ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Advertisements

Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 8
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 3
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι. Δεν είναι δυνατό να θεωρήσουμε όλα τα είδη μάθησης συνδυαστικά. Σε περίπλοκες καταστάσεις οι οργανισμοί φαίνεται.
Μάθηση.
Ηλεκτρονικά παιχνίδια και επιθετικότητα.  Με τον όρο ηλεκτρονικό παιχνίδι αναφερόμαστε σε οποιοδήποτε παιχνίδι παίζεται με τη χρήση κάποιας ηλεκτρονικής.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Επιθετικότητα και Προ-κοινωνική Συμπεριφορά
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΣΥΜΜΌΡΦΩΣΗ ΠΡΟΚΑΤΑΛΉΨΕΙΣ - ΣΤΕΡΕΌΤΥΠΑ Δήμητρα Παπαστεργίου Λάρισα 2016.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ.
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΘΕΩΡΙΩΝ.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
σχολικοσ εκφοβισμοσ - επιθετικοτητα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT
Ισμήνη Παπαμιχαλοπούλου
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!!! ΜΗ ΜΕΝΕΙΣ ΑΠΑΘΗΣ! ΟΧΙ ΒΙΑ ΣΤΗ ΒΙΑ!
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10

Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής ή συναισθηματικής επιθετικότητας. Μια συμπεριφορά είναι επιθετική όταν: γίνεται σκόπιμα και να προκληθεί βλάβη, αρνητικές συνέπειες για τον αποδέκτη της  σωματική, ψυχολογική βλάβη, υλική κ.λ.

Τα αίτια της επιθετικότητας Βιολογικές προσεγγίσεις  επιθετικότητα ως προδιαγεγραμμένη συμπεριφορά Κοινωνικές προσεγγίσεις  κοινωνικοί παράγοντες που προκαλούν την επιθετική συμπεριφορά. Βιολογικές ερμηνείες: Από τη φύση τους οι άνθρωποι είναι επιθετικοί. Φροϋδική και νεο-Φροϋδική θεωρία: ένστικτο του θανάτου το οποίο βρίσκεται σε αντιπαράθεση με το ένστικτο της ζωής. Εθολογική προσέγγιση: Τονίζουν τις θετικές πλευρές της επιθετικότητας

Το ζώο εκδηλώνει απειλητικές συμπεριφορές και το άλλο τις αντιλαμβάνεται και υποχωρεί. Δύσκολο να επέλθει θάνατος. Οι άνθρωποι σε αντίθεση με τα ζώα δεν έχουν ιδιαίτερα ανεπτυγμένα μέλη που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να σκοτώσουν. Εξελικτική προσέγγιση: Βασίζεται στη δαρβινική έννοια της επιβίωσης. Είναι μια συμπεριφορά που βοηθά τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε υλικούς πόρους, να βελτιώσουν τη κοινωνική τους θέση, να επιβιώσουν, να αναπαραχθούν.

Κοινωνικές ερμηνείες Η υπόθεση Ματαίωσης-Επιθετικότητας: Όταν για διάφορους λόγους, ο στόχος δεν πραγματοποιηθεί, χρειαζόμαστε εκτόνωση και οδηγούμαστε στην επιθετικότητα. Το μοντέλο μεταφοράς-διέγερσης: Η εκδήλωση επιθετικότητας εξαρτάται από τους εξής παράγοντες: (α) την ύπαρξη κάποιας εκμαθημένης επιθετικής συμπεριφοράς (β) τη διέγερση από κάποιο ερέθισμα (γ) αν το άτομο ερμηνεύει την επιθετική του αντίδραση ως λογική.

Η επιθετικότητα ως εκμαθημένη συμπεριφορά: Η θεωρία της κοινωνικής μάθησης Δίνεται έμφαση κυρίως στην εμπειρία. Μάθηση μέσω άμεσης εμπειρίας: Μια συμπεριφορά μαθαίνεται και διατηρείται μέσω των αμοιβών που συνεπάγεται. Μάθηση μέσω έμμεσης εμπειρίας: Η μάθηση βασίζεται στην παρατήρηση και τη μίμηση της συμπεριφοράς άλλων ατόμων ιδιαίτερα αν οδηγεί σε θετικές συνέπειες.

