Είναι ο κλάδος της Χημείας που ασχολείται με δύο κύρια ερωτήματα που αφορούν τις χημικές αντιδράσεις. Το πρώτο είναι το πως γίνεται μια αντίδραση, δηλαδή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ - ΕΝΟΦΘΑΛΜΙΣΜΟΣ ΜΟΥΡΙΑΣ Αλεξανδρίδου.
Advertisements

Δρ. Πολύκαρπος Ευριπίδου Η πρωτη βοηθεια είναι το συνολο των ενεργειων που θα παρασχεθουν σε ένα τραυματια η έναν ασθενη πριν την επεμβαση του.
Πρακτική εξάσκηση στο κύκλωμα του γλυκού νερού ΒΕΝΕΤΗ ΝΑΤΑΣΑ.
Στόχοι ενότητας: Να ορίζεις την έννοια της ομοιόστασης και να περιγράφεις το γενικό μηχανισμό της Να εξηγείς το μηχανισμό διατήρησης της θερμοκρασίας.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΤΑΘΜΗΣ ΑΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΤΜΗΜΑ ΤΕ.ΤΡΟ.. Μέθοδοι μέτρησης στάθμης Υγρών Πλωτήρος Αγωγιμότητας Χωρητικότητας Ραντάρ Υπέρηχοι Υδροστατικής πίεσης Διαφορικής.
Αποστολίδου Ευτέρπη Δεκέμβριος  Αιμορραγια από τον κόλπο  Κοιλιακό άλγος  Τραύμα  Τοκετός  Εξωμήτριος κύηση  Προεκλαμψία εκλαμψία  Ανακοπή.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 19: Είδη διαιτών Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
ΟΥΡΟΛΙΘΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Πανεπιστημιακή Παιδοχειρουργική Κλινική Διευθυντής : Kαθηγητής Σ. Γαρδίκης.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 7 η : ΟΙ ΜΟΝΑΧΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ Διάλεξη: Ασκήσεις πάνω στην Α.Δ.Ε. και τους καταναγκασμούς – εισαγωγή στην ελαστική γραμμή. Καθηγητής.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Δ/ΝΣΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Β΄ΑΘΗΝΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ, Παπαφλέσσα 6Α, Ν. Ιωνία,
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 6: Ουσίες ρύθμισης Οσμής - Γεύσης Αναστασία Κανέλλου, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΠΟΤΡΙΧΩΣΗ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.6: Χορός και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
Περιβαλλοντικές Επιδράσεις στην Αισθητική Ενότητα 5: Άλλες ουσίες από το περιβάλλον που έχουν βλαπτική επίδραση στο δέρμα και στην υγεία Δρ. Ευαγγελία.
Σήματα και Συστήματα Σειρά Fourier Χρήστος Μιχαλακέλης, PhD Λέκτορας Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής Χαροκόπειο.
1 Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής Δράσεων στους τομείς της Ενέργειας, του Φυσικού Πλούτου.
Αποστολίδου Ευτέρπη Φυσιολογία Νοέμβριος ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ & ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΤΩΝ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ & ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΝΕΡΟΥ: cc καθημερινά.
8 Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ - ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Δρ. Σαββίδης Γ. Σεραφείμ Καθηγητής Τ. Ε. Ι Δυτικής Μακεδονίας.
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 5: Συσκευασία καλλυντικών προϊόντων Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΗΠΑΤΟΣ-ΧΟΛΗΦΟΡΑ
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Αποτελείται από: Στοματική κοιλότητα Οισοφάγος
Της Μαθήτριας Α’ Λυκείου Μποσμαλή Αγγελική Υπ. Καθηγητής: Κ. Δούκας
Γενικά Μερικά αντισώματα μπορούν να δημιουργηθούν έναντι φαρμάκων και να προκαλέσουν ερυθροκυτταρική λύση. Ο μηχανισμός δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΜΙΤΟΝΙΚΟΥ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗΣ.
Ανάλυση κατηγορικών δεδομένων
ορισμοσ χαρακτηριστικα επισημανση
ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Ένζυμα Ένζυμα ονομάζονται οι καταλύτες πρωτεϊνικής φύσεως μέσω των οποίων γίνονται σχεδόν αποκλειστικά όλες οι χημικές αντιδράσεις στον οργανισμό. Πολλά.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 3 & 4 ΜΑΡΙΝΑΤΑ ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ.
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Εξίσωση αρμονικού κύματος (Κυματοσυνάρτηση)
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
ΕΤΗΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΛΗΨΗ
Εργαστήριο 5 «Παραγωγή φυταρίων - Φυτώρια»
ΕΝΔΟΜΗΤΡΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΑΝTIΓΟΝΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΓΟΝΟΥ-ΑΝΤΙΣΩΜΑΤΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Κοσμητολογία ΙΙI (Ε) Ενότητα 10: Παρασκευή eau de toilette
Κρέατα ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ:
Ανάλυση – Διόρθωση - Οινοποίηση του γλεύκους
Εισαγωγή στο Εργαστήριο Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου Ι
Νερό Πηγή ζωής.
Νερό Πηγή ζωής.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
1ο Γυμνάσιο Ανατολής Σχολικό έτος
Διατροφή-Διαιτολογία
Τροφική αλυσίδα: Με τον όρο τροφική αλυσίδα χαρακτηρίζεται γενικά η ακολουθία της μεταφοράς ύλης και ενέργειας από οργανισμό σε οργανισμό με τη μορφή τροφής.
Πρόσθετες Ύλες Ενότητα 9: Ουσίες ενίσχυσης θρεπτικής αξίας τροφίμων
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Χριστίνα Αργυροπούλου Σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Υπολογιστικά Φύλλα Εισαγωγή
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
الحث الكهرومغناطيسي مؤشرات الأداء
النسبة الذهبية العدد الإلهي
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Giáo viên: Lâm Thị Ngọc Châu
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
به نام خدا فصل پانزدهم خازن در جریان مستقیم.
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
Παρασκευη φυτικου σαπουνιου
Συνδεδεμένα γονίδια (στο ίδιο χρωμόσωμα)
ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ОЛИЙ ВА ЎРТА МАХСУС ТАЪЛИМ ВАЗИРЛИГИ ФАРҒОНА ПОЛИТЕХНИКА ИНСТИТУТ ҚУРИЛИШ ФАКУЛЬТЕТИ “Архитектура” кафедраси доценти А.А.Холмурзаевнинг.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Είναι ο κλάδος της Χημείας που ασχολείται με δύο κύρια ερωτήματα που αφορούν τις χημικές αντιδράσεις. Το πρώτο είναι το πως γίνεται μια αντίδραση, δηλαδή ποιο "δρόμο" ακολουθεί ή σε πόσα και ποια στάδια τα αντιδρώντα σώματα μετατρέπονται σε προϊόντα (ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ) και το δεύτερο είναι το πόσο γρήγορα γίνεται μια αντίδραση (ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ).

