Ψυχοσωματική Dr. Βίκυ Σίμου Τηλ.210-9627259,6722488 Fax: 2106747273.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Advertisements

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 10.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ομαδική Παιδαγωγική Σύσκεψη Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων 53 ης Περιφέρειας Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής – Ε. ΜΟΥΣΕΝΑ με θέμα: « Διοικητική λειτουργία.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΓΑ.
Καλλινικάκη Θ, ΔΠΘ Γενική - διαμεθοδική Κ Ε ολιστικές προσεγγίσεις Κύριες πηγές: Δημοπούλου-Λαγωνίκα, Μ Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας,
Ομονοίας 133, Καβάλα Τηλ.: / , Fax: / Website:
Θα μετρήσουμε έμμεσα το συντελεστή θερμικής γραμμικής διαστολής α του υλικού ενός σώματος, που έχει τη μορφή ράβδου (σωλήνα), θερμαίνοντας το. Η μέτρηση.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Iταλία Χριστίνα Ιωάννα. Πληροφορίες για την Ιταλία Η ιστορία της Ιταλίας είναι στενά συνδεδεμένη με τον πολιτισμό της περιοχής της Μεσογείου αλλά και.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
3 ο ΓΕΛ Παλαιού Φαλήρου ο τετράμηνο Τμήμα: Α2 Θέμα: Υπερφυσικό-Ανεξήγητο Light the darkness of the unknown Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μαυροματίδου.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Επιχειρηματική Στρατηγική και Καινοτομία ΙΙ
Κανονική Κατανομή.
Νέο Νομοθετικό Πλαίσιο για την Υποχρεωτική Ασφάλιση Οχημάτων
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Θεωρητικές Αρχές και Μέθοδοι Ιστορικής Κοινωνιολογίας
Σεμιναριακό μάθημα: Σύγχρονα Περιβαλλοντικά Ζητήματα
Αρχαίες Ελληνικές Διάλεκτοι II
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
“Επιχειρηματικότητα σε περίοδο οικονομικής κρίσης”
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
Επιστημονική Εκδήλωση
ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΓΡΑΜΜΙΚΗΣ ΔΙΑΣΤΟΛΗΣ ΜΙΑΣ ΡΑΒΔΟΥ
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής έχουμε την τιμή
που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Οκτωβρίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τέλεσης Μνημόσυνου υπέρ Του Μακεδονομάχου « ΚΑΠΕΤΑΝ ΦΟΥΦΑ»
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Α. Κουτσούρης
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 9ο. Διδάσκων καθηγητής
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Γάλα και γαλακτοκομικά
2006 / 2007.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Βασικά Οικονομικά Μεγέθη Ομίλου
Βασικά Οικονομικά Μεγέθη Ομίλου
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Απο τον φιλιππο β΄ στα Ελληνιστικα βασιλεια
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
מעבר אור מתווך שקוף לתווך שקוף
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4495/17 (167 Α/ ) Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλ­λοντος και άλλες διατάξεις και αλλαγές με το ν.4513/18 (101 Α/2018)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Η φοίτηση στο ….
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
Диффуз токсик букок 710-ГУРУХ ТАЛАБАСИ КАРИМОВА МУНИСА.
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Από την επικύρωση στην εφαρμογή
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ημερίδα Πρακτικής Άσκησης Εαρινό Εξάμηνο
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ψυχοσωματική Dr. Βίκυ Σίμου Τηλ , Fax:

