Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
KM ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1
Advertisements

KM Διάλεξη 9 προετοιμασία και τεχνικές για το σχεδιασμό της εξάσκησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ.
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
Ελιζάνα Πολλάτου, επικ.καθ.ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
KM Διάλεξη 8 θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης
1 Ακοολογία Ενότητα 2 : Tυμπανομετρία - Ακουστικά αντανακλαστικά (Μέρος A’) Ναυσικά Ζιάβρα Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Ψυχοκινητική και Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία Ενότητα 12: Ο Ρόλος της Εκπαιδευτικού Βασιλική Ρήγα Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 1: Εισαγωγή στην Κινητική Εκτέλεση και Μάθηση Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Πρωί ανοιξιάτικης μέρας σε μια συνοικία της Αθήνας …
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Εμβιομηχανική Εμβιομηχανική ανθρωπομετρία – θέση του ΚΜΣ Ενότητα 12: Εμβιομηχανική ανθρωπομετρία – θέση του ΚΜΣ Αθανάσιος Τσιόκανος, Γιάννης Γιάκας Τμήμα.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 4: Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
Εμβιομηχανική Δυνάμεις κρούσης Ενότητα 11: Δυνάμεις κρούσης Αθανάσιος Τσιόκανος, Γιάννης Γιάκας Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης 4η Περίπτωση: Παραδοσιακοί χοροί Άγγελος Κωνσταντινίδης, ΑΕΜ: 908.
1 Βιοχημεία - Αρχές Βιοτεχνολογίας - Ιοντικές ιδιότητες και ρυθμιστικές ιδιότητες και ρυθμιστική δράση των διαλυμάτων των αμινοξέων, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων,
Κινητική Μάθηση Ενότητα 8: Θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εμβιομηχανική Ενότητα 6: Γραμμικά δυναμικά μεγέθη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Κινητική Μάθηση Ενότητα 2: Διαδικασία πληροφόρησης και λήψης αποφάσεων
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 4: Κοστολόγηση Συνεχούς Παραγωγής
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Κινητική Μάθηση Ενότητα 7: Ατομικές διαφορές και κινητικές ικανότητες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Ενότητα 5 : Ωτοακουστικές εκπομπές (Μέρος Β’) Ναυσικά Ζιάβρα
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ενότητα 11 : Συχνές ακοολογικές παθήσεις (Μέρος Β’) Ναυσικά Ζιάβρα
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Σπάρτη.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
‘’ΚΟΛΛΗΤΟΥΜΠΙΝΑΚΙΑ’’
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κινητική Μάθηση Ενότητα 3: Λήψη αποφάσεων και απόδοση κάτω από στρες και ψυχική διέγερση, προσοχή,μνήμη Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 2

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

Σκοποί ενότητας Αρχή του ανεστραμμένου U Μεθόδευση πληροφοριών με υψηλή διέγερση Προσοχή Μνήμη 4

Διέγερση το επίπεδο εγρήγορσης ή της ενεργητικότητας του νευρικού συστήματος όπου τα χαμηλά επίπεδα σχετίζονται με τον ύπνο και τα υψηλά με ενοχλητικές ή κρίσιμες περιπτώσεις (κίνδυνος ζωής). Αρχή του ανεστραμμένου U Περιγράφει τη σχέση μεταξύ του επιπέδου διέγερσης κ της απόδοσης. Η αύξηση της διέγερσης ωφελεί την απόδοση. Αν όμως η διέγερση συνεχίζει ν αυξάνεται, τότε η απόδοση μειώνεται.

Υψηλό επίπεδο διέγερσης αποτελεσματικό μέχρι ενός ορίου. Ανάλογα με: λεπτό ή αδρό μυϊκό έλεγχο και απαιτήσεις στη λήψη απόφασης

Μεθόδευση πληροφοριών υπό υψηλή διέγερση Αντιληπτική εστίαση ή στενότητα ---> τάση συρρίκνωσης του αντιληπτικού πεδίου( καταδύσεις, οδήγηση) Χρησιμοποίηση ειδικών σημείων Ιδανικό επίπεδο διέγερσης--> στενότητα προσοχής αποκλείει άσχετες πληροφορίες και αναγνωρίζει τις σχετικές.

