2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΑΞΗ Α1 Σχολ. Έτος «Η ομάδα κερδίζει» Υπεύθυνη καθηγήτρια Κατερίνα Θεοδωροπούλου, ΠΕ06
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς το τμήμα Α1 ασχολήθηκε με το θέμα του εκφοβισμού καθώς αυτό είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τα παιδιά και αναζητούν μαζί με τη σχολική κοινότητα τρόπους διαχείρισης.
Αφού οι μαθητές συνέταξαν το συμβόλαιο της τάξης τους και επιμελήθηκαν τα ημερολόγιά τους, χωρίστηκαν με έναν ευχάριστο τρόπο πρώτα ανά ζευγάρια για να γνωριστούν καλύτερα και στη συνέχεια σε ομάδες προκειμένου να εργαστούν πάνω στο θέμα της ομάδας τους.
Οι ομάδες εργάστηκαν πάνω στα εξής θέματα: Ορισμός του σχολικού εκφοβισμού – μορφές σχολικού εκφοβισμού. Επιπτώσεις του εκφοβισμού. Πρόληψη του φαινομένου. Παροχή βοήθειας από τους μαθητές για την επίλυση των συγκρούσεων. Τραγούδια / Ταινίες σχετικά με το θέμα.
Βίντεο Είδαμε βίντεο σχετικά με το θέμα της ενσυναίσθησης που μας έκανε να συμπονέσουμε και να καταλάβουμε καλύτερα τους ‘ήρωες’ και να συζητήσουμε για αυτό το θέμα. atch?v=9_1Rt1R4xbM atch?v=9_1Rt1R4xbM
Επίσης, είδαμε την ολιγόλεπτη βραβευμένη ταινιά «Τζαφάρ» της Νάνσυ Σπετσιώτη (2011): h?v=gHZwHH_hDeI, όπου το θέμα της διαφορετικότητας παρουσιάζεται με έναν ιδιαίτερο αλλά αληθινό τρόπο. h?v=gHZwHH_hDeI
Μουσική Τραγούδια όπως: Mean – Taylor Swift και Για σένα που λατρεύω Stavento feat. Βιολέττα Νταγκάλου μας έκαναν να καταλάβουμε ότι ο εκφοβισμός είναι ένα θέμα που μας αγγίζει όλους τελικά σε όποια θέση κι αν βρεθούμε (θύμα/θύτης/παρατηρητής). Επίσης, οι μαθητές βρήκαν πολύ χρήσιμη την παρουσίαση που έκανε μαθήτρια της Β τάξης και μέλος της ομάδας της Διαμεσολάβησης του σχολείου μας σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των συγκρούσεων των μαθητών.
Εργασίες των παιδιών Τέλος, οι μαθητές εργάστηκαν στα θέματά τους ενώ συγχρόνως βλέπαμε τα βίντεο του Διαδραστικού Εκπαιδευτικού Εργαλείου για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού (Europe’s Anti-bullying Campaign) ullying/greek/ ullying/greek/
Εργασίες των παιδιών
Τα παιδιά ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ-ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΑΪΒΑΛΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΙΛΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΚΟΥΒΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ-ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΥ ΗΛΙΑΝΑ ΓΡΑΙΚΟΥΣΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΝΘΙΜΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΥΡΓΟΥΤΖΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΒΕΡΟΝΙΚΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ ΒΟΥΡΓΟΥΤΖΗ ΜΑΡΙΑ ΔΗΛΓΕΡΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΦΡΑΙΜ ΔΗΜΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΛΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΖΕΪΤΙΝΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ-ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΜΠΟΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Συμπεράσματα Τα βίντεο μας βοήθησαν να σκεφτούμε και να συζητήσουμε πώς μπορούμε να προλαμβάνουμε το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και πώς να τον αντιμετωπίζουμε δυναμικά ενώ συγχρόνως λαμβάνουμε υπόψη μας ότι ο δημιουργικός πολίτης ζει βάσει των αξιών του σεβασμού, της ανοχής, της αποδοχής, της συνεργασίας και της φιλίας. Εξάλλου, αυτές τις αξίες αλλά και άλλες που διέπουν τις ανθρώπινες σχέσεις υιοθέτησαν και οι ίδιοι μαθητές μέσα στην ομάδα τους και μέσα στο τμήμα τους. Με τον δικό τους τρόπο ‘έντυσαν’ τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους αλλά και τους σχολικούς κανονισμούς με τις ζωγραφιές τους και τις κατασκευές τους.