Η Γλώσσα είναι η πλέον εύκολη μεταβλητή από τα 3 αυτά δυναμικά. Η Θετική γλώσσα διαφοροποιεί το συναίσθημα και την σκέψη θετικά. Οι αρνητικοί σύνδεσμοι (ΔΕΝ, ΜΗΝ, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ κ.τ.λ.) φέρνουν το υποσυνείδητο σε άμυνα και κινητοποιείται για να εκτελέσει ακριβώς αυτό που δεν θέλουμε. Ο Θετικός λόγος μας φέρνει κοντά στην ποιότητα του «οπτιμισμού». Ο Αρνητικός- Κριτικός λόγος μας φέρνει κοντά στην ποιότητα του «πεσιμισμού». Οι αλλαγές συμβαίνουν ευκολότερα με την χρήση Θετικού λόγου- γλώσσας.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝΙΣΤΕΙ Η ΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ 1.Διαμορφώστε θετικές δηλώσεις. 2.Τονίστε τα θετικά. 3.Χτίστε την αντίληψη της θετικής ¨γλώσσας¨- (όχι αρνητικές φράσεις ΔΕΝ, ΜΗΝ…) 4.Κολλήστε ετικέτα στη κατάλληλη γλώσσα. 5.Ενισχύστε θετικές δηλώσεις. 6.Εκπαιδεύστε τις θετικές σας ικανότητες. 7.Βοηθήστε τους μαθητές να μαθαίνουν να δέχονται κομπλιμέντα.

Οι λέξεις μας κάνουνε ανθρώπινους. Οι λέξεις μπορούν να αλλάξουν τη ζωή μας. Οι λέξεις είναι επιλογές. Οι λέξεις μπορούν να θεραπεύσουν. Στις θετικές λέξεις όλοι κερδίζουν. Οι θετικές λέξεις χτίζουν και θεραπεύουν τις σχέσεις. Λέξεις αγάπης ενδυναμώνουν τη φιλία.

Οι λέξεις: Τραγουδούν Πληγώνουν Διδάσκουν Εξαγνίζουν Μας απελευθέρωσαν από την άγνοια και από το πρωτόγονο παρελθόν μας. -Leo Rosten-

Για να αναπτύξουμε τη θετικότητα στον εσωτερικό μας διάλογο πρέπει να αναπτύξουμε θετικό λόγο που να στρέφεται προς τους άλλους. Μερικές από τις καλύτερες προτάσεις για αυτό είναι: -Να ενθαρρύνετε τους άλλους. -Να υπολογίζετε τους άλλους. -Να χαιρετάτε τον άλλο με μεγαλύτερη διάρκεια. -Να κάνετε κομπλιμέντα. -Να συγχαίρετε τους άλλους. -Διδάξτε, δώστε οδηγίες. -Να προσφέρετε λόγια ανακούφισης. -Εμπνεύστε τους άλλους. -Γιορτάστε και πανηγυρίστε.

Εκφράστε ενδιαφέρον. Χτίστε θετικά τις σχέσεις σας. Κάντε τους άλλους να γελάσουν. Δείξτε πίστη και εμπιστοσύνη. Μοιραστείτε τα καλά νέα. Εκφράστε φροντίδα προς τους άλλους. Δείξτε κατανόηση και μπείτε στη θέση του άλλου. Δείξτε ότι αποδέχεστε τον άλλον. Δείξτε σεβασμό και ευγενική συμπεριφορά. Δώστε συμβουλές όταν μπορείτε χωρίς επίκριση. 3 Σημαντικές λέξεις: Ευχαριστώ Παρακαλώ Συγνώμη

Συγχωρείστε τα λάθη των ανθρώπων. Προσφερθείτε να βοηθήσετε όταν μπορείτε. Πέστε την αλήθεια. Διδάξτε πρώτοι το καλό. Χαμογελάστε συχνά. Δείξτε την τρυφερότητά σας. Επικοινωνήστε την αγάπη σας.

Παρατήρησα κάτι πραγματικά ξεχωριστό για σένα σήμερα. Αυτό είναι… Είναι ωραίο να ξέρω ότι μπορώ να βασιστώ πάνω σου για… Ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ για… Τελευταία δεν σου έχω πει πόσο πολύ εκτιμάω… Ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά που έχεις είναι… Δεν έχεις ιδέα πόσο πολύ με βοηθάς όταν… Αυτό που πραγματικά χάρηκα να κάνω μαζί σου ήταν… Μπορείς να νιώσεις πολύ περήφανη για τον εαυτό σου για… (Jane Bluestein)

