ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ (Hogan, Curphy, Hogan, 1994) «το να πείσεις άλλα άτομα να αφήσουν στην άκρη τις ατομικές τους επιδιώξεις και να.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Η Τέχνη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Conducting Effective Meetings ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ Μετάφραση-Επιμέλεια: Ελπίδα Βάπτισμα.
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
1 Τα καθήκοντα του manager Προγραμματισμός: Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε ενέργειας. Τα συστατικά που πρέπει να προσαρμοσθούν.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Οργάνωςη και Διοίκηςη Βιομηχανικών Επιχειρήςεων
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΗΓΕΣΙΑ.
11-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 1.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ Υποκίνηση.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σύστημα Αξιολόγησης Προπονητικής Συμπεριφοράς # CBAS #
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Λειτουργίες διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Ηγεσία και καθοδήγηση στις επιχειρήσεις και τα έργα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.

ΟΡΙΣΜΟΣ (Hogan, Curphy, Hogan, 1994) «το να πείσεις άλλα άτομα να αφήσουν στην άκρη τις ατομικές τους επιδιώξεις και να επιδιώξουν ένα κοινό στόχο ο οποίος είναι σημαντικός για την ευημερία του συνόλου» (Ο ΗΓΕΤΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΤΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΟΥΝ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΑΥΤΟΙ)

∆ιαχειριστής ή Ηγέτης; ; Σε τι διαφέρουν; Ο ∆ιαχειριστής (manager) σχεδιάζει, οργανώνει, επιλέγει προσωπικό, διαχειρίζεται χρήµατα κλπ. Ο Ηγέτης µπορεί να κάνει τα παραπάνω ή να τα αναθέσει σε άλλους. ∆ιακρίνεται όµως από την ικανότητα να κατευθύνει την οµάδα προς τους στόχους. Πολλοί προπονητές είναι καλοί διαχειριστές όχι όµως και ηγέτες.

«Ο μάνατζερ διαχειρίζεται, ο ηγέτης καινοτομεί. Ο μάνατζερ διατηρεί, ο ηγέτης αναπτύσσει. Ο μάνατζερ στηρίζεται στο σύστημα, ο ηγέτης στηρίζεται στους ανθρώπους. Ο μάνατζερ υπολογίζει στον έλεγχο, ο ηγέτης υπολογίζει στην εμπιστοσύνη. Ο μάνατζερ κάνει τη δουλειά σωστά, ο ηγέτης κάνει τη σωστή δουλειά»

ΠΩΣ ΚΡΙΝΕΤΑΙ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ Αnshel (1990) ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΝΙΚΕΣ ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΣΤΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

Ευθύνες του ηγέτη Να είναι αποτελεσµατικός ως προς την επίτευξη των στόχων της οµάδος 1) Να είναι αποτελεσµατικός ως προς την επίτευξη των στόχων της οµάδος 2) Νίκες 3) Αυξηµένη συµµετοχή 4) Να ικανοποιήσει τις ανάγκες και φιλοδοξίες του κάθε µέλους της οµάδας 5) Να αναπτύξει τον/την κάθε αθλητή/τρια 6) Να αναδείξει τους/τις αθλητές/τριες

ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΗΓΕΣΙΑΣ (Chelladurai, 1980) H αποτελεσματικότητα της ηγεσίας εξαρτάται τόσο από περιβαλλοντικούς παράγοντες (είδος αθλήματος), όσο και από διατομικούς παράγοντες (χαρακτηριστικά ηγέτη) ΤΡΕΙΣ ΑΛΛΗΛΟΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ: Α. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΗΓΕΤΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ Β. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙ Γ. ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Η ΗΓΕΣΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΟΤΑΝ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΜΟΝΤΕΛΟΥ (Horn, 1992) A. TO MΟΝΤΕΛΟ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ Β. ΕΝΑΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΕΧΕΙ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ ΣΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ Γ. ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΑΝ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ

Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ: 1) Τις ειδικές ικανότητές του (γνώσεις, επιδεξιότητα, ταλέντο). 2) Τη θέση που κατέχει (ιεραρχία, παλαιότητα στην ομάδα). 3) Το κύρος που έχει (συμπάθειες, «όνομα», θαυμασμός). 4) Τη δυνατότητα διαχείρισης των αμοιβών (κατανομή αμοιβών, επιλογή βασικών παικτών, επαινεί). 5) Τη δυνατότητα επιβολής των επιλογών του (τιμωρίες, αποδοκιμασία, εξαναγκασμός).

