Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Βραχυχρόνιος Προγραμματισμός. Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (2ηδιάλεξη)
Advertisements

Alexander Moore.
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Αξιολόγηση Επενδύσεων στη Γεωργία (διάλεξη 5η)
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Μοντέλα βελτιστοποίησης απόφασης στη διαδικασία της παραγγελιοδοσίας στο λιανεμπόριο Ομάδα εργασίας: Αρβανίτης Ηλίας Βολανάκης Ελευθέριος
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Λογιστική παρακολούθηση και αποτίμηση αποθεμάτων
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ LOGISTICS : ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ
Σχεδιασμός διαδικασιών
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ 1. Μέσω των δημοσίων δαπανών πραγματοποιούνται όλοι οι στόχοι του κράτους, όπως : 1.Η ανακατανομή των πόρων της οικονομίας. 2.Η επέκταση.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Θεωρία παραγωγής και κόστους.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Τι είναι Χρηματοδοτική Διοίκηση;...τομέας των χρηματοοικονομικών ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη διοίκηση μιας επιχείρησης Βασικές Χρηματοοικονομικές.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΙΣ. Αποτελεί το πιο σημαντικό παράγοντα για την ύπαρξη και ευημερία μια τουριστικής- επισιτιστικής επιχ/σης.
Τ.Ε.Ι. ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Λογιστική και Ελεγκτική" ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ 2 ο Μέρος Εισηγητής: δρ. Χρήστος Λεμονάκης Ακαδημαϊκό.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
6 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ
Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός δράσεως Επιχειρήσεων. Βραχυχρόνιος προγραμματισμός. Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Διαδικασίες κατάρτισης προϋπολογισμού Διαδικασίες.
Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Βραχυχρόνιος Προγραμματισμός. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 10: Προϋπολογισμοί Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Συμβολαιακή Γεωργία και Κτηνοτροφία
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 3: Κατά Παραγγελία Κοστολόγηση
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αξιολόγηση εναλλακτικών επιλογών.
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΝΕΚΡΟ ΣΗΜΕΙΟ (Break-even point)
Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Πληροφοριακά συστήματα συντήρησης εξοπλισμού
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Αξιολόγηση εναλλακτικών επιλογών.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Ι 4ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Προγραμματισμός Δράσης Επιχείρησης.
Χρηματοδότηση της Επιχείρησης σας
Η έννοια της επιχείρησης
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Λογιστική Κόστους Εισαγωγή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Λογιστικη κοστουσ Εισήγηση 6ης εβδομάδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Βραχυχρόνιος Προγραμματισμός. Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Ο Βραχυχρόνιος Προγραμματισμός. Ο βραχυχρόνιος προγραμματισμός, δηλαδή, τα βραχυχρόνια προγράμματα δράσης της επιχείρησης εντάσσονται στα πλαίσια του στρατηγικού προγραμματισμού με τέτοιο τρόπο, ώστε οι δυο μορφές προγραμματισμού να αποτελούν ενιαίο οργανικό σύνολο. Δεδομένης της αλληλεξάρτησης των διαφόρων τομέων της επιχειρηματικής δραστηριότητας, επιβάλλεται όπως τα βραχυχρόνια προγράμματα εντάσσονται στο γενικό πλαίσιο του στρατηγικού προγραμματισμού για την συνοχή των αποφάσεων.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Χρησιμότητα των Βραχυχρόνιων Προγραμμάτων. Με την εφαρμογή των βραχυχρόνιου προγραμματισμού στις επιχειρήσεις επιτυγχάνονται: a) Ο καθορισμός των βραχυχρόνιων στόχων στα διάφορα λειτουργικά τμήματα της επιχείρησης. Κάθε τμήμα καθορίζει τους στόχους του, π.