Είμαι χαρούμενος/η που σε γνώρισα. Φαίνεσαι όμορφη/ος σήμερα. Είσαι ένας/μία καλός/ή φίλος/η. Μπορούμε να δουλέψουμε μαζί; Πόσο χαίρομαι που σε γνωρίζω! Είναι θαυμάσια να δουλεύω μαζί σου. Θα ήθελα να σε γνωρίσω καλύτερα. Σ’ ευχαριστώ γι’ αυτό που είσαι. Μου αρέσει όταν… Σ’ ευχαριστώ…

Ευχαρίστως θα μοιραστώ μαζί σου… Είμαι περήφανος που σε γνωρίζω. Έκανες πολύ καλή δουλειά. Είμαι χαρούμενος/ η που είσαι εδώ σήμερα. Μου αρέσει το χαμόγελό σου. Μου ομόρφυνες τη μέρα μου. Είσαι ξεχωριστός φίλος. Σ’ ευχαριστώ που μ’ εμπιστεύτηκες. Ας βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον.

Όσο αλλάζει ο λόγος μας σε θετικό τόσο περισσότερο σταματάει και η αρνητική αυτο-ομιλία στο μυαλό. Υπάρχει άμεση σχέση καλού χαρακτήρα και ποιότητας ζωής.

Ο θάνατος και η ζωή βρίσκονται στη δύναμη της γλώσσας. -Βασιλιάς Σολομώντας Τι συναισθήματα έρχονται μ’αυτές τις λέξεις; Καταστροφή-τρομερό, θάνατος, σκοτώθηκε, φυλακή, υποφέρω, μισώ, φωτιά, βιασμός, χτυπώ- ηλίθιος, τρακάρισμα, κριτική, πληγώθηκε, έχασε, άσχημος, κοροϊδία, ζήλεια, χοντρός, λύπη, πικρία, παράπονο, άγχος, απειλή.

Τι συναισθήματα έχετε μ’αυτές τις λέξεις; Αγάπη, ζεστασιά, πάρτυ, φίλοι, διακοπές, καλοσύνη, σαββατοκύριακο, καλά, ειρήνη, παιχνίδι, επιτυχία, συγνώμη, ελπίδα, αξιόπιστος, χαρά, σπίτι, ομορφιά, θάρρος, διασκέδαση, ευτυχία, ηρεμία, χαμόγελο, γέλιο, σεβασμός, θεραπεία, εμπιστοσύνη, αλήθεια, δύναμη, κωμωδία, ευλογία κλπ.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΛΛΙΠΟΥΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Περιμένουν από τους άλλους να αποφασίσουν και να κατευθύνουν. Η γνώμη και η ιδέα των ίδιων δεν εκφράζεται. Έχουν δυσκολία να δεχτούν την αδυναμία και να διαχωρίσουν τις δυνάμεις τους. Απροθυμία να ρισκάρουν, σκέφτονται «μάλλον θα αποτύχω». Μένουν στις ίδιες τεχνικές, γνώσεις και προσεγγίσεις που γνωρίζουν. Ενεργούν σαν ανεπαρκείς σε τομείς που έχουν επάρκεια. Ένας που «χάνει», μαγνητίζει κάθε απώλεια και αποτυχία. Τείνει να χρησιμοποιεί αρνητικές αυτοεκδηλώσεις που αφορούν επιτυχίες του και πιθανόν μειώνει κάθε επιτυχία του. Εύκολα αποθαρρύνεται, έχει δυσκολία να αναγνωρίσει την πρόοδο Λέει «ποιος ο λόγος;» και παραιτείται εύκολα. Δεν χρησιμοποιεί τις πρηγούμενες επιτυχίες του για κινητοποίηση στα καινούργια βήματα.

Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΥΦΥΙΑΣ Υγεία  Η παρεμπόδιση των συναισθημάτων βάζει σε κίνδυνο τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.  Ο θυμός και τα αρνητικά συναισθήματα είναι τοξικά για το σώμα.  Τα κρυώματα και οι φλεγμονές του αναπνευστικού έχουν άμεση σχέση με τις συναισθηματικές αναστατώσεις.  Οι θετικές, υποστηρικτικές σχέσεις είναι καλό φάρμακο.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ & ΑΓΧΟΣ

Η τελευταία δεκαετία απεικονίζει την έξαρση ενός συναισθηματικού παραλογισμού, μιας απογοήτευσης, αδιαφορίας μέσα στην οικογένεια, στην πόλη, στην κοινωνική ζωή γενικότερα. Έχει καταγραφεί αύξηση της οργής και της απελπισίας. Έξαρση της επιθετικότητας, συναισθηματική βία. Η τωρινή γενιά των παιδιών παρουσιάζει μεγαλύτερη συναισθηματική σύγχιση απ’ ότι τα παιδιά της προηγούμενης (Μοναχικά, καταπιεσμένα, οργισμένα, απείθαρχα, πιο νευρικά και ευέξαπτα, πιο παρορμητικά και επιθετικά). Η συναισθηματική αγωγή των παιδιών αφήνεται στην τύχη. Στην τάξη δεν ενώνεται ο νους με την καρδιά.

Υψηλό EQ Το άτομο με υψηλό ΕQ είναι κοινωνικά ισορροπημένο, εκδηλωτικό, πρόσχαρο, ελεύθερο από φοβίες και σκέψεις άγχους, αφοσιώνεται σε σκοπούς και ανθρώπους και τηρεί ηθική στάση. Είναι τρυφερό, πονετικό, με πλούσια συναισθηματική ζωή και άνεση με τον εαυτό του και τους άλλους.Το άτομο με υψηλό ΕQ είναι κοινωνικά ισορροπημένο, εκδηλωτικό, πρόσχαρο, ελεύθερο από φοβίες και σκέψεις άγχους, αφοσιώνεται σε σκοπούς και ανθρώπους και τηρεί ηθική στάση. Είναι τρυφερό, πονετικό, με πλούσια συναισθηματική ζωή και άνεση με τον εαυτό του και τους άλλους. Η συναισθηματική νοημοσύνη ενδυναμώνει πολύ περισσότερο τις ιδιότητες που μας κάνουν πιο ολοκληρωμένους ανθρώπους όσον αφορά:Η συναισθηματική νοημοσύνη ενδυναμώνει πολύ περισσότερο τις ιδιότητες που μας κάνουν πιο ολοκληρωμένους ανθρώπους όσον αφορά: Τη συναισθηματική ευελιξία. Τη συναισθηματική ευελιξία. Το να διατηρούμε τα δυσάρεστα συναισθήματα υπό έλεγχο. Το να διατηρούμε τα δυσάρεστα συναισθήματα υπό έλεγχο.  Ο στόχος είναι η ισορροπία και όχι η συγκινησιακή καταστολή.  Η τέχνη του να ηρεμούμε τον εαυτό μας είναι μια θεμελιώδης δεξιότητα ζωής.

5 ΒΑΣΙΚΟΙ ΤΟΜΕΙΣ 1.Γνώση των συναισθημάτων (αυτοεπίγνωση). Είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της συναισθηματικής νοημοσύνης. 2.Έλεγχος των συναισθημάτων. 3.Εξεύρεση κινήτρων για τον εαυτό μας. 4.Αναγνώριση των συναισθημάτων των άλλων. 5.Χειρισμός των σχέσεων. Ο εγκέφαλος είναι εξαιρετικά εύπλαστος και μαθαίνει ακατάπαυστα. Γενικά χαρακτηριστικά: Οι άντρες με υψηλό IQ: Φιλόδοξος, παραγωγικός, προβλέψιμος, πεισματάρης, δεν ασχολείται με τον εσωτερικό του κόσμο, κριτικός, λεπτολόγος, άβολος με τη σεξουαλικότητα και την εμπειρία των αισθήσεων, απόμακρος, ανέκφραστος, μονότονος, ψυχρός.

