« Οι μαθητές εκπαιδεύουν μαθητές σε θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου » Ευαγγελία Σιαφαρίκα Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΕΚΠΑ Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Θεωρία & Εφαρμογές (445)
Advertisements

Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός» Μάθημα 3 ο (Μυκηναϊκός Πολιτισμός – Γεωμετρική.
Συγγραφείς: Lian McGuire ABC –DCU & Ιφιγένεια Σωτηροπούλου, ΕΑΠ Εισαγωγή στη Μεθοδολογία της Μάθησης Ομηλίκων.
Καλλινικάκη Θ, ΔΠΘ Γενική - διαμεθοδική Κ Ε ολιστικές προσεγγίσεις Κύριες πηγές: Δημοπούλου-Λαγωνίκα, Μ Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας,
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (Θ) Παράδοση 1 η (Θ) Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας ΤΕΙ Κρήτης, 2016.
Σχεδίαση και Εφαρμογές Διαδραστικών Συστημάτων ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ – ΣΤΟΧΟΙ & ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δρ. Aντώνης Καραγεώργος Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΙ Θεσσαλίας.
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας Το μέγεθος της εργασίας θα πρέπει να προσεγγίζει τον προκαθορισμένο αριθμό λέξεων, με μια απόκλιση ± 15%. Δηλαδή,
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενότητα 8: Η μελέτη των αόρατων παιδαγωγικών πρακτικών Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Σχολή Επιστημών της.
5η Θεματική ενότητα: Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων Κουθούρης Χαρίλαος, Αναπληρωτής.
Μάθημα Διάλεξη Νο 61 Ανδρέας Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. Θράκης Διάλεξη Νο 6 Βήματα για την οργάνωση ενός προγράμματος παρέμβασης για την προώθηση.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Διαδικτυακά Παν επιστήμια... στις ΗΠΑ Ευχαριστίες στον καθηγητή κ. Στάμο T. Καραμούζης, Regis Univ.
Η Αξιολόγηση του μαθητή (portfolio) Σεμινάριο Νηπιαγωγών 2009 Μουσιάδου Νικολέτα Σχ. Σύμβουλος Νηπιαγωγών.
Η θεωρία επιλογών καταναλωτή κεφάλαιο 21 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ενότητα 12 : Δευτερογενής έρευνα, Μετα-σύνθεση και Μετα-ανάλυση Δρ. Στέφανος Μαντζούκας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Ομάδα 3: Δέσποινα Μ. Δανάη Α. Πέτρος Λ. Βασίλης Ου. Αδάμ Τ. Ομάδα 5: Ελένη Κ. Έφη Ν. Παναγιώτης Σ. Νίκος Ν. Ρεϊνάνντο Γ.
Teacher School Education Gateway
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Kοινωνική Νοημοσύνη. Κοινωνική Νοημοσύνη Συναισθηματική Νοημοσύνη.
Ανεξαρτησία και κέρδη από το εμπόριο Κεφάλαιο 3 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Χρήστος Τζεκίνης (σελ:21-28)
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ) ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ.
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
Κάποια θεωρητικά θέματα της μοντελοποίησης
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
«Η επίδραση του είδους ηγεσίας στη γονεϊκή εμπλοκή στην
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ «ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Ρ. ΚΑΛΟΥΡΗ
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Παραπομπές και Δομή.
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
COMENIUS REGIO Δ.Δ.Ε. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
Θεσμοί προσχολικής αγωγής
ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΔΟΜΕΣ ΕΑΕ
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Ηγεσία στη Φυσική Αγωγή & την Εκπαίδευση
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΥΛΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Το νέο πρόγραμμα ERASMUS + :
Βρεφική Ηλικία.
Κατερίνα Μαυραντωνάκη
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & Αναλυτικά προγράμματα Σπουδών
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Νοητική περιστροφή και πείραμα των Cooper & Shepherd
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Κοσόγλου Ιορδάνης - Msc, μαθηματικός
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Ρεαλισμός, Θεμελιωμένη Θεωρία και Εθνογραφικές Μελέτες.
Όνομα φοιτητή : Ιωάννης Παυλίδης (U151N0311)
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ GRUNDTVIG
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
Ελεάνα Αρμάο Αναπτυξιακή Ψυχολόγος Υποψήφια Διδάκτορας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

« Οι μαθητές εκπαιδεύουν μαθητές σε θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου » Ευαγγελία Σιαφαρίκα Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΕΚΠΑ Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Π. Ε. Β΄ Αθήνας 3η Ημερίδα του προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ «Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται….»

