Ιστοσελίδες από τον κλάδο της υγείας : γραφικός σχεδιασμός και προσβασιμότητα Ελευθέριος Παπαχρήστος, Χρήστος Κατσάνος, Νικόλαος Αβούρης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Advertisements

Αξιολόγηση Εμπειρίας Χρήσης Ιστοτόπων Διδάσκων:
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ Κωνσταντινά Χαλκιά ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή Λέξεις Κλειδιά: Υλικό υπολογιστή (Hardware), Προσωπικός Υπολογιστής (PC), συσκευή εισόδου, συσκευή εξόδου,
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή. Λέξεις Κλειδιά: Υλικό υπολογιστή (Hardware), Προσωπικός Υπολογιστής (PC), συσκευή εισόδου, συσκευή εξόδου,
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
1 Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών βιβλιοθήκης Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
Λάμπρος Π. Γκουτζάνης Στοματικός και Γναθοπροσωπικός Χειρουργός ΚΑΡΔΙΟΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ Βασική Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση σύμφωνα με τις τελευταίες.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
Διδάσκοντας το μάθημα Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή Συμεών Δ. Ρετάλης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ερευνητική Ομάδα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Ο Ενότητα Αγροτική κοινωνία 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Ανάπτυξη Εφαρμογής για τη Διερεύνηση Δυνατοτήτων Προσβασιμότητας στο Λειτουργικό Σύστημα Windows Mobile Πτυχιακή εργασία του Κωνσταντίνου Π. Τόλια Μυτιλήνη,
2 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου. Πρόγραμμα τάξης 8:15 - 9:00Το σχολείο ξεκινά, παίρνουμε παρουσίες 9: :00Ανάγνωση και έκθεση 10: :00Ορθογραφία.
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Α.Π.Θ. Οι σπουδές στο Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Τμήμα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Η γλώσσα Logo Κάντε κλικ για να προσθέσετε σημειώσεις.
Προδιαγραφές Ευχρηστίας Ιστοχώρων Γενικές Αρχές και Σημεία Ελέγχου
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι-τριβίζουν τα στρουμπειάκια σαν ευγενικά χελιδονάκια» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αλεξία Βγενοπούλου Τάξη: τμήμα.
Να φτιαχτεί διάγραμμα Gantt για project ανάπτυξης ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) με τα ακόλουθα στοιχεία: Ανθρώπινο Δυναμικό : Παπαδόπουλος Γεώργιος,
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΘΕΜΑ : ΑΘΛΗΣΗ – ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
Τα Βασικά δόγματα Γιώργος Λεπίδας Γ΄2.
Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ. Ε
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Μαθήτρια: ΑΘΗΝΑ ΚΟΥΡΤΗ Β2 Υπεύθυνη καθ. : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΑΛΑΜΟΥ
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Όνομα σχολείου Ημερομηνία
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
ΜΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΗΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το υλικό του Υπολογιστή
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Από τον Web 1.0 στον Web X
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Κεφάλαιο 2ο - Το Υλικό του Υπολογιστή
Δομή και λειτουργία του ΕΠΕΣΠΠΕ
<<MOOCS AND WEBINARs>>
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Children with visual disability in the digital environment
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
DIETARY GUIDELINES FOR AMERICANS
ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΑΣ
Καλώς ήλθατε, μαθητές! Όνομα δασκάλου.
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
Τεχνολογίες Μάθησης
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το Υλικό του Υπολογιστή
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Παράδειγμα στόχος Έμπνευση Ενέργειες/εργασίες Πόροι Σκέψεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιστοσελίδες από τον κλάδο της υγείας : γραφικός σχεδιασμός και προσβασιμότητα Ελευθέριος Παπαχρήστος, Χρήστος Κατσάνος, Νικόλαος Αβούρης

Σχεδιάζουμε για αξίες : Ευχρηστία Ευρεσιμότητα Προσβασιμότητα Αξιοπιστία Καλή αισθητική Χρησιμότητα Usable Findable Accessible Credible Desirable Useful Valuable The UX Honeycomb ( Morville, 2004) 2 of 20 Σχεδιασμός εμπειρίας χρήστη ( User Experience)

Usable Findable Accessible Credible Desirable Useful Valuable 3 of 20 Γραφικός σχεδιασμός

