Το Σχολείο της Σχεσιοδυναμικής Παιδαγωγικής Η Σχ. Π. είναι η παιδαγωγική που ασχολείται με τη μελέτη και εμφάνιση των φαινομένων της διαπροσωπικής δυναμικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
Διαχείριση ποιότητας και ελληνικά σχολεία
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
ΠΑΙΔΕΙΑ. Προϋποθέσεις σύγχρονης εκπαίδευσης  εκπαιδευτικοί με υψηλή επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση  σύγχρονο περιεχόμενο σπουδών  κατάλληλη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009.
Η παιδαγωγική σχέση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου Ενημέρωση Γονέων 21/9/2011.
Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Μία από τις βασικότερες διαστάσεις του σχολείου ως χώρου κοινωνικοποίησης και κοινότητας, αποτελεί η ουσιαστική σύνδεση των μαθητών με αυτό. Σκοπός του.
Ελεύθερος χρόνος Ελεύθερος χρόνος καλείται ο χρόνος που διαθέτει ο άνθρωπος για να αναπαυθεί , να προάγει το πνεύμα του ,να καλλιεργήσει τα ταλέντα του.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΣΧΕΣΙΟΣΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Σειρά παραδόσεων από 09/10/09 – 08/01/10 Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Λέγοντας « σύστημα » εννοούμε έναν οργανισμό, ο οποίος στελεχώνεται από ανθρώπινο δυναμικό και έχει σαν στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων λειτουργιών με.
Κοινωνιολόγος-Συστημικός Ψυχοθεραπευτής
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Καλωσήρθατε!!!.
Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
3.1 «Σύστημα» – Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Σχολείο της Σχεσιοδυναμικής Παιδαγωγικής Η Σχ. Π. είναι η παιδαγωγική που ασχολείται με τη μελέτη και εμφάνιση των φαινομένων της διαπροσωπικής δυναμικής στο σχολείο Θεωρεί ότι ο άνθρωπος μορφώνεται εφόσον έρθει σε βαθύτατη και εντελώς προσωπική σχέση με την εσωτερική του πραγματικότητα και συμπορεύεται με τη δυναμική κατεύθυνση της προσωπικότητάς του.

Το Σχολείο της Σχεσιοδυναμικής Παιδαγωγικής Στην υφή του το παιδαγωγικό ενέργημα είναι σχέση με τον εαυτό μας και με τις αξίες. Είναι διαδικασία αυτό-αγωγής και αυτοπραγμάτωσης, κάτω από την ώθηση των απελευθερωμένων τάσεων του ατόμου

Η αγωγή στο σχολείο των σχέσεων Η αγωγή που παρέχεται στον έφηβο ανταποκρίνεται: α) στις τάσεις και ανάγκες του αναπτυσσόμενου εγώ (διευκόλυνση της προσωπικής ανάπτυξης) β) στις ανάγκες για κοσμοθεωριακό εξοπλισμό (νοηματική σχέση με τον κόσμο και κατεύθυνση στη ζωή. Άπουσία δογματισμού, καλλιέργεια της αλήθειας)

Η αγωγή στο σχολείο των σχέσεων γ) στις ανάγκες του νέου να ζήσει με σωστά και με επιτυχία στο σύγχρονο κόσμο (ανάπτυξη ικανοτήτων, θεωρητικό και ηθικό εξοπλισμό του νέου για να αντισταθεί στην αλλοτρίωση)

Μέσα πραγμάτωσης του σχολείου των σχέσεων  Το βασικό «μέσο» αγωγής είναι η οργάνωση του σχολείου σε περιβάλλον παιδαγωγικών σχέσεων, δηλ. σχέσεων διαπροσωπικών με τις μορφωτικές αξίες. Πρόκειται για μια «παιδαγωγική κοινότητα» που έχει τα εξής χαρ/κα: (α) εμπλέκει τους ανθρώπους σε προσωπικές σχέσεις

Μέσα πραγμάτωσης του σχολείου των σχέσεων (β) αναπτύσσεται σε συγκεκριμένη τοποθεσία και με συγκεκριμένο αριθμό ατόμων (γ) αναπτύσσεται το συναίσθημα του «ανήκειν» σε αυτήν (δ) τα μέλη συμμερίζονται μια κοινή «δομή» και πολιτιστική παράδοση

Μέσα πραγμάτωσης του σχολείου των σχέσεων  Υπάρχουν τρεις βαθμίδες οργάνωσης της σχολικής ζωής σε κοινότητα: 1. Το σχολείο είναι τμήμα μιας ολόκληρης κοινότητας (ενός π.χ. μικρού χωριού) και ακολουθεί τον ρυθμό και κύκλο ζωής της κοινότητας αυτής.

Μέσα πραγμάτωσης του σχολείου των σχέσεων 2. Το σχολείο διαθέτει ευκαιρίες κοινής ζωής για τα μέλη της (π.χ. κοινές εκδρομές και δραστηριότητες που συνοδεύονται από το από κοινού γεύμα και ύπνο) 3. Το σημερινό σχολείο με τη γνωστή του δομή και λειτουργία που όμως λειτουργεί σύμφωνα με τις αποφάσεις των γενικών και μικτών συνελεύσεων.

Μέσα πραγμάτωσης του σχολείου των σχέσεων  Η ανάπτυξη του προσώπου του μαθητή στα πλαίσια της κοινότητας είναι δυνατή εάν: (α) διευκολύνεται μέσα στην κοινότητα η προσωπική έκφραση και ζωή (ελεύθερος διάλογος, ευκαιρίες ιδιωτικής ζωής, κτλ.) (β) οι κανονισμοί της κοινότητας θεσπίζονται ελεύθερα και από όλους (υπακοή στον ορθό Λόγο και στο Κοινό Συμφέρον)

Άλλα μέσα πραγμάτωσης του σχολείου των σχέσεων  Διακρίνονται σε μέσα έμμεσης και άμεσης επίδρασης: Στα μέσα έμμεσης επίδρασης ανήκει κάθε μέσο που στοχεύει στην ψυχοσεξουαλική απελευθέρωση και αρμονική ανάπτυξη της νεανικής προσωπικότητας (π.χ. αθλητισμός, αισθητική αγωγή, βιώματα)

Άλλα μέσα πραγμάτωσης του σχολείου των σχέσεων Ως μέσα άμεσης επίδρασης θεωρούνται: (α) ο όλος τρόπος αντιμετώπισης του μαθητή από το Σχολείο. Απαιτείται μια μαθητοκεντρική, ή, καλύτερα, προσωποκεντρική αγωγή (β) Η χρήση της τεχνικής της εργασίας σε ομάδες. Οι ομάδες συμπληρώνουν το παιδαγωγικό έργο της «κοινότητας». Διακρίνονται σε:

Άλλα μέσα πραγμάτωσης του σχολείου των σχέσεων (1) ομάδες εργασίας (τυπικές ομάδες που δημιουργούνται για τη σπουδή ενός αντικειμένου) (2) ομάδες ελεύθερων δραστηριοτήτων (άτυπες ομάδες που ασχολούνται με δραστηριότητες εκτός Α. Π., π.χ. φωτογραφίας, κινηματογράφου) (3) ομάδες ελεύθερων συναντήσεων (ροτζεριανής εμπνεύσεως βιωματικές ομάδες)

Βιβλιογραφία Κοσμόπουλος, Α. (2000). Σχεσιοδυναμική παιδαγωγική του προσώπου. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.