Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Υπεύθυνοι παρουσίασης: Αμπατζίδης Θεόφιλος – Τσικαρδάνη Ολυμπία- Πανταζοπούλου Ελένη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Advertisements

ΓυναΙκεΣ στην τουρκοκρατια ( )
Η οικογένεια Η ελληνική οικογένεια
Γιώργος Κάκαρης Γ
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
30. Το Ισλάμ (Α’) Σελίδες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΠΑΡΤΗ!!!
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Βασικά σημεία του μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟ ΙΣΛΑΜ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 7 Ο (29/03/2013): ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ.
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Τα δικαιώματα της γυναίκας στο Ισλάμ και το Χριστιανισμό
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο ρόλος της γυναίκας στην αρχαιότητα, στο Βυζάντιο, στους νεότερους χρόνους έως την σύγχρονη εποχή Μιχάλης Γρινιεζάκης.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Υπεύθυνοι παρουσίασης: Αμπατζίδης Θεόφιλος – Τσικαρδάνη Ολυμπία- Πανταζοπούλου Ελένη

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Α/ΑΕπώνυμο μαθητήΌνομα μαθητήΌνομα πατέρα 1ΚΑΒΟΥΡΙΔΟΥΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 2ΚΑΓΙΑΟΓΛΟΥΜΑΡΙΑΜΙΧΑΗΛ 3ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣΑΘΑΝΑΣΙΟΣΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 4ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣΟΦΙΑΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 5ΚΑΡΑΠΕΤΣΑΣΕΥΑΓΓΕΛΟΣΓΕΩΡΓΙΟΣ 6ΚΑΡΡΟΣΓΕΩΡΓΙΟΣΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 7ΚΕΧΑΓΙΑΑΘΑΝΑΣΙΑΛΕΩΝΙΔΑΣ 8ΚΟΝΤΟΔΗΜΟΣΙΩΑΝΝΗΣΓΕΩΡΓΙΟΣ 9ΚΟΡΟΥΡΑΦΑΗΛΙΑ-ΕΛΕΝΗΓΕΩΡΓΙΟΣ 10ΚΟΣΜΑΔΟΠΟΥΛΟΣΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣΓΕΩΡΓΙΟΣ 11ΚΟΥΡΚΟΥΤΑΣΔΗΜΗΤΡΙΟΣΛΟΥΚΑΣ 12ΚΟΥΤΣΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥΑΘΗΝΑΧΡΗΣΤΟΣ 13ΛΑΖΑΡΙΔΗΣΝΙΚΟΛΑΟΣΑΒΡΑΑΜ 14ΛΑΣΠΑΣΘΩΜΑΣΙΩΑΝΝΗΣ 15ΛΙΟΛΙΟΥΠΑΡΑΣΚΕΥΗΜΙΧΑΗΛ 16ΜΑΛΟΥΤΑΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΝΙΚΟΛΑΟΣ 17ΜΙΧΟΣΑΘΑΝΑΣΙΟΣΦΩΤΙΟΣ 18ΜΙΧΟΣΧΡΗΣΤΟΣΦΩΤΙΟΣ 19ΜΙΧΟΥΘΕΟΔΩΡΑΝΙΚΟΛΑΟΣ 20ΜΠΟΥΧΑΡΑΣΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΝΙΗΛΑΝΤΩΝΙΟΣ 21ΝΕΣΤΟΡΑΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑΧΡΗΣΤΟΣ 22ΝΕΣΤΟΡΑΣΕΥΘΥΜΙΟΣΙΩΑΝΝΗΣ 23ΝΙΚΟΥΕΛΕΥΘΕΡΙΑΑΝΤΩΝΙΑΝΙΚΟΛΑΟΣ

τα πεδία αναζήτησής μας Ως πεδία αναζήτησής μας στην εργασία αυτή ορίζουμε: Τη θέση της γυναίκας στην ελληνική αρχαιότητα. Τη θέση της στη βυζαντινή κοινωνία και το Ισλάμ. Τη θέση της στη σύγχρονη δυτική κοινωνία.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΘΗΝΑ  Ρόλος της γυναίκας ήταν πλήρως υποτιμημένος.  Βρίσκονταν πάντα υπό την κηδεμονία κάποιου άνδρα. (πατέρας, σύζυγος, αδελφός ή συγγενής). Βασικός ρόλος της : η διευθέτηση του νοικοκυριού. Η πλούσια Αθηναία έμενε συνέχεια σπίτι με τις υπηρέτριες κλεισμένη στο γυναικωνίτη. Η πλειονότητα των Αθηναίων γυναικών αντιμετώπιζε προβλήματα βιοπορισμού. Έτσι, είτε συμμετείχαν σε αγροτικές εργασίες, είτε ασχολούνταν με μικρεμπόριο ή διατηρούσαν κατάστημα με τους συζύγους.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΑΘΗΝΑ συνέχεια…  Η εκπαίδευση γυναίκας =θεσμικά ανύπαρκτη. Ελάχιστες γνωρίζουν γραφή και αρίθμηση. Από νομικής απόψεως : η γυναίκα δεν είχε ούτε δικαιώματα, της ανήκαν μόνο τα κοσμήματα και ενδύματα της. Ποινή της μοιχείας για γυναίκα - βαριά, ακόμη και θάνατος! Μπορεί να ζητήσει διαζύγιο με δικαστική απόφαση. Βέβαια, τα παιδιά τα κρατούσε πάντα ο πατέρας.  Υπήρχαν μέχρι και «Γυναικονόμοι» = άρχοντες που επιτηρούσαν τη διαγωγή γυναικών στην πόλη.  Αντίθετα, ο άνδρας εκλέγει και εκλέγεται - συμμετέχει σε συμπόσια -διδάσκει και διδάσκεται -συμμετέχει σε εκστρατείες και εκλέγεται στρατηγός -διορίζεται σε κυβερνητικές θέσεις.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ  Ο Άνδρας έλειπε πολύ καιρό από σπίτι με αποτέλεσμα η γυναίκα να έχει αυξημένα προνόμια και αρμοδιότητες στη σπαρτιατική κοινωνία.  Γάμος ως θεσμός ήταν υποχρεωτικός, για όλους τους ελεύθερους και υγιείς.  Επιλογή συντρόφου ήταν προσωπική υπόθεση και όχι των γονέων. Οι νεαρές σπαρτιάτισσες έφταναν σε ηλικία γάμου στα 20 και όχι στα 15, ηλικία συνηθισμένη για την Αρχαία Ελλάδα.  Οι γυναίκες είχαν το προνόμιο να γυμνάζονται ισότιμα με τους άνδρες. Κυκλοφορούσαν δίχως περιορισμούς.  Πρώτος ρόλος της σπαρτιάτισσας: η αναπαραγωγή.  Οι σπαρτιάτες έδειχναν μεγάλο σεβασμό στις γυναίκες και ιδιαίτερα στις μητέρες. Λένε για τις σπαρτιάτισσες πως όταν έδιναν στα παιδιά τους ασπίδα έλεγαν: «Ή τάν ή επί τάς», δηλαδή ή να την φέρει (ζωντανός) ή να τον φέρουν πάνω σ' αυτή (σκοτωμένο).

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Θέση γυναίκας : κατώτερη από τη θέση του άνδρα, σύμφωνα με τη βυζαντινή νομοθεσία.  Κορίτσια: παντρεύονταν μικρές όποιον διάλεγε ο πατέρας τους ή πήγεναν σε μοναστήρι.  Ιδανική ηλικία γάμου:  Αγόρια – από 15 έως 25  Κορίτσια – από 13 έως 16.  Γονείς: λόγω υποχρεωτικής προίκας, εύχονταν να γεννήσουν αγόρια. Νομοθεσία κράτους: αναγνώριζε το δικαίωμα διαζυγίου, κάτι που δεν έκανε η εκκλησία.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ συνέχεια… Απασχόληση κάθε τάξης γυναικών: δουλειές στο σπίτι (π.χ. γνέσιμο και ύφανση).  Βυζαντινή μητέρα: θεωρούνταν κεφαλή της οικογένειας (και ειδικά όταν ήταν χήρα & τα παιδιά μικρά). Μικρά κορίτσια: μάθαιναν ανάγνωση, γραφή, αριθμητική, ιερή ιστορία και ωδική (εξαίρεση: κόρες αριστοκρατικών/πλούσιων οικογενειών μπορούσαν να αποκτήσουν υψηλότερη μόρφωση).  Γυναίκες: δεν μπορούσαν να πάνε στην ανώτατη εκπαίδευση. Έπρεπε να ντύνονται σεμνά - να μην κυκλοφορούν μόνες - και να μην συναναστρέφονται με άνδρες.

Εξέχουσες Γυναικείες Προσωπικότητες  Άννα Κομνηνή: παράδειγμα γυναίκας με πάθος για εξουσία και μόρφωση. Μετά τον θάνατο του πατέρα της, κλείστηκε σε μοναστήρι και συνέγραψε την «Αλεξιάδα».  Θεοδώρα:αυτοκράτειρα Βυζαντίου - σύζυγος του αυτοκράτορα Ιουστινιανού, ο οποίος ανάγκαζε τους αξιωματούχους του κράτους να δίνουν όρκο πίστεως στον ίδιο και στη σύζυγό του.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΟ ΙΣΛΑΜ Η Σαρία είναι εμπνευσμένη από το Κοράνιο και αποτελεί τον ισλαμικό θρησκευτικό κώδικα διαβίωσης και το ισλαμικό δίκαιο. Το Κοράνι, δεν είναι ιδιαίτερα σκληρό με τις γυναίκες. Θεμελιώνει μεν διακρίσεις με τους άνδρες, αλλά συνάμα τους παρέχει προστασία

ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Η ενδυμασία της γυναίκας ποικίλει από τόπο σε τόπο, ανάλογα με το πόσο αυστηρά εφαρμόζεται η σαρία. Στην καλύτερη περίπτωση αφορά την κάλυψη με την μαντίλα (hijab), έως και την ολική κάλυψη του γυναικείου σώματος με την bourga.

ΠΟΛΥΓΑΜΙΑ Εκτός από τις τέσσερις νόμιμες συζύγους ο μουσουλμάνος, μπορεί να έχει απεριόριστο αριθμό παλλακίδων, στις οποίες μπορούν να συμπεριλαμβάνονται αιχμάλωτες πολέμου και δούλες. Αντίθετα η μουσουλμάνα δεν έχει δικαίωμα να έχει ούτε πολλούς συζύγους, ούτε χαρέμι. Ένας μουσουλμάνος μπορεί να παντρευτεί μια εβραία ή μια χριστιανή, χωρίς αυτή να πρέπει να ασπαστεί το Ισλάμ, ενώ μια μουσουλμάνα όχι. Στην Τουρκία, το Ριάντ και σε άλλες χώρες, έχει νομοθετικά απαγορευθεί η πολυγαμία.

Η ΠΡΟΙΚΑ ( MAHR ) Κατά το μουσουλμανικό δίκαιο η προίκα δίδεται από τον άνδρα στη γυναίκα και όχι αντίστροφα. Το ποσό συμφωνείται πριν από τη σύναψη του γάμου και μέρος καταβάλλεται στη γυναίκα ήδη πριν ή κατά την τελετή του γάμου. Είναι ανάλογο με την κοινωνική θέση της γυναίκας. Κατώτατο ποσό προίκας θεωρείται η αξία των δύο γραμμαρίων χρυσού. Εάν ο σύζυγος δεν πληρώσει το συμφωνηθέν μέρος της προίκας, η γυναίκα δικαιούται να αρνηθεί τις συζυγικές σχέσεις, μέχρι την καταβολή του ποσού.

ΔΙΑΖΥΓΙΟ Ο άνδρας συνήθως ανακοινώνει το διαζύγιο λέγοντας «σε χωρίζω». Από τη στιγμή εκείνη αρχίζει η περίοδος αναμονής. Αυτή τυπικά διαρκεί όσο τρεις έμμηνοι κύκλοι για να είναι βέβαιο ότι η γυναίκα δεν είναι έγκυος. Η γυναίκα αντίθετα, μπορεί να ζητήσει διαζύγιο για λόγους που μπορεί να αποδείξει και μόνο με την συγκατάθεση του συζύγου.

Η γυναίκα στη σύγχρονη εποχή ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ : Ορίζεται ως το γυναικείο επαναστατικό κίνημα, το οποίο υπερασπιζόταν τα δικαιώματα των γυναικών & την επιθυμία τους για ισότητα μεταξύ των δύο φύλων, θέλοντας να ξεπεράσει τις προκαταλήψεις της εποχής, πως δηλαδή η γυναίκα είναι κατώτερη από τον άνδρα.

Ο ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ  8/3/1857: μέρα ορόσημο για το παγκόσμιο φεμινιστικό κίνημα. Την ημέρα εκείνη οι εργάτριες ιματισμού της Νέας Υόρκης ξεσηκώθηκαν για πρώτη φορά σαν εργαζόμενες γυναίκες, έκαναν απεργία και διαδήλωσαν στους δρόμους διαμαρτυρόμενες για τους άθλιους όρους δουλειάς.  Δεκαετία’20-‘30: η πιο δυναμική εποχή του φεμινιστικού κινήματος στην Ελλάδα. Οργανώνονται σωματεία γυναικών σε διάφορες πόλεις.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΗΜΕΡΑ Η μόρφωση, η απελευθέρωση και η αναγνώριση των δικαιωμάτων της γυναίκας, αποτελούν το χαρακτηριστικό γνώρισμα της σημερινής εποχής. Το δικαίωμα στη μόρφωση, στην επιστημονική σταδιοδρομία, στην κοινωνική και πολιτική ζωή, στην επιχειρηματικότητα και το επάγγελμα αναβάθμισαν πλήρως τη θέση της γυναίκας, προσδίδοντας στη σύγχρονη οικογένεια νέα δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά. Όμως, ο δρόμος της συνειδητοποίησης της ίσης υπαρκτικής αξίας και ισότιμης συμμετοχής των δύο φύλων στο ταξίδι της ζωής, μοιάζει ακόμη μακρύς.