Ο πρίγκιπας των ζωγράφων και ο ζωγράφος των πριγκίπων Peter Paul Rubens, 1577(Siegen,Βεστφαλία) - 1640 (Αμβέρσα)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμελήτρια: Μαρία Γαϊτανίδου
Advertisements

ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
Χρόνης Μπότσογλου, Αναδρομική
ΡΑΦΑΗΛ ΑΓΓΕΛΟΣ [ζωγράφος]
Ο Ι Κ Α Λ Λ Ι Τ Ε Χ Ν Ε Σ Τ Η Σ Α Ν Α Γ Ε Ν Ν Η Σ Η Σ
HENRI MATISSE
Ο Πάμπλο Πικάσο Παρουσίαση Τραλαλα.....
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
Το Baroque στις εικαστικές τέχνες
Ο Μ. Αλέξανδρος σε έργα τέχνης της Δύσης
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
Ελ Γκρέκο.
Ο Μέγας Αλέξανδρος στη ζωγραφική
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
Ένας ζωγράφος της Αναγέννησης
54Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ανάγλυφες εικόνες: 2ο Υλικά και τεχνικές
3ο Το χέρι του καλλιτέχνη I : παλαιοχριστιανικά ελεφάντινα έργα
7o The Hand of the Master II : μεσοβυζαντινά ελεφάντινα έργα
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
Μουσείο Μπενάκη-Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
René Magritte ( ). Max Beckmann ( ), Αυτοπροσωπογραφία με ποτήρι σαμπάνιας, 1919, ελαιογραφία σε μουσαμά, 65 × 55,5.
Σελίδα από τη Βίβλο του Γουτεμβέργιου, π
Λεπτομέρεια από το Θρίαμβο της Γαλάτειας, Raffaello, 1511, Villa Farnesina, Ρώμη ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ E’
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Bartolomé Esteban Murillo (Σεβίλλη ). Bartolomé Esteban Murillo.
Anthony van Dyck (Αμβέρσα Λονδίνο 1641). Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν 1606 – Άμστερνταμ 1669) «Αν θέλω να ωφεληθώ πνευματικά, δεν θα αναζητήσω τιμές αλλά την ελευθερία»
Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη Claude Lorrain.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Nicolas Poussin 1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη.
Κύκλος Caravaggio Tenebrosi  « Σκοτεινόχρωμοι»  Δεσπόζουν στην Ιταλία  Έντονες φωτοσκιάσεις  Αμαυρόχρωμο φόντο Bamboccianti  Ζωγράφοι απλών καθημερινών.
Simon Vouet (Παρίσι ). Simon Vouet Βιογραφικά στοιχεία Ο Simon Vouet γεννήθηκε στο Παρίσι το 1590, γιος του ζωγράφου Lorrain Vouet. Το 1604.
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη. Jusepe de Ribera.
Charles Lebrun (Παρίσι ). Charles Lebrun.
Rosalba Carriera ( ), Antoine Watteau, 1721, παστέλ σε χαρτί, 55 × 43 εκ., Τρεβίζο, Museo Civico Luigi Bailo.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Στ’ Sandro Botticelli, H Άνοιξη.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν Άμστερνταμ 1669)
“T Οι οξύθυμοι, Πρώτη σειρά: Θόδωρος Στάμος ( ), Jimmy Ernst ( ), Barnett Newman ( ), James Brooks ( ), Mark.
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Ενότητα # 2: Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ & ΠΙΚΑΣΟ (PICASSO)
Το ελεφαντοστό Barberini του Μουσείου του Λούβρου
ΓΑΛΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ , ΑΘΛΗΤΕΣ Κ.Α. ΝΕΦΕΛΗ ΜΗΛΙΩΝΗ
ΓΑΛΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ.
ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ.
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
(Λεονάρντο Ντα Βίντσι)
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Να βρείτε πληροφορίες για τον Τζιότο και για τον Ραφαήλ
Στις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης
Τζιότο και Ραφαήλ Δικαίος Κερκουλας.
Ιστορίες για ήρωες και τέρατα
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Adam Elsheimer (Φρανκφούρτη Ρώμη 1610).
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο πρίγκιπας των ζωγράφων και ο ζωγράφος των πριγκίπων Peter Paul Rubens, 1577(Siegen,Βεστφαλία) (Αμβέρσα)

Peter Paul Rubens

Γεννήθηκε στο Siegen της Βεστφαλίας, γιος του δικηγόρου Γιαν Ρούμπενς. Σε ηλικία 10 ετών χάνει τον πατέρα του και μετακομίζει με τη μητέρα του στην Αμβέρσα, όπου ξεκινά σπουδές ζωγραφικής στο πλευρό επιφανών ζωγράφων της εποχής, όπως ο Adam van Noort και ο Octave van Veen. Το 1600 επισκέπτεται την Ιταλία και έρχεται σε επαφή με την τεχνοτροπία της ιταλικής αναγεννησιακής τέχνης. Εκεί εργάστηκε για το Δούκα της Mάντοβας, ο οποίος χρηματοδότησε και ένα ταξίδι του καλλιτέχνη στην Ισπανία. Βιογραφικά στοιχεία

