Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα- 1652 Νάπολη. Jusepe de Ribera.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμελήτρια: Μαρία Γαϊτανίδου
Advertisements

ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΓΟΥ.
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
ΕΛ - ΓΚΡΕΚΟ ΝΙΚΟΥ ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΑΤΣΑΟΥΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΣΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
προς τιμήν του Αρχιμήδη
HENRI MATISSE
Η πρώτη Διεθνής Ολυμπιακή
Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
Το Baroque στις εικαστικές τέχνες
Ο Μ. Αλέξανδρος σε έργα τέχνης της Δύσης
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Ελ Γκρέκο.
Ο Μέγας Αλέξανδρος στη ζωγραφική
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Τα σημαντικότερα έργα του Που βρίσκονται σήμερα.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Τα γλυπτά του Μιχαήλ Αγγέλου
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
(Η Πηνελόπη μαρμάρινο άγαλμα) Λεωνίδας Δρόσης1873
54Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
El Greco
3ο Το χέρι του καλλιτέχνη I : παλαιοχριστιανικά ελεφάντινα έργα
7o The Hand of the Master II : μεσοβυζαντινά ελεφάντινα έργα
Από τη μαθήτρια Δανάη Κασσελάκη
Αρχαϊκή Τέχνη.
Οι Ιταλοί καλλιτέχνες τις Αναγέννησης
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
René Magritte ( ). Max Beckmann ( ), Αυτοπροσωπογραφία με ποτήρι σαμπάνιας, 1919, ελαιογραφία σε μουσαμά, 65 × 55,5.
Σελίδα από τη Βίβλο του Γουτεμβέργιου, π
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
Λεπτομέρεια από το Θρίαμβο της Γαλάτειας, Raffaello, 1511, Villa Farnesina, Ρώμη ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ E’
Bartolomé Esteban Murillo (Σεβίλλη ). Bartolomé Esteban Murillo.
Anthony van Dyck (Αμβέρσα Λονδίνο 1641). Βιογραφικά στοιχεία ΟAnthony van Dyck γεννήθηκε στην Αμβέρσα το Μαθήτευσε αρχικά κοντά στο Hendrick.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν 1606 – Άμστερνταμ 1669) «Αν θέλω να ωφεληθώ πνευματικά, δεν θα αναζητήσω τιμές αλλά την ελευθερία»
Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη Claude Lorrain.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Μαθέα Άννα Μπρουκάκη Ελισάβετ Παπαδοπούλου Ερμιόνη Παπαδόπουλος Κυριάκος Χατζηϊωάννου Παναγιώτης 25/2/ ο Γενικό Λύκειο Καβάλας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.
Nicolas Poussin 1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη.
Κύκλος Caravaggio Tenebrosi  « Σκοτεινόχρωμοι»  Δεσπόζουν στην Ιταλία  Έντονες φωτοσκιάσεις  Αμαυρόχρωμο φόντο Bamboccianti  Ζωγράφοι απλών καθημερινών.
1)Πύργος του Άϊφελ 2)Μουσείο του Λούβρου 3)Παναγία των Παρισίων.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
Simon Vouet (Παρίσι ). Simon Vouet Βιογραφικά στοιχεία Ο Simon Vouet γεννήθηκε στο Παρίσι το 1590, γιος του ζωγράφου Lorrain Vouet. Το 1604.
Ο πρίγκιπας των ζωγράφων και ο ζωγράφος των πριγκίπων Peter Paul Rubens, 1577(Siegen,Βεστφαλία) (Αμβέρσα)
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Charles Lebrun (Παρίσι ). Charles Lebrun.
Rosalba Carriera ( ), Antoine Watteau, 1721, παστέλ σε χαρτί, 55 × 43 εκ., Τρεβίζο, Museo Civico Luigi Bailo.
Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, , Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Η χώρα που διάλεξα να σας παρουσιάσω είναι η Γαλλία.
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
Σημαντικά έργα τέχνης ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ: 1.ΣΑΡΙΦΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 2.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΝΙΚΟΣ 3.ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ 4.ΜΠΙΤΙΝΗΣ ΗΛΙΑΣ.
PICASSO( ). Βιογραφία Ο πατέρας του ονομαζόταν Χοσέ Ρουίθ ι Μπλάσκο και ήταν επίσης ζωγράφος ενώ μητέρα του ήταν η Μαρία Πικάσο για Λόπεθ. Γεννήθηκε.
Ιφιγένεια Ποντίκη Φιλόλογος ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΤΕΧΝΗ 15 ος- αρχές 17 ου αι. Ζωγραφική, Γλυπτική, Αρχιτεκτονική.
O Πιερ Ωγκyστ Ρενουaρ Pierre Auguste Renoir
Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη.
Rembrandt Harmenszoon van Rijn (Λέιντεν Άμστερνταμ 1669)
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
‘ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ’ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟΜΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ & ΠΙΚΑΣΟ (PICASSO)
ΓΑΛΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ.
ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΙΣΜΟΣ.
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
(Λεονάρντο Ντα Βίντσι)
ΠΡΩΙΜΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Να βρείτε πληροφορίες για τον Τζιότο και για τον Ραφαήλ
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Adam Elsheimer (Φρανκφούρτη Ρώμη 1610).
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Jusepe de Ribera 1591 Χάτιβα Νάπολη

