ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καταστάσεις των υλικών
Advertisements

Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Το δοντάκι μου χάλασε.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Το νερό εξατμίζεται Νικολέττα Τσαγγαρίδου
Ο κύκλος του νερού Νικολέττα Τσαγγαρίδου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Διαχωρισμός μειγμάτων
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Πρακτικής Άσκησης Λογοτεχνία και Τέχνη 14 Νοεμβρίου 2012 Κωνσταντοπούλου Άννα.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
ΛΆΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΏΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΆ ΜΑΡΊΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΑΜ:5385 Η γη ως ουράνιο σώμα- Η εναλλαγή μέρας νύχτας.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
Ενότητα 11: Άνοιξη-Μάρτης
Πανεπιστήμια Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΨΥΛΛΑ ΟΥΡΑΝΙΑ 4497 ΕΞΑΜΗΝΟ ΄Ζ ΜΑΘΗΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κ. ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Διαχωρισμός μειγμάτων
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ. . .;
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ δημιουργία σκιών
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Το παιχνίδι παίζεται με πανό Από 2 παιδιά
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία Μάθημα: Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο Καθηγητής: Κώστας Ραβάνης Πιτερού Γεωργία: ΑΜ 5446

ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΣΤΟΧΟΙ Να καταλάβουν ότι η εξαέρωση γίνεται με τη θέρμανση του νερού από κάποια πηγή θερμότητας. Να συνειδητοποιήσουν ότι το νερό δεν «εξαφανίζεται» αλλά μεταφέρεται στην ατμόσφαιρα Να μπορούν να περιγράφουν όσο καλύτερα γίνεται την όλη διαδικασία της εξαέρωσης.

ΠΡΩΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Ρωτάω τα παιδιά αν μπορούν να μου πουν τα βήματα που ακολουθούμε για να φτιάξουμε ένα τσάι. Αφού ακούσω τις απόψεις τους, θα οδηγήσω τη συζήτηση προς την εξαέρωση, λέγοντας στα παιδιά ότι μια φορά που ζέσταινα νερό για να φτιάξω το τσάι μου, ξεχάστηκα κι αυτό έβρασε. Σε εκείνο το σημείο θα ρωτήσω τα παιδιά να μου πουν αν γνωρίζουν τι πάει να πει ότι το νερό έβρασε. Στη συνέχεια, θα τους προτείνω να βράσουμε μαζί νερό για να δούμε τι θα γίνει, περνώντας έτσι στη δεύτερη δραστηριότητα.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΑ Νερό Ποτήρι ζέσεως Μάτι κουζίνας Μαύρο χαρτόνι

Βάζουμε σε ένα διαφανές ποτήρι ζέσεως νερό και το βάζουμε στο μάτι της κουζίνας και περιμένουμε να βράσει. Χρησιμοποιούμε διαφανές για να μπορούν τα παιδιά να βλέπουν τις φυσαλίδες αλλά και την κίνηση τους. Επίσης για να έχουν τα παιδιά καλύτερη ορατότητα των υδρατμών, θα κρατάμε πίσω από το ποτήρι ένα κομμάτι μαύρο χαρτόνι. Στη συνέχεια, θα ασχοληθούμε και με την κίνηση των φυσαλίδων αλλά και με την παρατήρηση των υδρατμών, έτσι ώστε μέσω της συζήτησης να καταλάβουν ότι το νερό δεν «εξαφανίζεται».

ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΧΟΙ Να γνωρίζουν την υγροποίηση ως αποτέλεσμα της επαφής των υδρατμών με "πιο κρύα" αντικείμενα Να περιγράφουν την διαδικασία της υγροποίησης

ΠΡΩΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΑ Ένα μπρίκι Camping gas Νερό Καθρέφτης Χαρτί

Ζεσταίνουμε νερό και όταν βγάλει υδρατμούς, βάζω το χέρι μου από πάνω για να υγρανθεί. Λέω στα παιδιά να ακουμπήσουν το χέρι μου και να εξηγήσουν γιατί συνέβη αυτό. Αφού ακούσω τις απόψεις τους, θα προσπαθήσω να τους εξηγήσω τη διαδικασία της υγροποίησης. Στο τέλος, μπορούμε να επαναλάβουμε το πείραμα βάζοντας τα ίδια τα παιδιά το χέρι τους πάνω από το μπρίκι. Έπειτα θα χρησιμοποιήσουμε με τον ίδιο τρόπο και άλλα αντικείμενα όπως καθρεφτάκι και χαρτί.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΑ: μαρκαδόροι, χαρτιά. Ζητάω από τα παιδιά να προσπαθήσουν να μου περιγράψουν μέσα από μία ζωγραφιά τη διαδικασία της υγροποίησης. Αφού όμως κάθε παιδί ολοκληρώσει τη ζωγραφιά του θα μου λέει να γράψω στο χαρτί, τι ζωγράφισε και γιατί, έτσι ώστε να μπορέσω να καταλάβω πόσα πράγματα έχουν καταλάβει.

ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΣΤΟΧΟΙ Να γνωρίζουν ότι η διαδικασία της εξάτμισης είναι αποτέλεσμα έκθεσης στη "ζέστη" και τον άνεμο Να περιγράφουν την διαδικασία της εξάτμισης.

ΠΡΩΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΑ Φίλτρα του καφέ Μαρκαδόροι Νερό Μπουκαλάκι που ψεκάζει

Θα πω στα παιδιά να χρωματίσουν τα φίλτρα του καφέ και μετά θα τα ψεκάσουμε με λίγο νερό. Στη συνέχεια θα τα βάλουμε σε σημείο που θα τα χτυπάει ο ήλιος και ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα βλέπουμε σε τι φάση βρίσκονται. Αφού τα φίλτρα στεγνώσουν τελείως θα εξηγήσω στα παιδιά με απλά λόγια το φαινόμενο της εξάτμισης και θα αναφερθούμε και σε άλλες περιπτώσεις εξάτμισης από την καθημερινή μας εμπειρία, όπως το στέγνωμα των ρούχων και των μαλλιών.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Θα προσπαθήσω να αξιολογήσω το επίπεδο κατανόησης των παιδιών και για τα τρία φαινόμενα. Εδώ θα παίξουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Σε όλη την τάξη θα έχω κρύψει χαρτάκια με ερωτήσεις. Με αυτή τη δραστηριότητα αξιολόγησης θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε κάποια παιδιά που δεν είχαν καταλάβει καλά τα φαινόμενα αλλά και να επαναλάβουμε όλα όσα είπαμε για να τα εμπεδώσουν ακόμα καλύτερα.

Οι ερωτήσεις θα είναι του τύπου: « Πώς λέγονται οι μπουρμπουλήθρες που υπάρχουν μέσα στο νερό όταν το βράζουμε» « Πώς κινούνται οι φυσαλίδες» « Πώς λέγεται το φαινόμενο που με αυτό μπορούμε και στεγνώνουμε τα ρούχα μας» και διάφορες άλλες τέτοιες ερωτήσεις.