Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αμαρυλλίς Μοναστηρίδη (ΠΕ06) Συνεργαζόμενοι Εκπαιδευτικοί: Xρήστος Σουβαλιωτης (ΠΕ11) Μαρία Γιαννακοπούλου (ΠΕ70), Συνεργαζόμενοι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αυτό το Σαββατοκύριακο θα πάμε στην Κρήτη…Αυτό το Σαββατοκύριακο θα πάμε στην Κρήτη…
Advertisements

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αιτίες, συνέπειες και δυνατότητες άμεσης βελτίωσης» Οι κρίσιμοι τομείς της οδικής ασφάλειας και στάθμευσης, όπου λόγω της αδικαιολόγητης.
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΑΜΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ.
Η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα Η αρχική ιδέα του να συμμετάσχουμε σε ένα πρόγραμμα σαν το Comenius γεννήθηκε από την ελπίδα ότι η παραγωγή εκ μέρους.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
6 ο ΓΕΛ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: Το Θέατρο του Δρόμου μια Τέχνη με Ιστορία και Διάρκεια στο Χρόνο. Σχολικό Έτος: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση ΜΟΥΤΑΦΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 3826 ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ POWER POINT Διδάσκων: Παλαιγεωργίου Χρόνος1 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΜΥΛΟΙ.
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
Πολύ χρήσιμο για να πετιέται.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
«Το αλφαβητάρι της Ιλιάδας»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Επιμορφωτικό Σεμινάριο στις Ερευνητικές Εργασίες (Project) στην Α΄ & Β΄ Λυκείου Αθήνα, Σεπτέμβριος ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
Παρουσιάζουν οι : Αποστόλης Τσιριβάκος Βασίλης Χουβαρδάς από το Ε2
ΕΡΕΥΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
Συνηρημένα ρήματα σε –αω (ενεργητική & μέση φωνή)
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ζωγράφου Αθηνά (ΠΕ02)-Κοπατσάρη Γεωργία (ΠΕ03)
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
This is where I live Οδηγίες για το Power Point
Ολυμπιακοί Αγώνες Μερόπη Χ. Δέσποινα Ζ..
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΘΑΛΛΑΣΗΣ
Γραμμένου Ευαγγελία.
Εκπαιδευτικά Συστήματα Στην Ευρώπη
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
COMENIUS-REGIO ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΙΛΩΤΑ
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
Παρουσιάσεις PowerPoint
ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Κινήσεις και γραφικές παραστάσεις
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σχ. Έτος: ……3Ο ΓΕΛ ΓΛΥΦΑΔΑΣ………
βλέπουμε – διαβάζουμε – γράφουμε»
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
الشـــغل والطـــاقة الشغل
KΑΜΠΑΝΙΑ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ
Η παρουσίαση αυτή ίσως προκαλέσει συζήτηση με το κοινό από την οποία θα προκύψουν ενέργειες. Χρησιμοποιήστε το PowerPoint για να καταγράψετε τις ενέργειες.
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΨΥΧΑ & ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
МИФ ғылымына саяхат Интелектуалды шоу.
GDPR- ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.
Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Παλουριώτισσας (Κ.Β)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αμαρυλλίς Μοναστηρίδη (ΠΕ06) Συνεργαζόμενοι Εκπαιδευτικοί: Xρήστος Σουβαλιωτης (ΠΕ11) Μαρία Γιαννακοπούλου (ΠΕ70), Συνεργαζόμενοι Φορείς: Δ’ Τάξη του Istituto comprensivo Masaccio, Scuola primaria Don Milani in San Giovanni Valdarno - Ιταλία Πολιτιστικό Πρόγραμμα « Αθλητικός και Πολιτισμικός τουρισμός - Λιμάνι της Πάτρας, ένα λιμάνι με μακρά ιστορία που αποτελεί πύλη πολιτισμού και αφετηρία για ταξίδια, άθληση και ψυχαγωγία» Σχ. έτος Τραγούδι: «Στα λιμάνια ανάψανε φωτιές» - Ερμηνεία: Νατάσα Θεοδωρίδου. Στίχοι: Τάσος Μπουλμέτης, Μουσική: Ευανθία Ρεμπούτσικα. Από το soundtrack της ταινίας "Πολίτικη Κουζίνα" (2003)