Σύμφωνα με την θεωρία αυτή για να έχουμε αποτέλεσμα σε μια χημική δράση πρέπει τα στοιχειώδη σωματίδια (μόρια, άτομα, ιόντα) των αντιδρώντων σωμάτων να συγκρουστούν κατάλληλα. Αυτό σημαίνει ότι κατά την στιγμή της σύγκρουσης τα μόρια πρέπει να έχουν τον κατάλληλο προσανατολισμό και η ενέργεια που απελευθερώνεται να είναι αρκετή ώστε να σπάσουν οι παλιοί δεσμοί και να σχηματιστούν νέοι. Οι συγκρούσεις που ικανοποιούν τις δύο αυτές απαιτήσεις χαρακτηρίζονται ενεργές ή αποτελεσματικές, γιατί ακριβώς δίνουν μόρια προϊόντων. Το ποσοστό των ενεργών συγκρούσεων καθορίζει την ταχύτητα της αντίδρασης. ΘΕΩΡΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ

Σύμφωνα με τη θεωρία της μεταβατικής κατάστασης, για να πραγματοποιηθεί μια αντίδραση θα πρέπει να σχηματιστεί κατά τη σύγκρουση των αντιδρώντων ένα ενδιάμεσο πολύπλοκο προϊόν, που συνήθως είναι πολύ ασταθές και δεν μπορεί να απομονωθεί. Το προϊόν αυτό έχει «απορροφήσει» την ενέργεια ενεργοποίησης και ονομάζεται ενεργο- ποιημένο σύμπλοκο. Για να γίνει μια χημική αντίδραση αντιδρώντα  προϊόντα χρειάζεται ένα ελάχιστο ποσό ενέργειας, που ονομά- ζεται ενέργεια ενεργοποίησης. ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ

Ονομάζουμε ταχύτητα μετατροπής ή ρυθμό μεταβολής της συγκέντρωσης ενός συστατικού i μιας αντίδρασης, τον λόγο της μεταβολής της συγκέντρωσης του σώματος i προς τον αντίστοιχο χρόνο μέσα στον οποίο έγινε η μεταβολή αυτή: Είναι φανερό ότι η ταχύτητα μετατροπής θα είναι θετική όταν πρόκειται για προϊόν της αντίδρασης και αρνητική όταν πρόκειται για αντιδρών σώμα. Επίσης η ταχύτητα μετατροπής ενός συστατικού θα διαφέρει από την ταχύτητα μετατροπής ενός άλλου συστατικού εφόσον υπάρχει διαφορετικός συντελεστής στην στοιχειομετρική εξίσωση. ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ

Σε μια υποθετική αντίδραση της μορφής αΑ + βΒ  γΓ + δΔ μπορούμε να ορίσουμε την μέση ταχύτητα αντίδρασης γενικά ως εξής: Με τον τρόπο αυτό χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε αντιδρών ή προϊόν θα καταλήγουμε στο ίδιο αριθμητικό αποτέλεσμα. Οι μονάδες ταχύτητας θα είναι το πηλίκο μονάδων συγκέντρωσης προς μονάδες χρόνου. Έτσι μπορούμε να έχουμε: ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ

Στην υποθετική αντίδραση της μορφής αΑ + βΒ  γΓ + δΔ η στιγμιαία ταχύτητα αντίδρασης ορίζεται ως εξής: Η στιγμιαία ταχύτητα δεν μπορεί να υπολογιστεί (στην Β Λυκείου) χρησιμοποιώντας τον παραπάνω τύπο, λόγω έλλειψης των αντίστοιχων μαθηματικών γνώσεων. Έτσι για να υπολογίσουμε την στιγμιαία ταχύτητα χρησιμοποιούμε την γραφική μέθοδο που θα συναντήσουμε στη συνέχεια. ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ

Η μέτρηση της ταχύτητας μπορεί να γίνει είτε με χημική διαδικασία (ποιοτική και ποσοτική ανάλυση) είτε με φυσικές διαδικασίες. ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ Λέγοντας φυσική διαδικασία εννοούμε μέτρηση μιας φυσικής ιδιότητας που εξαρτάται από την συγκέντρωση ενός συστατικού και υπολογισμός μέσω ενός μαθηματικού τύπου της συγκέντρωσης του συστατικού αυτού. Για παράδειγμα μπορούμε να μετρήσουμε το pH ενός διαλύματος και στη συνέχεια να υπολογίσουμε την συγκέντρωση κατιόντων υδρογόνου από την σχέση: Μετρώντας λοιπόν το pH σε διαφορετικές χρονικές στιγμές μπορούμε να υπολογίσουμε την μεταβολή της συγκέντρωσης και επομένως την ταχύτητα. Η φυσική διαδικασία πλεονεκτεί από την χημική γιατί δεν χρειάζεται δειγματοληψία και απαιτείται ελάχιστος χρόνος για τις μετρήσεις.

Γραφική παράσταση της συγκέντρωσης ενός προϊόντος σε συνάρτηση με τον χρόνο. Η στιγμιαία ταχύτητα της αντίδρασης είναι ίση με την εφαπτομένη της γωνίας που σχηματίζει ο άξονας του χρόνου με την εφαπτομένη της καμπύλης στο χρονικό σημείο που επιθυμούμε: υ=εφα Η μέση ταχύτητα για το χρονικό διάστημα Δt ισούται με ΔC/Δt. Έχοντας λοιπόν τις τιμές της συγκέντρωσης σε διαφορετικές χρονικές στιγμές μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα διάγραμμα που θα δείχνει την μεταβολή της συγκέντρωσης συναρτήσει του χρόνου. Από το διάγραμμα αυτό μπορούμε να υπολογίσουμε τόσο την μέση όσο και την στιγμιαία ταχύτητα ενός χημικού φαινομένου t1t1 t2t2 C1C1 C2C2 AB Γ Δ α