Στα υψηλότερα επίπεδα διέγερσης παρατηρείται : α) υπερβολική επαγρύπνηση --> πανικός β) μείωση φυσικού ελέγχου κινήσεων

Πρακτικές εφαρμογές 1. Χαμηλό επίπεδο διέγερσης σε λεπτό κινητικό έλεγχο ή λήψη απόφασης. 2. Ψηλό επίπεδο διέγερσης σε αδρό κινητικό έλεγχο. 3. Καταπολέμηση του στρες στους αθλητές και στους ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ.

Προσοχή και ανθρώπινη εκτέλεση Περιορισμένη ικανότητα στην μεθόδευση πληροφοριών από το περιβάλλον---->ΠΡΟΣΟΧΗ Η προσοχή συγκεντρώνεται: α. αισθητικά γεγονότα( κινήσεις αντιπάλου) β. εσωτερικές, πνευματικές λειτουργίες (σύστημα προπονητή) γ. κιναίσθηση

Συγκεκριμένη χωρητικότητα προσοχής

Πότε οι κινήσεις παρεμποδίζουν η μία την άλλη;

Επιλογή απάντησης:

Αυτοματοποίηση Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα αυτοματοποίησης: κλειστές δεξιότητες - εύκολη, ανοιχτές δεξιότητες - δύσκολη. Προπόνηση για αυτοματοποίηση π.χ. κόκκινο stop, τηλεκοντρόλ

Προγραμματισμός απάντησης: οργάνωση διαδοχικών κινήσεων (προσποίηση στον αθλητισμό) 1.Για παραπλάνηση του αντιπάλου το διπλό ερέθισμα να δοθεί ρεαλιστικά. 2. Το χρονικό διάστημα μεταξύ των ερεθισμάτων όχι μικρότερο των 60 ms, ούτε μεγαλύτερο των 150ms. 3. Εξάσκηση σε διάφορα χρονικά διαστήματα.

Παρεμβολή του ενός χεριού στην κίνηση του άλλου: πώς, πότε και γιατί; Χρονική διάρθρωση ενοποίηση παραγόμενης απάντησης. π.χ. κοιλιά - κεφάλι, χτύπημα δαχτύλου, γ-V.

ΤΡΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΝΗΜΗΣ Αισθητήρια κοντινή μνήμη διάρκεια 1/4 sec, παράλληλα και πολλά ερεθίσματα, συμμετοχή πολλών αισθήσεων. Κοντινή μνήμη επιλεκτική μνήμη, περιορισμένης χωρητικότητας, μηνύματα, 30 sec. διάρκεια (π.χ. νούμερο τηλεφώνου, time-out). Μακρινή μνήμη Πολύ καλά μαθημένες πληροφορίες που έχουν συλλεχθεί από όλη τη ζωή, κωδικοποίηση, επανάληψη, σύνδεση πληροφοριών μεταξύ τους, ανάσυρση.

Βιβλιογραφία Schmidt R., Wrisberg C. (2009). Κινητική μάθηση και απόδοση, μια εφαρμοσμένη προσεγγιση, Επιμ.,Μιχαλοπούλου Μαρία, εκδ. Αθλότυπο, Αθήνα Schmidt R. (1993). Κινητική μάθηση και απόδοση, Μετάφ. Ε.Πολλάτου, Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις Αθλότυπο, Αθήνα Rose D. (1997). Κινητική μάθηση και κινητικός έλεγχος, Μεταφ. Τζέτζης, Γ., Μιχαλοπούλου Μ., Δέρρη, Β., Κουρτέσης Θ., Επιμ. Ε.Κιουμουρτζόγλου, εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη Schmidt R. (1988). Motor Control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Schmidt R., Lee T. (1999) Motor control and Learning, Human Kinetics Publishers, Champaign, IL Magill R. (1989). Motor Learning, WCB Publishers, Iowa

Συζήτηση Πώς θα βοηθούσατε τους ασκούμενούς σας σε δεξιότητες που απαιτούν αδρό μυϊκό έλεγχο, όσον αφορά το επίπεδο διέγερσής τους; Ποια προβλήματα δημιουργούνται από την παράλληλη μεθόδευση πληροφοριών; Πώς αντιμετωπίζονται;

Επίλογος Το ιδανικό επίπεδο διέγερσης εξαρτάται από την φύση των δεξιοτήτων Η παρεμβολή στις κινήσεις των δύο χεριών οφείλεται στην κοινή χρονική διάρθρωση Υπάρχουν τρία συστήματα μνήμης: η αισθητήρια κοντινή, η κοντινή και η μακρινή μνήμη

Τέλος Ενότητας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