Συναισθηματική νοημοσύνη ή Νοημοσύνη της καρδιάς: Ικανότητες να μπορείς να βρεις κίνητρα για τον εαυτό σου. Nα αντέχεις τις απογοητεύσεις. Nα ελέγχεις την παρόρμηση. Nα χαλιναγωγείς την ανυπομονησία. Nα ρυθμίζεις σωστά τη διάθεσή σου να μην αφήνεις την απογοήτευση να πνίγει την ικανότητά σου για σκέψη. Nα έχεις ενσυναίσθηση και ελπίδα. Αυτές οι καίριες συναισθηματικές ικανότητες μπορούν πράγματι να διδαχτούν και να βελτιωθούν.

 Η ακαδημαϊκή νοημοσύνη δεν προετοιμάζει για καμία από τις θύελλες ή τις ευκαιρίες που η ζωή φέρνει στον άνθρωπο.  Οι άνθρωποι που δεν είναι σε θέση να βάλουν σε τάξη και να ελέγξουν τη συναισθηματική τους ζωή, δίνουν εσωτερικές μάχες που υπονομεύουν την ικανότητά τους για σωστά προσανατολισμένη εργασία και καθαρή σκέψη.

Πώς να αυξήσετε το EQ σας

Εκφράστε τα συναισθήματά σας με λόγια. Ρωτήστε τους άλλους πως νιώθουν. Συνδέστε τα συναισθήματά σας με τα γεγονότα ή τις καταστάσεις που τα προκάλεσαν και βοηθήστε τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Παρατηρήστε τον εαυτό σας σε δράση και μετά συζητήστε με κάποιον για όλα αυτά που σας ενοχλούν ή για όλα αυτά που θα θέλατε να βελτιώσετε.

 Η εκπαίδευση πρέπει να περιλαμβάνει ουσιαστικές ανθρώπινες δεξιότητες (αυτοεπίγνωση, αυτοέλεγχο, ενσυναίσθηση, μάθηση της τέχνης της προσοχής, επίλυση των διαφωνιών και συνεργασία).  Τα πάθη μας, όταν ασκούνται σωστά, περιέχουν σοφία. Καθοδηγούν τη σκέψη μας τις αξίες μας, την επιβίωσή μας.  Το πρόβλημα δεν είναι η συναισθηματικότητα, αλλά η καταλληλότητα του συναισθήματος και της έκφρασής του.

Έχουμε δύο εγκεφάλους, δύο μυαλά και δύο διαφορετικά είδη νοημοσύνης: τη λογική και τη συναισθηματική. Πρέπεινα βρούμε την έξυπνη ισορροπία ανάμεσα σε αυτά τα δύο. - Πως μπορούμε όμως να εμφυσήσουμε τη νοημοσύνη στα συναισθήματά μας; (Με την καρδιά βλέπει κανείς σωστά). - Η νοημοσύνη IQ- ευφυΐα δεν μπορεί να οδηγήσει σε τίποτα όταν τα συναισθήματα έχουν κλονιστεί. - Ο καθένας μπορεί να θυμώνει- αυτό είναι εύκολο. Αλλά το να θυμώσει κανείς με το σωστό άτομο, στο σωστό βαθμό και στη σωστή στιγμή, για τη σωστή αιτία και με το σωστό τρόπο- αυτό δεν είναι εύκολο. «Αριστοτέλης»

Οι 6 ΚΟΛΩΝΕΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ Η άσκηση να ζω συνειδητά. Η άσκηση της αυτο-αποδοχής. Η άσκηση της αυτο-υπευθυνότητας. Η άσκηση της αυτο-δηλωτικής συμπεριφοράς. Η άσκηση του να ζεις με σκοπό και στόχους. Η άσκηση της προσωπικής επάρκειας.

Η ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΝΑ ΖΩ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ (Γνωρίζω κατά πολύ ποια είναι η πραγματικότητα)

oΗ προσωπική ανάπτυξη και πρόοδος δεν μπορεί να συμβεί χωρίς τη διεύρυνση της συνειδητότητας. oΥψηλός τύπος συνειδητότητας= Υψηλή ποιότητα ζωής. oΑύξηση της ωριμότητας, ανοιχτές εικόνες, μεγαλύτερη επίγνωση, υψηλή συνειδητότητα. oΤο βασικό εργαλείο της επιβίωσης, η ικανότητα να αντιλαμβάνεσαι το περιβάλλον σε κάποιο επίπεδο και μορφή και να κατευθύνεις ανάλογα τη δράση σου.

ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

 Είμαστε ό,τι σκεφτόμαστε.  Τα αισθήματα, οι σκέψεις μας, η νοοτροπία μας, η προσωπικότητά μας καταγράφονται στο σώμα μας και καθορίζουν την υγεία μας.  Η επιστήμη βοηθάει τον άνθρωπο και προσφέρει πολλές λύσεις και ανακούφιση στους ασθενείς, αλλά πρέπει να είναι λιγότερο δογματική.

 Πολύτιμο εργαλείο στα χέρια του ανθρώπου τόσο για τη διατήρηση της υγείας όσο και για την ίαση είναι η γνώση της λειτουργίας των σκέψεων μας και η καταγραφή τους στο σώμα μας.  Η συνειδητοποίηση της μεγάλης δύναμης που έχουν οι ίδιες οι σκέψεις μας ξεχωριστά.  Ο Dr. Έντουαρτ Μπαχ απέδειξε ότι τα νοητικά προγράμματα επηρεάζουν το σώμα και αν αυτά αλλάξουν, η κατάσταση υγείας βελτιώνεται.  Οι σκέψεις μας επηρεάζουν και τους γύρω ανθρώπους.  Το εικονικό φάρμακο (placebo) και (nocebo).

 Dr. Deepak Chopra κβαντική ιατρική.  Ψευδο-κύηση.  Εγκέφαλος και ενεργώς ζωή.  Αναισθησία του πεδίου μάχης.  Αυτόματες ιάσεις.  Dr. L. Doossey.  Ζητούμενο είναι η αλλαγή στάσης ζωής, σκέψης, συμπεριφοράς και πνευματικής τάσης.  Ο John Beal (Belitz-Lundstrom) η δύναμη της ροής.  Κλήβ Μπάξτερ ( ανιχνευτής ψεύδους).  Dr. Bernard Grad – επίδραση της διάθεσης των ανθρώπων.  Dr. Robert Miller και Della Warr (με τους σπόρους).

Μελέτη πανεπιστημίου του Οχάιο. Dr. Simonton – Επικοινωνώντας με τα κύτταρα. Ο φόβος, ο πανικός, προκαλούν κατάρρευση του οργανισμού γιατί τα κύτταρα παίρνουν το ανάλογο αρνητικό μήνυμα που τους αφαιρεί ενέργεια και έτσι καταρρέουν. Ο Τζών Πιερράκος – μέτρηση της φωτεινής ακτινοβολίας του ανθρώπου.