Jusepe de Ribera

Βιογραφικά στοιχεία Ο Jusepe de Ribera γεννήθηκε το 1591 στη Χάτιβα, περιοχή κοντά στη Βαλένθια από πατέρα τσαγκάρη. Μαθητεύει κοντά στον τενεμπρόζο ζωγράφο Ribalta, με την κόρη του οποίου φημολογείται ότι είχε συνάψει παράνομο δεσμό. Το 1615 ταξιδεύει στην Ιταλία και το 1616 εγκαθίσταται στη Νάπολη, υπό την προστασία του αντιβασιλέα του ισπανικού θρόνου δούκα Oshuna. Νυμφεύεται την Catherina Azzolina, κόρη γνωστού ιταλού ζωγράφου της εποχής και εμπόρου έργων τέχνης, με την οποία αποκτά επτά παιδιά. Λίγα χρόνια αργότερα ανοίγει το δικό του εργαστήριο και το 1626 γίνεται δεκτός στην Ακαδημία του Αγίου Λουκά της Ρώμης.

Στην Νάπολη του αποδίδεται το προσωνύμιο «Lo Spagnoletto», που σημαίνει «ο μικρός Ισπανός». Ο όρος «μικρός» οφειλόταν στο κοντό του ανάστημα. Το 1640 ο καλλιτέχνης αρρωσταίνει βαριά και πέφτει σε οικονομική δυσχέρεια δεδομένου ότι αδυνατεί να παραγάγει έργα για να εξασφαλίσει την επιβίωσή του. Καταφέρνει, ωστόσο, να αναρρώσει. Το 1648 παρασημοφορείται από τον πάπα. Πεθαίνει το 1652 στη Νάπολη.

Άγαλμα του Ribera στη Νάπολη

Jusepe de Ribera,«Πιθανή προσωπογραφία της μιας εκ των κορών του καλλιτέχνη», σχέδιο σε χαρτί, Μουσείο G. Filangeri, Νάπολη.

Καλλιτεχνικές Φάσεις:  Πρώιμη φάση (1620 – 1635): Έντονες αντιθέσεις του φωτεινού και του σκοτεινού, αυστηρή σύνθεση, βίαιη δράση, εξπρεσιονιστική παραμόρφωση.  Ώριμη φάση (1635 – 1645): Μνημειακά χαρακτηριστικά, ασημένιοι τόνοι, μεγάλη εσωτερικότητα, μυστικιστική διάθεση, δραματική ένταση.  Όψιμη φάση (1645 – 1652): Επικράτηση ζεστών χρωμάτων με χρυσίζοντες τόνους, λιτότητα και εσωτερικότητα έκφρασης.

Θεματολογία Θρησκευτικά έργα προσωπογραφίες μυθολογία αλληγορίες φιλόσοφοι

«Η κρίση του Σολόμωντα», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 153 × 201 εκ., Galleria Borghese, Ρώμη. Θρησκευτικά Έργα

«Η μετανοούσα Μαγδαληνή ή Vanitas», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 50 × 39 εκ., Ιδιωτική συλλογή.

Λεπτομέρεια

«Η Σουζάνα και οι γέροντες», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 138,5 x 179 εκ., Ιδιωτική Συλλογή.

«Επιτάφιος Θρήνος», 1620, ελαιογραφία σε μουσαμά, 127 x 182 εκ., Μουσείο Λούβρου,Παρίσι.

Caravaggio ( ), Επιτάφιος Θρήνος, , ελαιογραφία σε μουσαμά, 300 x 203 εκ., Βατικανό, Πινακοθήκη.

«Ο Προμηθέας», π. 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 193,5 x 155,5 εκ.

«Ο Άγιος Σεβαστιανός», 1636, ελαιογραφία σε μουσαμά, 127 x 100 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Ο Ισαάκ ευλογεί τον Ιακώβ», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, 129 x 289 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

Λεπτομέρεια

«Mater Dolorosa», 1638, ελαιογραφία σε μουσαμά, 77 x 64 εκ., Staatliche Museen, Κάσσελ, Γερμανία.

Λεπτομέρεια

«Το μαρτύριο του Αγίου Φιλίππου», 1639, ελαιογραφία σε μουσαμά, 234 x 234 εκ., Μουσείο Πράδο. Μαδρίτη.

«Μαρία η Μαγδαληνή στην έρημο», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 226 x 181 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Η βάφτιση του Χριστού», 1643, ελαιογραφία σε μουσαμά, 235 x 160 εκ. Μουσείο Καλών Τεχνών, Νάνσυ, Γαλλία.

«Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής στην έρημο», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 184 x 198 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Η Παναγία με το Χριστό», 1646, ελαιογραφία σε μουσαμά, 69,5 x 59,5 εκ., Μουσείο Τέχνης, Φιλαδέλφεια, ΗΠΑ.