Το 1605 ο συνάντησε στη Ρώμη τον ζωγράφο Adam Elsheimer, ο οποίος του δίδαξε την τέχνη της χαλκογραφίας. Το 1608, μετά τον θάνατο της μητέρας του, επέστρεψε στην Αμβέρσα, ανοίγει το δικό του εργαστήριο ζωγραφικής και παράλληλα εργάζεται στην υπηρεσία του Ισπανού κυβερνήτη των Κάτω Χωρών Αλβέρτου. Την περίοδο αυτή νυμφεύεται την Isabella Brandt, η οποία πέθανε το Ο καλλιτέχνης επιδίδεται σε διπλωματικά ταξίδια στην Ισπανία και την Αγγλία. Επιστρέφοντας στην Αμβέρσα νυμφεύεται την Helena Fourment. Πέθανε το 1640, σε ηλικία 63 ετών, στην Αμβέρσα.

Οικία στην Αμβέρσα, σήμερα λειτουργεί ως μουσείο

Ο κήπος του σπιτιού

Η εσωτερική αυλή της οικίας του καλλιτέχνη

Peter Paul Rubens και Isabella Brandt

Helena Fourment

Οι γιοι του καλλιτέχνη: Albert και Nicolás Rubens

Καλλιτεχνικές φάσεις: : Μαθητεία : Ιταλικές επιδράσεις : Περίοδος της Αμβέρσας : Περίοδος των μεγάλων συνθέσεων και παραγγελιών : Ύστερα χρόνια

Θρησκευτικά έργα

«Θρήνος», π. 1609, ελαιογραφία σε μουσαμά, 34 x 27 εκ., Staatliche Museen, Βερολίνο.

Καθεδρικός Αμβέρσας

Τρίπτυχο, «Η αποκαθήλωση» (κεντρικό θέμα), ελαιογραφίες σε ξύλο, , Καθεδρικός Αμβέρσας.

«Αποκαθήλωση», λεπτομέρεια

Τρίπτυχο, «Η ανύψωση του Σταυρού» (κεντρικό θέμα), 1610, ελαιογραφίες σε ξύλο, 460 x 340 εκ. (η καθεμία), Καθεδρικός Αμβέρσας.

Λεπτομέρεια

«Ο Χριστός στο Σταυρό ανάμεσα σε δύο ληστές», , ελαιογραφία σε ξύλο, 429 x 311 εκ., Koninklijk Museum voor Schone Kunsten, Αμβέρσα.

«Η προσκύνηση των Μάγων», περ – 29, ελαιογραφία σε μουσαμά, 355,5 x 493 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Η Ανάληψη της Παρθένου», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, 501 x 351 εκ., Liechtenstein Museum, Βιέννη.

Λεπτομέρεια

Μυθολογικά έργα

«Μάχη για τη σημαία», 1602 – 05, ελαιογραφία σε μουσαμά, 83 x 117 εκ., Akademie der bildenden Künste, Βιέννη.

«Προμηθέας δεσμώτης», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 243 x 210 εκ., Μουσείο Τέχνης, Φιλαδέλφεια.

«Η αρπαγή του Γανυμήδη», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 203 x 203 εκ., Schwarzenberg Palace, Βιέννη.

«Ο Ερμής και η Καλλιστώ», 1613, ελαιογραφία σε μουσαμά, 202 x 305 εκ., Staatliche Museen, Κάσσελ.

«Ο Βοριάς απαγάγει την Ωρείθυια», 1615, ελαιογραφία σε ξύλο, 146 x 140 εκ., Akademie der bildenden Künste, Βιέννη.

«Οι τέσσερεις ήπειροι», 1615, ελαιογραφία σε μουσαμά, 209 x 284 εκ., Kunsthistorisches Museum, Βιέννη.

«Ο κήπος της Εδέμ και η πτώση του ανθρώπου», 1615, ελαιογραφία σε ξύλο, 74 x 115 εκ., Mauritshuis, Χάγη.

«Η Αφροδίτη στον καθρέπτη της», 1615, ελαιογραφία σε ξύλο, 124 x 98 εκ., Liechtenstein Museum, Βιέννη.

Λεπτομέρεια

«Απαγωγή των κορών του Λευκίππου», 1617, ελαιογραφία σε μουσαμά, 224 x 211 εκ., Alte Pinakothek, Μόναχο.

«Κεφαλή Μέδουσας», 1617, ελαιογραφία σε ξύλο, 69 x 118 εκ., Kunsthistorisches Museum, Βιέννη.