χ. Το τμήμα εφοδιασμού και αγορών πρέπει να καθορίζει τις ποσότητες και ποιότητες των απαιτούμενων πρώτων και βοηθητικών υλών. Β) Η προαγωγή της συνεργασίας μεταξύ των λειτουργικών τμημάτων της επιχείρησης και γενικά ο συντονισμός των δραστηριοτήτων της έτσι, ώστε να γίνεται εναρμόνιση των στόχων και πολιτικών των λειτουργικών τμημάτων της και να είναι συμβιβαστοί με τους γενικούς στόχους της επιχείρησης και να συμβάλλουν στην επίτευξή τους. Γ) Η διοικητική αποκέντρωση. Αυτή εξασφαλίζεται με τον καθορισμό των ορίων δραστηριότητας κάθε λειτουργικού τμήματος, η οποία συνήθως είναι και σε θέση ευθύνης.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Χρησιμότητα των Βραχυχρόνιων Προγραμμάτων. Δ) Η βελτίωση του κόστους των προιόντων και αύξηση της αποδοτικότητας της επιχείρησης. Ε) Ο έλεγχος της προόδου των προγραμμάτων. Ο έλεγχος αυτός επιτυγχάνεται με: Tη σύγκριση των προβλέψεων με τις πραγματοποιήσεις. Την αναζήτηση των αιτιών που προκάλεσε τις τυχόν αποκλίσεις μεταξύ των προβλέψεων και πραγματοποιήσεως Τη λήψη των κατάλληλων μέτρων για την εξάλειψη των αιτιών αυτών.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Χρησιμότητα των Βραχυχρόνιων Προγραμμάτων. Διάρκεια των Προγραμμάτων. Οι επιχειρήσεις καταρτίζουν, συνήθως, ετήσια προγράμματα. Μπορεί όμως αυτά να υποδιαιρούνται και σε μηνιαία, εβδομαδιαία ή ακόμα και σε μικρότερης διάρκειας χρόνου προγράμματος. Είδη προγραμμάτων. Τα προγράμματα που καταρτίζονται απο τις βιομηχανικές επιχειρήσεις είναι τα εξής: Προγράμματα πωλήσεων. Προγράμματα παραγωγής. Προγράμματα Εφοδιασμού και Αγορών. Προγράμματα Αποθεμάτων. Προγράμματα Προσωπικού. Προγράμματα Επενδύσεων. Προγράμματα Ταμιακής Κινήσεως. Προγράμματα Δαπανών (Εξόδων). Γενικό ή Συνοπτικό Ετήσιο Πρόγραμμα.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Προγράμματα Πωλήσεων. Το πρόγραμμα πωλήσεων καταρτίζεται πριν απο όλα τα άλλα προγράμματα, επειδή αποτελεί τη βάση, στην οποία στηρίζονται όλα τα υπόλοιπα προγράμματα της επιχείρησης. Από τα προγράμματα πωλήσεων επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα τα προγράμματα παραγωγής, το πρόγραμμα ανεφοδιασμού, το πρόγραμμα επενδύσεων κλπ. Το πρόγραμμα πωλήσεων περιλαμβάνει.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Προγράμματα Πωλήσεων. Τις συνολικές ετήσιες ή μηνιαίες πωλήσεις κατά προιόν, ποσότητα και αξία. Πωλήσεις κατά πόλεις, νομούς, γεωγραφικά διαμερίσματα και κατά χώρες. Πωλήσεις σε βιομηχανίες, χονδρέμπορους, καταστήματα λιανικής πώλησης, υποκαταστήματα και αντιπροσωπείες. Πωλήσεις κατά τρόπο διάθεσης των προιόντων στους πελάτες. Πωλήσεις με βάση τις τιμές πωλήσεων, οι οποίες μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τις κατηγορίες πελατών, το μέγεθος της παραγγελίας κλπ. Πωλήσεις ανάλογα με τους τρόπους πληρωμής.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Προγράμματα Πωλήσεων. Κατά τον σχεδιασμό του προγράμματος πωλήσεων, λαμβάνονται υπόψη οι προβλέψεις, με βάση τα στατιστικά στοιχεία του παρελθόντος και την ανάλυση της αγοράς. Μεγάλη σημασία έχει η ανάλυση της τάσης των εποχιακών και κυκλικών διακυμάνσεων των πωλήσεων. Πρέπει να αποδίδεται μεγάλη προσοχή στο στάδιο της πρόβλεψης των πωλήσεων, γιατί όσο πιο ακριβής είναι η πρόβλεψη των πωλήσεων για το συγκεκριμένο έτος, τόσο ακριβής θα είναι η διατύπωση των προγραμμάτων παραγωγής, εφοδιασμού, δαπανών, ταμιακής κινήσεως κλπ.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Προγράμματα Πωλήσεων. Οι προβλέψεις, ως γνωστό, διακρίνονται σε βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες. Οι Βραχυχρόνιες προβλέψεις αναφέρονται συνήθως για διάστημα ενός έτους, ενώ οι μακροχρόνιες για περιόδους άνω των 3 ετών ή και 5 ετών. Αυτό, φυσικά, εξαρτάται και από το είδος της επιχείρησης. Ο προγραμματισμός των πωλήσεων αντιμετωπίζει δίαφορα προβλήματα όπως: Α) Προσδιορισμός των αναγκαίων εξόδων για την αύξηση των πωλήσεων. Β)Έρευνα της αγοράς σχετικά με τις ανταγωνίστριες επιχειρήσεις. Γ) Προσδιορισμός του ποσοστού εξόδων πωλήσεων σε σχέση με την ποσότητα πωλήσεων.