94Θ. Έννοιες φυσικών επιστημών ΙΙ Διδάσκει: Βασίλης Τσελφές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Καθηγητής Διεθνών Επιχειρήσεων Θανόπουλος Γιάννης
Advertisements

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Σμαράγδα Φαρίδου, Θεολόγος Φίλιππος Βοϊδομάτης, Γεωλόγος.
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
5Κ1 & 6Κ1. Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι Διδάσκουν: Αντιγόνη Παρούση και Βασίλης Τσελφές.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Εισαγωγή 1. Επιστημονική εργασία 2  Η επιστημονική εργασία περιλαμβάνει τη συγκέντρωση, παρουσίαση, ανάλυση και ερμηνεία δεδομέμων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ « ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων / δράσεων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ Υπεύθυνη μαθήματος Αναστασία Στρατηγέα Αναπλ. Καθηγ. Ε.Μ.Π. ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 3 : Φωνολογικό σύστημα Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ στα.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 10: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Παροχή πρόσβασης σε ηλεκτρονικά περιοδικά Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας.
Ερωτήματα αναφορικά με την Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική Γιατί προκύπτει μια τέτοια ανάγκη για την Ε.Ε.; Ποιοι είναι οι θεσμοί, οι μορφές και η μέθοδος.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ενότητα 12 : Δευτερογενής έρευνα, Μετα-σύνθεση και Μετα-ανάλυση Δρ. Στέφανος Μαντζούκας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Φυσική για Μηχανικούς Ηλεκτρομαγνητισμός Ηλεκτρικά Πεδία Εικόνα: Μητέρα και κόρη απολαμβάνουν την επίδραση της ηλεκτρικής φόρτισης των σωμάτων τους. Κάθε.
Νοσηλευτική και Έρευνα Ιστορικές Τάσεις και Μελλοντικές Κατευθύνσεις στη Νοσηλευτική Έρευνα Δρ Σοφία Ζυγά Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Δημήτριος Κ. Καρδαράς
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Έρευνα δράσης (action research) Η έρευνα δράσης είναι μια ερευνητική διαδικασία που οι ίδιοι οι άνθρωποι της πράξης διενεργούν, με στόχο να βελτιώσουν.
Ιστορία των γυναικών και του φύλου
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
εντοπισμός προβλήματος Κώφωση: η πλήρης ή μερική απώλεια της ικανότητας της ακοής. Αποκαλείται «αόρατη αναπηρία», αφού δεν μπορεί κάποιος να την.
Αθλητικός Τουρισμός Ο. Βρόντου
Ενότητα 6: Η γνωστική και η κοινωνιογνωστική σύγκρουση
Επιμέλεια-παρουσίαση
Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές
ως παράγοντας επιτυχημένης μετάβασης Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Δημιουργικές Εργασίες στο Γενικό Λύκειο
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΤΟΥ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Οδηγός βιβλιογραφίας Δώστε προσοχή στα σημεία της βιβλιογραφίας που πρέπει να γράφονται με πλάγια γράμματα.
Κανόνες βιβλιογραφικών αναφορών ΑΡΑ
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ.
UNICA Network of Universities from the Capitals of Europe
Dr. Tseles Deputy Rector of PUAS Sigala Maria PhD Candidate of EKPA
Τίτλος εργασίας« Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης
για τη Σχολική Καινοτομία
Τίτλος εργασίας: « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Τίτλος εργασίας : « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ
Η ΑΝΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Φύση της Δημιουργικότητας
Συνεργασία και ομαδική εργασία
Επιμορφωτική Ενότητα 13 Χρήση ΤΠΕ για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της διερεύνησης στις φυσικές επιστήμες στην πρώιμη σχολική εκπαίδευση.
Επιμορφωτική Ενότητα 5 Πρακτική έρευνα που στηρίζει τη δημιουργικότητα
Επιμορφωτική Ενότητα 7 Ο ρόλος του παιχνιδιού και της εξερεύνησης στη διερεύνηση και τη δημιουργικότητα.
Επιμορφωτική ενότητα 9 Ο ρόλος του/της δασκάλου/ας
Project.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Θεωρία Θεσμών Επιχειρηματικότητας Καθηγητής Σπύρος Ι. Βλιάμος Τμήμα Μ
Η Δευτεροβάθμια Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση στην Ελλάδα κατά τη μετάβαση στην «κοινωνία της γνώσης» Στ. Πάγκαλος Σχολικός Σύμβουλος Δ.Τ.Ε.Ε., Διπλ.
«ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Αθήνα, 12 Ιουλίου 2011
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Ν 501 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΝΑΨΥΧΗ 1/10/2014
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.
Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