Σύμφωνα με τον Bandura το αν κάποιος είναι επιθετικός εξαρτάται από: (α) τις προηγούμενες εμπειρίες επιθετικής συμπεριφοράς, (β)το βαθμό επιτυχίας της επιθετικής συμπεριφοράς στο παρελθόν, (γ) την πιθανότητα να ανταμειφθεί ή να τιμωρηθεί, (δ) το συνδυασμό γνωστικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραγόντων Πείραμα Bandura & Walters (1963)

Έκθεση σε εικόνες βίας και επιθετικότητα

Έρευνες μεγάλης διάρκειας έχουν δείξει ότι όσο περισσότερο εκτίθενται τα παιδιά σε ταινίες ή τηλεοπτικά προγράμματα με σκηνές βίας τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να εκδηλώσουν επιθετική συμπεριφορά Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους:  Τα άτομα γίνονται πιο σκληρά απέναντι στη θέα του πόνου  Mειώνονται οι αναστολές τους να εμπλακούν σε επιθετική συμπεριφορά.  Δημιουργούνται αρνητικές και εχθρικές σκέψεις οι οποίες αυξάνουν τις πιθανότητες επιθετικής συμπεριφοράς.

Παράγοντες που επηρεάζουν την επιθετικότητα: Χαρακτηριστικά των ατόμων και συνθηκών  Οι έννοιες ναρκισσισμού και ασταθούς αυτοεκτίμησης προβλέπουν μεγαλύτερη εγκυρότητα στην επιθετικότητα  Σχέση επιθετικότητας-αυτοεκτίμησης: Θεωρία του απειλούμενου εγωισμού  Φύλο και οι ορμονικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών  Οι άντρες είναι πιο επιθετικοί αλλά αυτό εξαρτάται από το επίπεδο τεστοστερόνης  Λεκτική επιθετικότητα: το ίδιο επιρρεπείς και τα δύο φύλα αλλά και πάλι περισσότερο οι άντρες

Πού οφείλεται η μεγαλύτερη επιθετικότητα των αντρών;  Οι κοινωνικοί κανόνες ευνοούν την εκδήλωση επιθετικής συμπεριφοράς από τα αγόρια  Πρόκληση ακόμα και όταν είναι ασήμαντη  αρχή της αμοιβαιότητας όπου κάνω ότι μου κάνουν  Η κατανάλωση αλκοόλ έχει άμεση σχέση με την εκδήλωση της επιθετικότητας.Το αλκοόλ συμβάλει στην απελευθέρωση από αναστολές.  Το έντονο άγχος και ο τρόπος ζωής

 Η θερμοκρασία σχετίζεται με την ατομική και συλλογική επιθετικότητα  μαζικές εξεγέρσεις όταν η θερμοκρασία είναι υψηλότερη αλλά όχι ακραία  Περιορισμός προσωπικού χώρου (π.χ. Μεγάλη πυκνότητα στις φυλακές αυξάνει την πιθανότητα εξεγέρσεων)  Σε περίπτωση που μια ομάδα αισθανθεί ότι βρίσκεται σε χειρότερη κατάσταση από άλλες

Το γενικό συναισθηματικό μοντέλο της επιθετικότητας  Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα από μεταβλητές που ευθύνονται για την εκδήλωση της επιθετικότητας.  Στην πρώτη κατηγορία μεταβλητών βρίσκονται -η ματαίωση, -μια προσβολή - η παρουσία ερεθισμάτων - παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία  Στην δεύτερη κατηγορία εμπίπτουν -τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ατόμου που το προδιαθέτουν σε επιθετική συμπεριφορά -οι στάσεις και πεποιθήσεις για επιθετικότητα

Συζήτηση Ευχαριστίες γα την προσοχή σας