Ποιοι είμαστε… Είμαστε η Δ’ τάξη (18 μαθητές) του 18 ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας. Την Δ’ τάξη αποτελούν οι: Μαρίζα, Νικολέτα, Αναστασία, Ιωάννα, Βασιλική, Σεμίνα, Άννα-Μαρία, Δήμητρα, Μαριάννα, Γεωργία, Νίκος Καλ., Μανώλης, Άγγελος, Χάρης, Ρένος, Χρήστος, Νίκος Μαρτζ. και Κωνσταντίνος. Η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Αμαρυλλίς Μοναστηρίδη διδάσκει Αγγλικά στην τάξη μας και για την υλοποίηση του προγράμματος συνεργάστηκε με το Εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Χρήστο Σουβαλιώτη και με τη δασκάλα της τάξης μας κ. Μαρία Γιαννακοπούλου.

Πώς ξεκίνησαν όλα… Το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης μας και ήταν η αιτία και το αποτέλεσμα της ανάπτυξης της. Λόγω της γεωγραφικής του θέσης υπήρξε και παραμένει όχι μόνο η «πύλη» της Ελλάδας στην Ευρώπη σαν σημείο σύνδεσης της Ανατολής με την Δύση αλλά και αφετηρία για ταξίδια, άθληση και ψυχαγωγία. Το λιμάνι της πόλης μας έχει μακρά ιστορία, σημάδεψε την πορεία της πόλης, καθόρισε την εξέλιξή της και ανέκαθεν έπαιζε και παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική και αθλητική ζωή της Πάτρας. Πιστεύουμε ότι η γνώση της ιστορίας του και του ρόλου που έπαιξε στην ανάπτυξη της πόλης μας είναι σημαντική για τους μικρούς μαθητές μιας και αποτελεί μέρος και της δικής τους ζωής και καθημερινότητας. Θέλαμε οι μαθητές μας να έρθουν πιο κοντά με το λιμάνι της πόλης, τα κτήρια και τις υποδομές του, την ιστορία του και τον τρόπο λειτουργίας του. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν πιο ενδιαφέρον αν συνεργαστούμε με μαθητές ενός σχολείου από μια άλλη χώρα (Ιταλία), στα πλαίσια προγράμματος Comenius που υλοποιεί το σχολείο μας, ώστε να ανταλλάξουμε τις πληροφορίες που συλλέγουμε με άλλους αλλά και να μάθουμε για την ιστορία και τα χαρακτηριστικά σημεία της δικής τους πόλης.

Παιδαγωγικοί Στόχοι Προγράμματος Ο βασικός στόχος μας είναι διττός, από τη μια, τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με θαλάσσια αθλήματα, τις υποδομές, τα αθλητικά γεγονότα, τους ναυτικούς ομίλους και τον αθλητικό τουρισμό της Πάτρας και από την άλλη να μάθουν για την ιστορία του λιμανιού και τον τρόπο που το λιμάνι της πόλης μας επιδρά στην ανάπτυξη του πολιτιστικού κεφαλαίου των αυριανών της πολιτών μέσα από τη μουσική, τη ζωγραφική, το βίντεο και τις ΤΠΕ. Οι επιμέρους στόχοι μας ήταν: να ανακαλέσουν προγενέστερες γνώσεις πάνω στο θέμα και να γνωρίσουν από κοντά το λιμάνι της Πάτρας και να μάθουν την ιστορία του να αναπτύξουν τις ικανότητές τους να εντοπίζουν να επιλέγουν και να οργανώνουν απλές ιστορικές πληροφορίες μέσα από μια ποικιλία πηγών χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ή/και άλλα μέσα για να ανακοινώνουν απλά ιστορικά γεγονότα να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα της θάλασσας και του λιμανιού για την ανάπτυξη της πόλης να ενδιαφέρονται για την ιστορία του τόπου τους να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ τους

