Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
ΓυναΙκεΣ στην τουρκοκρατια ( )
Η οικογένεια Η ελληνική οικογένεια
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Tα χρoνια του Περικλh.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
 1 η υποομάδα: φθινόπωρο Αγγελακοπούλου Μαρία Κόκκας Ηλίας Κοντογιάννης Δημήτρης Μπέλλου Μαρία Σταυροθεόδωρος Στέφανος.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
Γυναικεσ στη γαλλικη επανασταση
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Ποιος από τους παρακάτω είναι Φυσικό Πρόσωπο; (Φ.Π)
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
Βασικά σημεία του μαθήματος
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΜΠΡΙΝΙΑ ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΓΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΟΡΣΑΛΙΑ ΞΕΚΟΥΚΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΕΖΑΝΗ ΑΦΗ Α3 ΤΜΗΜΑ:
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Οι νέες πολιτικές έννοιες
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ.
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Πιστεύετε σε κάποια θρησκεία ;
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παναγιώτα Α. Παπαδοπούλου Τάξη Β’ Τμήμα Β2

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΑΡΧΑΙΑ ΡΩΜΗ Την εργασία επιμελήθηκαν οι μαθητές του τμήματος Β’2 Κατσούλης Ιωάννης Μιχελοπούλου Ειρήνη Μπούμπαλου Ευαγγελία Νεστορίδη Ειρήνη Νικολιδάκη Μαρία-Ελένη

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ Η θέση της γυναίκας στην Αρχαία Ελλάδα διέφερε αναλόγως με την κάθε πόλη-κράτος . Στην αρχαία Αθήνα , οι γυναίκες δεν είχαν καμία νομική προσωπικότητα και θεωρούνταν μέρος του οίκου, με επικεφαλής τον άντρα του οίκου. Μέχρι το γάμο, οι γυναίκες ήταν υπό την κηδεμονία του πατέρα τους ή άλλου αρσενικού συγγενή, ενώ αφού παντρευόντουσαν ο άντρας τους αναλάμβανε αυτόν τον ρόλο . Καθώς οι γυναίκες είχαν αποκλειστεί από τη διεξαγωγή νομικών διαδικασιών, ο υπεύθυνος γι αυτές άντρας-κηδεμόνας θα τις έπραττε για λογαριασμό τους. Οι Αθηναίες γυναίκες είχαν περιορισμένο δικαίωμα ιδιοκτησίας και ως εκ τούτου, δεν θεωρούνταν πλήρεις πολίτες, καθώς η ιθαγένεια και το δικαίωμα για τα ατομικά και πολιτικά δικαιώματα δεν ήταν καθορισμένα σε σχέση με τα δικαιώματα ιδιοκτησίας. Παρόλο που οι γυναίκες μπορούσαν να αποκτήσουν δικαιώματα επί ακινήτων μέσω δώρων, προίκας και κληρονομιάς, ο κηδεμόνας τους είχε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει όπως θέλει την περιουσία τους. Τέλος, οι Αθηναίες γυναίκες μπορούσαν να κάνουν

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΣΠΑΡΤΗ Οι Σπαρτιάτισσες γυναίκες απολάμβαναν θέση, δύναμη, και σεβασμό. Παρόλο που οι Σπαρτιάτισσες ήταν αποκλεισμένες από τη στρατιωτική και πολιτική ζωή, είχαν σημαντική ιδιότητα ως μητέρες των Σπαρτιατών πολεμιστών. Καθώς οι άντρες δεσμευόντουσαν με τις στρατιωτικές δραστηριότητες, οι γυναίκες αναλάμβαναν την ευθύνη για τη λειτουργία των κτημάτων και του σπιτιού. Οι Σπαρτιάτισσες ήταν υπεύθυνες για τις δικές τους ιδιοκτησίες, αλλά και για αυτές των αρσενικών συγγενών, οι οποίοι ήταν μακριά λόγω του στρατού. Οι Σπαρτιάτισσες σπάνια παντρευόντουσαν πριν από την ηλικία των 20 ετών, και σε αντίθεση με Αθηναίες, που φορούσαν σεμνά ρούχα και ήταν σπάνια έξω από το σπίτι , Οι Σπαρτιάτισσες γυναίκες φορούσαν κοντά φορέματα και πηγαίνανε όπου ήθελαν. Τέλος, τα κορίτσια λάμβαναν την ίδια εκπαίδευση με τα αγόρια.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΡΩΜΗ ΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ Πλήρης υποταγή στην εξουσία πρώτα του πατέρα ή του αδελφού και αργότερα του συζύγου, που ασκούσε πατριαρχική εξουσία(patria potestas)  Δεν είχαν νομικά ή πολιτικά δικαιώματα Πλάσματα ασθενή(imbeciles).  Στέρηση της νομικής ικανότητας να υπογράφουν συμβόλαια ή διαθήκες ή να καταθέτουν ως μάρτυρες σε δικαστήρια Οχι ασκηση δημόσιου λειτουργήματος Βαθμιαία βελτίωση νομικής θέσης ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ  Υψηλή και στους παλαιότερους χρόνους  Απόκτηση περισσότερης ελευθερίας και μεγαλύτερης δύναμης Ο σύζυγος και ο πατέρας μπορούσαν να σκοτώσουν τη γυναίκα για τον οποιοδήποτε λόγο καθώς ήταν νόμος της εποχής Σε αντίθεση με τη γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα η Ρωμαία οικοδέσποινα δεν έμενε πότε περιορισμένη στον γυναικωνίτη Καθήκοντα: ο γάμος και η ανατροφή των παιδιών  Γυναίκες διακρίθηκαν για τον ισχυρό χαρακτήρα και την ευφυία τους

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ Δεν επιτρεπόταν να διδαχτούν ιατρική Όμως τα πράγματα άλλαξαν από την στιγμή που οι Ρωμαίοι κατέκτησαν την Ελλάδα. Επειδή στον Ελλαδικό χώρο υπήρχαν γυναίκες ιατροί, οι Ρωμαίοι τις έπαιρναν σκλάβες για να μάθουν στους άντρες την τέχνη της ιατρικής.  Αργότερα όμως δίδασκαν και τις γυναίκες αυτήν την πολύ σημαντική και χρήσιμη τέχνη ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Θεωρούνταν επικίνδυνες και ακατάλληλες για να εξισωθούν με τους άντρες Οι Ρωμαίοι πίστευαν ότι μια γυναίκα ήταν ανίκανη να διαχειριστεί μεγαλύτερη περιουσία και εξουσία από έναν άνδρα Όμως υπάρχουν και παραδείγματα γυναικών οι οποίες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων (π.χ. η 2η σύζυγος του Μ. Βρούτου λέγεται ότι επηρέασε τον άντρα της στην απόφασή του να δολοφονήσει τον Καίσαρα ).