ΣΤΥΛ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (Chellandurai, 1986) A. AYΤΑΡΧΙΚΟ ΣΤΥΛ - Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΕΚΕΙΝΗ Β. ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ - Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΖΗΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΙΚΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ Β. ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ - Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΖΗΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΙΚΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ Γ. ΑΤΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ - Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΑΤΟΜΙΚΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ. Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΙ Ή ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Δ. ΟΜΑΔΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ - Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΖΗΤΑΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ. Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΙ Ή ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ Ε. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ - Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΖΗΤΑΕΙ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΣΤΥΛ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΝΑ ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ 1) Η ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΙΕΣΗ 2) ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΛΗΦΘΕΙ 3) ΤΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 4) ΤΟ ΠΟΣΟ ΣΥΝΘΕΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ 5) Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ 6) Η ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ 7) ΤΟ ΠΟΣΟ ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΜΑΔΑ

ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ 1) «Σπάει» τις παραδόσεις. 2) Είναι ικανός να παίρνει αποφάσεις. 3) Είναι αυτάρκης. 4) Στηρίζει τους αθλητές σε περιόδους κρίσης. 5) Είναι έξυπνος. 6) Είναι ρεαλιστής. 7) Είναι πρακτικός. 8) Είναι σίγουρος & ασφαλής. 9) Είναι επινοητικός.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΤΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ 1) Χαμηλή ικανότητα & μεγάλη αφοσίωση: Υστερούν στο τεχνικό μέρος, με μεγάλο ενθουσιασμό για το άθλημα, θέλουν να μάθουν, επιθυμούν να έχουν στενή καθοδήγηση. 2) Μέτρια ικανότητα & χαμηλή αφοσίωση: Κάποιο επίπεδο τεχνικής κατάρτισης, δεν τα καταφέρνουν χωρίς βοήθεια από τον προπονητή. 3) Μεγάλη ικανότητα & μέτρια αφοσίωση: Έμπειροι & ικανοί, υστερούν σε αυτοπεποίθηση ή ενθουσιασμό, χωρίς βοήθεια δεν θα τα καταφέρουν μόνοι τους. 4) Μεγάλη ικανότητα & μεγάλη αφοσίωση: Έχουν την ικανότητα, την εμπειρία & τον ενθουσιασμό, τα καταφέρνουν μόνοι τους, συχνά είναι πιο ικανοί από τους προπονητές τους.

ΣΤΥΛ ΗΓΕΣΙΑΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ 1) ΥΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ: (Μεγάλη έμφαση στο τεχνικό μέρος, μικρή έμφαση στις σχέσεις) – Τεχνικές οδηγίες & μεγάλη έμφαση στους ρόλους των αθλητών & τους στόχους. Εφαρμογή στους νέους αθλητές. Ενδείκνυται όταν υπάρχει χρονική πίεση για αποτελέσματα. Κύρια έγνοια ο εντοπισμός των αιτιών της απροθυμίας και των τεχνικών αδυναμιών των αθλητών. Πολύ συγκεκριμένες τεχνικές υποδείξεις.

2) ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΟ: (Μεγάλη έμφαση στο τεχνικό, μεγάλη έμφαση στις σχέσεις) – Στηρίζεται σε τεχνικές οδηγίες. Ενδείκνυται όταν οι αθλητές έχουν ισχυρή παρακίνηση, αλλά υστερούν σε ωριμότητα ή ικανότητα. Πρέπει να αποζητάει τη συναίνεσή τους. Πρέπει να αφιερώνει χρόνο ακούγοντας τους αθλητές και δίνοντας συμβουλές.

3) ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ: (Μεγάλη έμφαση στις σχέσεις, μικρή έμφαση στο τεχνικό μέρος) – Εμπλέκει τους αθλητές στη λήψη αποφάσεων. Εστιάζεται στη υποστήριξη & διευκόλυνση. Ενδείκνυται, όταν οι αθλητές είναι ικανοί αλλά ενδεχομένως έχουν μέτρια ωριμότητα. Ακούει τους αθλητές και τους ενθαρρύνει.

4) ΕΚΧΩΡΗΤΙΚΟ: (Χαμηλή έμφαση στις σχέσεις, χαμηλή έμφαση στο τεχνικό μέρος) – Εντοπίζει τα προβλήματα στην ομάδα. Εκχωρεί ευθύνη για την επίλυση των προβλημάτων στους αθλητές. Ενδείκνυται όταν οι αθλητές επιδεικνύουν υψηλό επίπεδο ικανοτήτων & ισχυρή επιθυμία να εργαστούν σκληρά. Δείχνει εμπιστοσύνη στους αθλητές για την διεκπεραίωση του έργου. Παρακολουθεί την κατάσταση από μια σχετική απόσταση & επικροτεί όσα θετικά γίνονται.

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΥΓΜΑΛΙΩΝΑ (ΑΥΤΟΕΚΠΛΗΡΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ) Η βελτίωση της επίδοσης των μαθητών αποδόθηκε στις διαφορετικές προσδοκίες που είχαν οι δάσκαλοί τους, από συγκεκριμένους μαθητές, που είχε ως συνέπεια τη διαφορετική μεταχείρισή τους. Η διαφορετική αυτή μεταχείριση οδήγησε τους μαθητές να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των δασκάλων τους και να βελτιώσουν πράγματι τις επιδόσεις τους. Συνεπώς, η προσδοκία των δασκάλων ΕΚΠΛΗΡΩΘΗΚΕ.

Lao Tzu, Κινέζος φιλόσοφος Ιδρυτής του Ταοϊσμού