Παιδαγωγικοί Στόχοι Προγράμματος να γνωρίσουν τι είναι αθλητικός τουρισμός και να διευρύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τα θαλάσσια αθλήματα, τις υποδομές, τους ναυτικούς ομίλους και τα αθλητικά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στην πόλη μας να συγκρίνουν αθλήματα και υποδομές ώστε να ενθαρρυνθούν να συμμετέχουν σε αυτά και να αντιληφθούν τη σημασία της ενασχόλησης τους με θαλάσσια αθλήματα για την σωματική και ψυχική τους υγεία να ενθαρρυνθούν στο να βελτιώσουν την επιχειρηματολογική τους δεξιότητα, να αιτιολογούν τις απόψεις τους κάνοντας χρήση γραπτών και οπτικοακουστικών πηγών ώστε να αναπτύξουν το διάλογο και την κριτική και δημιουργική τους σκέψη μέσα από τη λειτουργία ομάδων να γίνει ελκυστικότερη η διαδικασία της γνώσης, να γίνουν ενεργοί παραγωγοί γνώσης και να εκφράσουν αυτά που έμαθαν με δημιουργικό τρόπο να βελτιωθούν οι ψηφιακές τους δεξιότητες μέσα από την χρήση των ΤΠΕ για να αντλήσουν πληροφορίες, να ενημερωθούν, να παράγουν αποτελέσματα (βίντεο, παρουσίαση powerpoint) και να επικοινωνήσουν με μαθητές από άλλη χώρα. να βελτιωθεί η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας και να αποκτηθούν γλωσσικές δεξιότητες

Τοταξίδιμας… Το ταξίδι μας… Το ταξίδι μας, στα πλαίσια του πολιτιστικού μας προγράμματος με τίτλο «Αθλητικός και Πολιτισμικός τουρισμός - Λιμάνι της Πάτρας, ένα λιμάνι με μακρά ιστορία που αποτελεί πύλη πολιτισμού και αφετηρία για ταξίδια, άθληση και ψυχαγωγία», είχε διάρκεια 5 μηνών (Ιανουάριος - Μάιος 2015). Ξεκινήσαμε επικοινωνία με το συνεργαζόμενο σχολείο της Ιταλίας. Αναζητήσαμε πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό για το παλιό και το νέο λιμάνι της Πάτρας καθώς και για το Φάρο. Πήραμε συνεντεύξεις από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και συλλέξαμε πρωτότυπες μαρτυρίες και πληροφορίες για το παλιό λιμάνι της Πάτρας και το Φάρο. Επισκεφτήκαμε το Παλιό και Νέο Λιμάνι της Πάτρας, το Φάρο, την παραλιακή ζώνη της πόλης μας και το ρώσικο εκπαιδευτικό ιστιοπλοϊκό πλοίο « Kruzenshtern». Παρακολουθήσαμε οπτικοακουστικό υλικό σχετικά με το λιμάνι της Πάτρας, την ιστορία του και αθλητικά γεγονότα και αγώνες που έχουν γίνει σε αυτό. Συμμετείχαμε σε κοινή δράση με άλλα σχολεία του δικτύου «Αναδεικνύοντας τον τόπο μου: Αθλητικός και Πολιτιστικός τουρισμός» ακολουθώντας μια πολιτιστική διαδρομή με τη βοήθεια της ψηφιακής εφαρμογής “clio Muse” για Tablet και κινητά τηλέφωνα. Πήραμε πολλές φωτογραφίες, ζωγραφίσαμε, κατασκευάσαμε αφίσα, δημιουργήσαμε παρουσιάσεις (power point) αλλά το σημαντικότερο είναι ότι περάσαμε καλά.