2,684 αξιολόγησαν 100 ιστοσελίδες ως προς αξιοπιστία (2002 Stanford Persuasive Technology Lab ) Κριτήριο αξιολόγησης : 46.1% -> γραφικός σχεδιασμός  Αντίληψη συνολικής ευχρηστίας (perceived usability) (Lavie & Tractinsky, 2004)  Συνολική προτίμηση ( preference ) (Schenkman & Jönsson, 2000)  Συνολική αντίληψη ποιότητας συστήματος ( overall quality ) (Hassenzahl, 2004)  Ικανοποίηση χρήστη ( satisfaction ) (Lindgaard & Dudek, 2003; Tractinsky et al., 2000)  Συνολική ευχαρίστηση ( pleasure ) (Jordan, 2002) 4 of 20

Μελέτη αξιολόγησης ιστοσελίδων ( κλάδος υγείας ) 5 of 20  15 ιστοσελίδες νοσοκομείων -> επιλέχτηκαν από λίστα 100 καλύτερων νοσοκομείων των Η. Π. Α.  34 συμμετέχοντες βαθμολόγησαν (29 άντρες, 4 γυναίκες, ηλικία = 22.2) -> βαθμολόγησαν τις ιστοσελίδες ως προς την συνολική προτίμηση

Μελέτη αξιολόγησης ιστοσελίδων ( κλάδος υγείας ) 6 of 20

Μελέτη σχεδιαστικών χαρακτηριστικών  Δεδομένα από τους ίδιους χρήστες που αξιολόγησαν ιστοσελίδες με βάση την προτίμησή τους : ( φαινόμενη ευχρηστία, αξιοπιστία, πρωτοτυπία, ελκυστικότητα )  Πάνελ ειδικών ( συμμετρία, ισορροπία, τάξη κ. α.)  Αντικειμενικές μετρικές ( αριθμός χρωμάτων, μέγεθος εικόνων, αριθμός κειμένου κ. α.) 7 of 20

Αποτελέσματα 8 of 20 Παράγοντες Προτίμησης:Ιστοσελίδες που προτιμήθηκαν : Ελκυστικότητα Φαινόμενη Ευχρηστία Αξιοπιστία Πολλούς κενούς χώρους, μεγάλες εικόνες, είχαν τάξη ήταν απλές και δεν ήταν κυρίως λευκές

Μελέτες σε άλλους κλάδους 9 of 20 (Κλάδος Υγείας) 34 χρήστες (29 άντρες, 4 γυναίκες, ηλικία = 22.2) 15 ιστοσελίδες νοσοκομείων (Τουριστικός κλάδος) 32 χρήστες (21 άντρες, 11 γυναίκες, ηλικία = 23.3) 18 ιστοσελίδες ξενοδοχείων (Επιχειρηματικός κλάδος) 30 χρήστες (17 άντρες, 13 γυναίκες, ηλικία = 28) 12 ιστοσελίδες εταιρών ανάπτυξης ιστοσελίδων 1 Μελέτη 2 3

Αποτελέσματα ( Τουριστικός κλάδος ) 10 of 20 Παράγοντες Προτίμησης:Ιστοσελίδες που προτιμήθηκαν είχαν: Ελκυστικότητα Ζωντάνια χρωμάτων Εικόνες Κυρίως γραφικά, είχαν ζωντανά χρώματα, μεγάλες Εικόνες και μόνο λίγο κείμενο

Αποτελέσματα ( Επιχειρηματικός κλάδος ) 11 of 20 Ελκυστικότητα Πρωτοτυπία Παράγοντες Προτίμησης :Ιστοσελίδες που προτιμήθηκαν ήταν : Πρωτότυπες και οπτικά ελκυστικές

Σύγκριση αποτελεσμάτων 12 of 20

Usable Findable Accessible Credible Desirable Useful Valuable 13 of 20 Προσβασιμότητα

Που βρίσκονται τα εξωτερικά ιατρεία ; 14 of 20  Άνθρωποι τυφλοί χρησιμοποιούν αναγνώστες οθόνης (screen reader)  Παρέχετε ένα ισοδύναμο κείμενο για κάθε μη - κειμενικό στοιχείο ( για εικόνες μέσω της ιδιότητας “alt”.)

