ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ. ΜΟΝΟΛΕΚΤΙΚΟΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ  Απλά επιρρήματα: Εγώ φεύγω σήμερα.  Απλές άναρθρες πτώσεις: Ώρες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΟΛΟΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΦΑΡΟΣ Του Φρανσίσκο Κούνα Εάν έρθεις στο σπίτι μου, από το παράθυρο της κρεβατοκάμαράς μου θα δεις τη θάλασσα, την παραλία και πολλές.
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
…από μικρούς συγγραφείς
Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα (παραβολή του «ασώτου υιού»)
Ρήμα Υποκείμενο Αντικείμενο Κατηγορούμενο
Ο ΝΑΒΙΝΤ ΔΕΝ ΕΙΡΘΕ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα Υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
H Αιμιλία πήγε στο σχολείο ενώ δεν αισθανόταν πολύ καλά
Παρουσίαση του βιβλίου Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
‘Aπιστος Σύντροφος ?.
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Μαθήματα Management - 1 Ξαφνικά, εμφανλιστηκε μια τίγρις,
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Γνωριμία με το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και το αντικείμενο
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Πάσχα!.
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Δευτερεύουσες προτάσεις Συμπερασματικές Εναντιωματικές Παραχωρητικές
ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΖΩΗ.
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Το μεγάλο μυστικό Η δική μου περιπέτεια.
Δευτερεύουσες προτάσεις.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Το φαινόμενο του Bullying έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Αυτή η σύντομη παρουσίαση φτιάχτηκε με σκοπό να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο που άπραγος βλέπει.
Οι μαθήτριες Ε΄ Δημοτικού Σταυρίνα Άννα. Μια φορά και έναν καιρό στο σχολείο των κοντοπόδαρων καθώς παίζανε μπάλα εμφανίστηκε ένας μακροπόδαρος που τον.
Επιρρηματικοί προσδιορισμοί
ΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΕΣ ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ1.
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΤΟΥ 2006 ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΤΑΝ ΈΝΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ FESTIVAL DOCUMANTER ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΤΟΥ 2006 ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΤΑΝ ΈΝΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
Για να βάλω λίγο νόημα παραπάνω στη ζωή Σας μεταφέρω μια αληθινή ιστορία Ένας φτωχός αγρότης ονόματι Φλέμιγκ, ζούσε στο Ayrshire (Σκωτία). Μια μέρα κι.
Δ1Δ1.  Γεννήθηκε το 1842 στη Τήνο  Παιδί φτωχής οικογένειας ξυλουργού  Το 1850 η οικογένειά του έρχεται στην Αθήνα  17 ετών φοιτά στη Σχολή Καλών.
Αγαπημένο μου παιδί....
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΛΟΓΟ Διδ/σα: Έλ. Κελεσίδου
2.Η Μαρία έκλεισε την πόρτα.
Greek II LECTURE 6 MRS DOXA EFSTATHIOU. 1.Θα περάσουν το Πάσχα στην Καλαμπάκα. 2. Η Καλαμπάκα είναι στη Θεσσαλία. 3. Η Ηρώ. 4. Τα Μετέωρα είναι ψηλοί.
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Βαθμοι του επιθετου.
ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Η΄ Εξάμηνο Τμήματος Χρηματοοικονομικής.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΚΟΤΥΛΗ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Αριθμός μαθητών/τριών: 20
Αγαπημένο μου παιδί....
Γεια! Καλώς ήρθες! Πώς σε λένε;
Βδομάδα 2_4/4/16 Στόχοι Revision.
At a restaurant Talking about future plans
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Γυμνάσιο Χαβαρίου Σχ. έτος:
Describing past events Interview At a restaurant
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Βδομάδα 9_10/3/16 Στόχοι The weather.
Ξενοφών, ελληνικά, Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εμπέδωση της αναγνώρισης συντακτικών όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου.
Ο ι π ρ ο σ δ ι ο ρ ι σ μ ο ί ονοματικοί επιρρηματικοί επόμενο
Ένα ανοιξιάτικο πρωινό ένας λαγός είχε βγει έξω από την φωλιά του και έτρωγε φρέσκο χορταράκι. Καθώς έτρωγε, είδε μια χελώνα να περνάει λίγο πιο μακριά.
Αν κάνει καλό καιρό, θα πάμε εκδρομή.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ

ΜΟΝΟΛΕΚΤΙΚΟΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ  Απλά επιρρήματα: Εγώ φεύγω σήμερα.  Απλές άναρθρες πτώσεις: Ώρες καθόμουν και κοίταζα τη θάλασσα.  Επιρρηματικό κατηγορούμενο: Βάδιζε στο δρόμο σκυφτός.  Επιρρηματική μετοχή: Περπατούσε τραγουδώντας.

ΠΕΡΙΦΡΑΣΤΙΚΟΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ Είναι οι προσδιορισμοί που αποτελούνται από δύο ή περισσότερες λέξεις:  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Έχει να φάει από την Κυριακή.  Πτώση με άρθρο: Το μωρό κοιμάται το μεσημέρι.  Επιρρηματικές εκφράσεις: Τα παιδιά κάθισαν πλάι-πλάι.

ΠΕΡΙΦΡΑΣΤΙΚΟΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ  Ζεύγη επιρρημάτων: Ήξερε το μάθημα πολύ καλά.  Διπλασιασμένες πτώσεις: Βάδιζε τοίχο- τοίχο.  Συνδυασμός επιρρημάτων με εμπρόθετους προσδιορισμούς: Πέρασε μπροστά από το σπίτι.  Επιρρηματική πρόταση: Διάβασε για να περάσει στις εξετάσεις.

ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΜΟΥΣ  Τα ρήματα: Τα παιδιά έκατσαν ήσυχα.  Τα επίθετα:Ο δρόμος είναι πολύ στενός. Είναι περήφανος για τα πλούτη του  Τα επιρρήματα: Φτάσαμε πολύ νωρίς.  Τα ουσιαστικά: Έγιναν προσπάθειες για τη σωτηρία του έθνους.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Τόπος  Τοπικά επιρρήματα: Η Άννα βγήκε έξω.  Επιρρηματικές εκφράσεις: Έτρεχαν συνεχώς δεξιά-αριστερά.  Πτωτικοί προσδιορισμοί: Πάω σπίτι.  Αναφορικές προτάσεις: Θα πάω όπου θέλω.  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Έβαλε τα πιάτα στο τραπέζι.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Χρόνος  Χρονικά επιρρήματα: Η Μαρία ήρθε νωρίς.  Επιρρηματικές φράσεις: Τα παιδιά μεγαλώνουν μέρα με τη μέρα.  Πτωτικοί προσδιορισμοί: Το χειμώνα θα ανάψουμε το τζάκι.  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Σ’ ένα χρόνο έγραψε δυο βιβλία.  Χρονικές μετοχές: Βαδίζοντας τραγουδούσε.  Χρονικές προτάσεις: Θα έρθει, όταν μπορέσει.  Επιρρηματικό κατηγορούμενο: Μας ήρθε πρωινός-πρωινός.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Τρόπος  Τροπικά επιρρήματα: Βάδιζε βιαστικά.  Επιρρηματικές φράσεις: Στα μαθήματα τα πάει έτσι και έτσι.  Πτωτικοί προσδιορισμοί: Δεν έφαγε της προκοπής  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Δουλεύει με πάθος.  Τροπικές μετοχές: Δουλεύοντας κερδίζει το ψωμί του.  Αναφορικές προτάσεις: Περπατάει όπως θέλει.  Επιρρηματικό κατηγορούμενο: Περπατούσε σκυφτός.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Ποσό  Ποσοτικά επιρρήματα: Μελέτησε πολύ.  Επιρρηματικές φράσεις: Σπούδασε πάνω- κάτω τρία χρόνια.  Πτωτικοί προσδιορισμοί: Ήταν δυο μέτρα άνθρωπος.  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Το αεροπλάνο φεύγει με πενήντα επιβάτες.  Αναφορικές προτάσεις: Τρέχα όσο μπορείς.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Αιτία  Ερωτηματικό γιατί: Γιατί θυμώνεις;  Πτωτικοί προσδιορισμοί: Πεθαίνει της πείνας.  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Έτρεμε από το κρύο.  Αιτιολογικές μετοχές: Ζώντας μια δύσκολη ζωή δεν είχε όρεξη για διασκέδαση.  Αιτιολογικές προτάσεις: Δούλευε σκληρά γιατί ήθελε να μαζέψει λίγα χρήματα.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Σκοπός  Ερωτηματικό γιατί: Γιατί θα πολεμήσουν;  Πτωτικοί προσδιορισμοί: Πήγε κυνήγι.  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Τα κάνει όλα για το πτυχίο.  Επιρρηματικές φράσεις: Ήρθε για χάρη της κόρης του.  Τελικές προτάσεις: Γυμνάζεται για να είναι υγιής.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Αποτέλεσμα  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Όλες οι προσπάθειες του τον οδήγησαν σε επιτυχία  Αποτελεσματικές προτάσεις: Το καράβι πλησίασε τόσο, που βλέπαμε τους ταξιδιώτες.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Αναφορά  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Οι γνώσεις του για τη ζωγραφική είναι πολλές. Με τις σπουδές του πήγαινε καλά.  Διάφορες εκφράσεις αναφοράς: όσο για......, σχετικά με , αναφορικά με Όσο για τους εργαζόμενους, κανένας λόγος

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Προϋπόθεση-Όρος  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Δέχεται να εργαστεί με τους δικούς του όρους.  Υποθετικές προτάσεις: Αν ήσουν μαζί μας,δε θα χάναμε το δρόμο.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Εναντίωση  Εμπρόθετοι προσδιορισμοί: Το έκανα παρά τη θέληση μου  Εναντιωματικές προτάσεις: Αν και ήταν απασχολημένος, δέχτηκε να μιλήσει μαζί τους.  Εναντιωματικές μετοχές: Και πληγωμένος συνέχισε να αγωνίζεται.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Βεβαίωση  Βεβαιωτικά επιρρήματα: ναι, μάλιστα, βέβαια, βεβαίως, βεβαιότατα, αναμφίβολα, όντως, πράγματι, οπωσδήποτε, ασφαλώς, σίγουρα  Θα τον περιμένεις; Και βεβαιότατα θα τον περιμένω

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Άρνηση  Αρνητικά επιρρήματα: όχι, δεν, μη, ποτέ, ουδέποτε,... :Έδωσες εξετάσεις; Όχι βέβαια.  Επιρρηματικές φράσεις: Την επισκέφτηκε ο νουνός της χωρίς δώρα.

ΣΗΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ Δισταγμός-πιθανότητα  Διστακτικά επιρρήματα: ίσως, δήθεν, πιθανόν, πιθανώς, πιθανότατα, τάχα, άραγε, σάμπως  Ίσως έρθουν σήμερα τα παιδιά.