Ιανουάριος 2015 Ξεκινήσαμε οργανώνοντας το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος μας και μοιράσαμε τη δουλειά μας. Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και αφού η κάθε ομάδα και τα μέλη της ανέλαβαν διάφορες υπευθυνότητες και υποχρεώσεις εντός της κάθε ομάδας εργασίας προχωρήσαμε με καταιγισμό ιδεών στη διερεύνηση της υπάρχουσας γνώσης των παιδιών σε σχέση με: α) το παλιό λιμάνι της Πάτρας β) το νέο λιμάνι της Πάτρας και γ) το Φάρο της Πάτρας. Η κάθε μία από τις ομάδες ανέλαβε να βρει περισσότερες πληροφορίες για την κάθε μία από τις τρεις παραπάνω τοποθεσίες αναζητώντας πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό για αυτές χρησιμοποιώντας: ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, οικογενειακά άλμπουμ, ακόμα και συλλέγοντας πρωτότυπες μαρτυρίες από άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Έγινε παρουσίαση των ευρημάτων των ομάδων και ακολούθησε συζήτηση και ανταλλαγή πληροφοριών στην τάξη.

Όταν ξεκινήσαμε να συλλέξουμε πληροφορίες και συγκεκριμένα μαρτυρίες από τους μεγαλύτερης ηλικίας κατοίκους της πόλη μας αντιληφθήκαμε ότι στην Πάτρα έχει γίνει ένα έγκλημα που όλοι το συγκάλυψαν και το ανέχτηκαν λόγω του φόβου τους εξαιτίας της δικτατορίας, αλλά και όλοι το έχουν βάρος στην συνείδηση τους. Στην ερώτηση τι μπορούν να θυμηθούν από το λιμάνι παλιά όλοι έκαναν αναφορά στο Φάρο της Πάτρας, από εκεί ξεκινούσαν την αφήγηση τους…. « - Εκείνα τα χρόνια ο Φάρος ήταν το στολίδι της πόλης, ένα έργο τέχνης, το διαμάντι μας. Φιλοξενούσε ένα καφενείο που πέρα από τους καφέδες σέρβιρε και φαγητό, Ιδιοκτήτης του ο κ. Λιόπετας καλός και πρόθυμος άνθρωπος.» « - Από μικρό παιδί θυμάμαι την υπέροχη αρχιτεκτονική του που θύμιζε τη Β. Γαλλία. Σαν παιδιά παίζαμε γύρω του και μας έκανε εντύπωση που είχαμε τη δυνατότητα να βλέπουμε το βυθό με τις ομορφιές του, το φυσικό περιβάλλον σε όλο του το μεγαλείο, ο μόλος ήταν πέτρινος στην άκρη έβλεπες τους ογκόλιθους …Ήταν εγκληματική ενεργεία να τον καταστρέψουν.» « - Όταν κατεβήκαμε στον μόλο μετά από καιρό αφού τον είχαν γκρεμίσει… είχαν πλατύνει το μόλο… αλλά τι είναι αυτό έτσι θα μείνει ρωτάγαμε ο ένας τον άλλο, ναι έτσι θα μείνει θα κτίσουν άλλον, τον ίδιο ποιο πέρα μαθαίναμε. Ποτέ δεν το δεχτήκαμε πάντα έλειπε και λείπει ο Φάρος από τον μόλο, τον καινούργιο από μακριά τον έχω δει παιδάκι μου όταν πηγαίνω στον Άγιο Ανδρέα δεν μου κάνει κάρδια να πάω δεν είναι το ίδιο.» «Δεν άνοιξε ούτε ρουθούνι, τίποτα κανένας δεν μίλαγε όταν τον κατεδάφισαν μας είχαν πει ότι θα τον ξαναέκτιζαν με τα ιδία υλικά, μας είχαν παραμυθιάσει. Οι ναυτιλιακές εταιρίες θέλαν μεγαλύτερο λιμάνι και αμέσως βρήκαν την λύση αντί να πάνε πιο περά και να φτιάξουν ένα μεγαλύτερο λιμάνι όπως και κάνανε τελικά τώρα, προτίμησαν να καταστρέψουν το σύμβολο της Πάτρας.»

