Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Διδακτική Πληροφορικής
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Διοικητική των επιχειρήσεων
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Νοσηλευτική Διεργασία. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Χρειαζόμαστε αλλαγή προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της φροντίδας Σήμερα, οι νοσηλευτές δυσκολεύονται καθημερινά να.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 11: Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
1 Μαθησιακές Δυσκολίες: δυγλωσσία και πολυγλωσσικό περιβάλλον Ενότητα 7: Η/Υ και μαθησιακές δυσκολίες Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 10: Προϋπολογισμοί Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων
Λειτουργικά Συστήματα
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Στατιστική Επιχειρήσεων
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσχολική Παιδαγωγική
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ενότητα # 0: Εισαγωγικά διάφορα Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 2

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

Σκοποί ενότητας... …. … Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 4

Περιεχόμενα ενότητας  Νοσηλευτική Διεργασία - Ορισμός. Νοσηλευτική Διεργασία - Ορισμός.  Στοιχεία Νοσηλευτικής Διεργασίας. Στοιχεία Νοσηλευτικής Διεργασίας.  Στόχοι της Συστηματικής, Δυναμικής διεργασίας. Στόχοι της Συστηματικής, Δυναμικής διεργασίας.  Κριτικός Τρόπος Σκέψης. Κριτικός Τρόπος Σκέψης.  Σύγκριση της Επιστημονικής Μεθόδου και της Νοσηλευτικής Διεργασίας. Σύγκριση της Επιστημονικής Μεθόδου και της Νοσηλευτικής Διεργασίας.  Ικανότητες που απαιτούνται για την κριτική σκέψη. Ικανότητες που απαιτούνται για την κριτική σκέψη.  Δεξιότητες και χαρακτηριστικά του κριτικά σκεπτόμενου ατόμου. Δεξιότητες και χαρακτηριστικά του κριτικά σκεπτόμενου ατόμου. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 5

Νοσηλευτική Διεργασία - Ορισμός Νοσηλευτική Διεργασία είναι τρόπος σκέψης και δράσης που βασίζεται στην επιστημονική μεθοδολογία, η οποία χρησιμοποιείται από επιστήμονες για την επίλυση προβλημάτων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 6

Νοσηλευτική Διεργασία - Περιγραφή Η Νοσηλευτική Διεργασία είναι ένα εργαλείο για τον προσδιορισμό των προβλημάτων των ασθενών και μία οργανωμένη μέθοδος για την ικανοποίηση των αναγκών των ασθενών. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 7

Τα 5 στοιχεία της Νοσηλευτική Διεργασίας Εκτίμηση της κατάστασης. Νοσηλευτική Διάγνωση. Προγραμματισμός. Εφαρμογή. Εκτίμηση των αποτελεσμάτων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 8

Εκτίμηση Κατάστασης Συλλογή, Οργάνωση, Καταγραφή και Αξιολόγηση των πληροφοριών που αφορούν την κατάσταση υγείας ενός ασθενή. Τα δεδομένα λαμβάνονται από τον ασθενή, την οικογένεια, τις διαγνωστικές εξετάσεις και από τους άλλους επαγγελματίες που ασχολούνται με τη φροντίδα υγείας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 9

Νοσηλευτική Διάγνωση Η διαδικασία με την οποία ταξινομούνται οι πληροφορίες και αναλύονται έτσι ώστε να προσδιορίζονται τα υπαρκτά και πιθανά προβλήματα υγείας. Λαμβάνονται υπόψη και οι παράγοντες που συμβάλλουν στο πρόβλημα. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 10

Προγραμματισμός Είναι σειρά βημάτων με τα οποία ο Νοσηλευτής και ο ασθενής θέτουν προτεραιότητες και στόχους προκειμένου να επιλύσουν τα προβλήματα. Οι στόχοι διατυπώνονται ως αναμενόμενα αποτελέσματα. Νοσηλευτής και Ασθενής επιλέγουν παρεμβάσεις. Οι παρεμβάσεις θα συμβάλουν στην υλοποίηση των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων. Τα αναμενόμενα αποτελέσματα και οι νοσηλευτικές παρεμβάσεις καταγράφονται. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 11

Εφαρμογή Εκτέλεση των νοσηλευτικών παρεμβάσεων με συστηματοποιημένο τρόπο. Ο Νοσηλευτής είτε τις εκτελεί ο ίδιος, είτε τις μεταβιβάζει στο κατάλληλο άτομο. Οι αντιδράσεις του ασθενή στην παρεχόμενη φροντίδα καταγράφονται στο διάγραμμα. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 12