«Ο απόστολος Παύλος ο ερημίτης», 1647, ελαιογραφία σε μουσαμά, 130 x 104 εκ., Κολωνία, Μουσείο Wallraf-Richartz.

«Η Αγία οικογένεια με την Αγία Αικατερίνη», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, 210 x 154 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης, Νέα Υόρκη.

«Η προσκύνηση των βοσκών», 1650, ελαιογραφία σε μουσαμά, 239 x 181 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

«Η γενειοφόρος Magdalena Ventura με τον σύζυγο και τον γιο της», 1631, ελαιογραφία σε μουσαμά, 196 x 127 εκ., Μουσείο Ιδρύματος του Δούκα της Λέρμας, Τολέδο. Προσωπογραφίες

Juan Sánchez Cotán ( ), Η γενειοφόρος της Πενιαράνδας, 1590, ελαιογραφία σε μουσαμά, 102 x 61 εκ., Μουσείο Πράδο, Μαδρίτη.

«Πότης», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, Ιδιωτική Συλλογή.

«Απεγνωσμένη γυναίκα που τραβάει τα μαλλιά της», 1638, ελαιογραφία σε μουσαμά, Musée Bonnat, Bayonne, Γαλλία.

Λεπτομέρεια

«Ηλικιωμένη γυναίκα τοκογλύφος», 1638, ελαιογραφία σε μουσαμά, 76 x 62 εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

«Ο ραιβόπους», 1642, ελαιογραφία σε μουσαμά, 164 x 92 εκ., Μουσείο Λούβρου Παρίσι.

«DA MIHI ELEMOSINAM PROPTER AMOREM DEI» («Δώσε μου ελεημοσύνη, για την αγάπη του θεού») Λεπτομέρεια

«Ο πρίγκιπας Χουάν Χοσέ της Αυστρίας έφιππος», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, Βασιλική Συλλογή, Μαδρίτη.

Μυθολογικά Έργα

«Απόλλων και Μαρσύας», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, 202 x 255 εκ., Βέλγιο, Βασιλικά Μουσεία Καλών Τεχνών.

Λεπτομέρεια

«Μεθυσμένος Σειληνός», 1626, ελαιογραφία σε μουσαμά, Μουσείο Καποντιμόντε, Νάπολη.

Οι αλληγορίες των αισθήσεων

«Η αλληγορία της όσφρησης», 1615, ελαιογραφία σε μουσαμά, 115 x 88 εκ., Ιδιωτική Συλλογή Juan Abelló, Μαδρίτη.

«Η αλληγορία της γεύσης», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 117 x 88 εκ., Wadsworth Atheneum, Hartford, Connecticut, ΗΠΑ.

«Η αλληγορία της όρασης», , ελαιογραφία σε μουσαμά, 114 x 89 εκ., Μουσείο Franz Mayer, Μεξικό

«Η αλληγορία της αφής», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 114 x 88 εκ., Μουσείο Norton Simon, Λος Άντζελες.

«Η αλληγορία της ακοής» ή «Κορίτσι με ντέφι», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, Ιδιωτική Συλλογή.

«Ο Αρχιμήδης», 1630, ελαιογραφία σε μουσαμά, 125 x 81 εκ., Μουσείο Πράδο, Μαδρίτη. Φιλόσοφοι

«Ευκλείδης», , ελαιογραφία σε μουσαμά, x 92.4 εκ., The Getty Center, Λος Άντζελες.

Λεπτομέρεια

«Αριστοτέλης», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, 124 x 99 εκ., Μουσείο Τέχνης, Ινδιανάπολις, Η.Π.Α

«Ο Διογένης με το φανάρι του», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, 76 x 61 εκ., Πινακοθήκη Δρέσδης.

«Σπουδή στόματος», 1622, χαλκογραφία, Fogg Museum, Harvard, ΗΠΑ. Χαλκογραφίες

«Σπουδές ματιών», , χαλκογραφία, 141 x 217 χιλ., Rijksmuseum, Άμστερνταμ.

«Σπουδή αυτιών», 1622, χαλκογραφία, Fogg Museum, Harvard, ΗΠΑ.

«Ο ποιητής ακουμπισμένος σε βράχο, δαφνοστεφανομένος», , χαλκογραφία, 15,9 x 12,3 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο, Νέα Υόρκη.

«Ο Άγιος Ιερώνυμος», 1624, χαλκογραφία, 19 x 24.9 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο, Νέα Υόρκη.

«Ένας φτερωτός έρωτας μαστιγώνει σάτυρο, δεμένο σε δένδρο», π , χαλκογραφία, 16.7 x 21 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο, Νέα Υόρκη.

«Μεθυσμένος Σειληνός», 1628, χαλκογραφία, 27,2 x 35,5 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο, Νέα Υόρκη.

Ένα από τα μουσεία όπου μπορεί κανείς να θαυμάσει έργα του Jusepe de Ribera Είναι η Πινακοθήκη Uffizi στη Φλωρεντία.