτε σύνθετων ΓΕΝΙΚΑ Ισχύουν τα ίδια με την ΟΣΟ, με τη διαφορά ότι οι εντολές επανάληψης εκτελούνται σίγουρα μια φορά. ΓΕΝΙΚΑ Χρησιμοποιείται μόνο σε γνωστό πλήθος επαναλήψεων.