Αξιολόγηση Η αποτίμηση της απάντησης του ασθενή στις νοσηλευτικές παρεμβάσεις. Οι απαντήσεις συγκρίνονται με τα αναμενόμενα αποτελέσματα για να διαπιστωθεί εάν και σε πιο βαθμό έχουν επιτευχθεί οι στόχοι. Επανεξετάζεται ολόκληρο το πρόγραμμα νοσηλευτικής φροντίδας και γίνονται οι απαραίτητες αλλαγές. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 13

Στόχοι της Συστηματικής, Δυναμικής διεργασίας Διερεύνηση της κατάστασης υγείας των ασθενών. Προσδιορισμός των πραγματικών ή των πιθανών προβλημάτων υγείας. Καθορισμός των επιθυμητών αποτελεσμάτων. Εφαρμογή συγκεκριμένων νοσηλευτικών παρεμβάσεων. Αξιολόγηση της παρεχόμενης φροντίδας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 14

Σχέδιο Φροντίδας Η συμμετοχή του ασθενή στη διαδικασία σχεδιασμού της νοσηλευτικής φροντίδας έχει ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη επιτυχία του σχεδίου φροντίδας. Οι νοσηλευτές είναι επίσημα υπεύθυνοι για το σχεδιασμό της νοσηλευτικής φροντίδας. Οι βοηθοί νοσηλευτές βοηθούν σε κάθε στάδιο του προγράμματος φροντίδας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 15

Κριτικός Τρόπος Σκέψης Για την επιτυχημένη κλινική εκτίμηση, το σωστό σχεδιασμό και την επιτυχημένη εφαρμογή του πλάνου φροντίδας είναι αναγκαίο να σκέφτεστε με κριτικό τρόπο. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 16

Κριτικός τρόπος σκέψης σημαίνει: Προσεκτική αξιολόγηση. Αιτιολόγηση. Αξιόπιστες παρατηρήσεις. Διαμόρφωση σωστών προγραμμάτων. Επίλυση προβλημάτων. Παραγωγή νέων ιδεών. Λήψη αποφάσεων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 17

Νοσηλευτική Επιστήμη Η νοσηλευτική είναι μία επιστήμη η οποία συνδυάζει επιστημονική γνώση και μεθόδους έρευνας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 18

Σύγκριση της Επιστημονικής Μεθόδου και της Νοσηλευτικής Διεργασίας (α) ΒΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ Προσδιορισμός του προβλήματος Συλλογή πληροφοριών ΒΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ Εκτίμηση κατάστασης, Λήψη ιστορικού, φυσική εξέταση, αποτελέσματα διαγνωστικών εξετάσεων Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 19

Σύγκριση της Επιστημονικής Μεθόδου και της Νοσηλευτικής Διεργασίας (β) ΒΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ Ανάλυση πληροφοριών. ΒΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ Νοσηλευτική Διάγνωση Λαμβάνονται υπόψη τα δεδομένα της εκτίμησης, αναγνωρίζονται τα προβλήματα, επιλέγεται η νοσηλευτική διάγνωση. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 20

Σύγκριση της Επιστημονικής Μεθόδου και της Νοσηλευτικής Διεργασίας (γ) ΒΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ Επεξεργασία λύσεων, Λαμβάνονται αποφάσεις ΒΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ Προγραμματισμός Προσδιορίζονται τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επιλέγονται οι παρεμβάσεις προκειμένου να επιτευχθούν τα αποτελέσματα. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 21

Σύγκριση της Επιστημονικής Μεθόδου και της Νοσηλευτικής Διεργασίας (δ) ΒΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ Εφαρμογή της απόφασης. ΒΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ Εκτέλεση Προγραμματισμός των παρεμβάσεων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 22

Σύγκριση της Επιστημονικής Μεθόδου και της Νοσηλευτικής Διεργασίας (ε) ΒΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ Αξιολόγηση της απόφασης. ΒΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ Αποτίμηση των αποτελεσμάτων των παρεμβάσεων Προσδιορισμός εάν έχουν επιτευχθεί οι στόχοι Επανεξέταση του προγράμματος εάν οι στόχοι δεν έχουν επιτευχθεί Τερματισμός όσων παρεμβάσεων δεν χρειάζονται. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 23

Η διαδικασία επίλυσης προβλημάτων περιλαμβάνει: Σαφή προσδιορισμό του προβλήματος. Πιθανές εναλλακτικές λύσεις. Πιθανά αποτελέσματα κάθε εναλλακτικής λύσης. Πρόβλεψη της πιθανότητας να συμβεί το κάθε αποτέλεσμα. Επιλογή της λύσης που διασφαλίζει τη μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας και τις λιγότερες πιθανότητες δυσάρεστων αποτελεσμάτων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 24

