«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Φιλοσοφία διδακτικής πρακτικής (γιατί το ποδόσφαιρο;) Η αγάπη των μαθητών σε αυτό το ομαδικό παιχνίδι αποτελεί έναυσμα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γιώργος Γιαλλουρίδης, Παναγιώτης Χριστοδούλου Λεμεσός 2006
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Απασχόληση και Διεύρυνση εμπειρίες από διασυνοριακές περιοχές
European Citizenship Learning to get-Learning to give.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά»
Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Κοσμά Γεωργία
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Τα άγρια ζώα της Ελλάδας
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Η χρήση του Kidspiration στα Ελληνικά Θέμα « Ανθρώπινα Δικαιώματα »
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
4o Δ. Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – Ε 1 ΄ ΤΑΞΗ ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Το θέατρο στην Ευρώπη.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Μ΄ ένα Αστέρι κι ένα Μύθο την Ευρώπη θα γνωρίσω» 2 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας
John Dewey
ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Στην καρδιά της Ευρώπης
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΥΡΟΥΣ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
«Καλές πρακτικές και αξιοποίηση του υλικού του προγράμματος T4E»
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Teachers 4 Εurope ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΛΑΤΑΡΙΑΣ Γ΄ ΤΑΞΗ.
6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας Project με τα τμήματα Α2 & Α Υπεύθυνη καθηγήτρια: Λιάτζουρα Κ. ΠΕ 07.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Φιλοσοφία διδακτικής πρακτικής (γιατί το ποδόσφαιρο;) Η αγάπη των μαθητών σε αυτό το ομαδικό παιχνίδι αποτελεί έναυσμα και όχημα κινητοποίησης για την ΕΕ. Το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο αποτέλεσε πεδίο εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου, παράδειγμα ενσωμάτωσης της ευρωπαϊκής πολιτικής για την ελεύθερη μετακίνηση εργαζομένων (υπόθεση Bosman). Αποτελεί παράδειγμα ευρωπαϊκής θεσμικής ολοκλήρωσης ( FIFA, CHAMPIONS LEAGUE, κ.λπ.) 1ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Σκοπός διδακτικής πρακτικής Οι μαθητές: Να ανακαλύψουν τα όργανα και τις πολιτικές της ΕΕ (ελευθερία) Να κατανοήσουν τη λειτουργία του ευρωπαϊκού δικαστηρίου (υπόθεση Μποσμάν) Να αποκτήσουν στάσεις διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους ως πολίτες της ΕΕ. Να εξιδανικεύσουν τις αξίες της ελευθερίας και της αξιοσύνης 2ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Χρόνος Υλοποίησης Ένας μήνας (Από 15 Φεβρουαρίου-15 Μαρτίου 2012) Τόπος Υλοποίησης ΣΤ1 Τάξη του 11 ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου 3ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Βασικές Δραστηριότητες 1)Μελέτη γραφείου (με μορφή φύλλου εργασίας) 2)Έρευνα γραφείου (μέσω ανακαλυπτικής δραστηριότητας) 3)Μελέτη περίπτωσης (μέσα από διαλεκτική αντιπαράθεση και δημιουργική δραστηριότητα) 4)Βιωματική μάθηση (Visible thinking- Βλέπω- Σκέπτομαι- Αναρωτιέμαι) 5)Ερωτηματολόγιο (μετά την ενεργητική παρακολούθηση κιν/κής ταινίας) 4ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Παράλληλες δραστηριότητες Μέσα από τα ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ: α) Κοινωνική Πολιτική Αγωγή ΣΤ τάξης: ενότητα «Το άτομο στην ΕΕ» β) Γεωγραφία ΣΤ τάξης :ενότητα « Η Ευρώπη» Γ) Γλώσσα ΣΤ τάξης : ενότητα « Η ζωή σε άλλους τόπους» Μέσα από ευρωπαϊκές ιστοσελίδες π.χ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Μέθοδος Υλοποίησης Με συνεργατικές ομάδες μαθητών, που προέκυψαν από κοινωνιόγραμμα και παρατήρηση. 6ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 1 – Οι μαθητές: – Γνώρισαν τις πόλεις των ομάδων (αξιοθέατα, πολιτισμικά στοιχεία κ.λπ.) – Κατασκεύασαν τουριστικό χάρτη πόλης (κολάζ) – Συνέθεσαν ταξιδιωτική οδηγία (επιχειρηματολογικός λόγος) 7ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 2 Οι μαθητές: Κατανόησαν τη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (Υπόθεση Μποσμάν) Ανέλυσαν την ευρωπαϊκή πολιτική ελεύθερης μετακίνησης εργαζομένων στην ΕΕ. 8ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 3 Οι μαθητές: Επιχειρηματολόγησαν για την ελευθερία μετακίνησης εργαζομένων Απέκτησαν στάσεις υπέρ των πολιτικών της ΕΕ. 9ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 4 Οι μαθητές: Ανέδειξαν εικαστικά τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους Αποδέχτηκαν τη διαφορετικότητα Διείσδυσαν αισθητικά σε έργο τέχνης. 10ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ

«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Αξιολόγηση Δραστηριότητας 5 Οι μαθητές: Κατανόησαν τις βασικές αιτίες ίδρυσης της ΕΕ. Εμπλούτισαν τον οπτικοακουστικό τους εγγραμματισμό. Άσκησαν την κριτική τους σκέψη. 11ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