Φεβρουάριος 2015 Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τις αθλητικές δραστηριότητες οργανωμένες ή μη και τα θαλάσσια αθλήματα που λαμβάνουν χώρα στην παραλιακή ζώνη της πόλης μας αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, όπως περπάτημα, τρέξιμο, ποδηλασία, κολύμβηση, πόλο, ιστιοπλοΐα, ιστιοσανίδα (wind surfing) και kite surfing. Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τις υποδομές (κολυμβητήριο, μαρίνα, πλαζ ΕΟΤ, κτλ) που υπάρχουν, όπως και τους ναυτικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στην πόλη μας. Αναφερθήκαμε στον «Αθλητικό τουρισμό» σαν έννοια και τι περιλαμβάνει (είδαμε το βίντεο: 45dim_ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΑΧΑΪΑΣ_Αναστασίου Άννα) και προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε τη σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με τον αθλητικό τουρισμό στην πόλη μας και στη ευρύτερη περιοχή. Παρακολουθήσαμε παρουσίαση powerpoint για τα θαλάσσια αθλήματα και σχετικά βίντεο και δοκιμάσαμε στην πράξη να μάθουμε τα βασικά για την ιστιοσανίδα ….. στο προαύλιο του σχολείου μας. Μερικά από τα βίντεο που είδαμε: ΠΟΙΑΘ, ΝΟΓ, ΝΟΑ, Ραλλυ Ιονίου 2011, ΙΑΣΩΝ – OPTIMIST, Windsurf drepano patras, kitesurf drepano patras. ΠΟΙΑΘΝΟΓΝΟΑΡαλλυ Ιονίου 2011 ΙΑΣΩΝ – OPTIMISTWindsurf drepano patraskitesurf drepano patras

Σε αυτό το σημείο παραθέτουμε μερικές χαρακτηριστικές φωτογραφίες από τις δράσεις αυτές.

Ανακαλύψαμε τι μπορείς να κάνεις στην Πλαζ ΕΟΤ και στο έλος Αγυιάς Windsurfing! Bόλτα με τον σκύλο! Να παίξεις volley! Να τρέξεις! Nα κάνεις ποδήλατο! Να γυμναστείς! Να κάνεις ιστιοπλοΐα! Να ψαρέψεις! Να ζωγραφίσεις! Να πιείς καφέ ή να φας! Να κάνεις μπάνιο Να φωτογραφίσεις (χειμώνα - καλοκαίρι)! και να φωτογραφηθείς!

Μάρτιος 2015 Ασχοληθήκαμε με την οργάνωση και κατηγοριοποίηση των πρωτότυπων μαρτυριών από τις συνεντεύξεις που πήραμε και τις πληροφορίες που συλλέξαμε ώστε να διαλέξουμε τις πιο αντιπροσωπευτικές για να τις αποστείλουμε στην υπεύθυνη του τμήματος πολιτιστικών Θεμάτων και υπεύθυνη του δικτύου «Αναδεικνύοντας τον τόπο μου: Αθλητικός και Πολιτιστικός Τουρισμός» Κα Ανδρεάννα Κουφού, προκειμένου να ενταχθούν στην ψηφιακή εφαρμογή ClioΜuse για tablet και κινητά τηλέφωνα. Η δική μας συμμετοχή στο δίκτυο αφορούσε πληροφορίες για τις διαδρομές από το έλος της Αγυιάς έως το νέο λιμάνι και πιο συγκεκριμένα την «ταυτότητα» 3. Μόλος Αγ. Νικολάου. ClioΜuse