94Θ. Έννοιες φυσικών επιστημών ΙΙ Διδάσκει: Βασίλης Τσελφές

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά Υποχρεωτικώς επιλεγόμενο: από την ενότητα της «Πρακτική άσκηση στις μεθόδους έρευνας» Προσφέρει: 8 ECTS ή 7 ΔΜ Δίωρες διαλέξεις + δύο εβδομάδων ερευνητική παρέμβαση σε σχολεία + παρουσιάσεις από ομάδες φοιτητών + φροντιστηριακού τύπου συναντήσεις με τις ομάδες Αξιολόγηση: σε δύο φάσεις, μέσω των παρουσιάσεων και της τελικής ομαδικής εργασίας

Πληροφορίες Απαιτείται από τους/τις φοιτητές/τριες να έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς το μάθημα “502. Έννοιες φυσικών επιστημών Ι” Το μάθημα έχει ως βασικό σκοπό την εξοικείωση των φοιτητών και φοιτητριών με τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται για να ανασύρουν τις αναπαραστάσεις που χρησιμοποιούν τα παιδιά στις συζητήσεις τους για το φυσικό κόσμο καθώς και στις παρεμβάσεις τους πάνω σ' αυτόν. Οι φοιτητές και φοιτήτριες θα συλλέξουν και θα αναλύσουν πρωτογενή δεδομένα από παιδιά του νηπιαγωγείου σχετικά με κλασικές έννοιες της φυσικής μέσω συνεντεύξεων ή και παρατήρησης και θα συντάξουν σχετική ερευνητική αναφορά.

Περιεχόμενο Προϋπάρχουσες ιδέες των παιδιών για έννοιες και όρους που χρησιμοποιούν οι φυσικές επιστήμες. Μέθοδοι ανάσυρσης των προϋπαρχουσών ιδεών των παιδιών. Η συνέντευξη με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Εναλλακτικές προσεγγίσεις, αξιοπιστία αποτελεσμάτων, ηθική της έρευνας. Μοντέλα ανάλυσης των δεδομένων. Κατασκευή σχεδίου ανοικτής συνέντευξης. Παρουσίαση και αξιολόγηση. 1 η εβδομάδα παρατήρησης σχολικής τάξης στο νηπιαγωγείο. 2 η εβδομάδα πραγματοποίησης των συνεντεύξεων. Συζήτηση αποτελεσμάτων της έρευνας. Συγκρότηση επιστημονικών κειμένων και παρουσιάσεων. Δημόσιες παρουσιάσεις αποτελεσμάτων.

Αξιολόγηση Ομαδική παρουσίαση σχεδιασμού συνέντευξης (30%). – Το περιεχόμενο της παρουσίασης βασίζεται στις θεωρητικές γνώσεις περιεχομένου, σχεδιασμού και στις δεξιότητες ερευνητικής συγκρότησης των ερωτημάτων της συνέντευξης. Τελική παρουσίαση ομαδικής εργασίας στη βάση της εφαρμογής της συνέντευξης σε μαθητές και μαθήτριες (30%). – Τα δεδομένα της τελικής παρουσίασης βασίζονται στις ερευνητικές παρεμβάσεις των φοιτητών/τριών στο νηπιαγωγείο. Τελική γραπτή ομαδική εργασία (40%)

Μέθοδος διδασκαλίας/ αξιολόγησης Η μέθοδος διδασκαλίας: κοινωνική – κουνστρουξιονιστική Μέθοδος αξιολόγησης: διαμορφωτική και συμπερασματική

Βασική βιβλιογραφία Χαλκιά, Κ. (2011). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες. Αθήνα: Πατάκης. Σβολόπουλος, Β. (εκδ). (2008). Σύνδεση εκπαιδευτικής έρευνας και πράξης. Η ακαδημαϊκή πλευρά. Αθήνα: Ατραπός. Morrison, K., Manion, L. & Cohen, L. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο. Driver, R., Squires, A. & Rushworth, P. (1998). Οικοδομώντας τις έννοιες των φυσικών επιστημών. Μια παγκόσμια σύνοψη των ιδεών των μαθητών. Αθήνα: Τυπωθήτω.

Συμπληρωματική βιβλιογραφία Σβολόπουλος, Β. (εκδ). (2008). Σύνδεση εκπαιδευτικής έρευνας και πράξης. Η ακαδημαϊκή πλευρά. Αθήνα: Ατραπός. Driver, R., Guesne, E. & Tiberghien, A. (1985). Οι ιδέες των παιδιών στις φυσικές επιστήμες. Αθήνα: Τροχαλία. Περιοδικά: Σύγχρονη Εκπαίδευση (και στο: /index) 3968/index Science Education (στο: International Journal of Science Education (στο: Early Childhood Education Journal (στο: European Early Childhood Education Research Journal (στο: Early Childhood Research Quarterly (στο: Journal of Early Childhood Research (στο: