.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ Εκκίνηση στο Κολύμπι
ΕΙΣΑΓΩΓΗ:Βασικές πληροφορίες Λευτέρης 16 ετών-κολυμβητής με διάκριση-6 χρόνια εμπειρίας- αναπτυγμένες φυσικές ικανότητες Δεξιότητα βελτίωσης: εκκίνηση στην κολύμβηση Τελικές συνθήκες εκτέλεσης: Καλύτερη εκκίνηση στο πρόσθιο και στην πεταλούδα σε αγώνες
Στόχος μάθησης Η μάθηση της βελτίωσης της δεξιότητας της εκκίνησης (πρόσθιο και πεταλούδα ) απαιτεί νέο κινητικό πρόγραμμα Από το αυτόνομο στάδιο ο αθλητής πρέπει να επιστρέψει στο αρχικό για να περάσει στο κινητικό Ο αθλητής θα χρειαστεί να εκτελει τη δεξιότητα σε παραμέτρους και να βελτιώσει την απόδοση εκτέλεσης σε συνθήκες αγώνα Εντοπισμός και διόρθωση λαθών στην εκκίνηση (πρόσθιο και πεταλούδα)
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΣ Διακριτή, διαδοχική, αδρή, κλειστή, σύνθετη- γνωστικές και κινητικές απαιτήσεις σε ισορροπία Απαιτήσεις κίνησης: σωματική προσαρμογή, σταθερότητα και μετακίνηση Εσωτερική ανατροφοδότηση, ιδιοαισθητηριακή και αισθητηριακή για την επεξεργασία πληροφοριών
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟΔΟΣΗΣ Αγωνιστική πισίνα Παρουσία κοινού και μη-αγωνιστικές συνθήκες Πίεση χρόνου για την επίτευξη του στόχου, επαρκής χρόνος προετοιμασίας Πιθανόν φόβος αποτυχίας Περιορισμένος φόβος τραυματισμού
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ Παρουσίαση- επίδειξη δεξιότητας Τρόπος αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης (ορίζεται σετ προσπαθειών,ατομική μάθηση για την εκκίνηση με ανατροφοδότηση) Περιβάλλον τελικής εκτέλεσης (αγωνιστικές συνθήκες)αποτέλεσμα, απόδοση
ΔΟΜΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ Πρόγραμμα, χρονικό πλαίσιο, εξάσκηση και επανάληψη της δεξιότητας-4 εβδομάδες, 4 φορές προπόνηση την εβδομάδα, μισή ώρα τη φορά πριν την ομαδική προπόνηση Κατευθυνόμενη μάθηση, περιγραφική/καθοδηγητική Επαυξημένη ανατροφοδότηση Περιληπτική ανατροφοδότηση Προοδευτικά μερική εξάσκηση Μείωση της συχνότητας παροχής ανατροφοδότησης Κίνητρο, θετική ενίσχυση, κατεύθυνση προσοχής σε σημεία κλειδιά Εξάσκηση για τη μάθηση παραμέτρων (κατεύθυνση, εύρος, ακρίβεια)-Εντοπισμός και διόρθωση λαθών
Σημεία σημαντικά για την βελτίωση της εκκίνησης ΠΡΟΣΘΙΟ Εκτίναξη πιο ψηλά Μεγαλύτερη γωνία εισόδου στο νερό Μεγαλύτερο βάθος για να διανύσει μεγαλύτερη υποβρύχια απόσταση Συντονισμός κίνησης χέρια -πόδια ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ Η γωνία εισόδου να είναι μεγαλύτερη απο μοίρες ‘Εγκαιρη μείωση ταχύτητας εκκίνησης για έναρξη υποβρύχιου δελφινισμού (Αρχική θέση-ώθηση ποδιών-πτήση – είσοδος)
ΛΑΘΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΣΘΙΟΥ Χέρια-έξω κίνηση ‘κοντή’ έξω κίνηση μεγάλη έξω κίνηση μακριά από το σώμα ενεργητική κίνηση με ώθηση νερού προς τα έξω ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Χέρια-είσοδος και έκταση χτύπημα χεριών κατά την είσοδο είσοδος έξω από το άνοιγμα των ώμων πίεση(σπρώξιμο νερού) προς τα έξω ή πίσω με την είσοδο
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ Εντοπισμός και διόρθωση λαθών Επανάληψη διαδικασίας με συνέπεια ενθάρρυνση για νοερή εξάσκηση Ανατροφοδότηση-Καθοδηγητική, Μέτρια προς υψηλή ακρίβεια Υλοποίηση μετρήσεων (αρχική –τελική –διατήρηση) (προοδευτικά στις 10 εκκινήσεις οι 8 να είναι πετυχημένες) Τελική εκτέλεση
Επίλογος