Απρίλιος 2015 Στις 19 Απριλίου 2015 επισκεφθήκαμε το παλιό λιμάνι, το Φάρο, το νέο λιμάνι της Πάτρας καθώς και την παραλιακή ζώνη που τα ενώνει. Στόχος της επίσκεψης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές από κοντά τους χώρους του λιμανιού, τις υποδομές και τις λειτουργίες του και να αντιληφθούν όχι μόνο τη διαχρονική σπουδαιότητα της θάλασσας και ειδικότερα του λιμανιού της Πάτρας για τη κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική και αθλητική ζωή της πόλης μας αλλά και το σημαντικό ρόλο που παίζουν στην σύγχρονη πραγματικότητα και στην επαγγελματική, τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της. Η μεταφορά των μαθητών έγινε με λεωφορείο, προσφορά του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε., πρώτα στο βόρειο (παλαιό) λιμάνι της πόλης, όπου η Κα Βασιλική Γεωργίου μας ξενάγησε στους χώρους του λιμανιού και μας μίλησε για τις προβλήτες, τις λιμενολεκάνες, τις ράμπες και τους προσκρουστήρες και τη διαδικασία συντήρησής τους. Επίσης, μας ενημέρωσε για τις υποδομές του λιμανιού, τον παλαιό επιβατικό σταθμό και τις αποθήκες εμπορευμάτων και μας εξήγησε τη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων από τα πλοία στο εμπορευματικό λιμάνι και αντίστροφα με τη χρήση ειδικών γερανών και μηχανημάτων ανύψωσης.

Στην συνέχεια, επισκεφθήκαμε το Φάρο και τον περιβάλλοντα χώρο και μετά επισκεφθήκαμε το νότιο (νέο) λιμάνι της πόλης, όπου η Κα Χριστίνα Παπασπυρελιώτη μας ξενάγησε στο εσωτερικό του λιμανιού, στις σύγχρονες εγκαταστάσεις, στο σταθμό υποδοχής και στους χερσαίους χώρους του και μας ενημέρωσε για τη διαδικασία επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών και των οχημάτων αλλά και για τα έργα που είναι σε εξέλιξη τόσο στο χώρο του νέου λιμανιού και περιλαμβάνουν σύγχρονες εγκαταστάσεις για τους επιβάτες και το προσωπικό του λιμανιού όσο και κατά μήκος της παραλιακής ζώνης και περιλαμβάνουν τη δημιουργία ποδηλατόδρομου, πίστες σκέιτμπορντ και τοξοβολίας, χώρους πρασίνου (άλσος ευκαλύπτων), χώρους περιπάτου και αναψυχής.

Μετά από την επίσκεψή μας στα παιδιά ανά ομάδα ( Α – Οι καλύτεροι, Β – Το νερό και η ομάδα μας κ’ Γ – Cool Children) δόθηκαν τα παρακάτω φύλλα εργασίας

Τη Δευτέρα, 30 Απριλίου 2015 επισκεφθήκαμε το ρωσικό εκπαιδευτικό ιστιοφόρο πλοίο «Kruzenshtern» το οποίο είναι τετρακάταρτο ιστιοφόρο που κατασκευάστηκε το 1926 στην Γερμανία στο Bremerhaven, με το όνομα « Padua» (από την ομώνυμη Ιταλική πόλη). Το 1946 δόθηκε στην τότε Σοβιετική Ένωση στα πλαίσια των γερμανικών αποζημιώσεων του Β’ Παγκοσμίου πολέμου και μετονομάστηκε σε «Kruzenshtern» προς τιμήν του θαλασσοπόρου Ιβάν Φίοντοροβιτς Κρουζενστέρν. Το πλοίο έχει ως βάση το λιμάνι της ρωσικής πόλης Καλίνινγκραντ, λειτουργεί ως εκπαιδευτικό πλοίο, συμμετέχει σε υπερατλαντικές αποστολές και περίπλους της Γης και φιλοξενεί φωτογραφική έκθεση από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το «Kruzenshtern» παρέμεινε συνολικά 4 ημέρες στο παλιό λιμάνι της Πάτρας ( έως ) προκειμένου να συμμετέχει στις εκδηλώσεις αδελφοποίησης του Λιμένα της Πάτρας με το Λιμένα της πόλης Καλινινγκράντ.Kruzenshtern Είχαμε τη δυνατότητα να ξεναγηθούμε σε όλους τους χώρους του πλοίου με τη βοήθεια της Κας Ήρας Γερμάκ η οποία έκανε χρέη διερμηνέα και απολαύσαμε την εμπειρία να δούμε από τόσο κοντά ένα ιστορικό πλοίο και να έρθουμε σε επαφή με το πώς λειτουργεί ένα ιστιοφόρο.