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα παραγωγής. Ο σκοπός του προγράμματος παραγωγής είναι: a) Να καλύπτει τις ανάγκες του προγράμματος πωλήσεων, δηλαδή να παράγει τα είδη προϊόντων σε ποσότητες, ποιότητα και προθεσμία που προβλέπεται από το πρόγραμμα πωλήσεων. Β) Να παράγει τα προϊόντα αυτά με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Προτού προσδιορίσουμε τους συγκεκριμένους στόχους του προγράμματος πωλήσεων και παραγωγής, λαμβάνουμε υπόψη τους εξής περιοριστικούς παράγοντες.  Την παραγωγική ικανότητα (δυναμικότητα) της επιχείρησης, κυρίως το διαθέσιμο χρόνο των μηχανημάτων και άλλων μέσων.  Τα διαθέσιμα κεφάλαια κινήσεως (ρευστά, χρηματοδότηση, πιστώσεις).  Τη διαθέσιμη εργατική δύναμη. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, όταν πρόκειται να παραχθούν νέα προϊόντα, τα οποία απαιτούν εξειδικευμένη εργασία.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα παραγωγής. Τις διαθέσιμες πρώτες ύλες από άποψη ποσότητας και ποιότητας. Το διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο για τα προϊόντα Εάν τα παραγόμενα προϊόντα, στην ποιότητα που απαιτεί το πρόγραμμα πωλήσεων, παράγονται με ανταγωνιστικό κόστος.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα παραγωγής. Επειδή όλες οι φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας δεν παρουσιάζουν πάντα την ίδια την παραγωγική δυναμικότητα, γι' αυτό, κατά τον καταρτισμό του προγράμματος παραγωγής, πρέπει να αρχίζουμε από τη φάση εκείνη της παραγωγής που έχει τη μικρότερη παραγωγική δυναμικότητα. Είναι επίσης πιθανό ορισμένες φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας αν απασχολούνται πλήρως, ενώ άλλες να υποαπασχολούνται. Είναι επίσης πιθανό ορισμένες φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας να απασχολούνται πλήρως, ενώ άλλες να υποαπασχολούνται.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Το Πρόγραμμα Παραγωγής. Στην περίπτωση αυτή, το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί ως εξής: Α) Βραχυχρόνια, εφόσον τα μηχανήματα και οι συνθήκες λειτουργίας της επιχείρησης το επιτρέπουν, μπορεί στις φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας, που έχει τη μικρότερη δυναμικότητα, να προστεθούν συμπληρωματικές ώρες εργασίας ή και ολόκληρη βάρδια. Β) Μακροπρόθεσμα μπορεί να πραγματοποιηθούν νέες επενδύσεις σε εκείνες τις φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας, που η παραγωγική δυναμικότητα υπολείπεται της δυναμικότητας των άλλων φάσεων.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Πρόγραμμα Παραγωγής. Κριτήριο για το μηνιαίο ύψος παραγωγής, αν δηλαδή αυτό θα είναι σταθερό ή θα διακυμαίνεται ανάλογα με τις κατά μήνα ανάγκες των πωλήσεων, είναι: Α) Το κόστος παραγωγής, που επιτυγχάνεται κατά περίπτωση, και το κόστος αποθήκευσης μέχρι τη στιγμή της πώλησης των προϊόντων Β) Οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι. Γ) Τα διαθέσιμα κεφάλαια κίνησης για τη δέσμευση σε αποθέματα. Δ) Τη διαθέσιμη παραγωγική δυναμικότητα (ικανότητα), σε συνδυασμό με τις ποσότητες πώλησης, που η παραγωγή καλείται αν εξυπηρετήσει και Ε) Η ποικιλία των ειδών, που παράγονται με τον ίδιο εξοπλισμό.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Πρόγραμμα Παραγωγής. Με βάση τα παραπάνω κριτήρια, καταρτίζεται το μηνιαίο πρόγραμμα παραγωγής, δηλαδή οι ποσότητες των προϊόντων, που πρέπει να παραχθούν κατά μήνα, και γίνεται ανάλυση σε έτοιμα προϊόντα και ημιακατέργαστα προϊόντα Έπειτα καθορίζεται ο χρόνος λειτουργίας του εξοπλισμού κατά μηχανήματα ή τμήματα παραγωγής, από το οποίο περνούν τα προϊόντα που παράγονται. Αυτό επιτυγχάνεται με το πρόγραμμα χρησιμοποίησης των μηχανημάτων και εγκαταστάσεων. Με βάση το ετήσιο και μηνιαίο πρόγραμμα παραγωγής προσδιορίζονται οι αναγκαίες ποσότητες πρώτων και βοηθητικών υλών, υλικών παραγωγής και συσκευασίας, ανταλλακτικών και αναλώσιμων υλικών.