Η κόκκινη γραμμή θα σας φέρει από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο of 20  Δεν βλέπουν όλοι οι άνθρωποι τα χρώματα με τον ίδιο τρόπο  Μην στηρίζεστε μόνο στο χρώμα για να επικοινωνήσετε πληροφορία

Προσβασιμότητα ιστοτόπων (Web Accessibility)  Δυνατότητα χρήσης ανεξάρτητα από :  ιδιαιτερότητες ( π. χ. στην όραση, κίνηση )  συσκευές αλληλεπίδρασης ( π. χ. PC, tablet)  πλαισίου αλληλεπίδρασης ( π. χ. φωτισμός )  Προσβάσιμα sites = πιο εύχρηστα για όλους (Sulivan, 2000)  Βοηθητικές τεχνολογίες (Assistive Technologies)  Κανόνες / Πρότυπα Προσβασιμότητας  WCAGv1.0 | WCAGv2.0 | Section of 20 Πληκτρολόγιο ενός χεριού Μεγέθυνση οθόνης Sip & Puff σύστημα Οπτικό Head Mouse Οθόνη Braille Χρήση μόνο πληκτρολογίου

Μελέτη προσβασιμότητας ελληνικών ιστοτόπων (1/4) (Katsanos et al., 2009; Tsakoumis et al., 2009)  50 ιστότοποι σε βάθος μέχρι 1000 σελίδες  7 θεματικές κατηγορίες 17 of 20 Κατηγορία # sites Παράδειγμα Ειδήσεις 8www.in.gr Εκπαίδευση 8www.upatras.gr Εμπόριο 7www.plaisio.gr Συγκοινωνίες 8www.aia.gr Τουρισμός / Ταξίδια 4www.travelforall.gr Υγεία 8www.ippokratio.gr Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας 7www.ert.gr  Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) v.1.0  14 Κανόνες – 64 σημεία ελέγχου  ΙΒΜ Rational Policy Tester for Accessibility  Λάβαμε υπόψη σίγουρα λάθη ( errors) και όχι πιθανά λάθη ( warnings)

Μελέτη προσβασιμότητας ελληνικών ιστοτόπων (2/4) (Katsanos et al., 2009; Tsakoumis et al., 2009) 18 of 20

Μελέτη προσβασιμότητας ελληνικών ιστοτόπων (3/4) (Katsanos et al., 2009; Tsakoumis et al., 2009) 19 of 20

20 of 20 Μελέτη προσβασιμότητας ελληνικών ιστοτόπων (4/4) (Katsanos et al., 2009; Tsakoumis et al., 2009) Σημεία ελέγχου με τις πιο συχνές παραβιάσεις  1.1: Παρέχετε ένα ισοδύναμο κείμενο για κάθε μη - κειμενικό στοιχείο (P1)  12.1: Βάλτε τίτλο σε κάθε πλαίσιο (frame) (P1)  13.2: Παρέχετε μεταδεδομένα σε σελίδες (P2)  3.2: Δημιουργήστε έγγραφα σύμφωνα με επίσημες γραμματικές ( π. χ DTD HTML 4.0) (P2)  9.3: Προσδιορίστε χειριστές γεγονότων μη εξαρτώμενους από συσκευές ( π. χ. onclick) (P2)  11.2: Αποφύγετε αποδ o κιμαζόμενα χαρακτηριστικά τεχνολογιών (P2)  4.3: Προσδιορίστε τη βασική φυσική γλώσσα του εγγράφου (P3)  9.4: Δημιουργήστε λογική σειρά στηλοθέτησης (P3)  10.5: Συμπεριλάβετε εκτυπώσιμους χαρακτήρες ανάμεσα σε γειτονικούς συνδέσμους (P3)

Μια ιδέα για τη βελτίωση της προσβασιμότητας  Που οφείλεται το πρόβλημα σύμφωνα με 175 επαγγελματίες (Lazar et al, 2004 ) :  Έλλειψη εκπαίδευσης σε θέματα προσβασιμότητας  Έλλειψη υποστήριξης από τους εργοδότες  Έλλειψη υποστήριξης από τους πελάτες 21 of 20 (Katsanos et al., 2009; 2011)

22 of 20 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας – Ερωτήσεις;