Αγωγή Υγείας Δ / νσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας Με στόχο την παιδαγωγική προσέγγιση των θεμάτων που αφορούν στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου και των new media και έχοντας ως κεντρικό άξονα τις βασικές αρχές της Αγωγής Υγείας, επιλέχθηκε να εφαρμοστεί η μέθοδος Εκπαίδευση από Συνομηλίκους [Peer-to-Peer Education]

Εισαγωγή - Θεωρητικό πλαίσιο  Με τον όρο Εκπαίδευση από Συνομηλίκους, ο οποίος στηρίζεται στη γενικότερη θεώρηση της παροχής Στήριξης από τους Συνομηλίκους [Peer Support], περιγράφονται τόσο οι τυπικές όσο και οι άτυπες μορφές εκπαίδευσης, οι οποίες βασίζονται στην προσφορά γνωστικής υποστήριξης μέσα σε ένα περιβάλλον από άτομα όμοιας ηλικίας, που χαρακτηρίζεται από σχέσεις ισότητας και αμοιβαιότητας (Cowie & Sharp, Cole, Cox,1999).

ερώτημα Πώς αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε την Peer to peer εκπαίδευση στο πρόγραμμα Αριάδνη ;

απάντηση Τα προγράμματα peer to peer έχουν εφαρμοστεί και αξιολογηθεί, και η αποτελεσματικότητά τους σαφώς υπερέχει έναντι των προγραμμάτων που εφαρμόζονται από ενήλικες (Cowie, 1999, 2000, Cowie & Hutson, Cowie & Olafsson, Cowie & Wallace, Cowie et al., Flaspohler et al., Hutson & Cowie, Menesini et al., Naylor & Cowie, Sharp & Cowie, Smith et al., Smith et al., Turner & Shepherd, 1999).

Θεωρία της Ψυχολογικής Αντίστασης [Psychological Reactance] Η ψυχολογική αντίσταση αποτελεί μια σημαντική ενδιάμεση μεταβλητή, που παρεμβάλλεται ανάμεσα στην επίδραση ενός αριθμού γνωστικών και ψυχοκοινωνικών παραγόντων κινδύνου και στην υιοθέτηση μορφών επικίνδυνης συμπεριφοράς.

Παιδαγωγικά οφέλη της εκπαίδευσης ομηλίκων Α π ό την ο π τική του σχολικού π εριβάλλοντος Α π ό την ο π τική των εκ π αιδευόμενων μαθητών Α π ό την ο π τική του μαθητή « εκ π αιδευτή – συμβούλου » Εκπαιδεύονται σε δεξιότητες συμβουλευτικής με τις οποίες μπορούν να βοηθούν τους συνομήλικούς τους. Γίνονται καλοί ακροατές. Κατανοούν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους. Ενισχύουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Μαθαίνουν να διαχειρίζονται και να επιλύουν συγκρούσεις. Αποκτούν εμπειρία στην ανάληψη ευθυνών τόσο για τον εαυτό τους όσο και για τους άλλους με τρόπους κατάλληλους για την ηλικία τους. Αναπτύσσουν ουσιαστικές σχέσεις με τους συνομήλικους, που βασίζονται στο αμοιβαίο ενδιαφέρον. Μαθαίνουν γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα. Απολαμβάνουν πληροφόρηση, διαμεσολάβηση σε ζητήματα που τους απασχολούν, υποστήριξη στην επίλυση προβλημάτων. Υιοθετούν « πρότυπα » στάσεων και εφαρμογών για γνώσεις και δεξιότητες που επιχειρούν να κατακτήσουν. Αξιοποιείται το μαθητικό δυναμικό με τρόπο επικουρικό προς το ρόλο του δασκάλου. Ενισχύονται οι διαπροσωπικές σχέσεις, η αυτοεκτίμηση, οι υγιείς ηγετικές ικανότητες. Παρέχονται ευκαιρίες σε παιδιά που βιώνουν μοναξιά, απόρριψη ή περιθωριοποίηση …. Ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες ανάπτυξης μοντέλων βίαιης συμπεριφοράς …. Γενικά, δημιουργείται ένα κλίμα στο σχολικό περιβάλλον, στο οποίο όλοι οι εμπλεκόμενοι επιδεικνύουν το ενδιαφέρον τους για τον άλλο (win-win experience: θετικές εμπειρίες « αμοιβαίου κέρδους »).