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Πρόγραμμα Παραγωγής. Το πρόγραμμα παραγωγής, στην αρχική του μορφή, περιλαμβάνει μόνο ποσότητες. Το κόστος κατά μονάδα και στο σύνολο της προυπολογισμένης παραγωγής προσδιορίζεται σε δεύτερο στάδιο. Το κόστος αυτό προσδιορίζεται μετά την κατάρτιση των ελαστικών προυπολογισμών των εξόδων και τον προσδιορισμό των τιμών των πρώτων υλών και λοιπών υλικών παραγωγής. Το ποσοτικό πρόγραμμα παραγωγής διευκολύνει στην κατάρτιση των ελαστικών προϋπολογισμών εξόδων των τμημάτων της παραγωγής και προϋπολογισμών αγορών πρώτων υλών κλπ, οι οποίοι με τη σειρά τους αποτελούν προϋπόθεση για τον προσδιορισμό του κόστους παραγωγής και την ολοκλήρωση του προγράμματος παραγωγής.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Πρόγραμμα Παραγωγής. Ο καταρτισμός του προγράμματος παραγωγής παρουσιάζει ορισμένες δυσκολίες και προβλήματα, τα οποία ποικίλουν ανάλογα με τη φύση της επιχείρησης. Ο προγραμματισμός παραγωγής και ο υπολογισμός των σχετικών δαπανών είναι δυσχερέστερος στις επιχειρήσεις που παράγουν κατά μάζες ένα μόνο προίον ή λίγα είδη τυποποιημένων ομοειδών προϊόντων, με επεξεργασία μια βασικής πρώτης ύλης. Αντίθετα ο προγραμματισμός του προγράμματος παραγωγής γίνεται δυσκολότερος στις επιχειρήσεις που παράγουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων, π.χ. Βιομηχανίες αυτοκινήτων, ηλεκτρικών ειδών, συσκευών τηλεφώνων.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα εφοδιασμού. Η κατάστρωση του προγράμματος εφοδιασμού βασίζεται στο πρόγραμμα παραγωγής, δηλαδή μετά: Τον προσδιορισμό των ποσοτήτων των προϊόντων που πρέπει να παραχθούν. Την αναλυτική χρονική κλιμάκωση της παραγωγής και Τον καθορισμό των απαιτούμενων πρώτων και βοηθητικών υλών, εργασίας, έξοδα εργοστασίου κλπ.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Το πρόγραμμα εφοδιασμού. Το πρόγραμμα εφοδιασμού αποβλέπει στην έγκαιρη εξασφάλιση των άμεσων και έμμεσων υλικών που είναι απαραίτητα για την απρόσκοπτη πραγματοποίηση του προγράμματος παραγωγής. Το πρόγραμμα εφοδιασμού περιλαμβάνει: a) Τις ποσότητες και αξία των πρώτων και βοηθητικών υλών, που απαιτούνται για την κάλυψη (τροφοδότηση) της παραγωγής σε δεδομένη περίοδο. β) Τα αποθέματα των πρώτων και βοηθητικών υλών, που πρέπει να βρίσκονται διαθέσιμα στο τέλος κάθε προγραματιζόμενης χρήσης. γ) το χρόνο εφοδιασμού των πρώτων και βοηθητικών υλών κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες του προγράμματος παραγωγής απο τα αποθέματα υλών, χωρίς τα τελευταία να διογκώνονται ή να είναι ελλιπή.

Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης, Προγραμματισμός Δράσεως Επιχειρήσεων. Το Πρόγραμμα εφοδιασμού. Ο συγχρονισμός αυτός των παραγόμενων ποσοτήτων προϊόντος με τις διαθέσιμες ποσότητες (αποθέματα) υλών είναι μεγάλης σημασίας, διότι: a) Ελλειψη ή καθυστέρηση εφοδιασμού των απαιτούμενων ποσοτήτων πρώτων και βοηθητικών υλών κλπ δημιουργεί σοβαρή αποδιοργάνωση της παραγωγικής διαδικασίας με όλα τα επακόλουθα αυτής, ήτοι την αδράνεια των παραγωγικών μηχανημάτων, την καθυστέρηση εκτέλεσης των παραγγελιών της πελατείας ως και την προσπάθεια κάλυψης των ελλείψεων με σπασμωδικές ενέργειες, ενδεχόμενα με την βεβιασμένη αγορά υλών σε υψηλότερες τιμές ή με τη χρησιμοποίηση πρώτης ύλης χαμηλότερης ή ακόμα και ακατάλληλης ποιότητας. Β) Υπερεπάρκεια σε αποθέματα- που προέρχονται απο τον ανακριβή συγχρονισμό παραγωγής- εφοδιασμού, δημιουργεί και αυτή προβλήματα στην εναποθήκευση των υπεραρκετών ποσοτήτων υλών και πραγματικής ζημίας λόγω δέσμευσης περισσότερων κεφαλαίων κίνησης σε πέρα των αναγκαίων σωρευμένα αποθέματα.