Ικανότητες που απαιτούνται για την κριτική σκέψη Αποτελεσματική ανάγνωση. Αποτελεσματική γραφή. Δυνατότητα προσεκτικής ακρόασης. Αποτελεσματική επικοινωνία. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 25

Αποτελεσματική ανάγνωση Ικανότητα ανάγνωσης ενός υλικού με τρόπο ο οποίος να βοηθά στη επιλογή των κύριων ιδεών και των σημαντικών δεδομένων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 26

Αποτελεσματική γραφή Ικανότητα διατύπωσης σκέψεων με συνοχή, συνοπτικά και με σαφήνεια. Η σαφής, λογική και συνοπτική έγγραφη διατύπωση είναι μια ικανότητα η οποία μαθαίνεται. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 27

Προσεκτική ακρόαση Συνειδητή επικέντρωση στο αντικείμενο της συζήτησης. Προσοχή σε κάθε λέξη και στη σημασία που προσδίδει σε αυτή ο ομιλητής. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 28

Αποτελεσματική επικοινωνία Απαιτεί έναν πειθαρχημένο τρόπο ομιλίας. Ο πειθαρχημένος ομιλητής σκέφτεται τι να πει και πώς να το διατυπώσει με σαφήνεια, συνοπτικά και με έναν λογικό τρόπο προτού ξεκινήσει να μιλά. Το να μεσολαβεί κάποιο χρονικό διάστημα πριν ξεκινήσετε να μιλάτε είναι ένας καλός τρόπος βελτίωσης αυτής της ικανότητας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 29

Δεξιότητες και χαρακτηριστικά του κριτικά σκεπτόμενου ατόμου (α) Διατηρεί ανοιχτό μυαλό. Αναγνωρίζει τις προκαταλήψεις και τα όριά του. Επιμένει στην αναζήτηση μιας λύσης. Ξεχωρίζει τις σχετικές από τις μη σχετικές πληροφορίες. Διακρίνει τις ασυνέχειες στις συγκεντρωμένες πληροφορίες. Προσδιορίζει τις πληροφορίες που λείπουν. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 30

Δεξιότητες και χαρακτηριστικά του κριτικά σκεπτόμενου ατόμου (β) Λαμβάνει υπόψη του όλες τις πιθανότητες. Αναλαμβάνει στάση ενσυναίσθησης. Χρησιμοποιεί οργανωμένη και συστηματική προσέγγιση στα προβλήματα. Επαληθεύει την ακρίβεια και την αξιοπιστία των πληροφοριών. Λαμβάνει υπόψη του όλες τις πιθανές λύσεις πριν τη λήψη μιας απόφασης. Αποδέχεται ότι δε γνωρίζει. Επιχειρηματολογεί με λογική. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 31

Δεξιότητες και χαρακτηριστικά του κριτικά σκεπτόμενου ατόμου (γ) Αγωνίζεται για την τελειότητα και τη βελτίωση. Εξάγει έγκυρα συμπεράσματα και σχηματίζει προσεκτικά μελετημένες αποφάσεις. Είναι ευέλικτος, ρεαλιστικός, δημιουργικός, ταπεινός, ειλικρινής, περίεργος και διορατικός. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 32

Δεξιότητες και χαρακτηριστικά του κριτικά σκεπτόμενου ατόμου (δ) Η κριτική σκέψη στη νοσηλευτική απαιτεί ικανότητες, πείρα και γνώσεις. Η κριτική σκέψη εφαρμόζεται σε όλα τα στάδια της νοσηλευτικής διεργασίας. Με τις ικανότητες της κριτικής σκέψης μπορείτε να αξιολογείτε πολλούς παράγοντες και με επιδεξιότητα να επιλύετε προβλήματα, διαμορφώνοντας τις περισσότερες φορές καλές και σωστές αποφάσεις. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 33

Δεξιότητες και χαρακτηριστικά του κριτικά σκεπτόμενου ατόμου (ε) Λειτουργώντας με κριτικό τρόπο σκέψης κατά τη διάρκεια της νοσηλευτικής σας εκπαίδευσης θα μπορέσετε να αναπτύξετε την κλινική κρίση η οποία είναι απαραίτητη για την ασφαλή και επιτυχή εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 34

Βιβλιογραφία Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 35

Τέλος Ενότητας