Επίσκεψη στο πλοίο «Kruzenshtern»

Μάιος 2015 Στις , πήραμε μέρος στην κοινή δράση του δικτύου με άλλα σχολεία η οποία περιελάμβανε πολιτιστική διαδρομή με τα πόδια στην Πάτρα με τίτλο « Περπατώ, περπατώ εις…την Πάτρα». Σημείο αφετηρίας ήταν οι Σταφιδαποθήκες Μπάρι. Άνοδος από τη Ζαΐμη, και στάση στο Νεοκλασικό κτίριο της διασταύρωσης Αγ. Ανδρέου και Ζαΐμη. Συνέχεια επί της Αγίου Ανδρέου και στάση επί της πλατείας Τριών Συμμάχων για να παρατηρήσουμε το Μόλο της Αγίου Νικολάου. Άνοδος του πεζοδρόμου της Αγίου Νικολάου και στάση επί αυτού για παρατήρηση της Σκάλας της Αγ. Νικολάου. Συνέχεια επί της οδού Μαιζώνος και στάση επί της Πλατείας Βασιλέως Γεωργίου Α’. Άνοδος από την οδό Γεροκοστωπούλου και στάση στο Ρωμαϊκό Ιπποδρόμιο της Ηφαίστου. Συνέχεια επί της Σκάλας Γεροκωστοπούλου και κατάληξη στην πλατεία Αγίου Γεωργίου, έναντι του Ρωμαϊκού Ωδείου όπου μας υποδέχθηκαν ο Δήμαρχος της Πάτρας, κ. Κώστας Πελετίδης, ο Δ/ντής Α/θμιας Εκπαίδευσης, κ. Τριαντάφυλλος Κιντής και άλλοι επίσημοι. Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής ακολουθούσαμε τα στοιχεία της ψηφιακή εφαρμογής ClioMuse για tablet και κινητά τηλέφωνα και τις πληροφορίες για τις «ταυτότητες» των σημείων που συνέλεξαν τα συνεργαζόμενα στο δίκτυο σχολεία. Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους μας !

Στο σημείο αυτό παραθέτουμε μερικές χαρακτηριστικές φωτογραφίες από αυτή τη δράση

Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με το συνεργαζόμενο σχολείο της Ιταλίας ετοιμάσαμε από κοινού μια παρουσίαση powerpoint με τα προγράμματα που το κάθε ένα εκπόνησε και την παρουσιάσαμε στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου. Επίσης η κάθε ομάδα ετοίμασε μια ζωγραφιά για την αφίσα του πολιτιστικού μας προγράμματος.

Τι πετύχαμε; Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι πετύχαμε είναι ότι μάθαμε πράγματα για το λιμάνι της πόλης μας καθώς και για άλλα σημεία αναφοράς τόσο της πόλης μας όσο και μιας άλλης πόλης, του San Giovanni Valdarno - Ιταλία. Βελτιώσαμε τις ικανότητες μας αναζήτησης, συλλογής και επιλογής πληροφοριών μέσα από μια πληθώρα και ποικιλία πηγών. Μάθαμε να παίρνουμε συνεντεύξεις και να καταγράφουμε μαρτυρίες με συνοπτικό τρόπο. Μάθαμε να συνεργαζόμαστε καλύτερα μεταξύ μας αλλά και με άλλους. Βελτιώσαμε τις επικοινωνιακές μας δεξιότητες μέσω της επικοινωνίας με μαθητές ενός άλλου σχολείου. Εξοικειωθήκαμε με ηλεκτρονικές μηχανές αναζήτησης και με το πώς να τις χρησιμοποιούμε για να εντοπίσουμε, να επιλέξουμε και να οργανώνουμε πληροφορίες μέσα από μια ποικιλία πηγών χρησιμοποιώντας την τεχνολογία και βελτιώσαμε τις ψηφιακές μας ικανότητες χρήσης powerpoint. Βελτιώθηκε η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας με δημιουργικό τρόπο καθώς οι μαθητές χρησιμοποίησαν την Αγγλική γλώσσα για την παραγωγή μίας συνοπτικής παρουσίασης της πόλης μας στα Αγγλικά.