Ερευνητικό πρόγραμμα  Καταγραφή των συμπεριφορών υψηλού κινδύνου και της εξάρτησης στο διαδίκτυο στην προεφηβική ηλικία (10-12 ετών ), καθώς και της ψυχοκοινωνικής κατάστασης των συμμετεχόντων.  Επιλογή και εκπαίδευση μαθητών – μεντόρων (Peer Leaders), οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν την παρέμβαση.  Εφαρμογή της παρέμβασης σε Ομάδα Παρέμβασης – Ο. Π.  Αξιολόγηση της παρέμβασης με Ομάδα Ελέγχου – Ο. Ε.  Ποσοτική και Ποιοτική Αξιολόγηση (Focus Groups) και στις δύο ομάδες δυο μήνες μετά Εστιάζουμε στην ηλικία αυτή γιατί μας δίνεται μια μοναδική ευκαιρία για πρόληψη, ανίχνευση, και πρώιμη παρέμβαση πριν την είσοδο στην μέση εφηβεία (14-17 έτη).

ερώτημα Πώς θα γίνει η επιλογή των Συνομηλίκων - Εκπαιδευτών (peer leaders);

Ερωτηματολόγιο για την επιλογή των Peer Leaders- για τους μαθητές Δείκτη Ενσυναίσθησης Ζωή στη Σχολική Τάξη : Σχολική Υποστήριξη από Συμμαθητές (student academic support) Προσωπική Υποστήριξη από Συμμαθητές (student personal support) Συνεργασία (cooperation) Συνοχή (cohesion) Κοινωνική Συνείδηση Κριτήρια επιλογής των Συνομηλίκων - Εκπαιδευτών (peer leaders)

Κριτήρια επιλογής των Συνομηλίκων - Εκπαιδευτών (peer leaders) Ερωτηματολόγιο για την επιλογή των Peer Leaders- για τους εκπαιδευτικούς Προ - Κοινωνικές Συμπεριφορές ( πχ. « Λαμβάνει υπόψη τα συναισθήματα των άλλων »), Υπερκινητικότητα ( πχ. « Η προσοχή του / της διασπάται εύκολα, δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί »), Συναισθηματικά Προβλήματα ( πχ. « Τον / την απασχολεί το παραμικρό, συχνά φαίνεται ανήσυχος / η »), Προβλήματα Συμπεριφοράς (« Συχνά μαλώνει με τα άλλα παιδιά ή τα κοροϊδεύει, τα φοβερίζει, τα κτυπά ») και Προβλήματα με Συνομηλίκους (« Μάλλον μοναχικός / η, τείνει να παίζει μόνος / η »).

Σχεδιασμός Αφού επιλεγούν οι Peer Leaders, εφαρμόζεται η παρέμβαση στην ομάδα παρέμβασης – Ο. Π. Η παρέμβαση διαρκεί 24 διδακτικές ώρες, σε 12 συνεδρίες. Οι θεματικές ενότητες δομούνται σε τρία επίπεδα : παροχή θεωρητικών γνώσεων ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων και πρακτική κατανόηση των εννοιών μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ανάπτυξη θετικών στάσεων και συμπεριφορών.

Στόχος της “Peer to peer” εκπαίδευσης Απώτερος στόχος της δράσης είναι τα μεγαλύτερα παιδιά (Peer Leaders) να μεταφέρουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες, που ήδη έχουν αποκτήσει, σε μικρότερους μαθητές τους σχολείου τους, αναφορικά με θέματα ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου και συνεπειών κατάχρησής του.

Συζήτηση Οι μέχρι τώρα εμπειρικές έρευνες από την Peer to peer education σε θέματα Αγωγής Υγείας συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι αυτή η μορφή εκπαίδευσης δεν στηρίζεται στην εφαρμογή μιας ήδη δομημένης θεωρίας, αλλά δια μέσου της εφαρμογής της επιχειρεί να δομήσει νέα θεωρία για την εκπαίδευση.

Ενδεικτική βιβλιογραφία  Cole, T. (1999). Kids Helping Kids. Victoria, BC. Peer Resources  Cowie, H. & Sharp, S. (eds) (1996). Peer counselling in schools. London: David Fulton Publishers  Cowie, H. & Wallace,P. (2000). Peer support in action. From bystanding to standing by. London: Sage publications  Cox, J.Rumley (1999) A Guide to Peer Counselling. New York: Rowman & Littlefield Publs. Inc  Henrikson, E. (1991). A peer helping program for the middle school. Canadian Journal of Counselling, 25(1),  James, J., Charlton, T., Leo, E., & Indoe, D. (1991). A peer to listen. Support for Learning, 6(4), Ευχαριστώ για την προσοχή σας