«Η μάχη των Αμαζόνων», 1618, ελαιογραφία σε ξύλο, 121 x 166 εκ., Alte Pinakothek, Μόναχο..

«Ο Περσέας απελευθερώνει την Ανδρομέδα», π. 1622, ελαιογραφία σε ξύλο, 100 x 139 εκ., Staatliche Museen, Βερολίνο.

«Αλληγορία πόλεμου και ειρήνης», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 203,5 x 298 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

«Η κρίση του Πάριδος», 1636, ελαιογραφία σε μουσαμά, 145 x 194 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

«Οι συνέπειες του πολέμου», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 206 x 342 εκ., Galleria Palatina (Palazzo Pitti), Φλωρεντία.

Λεπτομέρεια

«Βάκχος», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 191 x 161 εκ., Μουσείο Hermitage, Αγία Πετρούπολή.

«Νύμφες και Σάτυρος», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 136 x 165 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Οι τρεις Χάριτες», 1639, ελαιογραφία σε ξύλο, 221 x 181 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Οι Τρεις Χάριτες», , ελαιογραφία σε ξύλο, 47 x 34 εκ., Galleria Palatina (Palazzo Pitti), Φλωρεντία.

Προσωπογραφίες

«Ο Δούκας της Λέρμας», 1603, ελαιογραφία σε μουσαμά, 283 x 200 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Κάρολος Ε’ με πανοπλία», 1603, ελαιογραφία σε μουσαμά, 119 x 93 εκ., Ιδιωτική Συλλογή.

«Clara Eugenia», 1605, ελαιογραφία σε μουσαμά, 116 x 96 εκ., Galleria Palatina (Palazzo Pitti), Φλωρεντία.

«Δοκιμές για κεφάλι νέγρου», ελαιογραφία σε μουσαμά, 51 x 66 εκ., Musées Royaux des Beaux-Arts, Βρυξέλλες.

«Isabella Brandt», π. 1626, ελαιογραφία σε μουσαμά, 86 x 62 εκ., Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία.

«Helene Fourment», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 97 x 69 εκ., Alte Pinakothek, Μόναχο.

«Helene Fourment με τα παιδιά της Clara, Johanna και Frans», , ελαιογραφία σε ξύλο, 115 x 85 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

Τοπιογραφία

«Τοπίο στο Laken», π. 1618, ελαιογραφία σε μουσαμά, Βασιλική Συλλογή, Λονδίνο.

«Φθινοπωρινό τοπίο», π. 1635, ελαιογραφία σε ξύλο, 137 x 235 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

«Χορός Ιταλών χωρικών», 1636, ελαιογραφία σε ξύλο, 73 x 106 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Τοπίο με ουράνιο τόξο», 1636, ελαιογραφία σε μουσαμά, Alte Pinakothek, Μόναχο.

Μαρία των Μεδίκων

«Η Μαρία των Μεδίκων ως Αθηνά», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 276 x 149 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η εκπαίδευση της Μαρίας των Μεδίκων», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 394 × 295 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η παρουσίαση της προσωπογραφίας της Μαρίας των Μεδίκων στον Ερρίκο Δ’», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 394 x 295 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

Λεπτομέρεια

«Η άφιξη της Μαρίας των Μεδίκων στη Μασσαλία», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 394 x 295 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Ο γάμος της Μαρίας των Μεδίκων με τον Ερρίκο IV», 1622 – 25, ελαιογραφία σε μουσαμά, 394 × 295 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η συμφιλίωση της Μαρίας των Μεδίκων με το γιο της», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 394 × 295 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

Σχέδια

«Ο Δούκας της Λέρμας», 1603, μαύρη κιμωλία και μελάνι, Λούβρο, Παρίσι.

«Το όραμα του Ιεζεκιήλ», , μολύβι και τέμπερα σε χαρτί, Μουσείο Horne, Φλωρεντία.

«Ο Άγιος Γεώργιος σκοτώνει το δράκο», μελάνι σε χαρτί, Λούβρο, Παρίσι.

«Nicolaas Rubens», , σχέδιο, 29 x 23 εκ., Graphische Sammlung Albertina, Βιέννη.

«Σπουδές γυναικών», 1628, κιμωλία σε χαρτί, 44,9 x 28,9 εκ., Getty Museum, ΗΠΑ.

«Η Αγία Αικατερίνη της Αλεξάνδρειας», π. 1620, χαλκογραφία, 30,8 × 19,7 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης, ΗΠΑ. Χαρακτικό

Ο άρχοντας της σκιάς του Mark Lamster, Rubens και λογοτεχνία

Rubens: Μια προσωπογραφία του Paul Oppenheimer, 2002.

Rubens: schilder en diplomaat (Rubens: ζωγράφος και διπλωμάτης), 1977, σκηνοθεσία Roland Verhavert Rubens και κινηματογράφος