Ιατρικές έρευνες υποστηρίζουν… Βαθύ άγχος και συγκινησιακή ένταση  προκαλούν τις περισσότερες σοβαρές ασθένειες.Βαθύ άγχος και συγκινησιακή ένταση  προκαλούν τις περισσότερες σοβαρές ασθένειες. Θλίψη, απόγνωση, εκνευρισμός, φόβος, απογοήτευση  καταγράφονται όχι μόνο στο μυαλό αλλά και στο σώμα με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν τον εγγενή μηχανισμό μας για αυτοθεραπεία.Θλίψη, απόγνωση, εκνευρισμός, φόβος, απογοήτευση  καταγράφονται όχι μόνο στο μυαλό αλλά και στο σώμα με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν τον εγγενή μηχανισμό μας για αυτοθεραπεία. Γνωστή πλέον στους επιστήμονες η σχέση νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος.Γνωστή πλέον στους επιστήμονες η σχέση νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος. Οι ίδιες εγκεφαλικές δομές που εμπλέκονται στη δημιουργία των συναισθημάτων μας ρυθμίζουν σε σημαντικό βαθμό και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.Οι ίδιες εγκεφαλικές δομές που εμπλέκονται στη δημιουργία των συναισθημάτων μας ρυθμίζουν σε σημαντικό βαθμό και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Μελέτες που έγιναν συνδέουν… Τα κρυολογήματα και τις άλλες φλεγμονές του άνω αναπνευστικού με κάποια συναισθηματική αναστάτωση που συνέβη τρεις ή τέσσερις μέρες πριν από την εκδήλωσή τους.Τα κρυολογήματα και τις άλλες φλεγμονές του άνω αναπνευστικού με κάποια συναισθηματική αναστάτωση που συνέβη τρεις ή τέσσερις μέρες πριν από την εκδήλωσή τους. Το συναίσθημα της αντιπάθειας με διαταραχές στο κυκλοφορικό.Το συναίσθημα της αντιπάθειας με διαταραχές στο κυκλοφορικό. Ο διαρκής εκνευρισμός με τις μολύνσεις.Ο διαρκής εκνευρισμός με τις μολύνσεις. Η αίσθηση ότι κάποιος μας εκμεταλλεύεται με την ακμή και τα έλκη.Η αίσθηση ότι κάποιος μας εκμεταλλεύεται με την ακμή και τα έλκη. Η νοητική «υπερδραστηριότητα» με τους έντονους πονοκεφάλους.Η νοητική «υπερδραστηριότητα» με τους έντονους πονοκεφάλους.

Μελέτες που έγιναν συνδέουν… Το συναίσθημα της αυτο-λύπησης με τις γαστρεντερικές διαταραχές, τα κρυολογήματα, τα βρογχικά και τα οδοντικά προβλήματα. Η καταπιεσμένη σεξουαλική ενέργεια με διαταραχές (έως και καρκίνο) στα γεννητικά όργανα. Ο καταπιεσμένος θυμός με τις ηπατικές διαταραχές. Οι ανεκπλήρωτες φιλοδοξίες με τις φλεγμονές, τον πυρετό και τη νοητική σύγχυση. Η αδιάκριτη καταπίεση των συναισθημάτων, η αγωνία, η κατάθλιψη και το άγχος με τις γαστρεντερικές και τις νεφρικές διαταραχές αλλά και προβλήματα στη χολή και στην ουροδόχο κύστη. Οι «τοίχοι σιωπής» με τον καρκίνο.

Ψυχοσωματική Μα, γιατί πονάω;  Έχετε ποτέ αναρωτηθεί ποια είναι η αιτία για κάποιους ανεξήγητου πόνου σας;  Γιατί αρρωσταίνετε;  Γιατί μονίμως χτυπάτε;  Κυρίως όμως, έχετε ποτέ συνδέσει αυτές τις καταστάσεις με μια δύσκολη συναισθηματικά περίοδο;

Όλο και περισσότερες έρευνες αποδεικνύουν ότι τα καταπιεσμένα συναισθήματα προκαλούν ασθένειες ή και προδιάθεση για ατυχήματα, ενώ το άγχος στην καθημερινή ζωή ανησυχεί τους γιατρούς πολύ περισσότερο απ' όσο ποτέ. Γνωρίστε, λοιπόν, την αιτία του κακού και χτυπήστε το στη ρίζα του! Από τη Δρ. Παρασκευή Σίμου Δ/ντρια «Κέντρου Ψυχοσωματικής Έρευνας»

Πολλές ιατρικές έρευνες υποστηρίζουν πια πως ελάχιστες είναι οι σοβαρές ασθένειες που δεν προκαλούνται από ένα βαθύ άγχος και γενικότερα μια συγκινησιακή ένταση. Είναι γνωστό ότι η Θλίψη, η απόγνωση, ο εκνευρισμός, ο φόβος ή η απογοήτευση καταγράφονται όχι μόνο στο μυαλό αλλά και στο σώμα μας «μπλοκάροντας» τον εγγενή μηχανισμό μας για αυτοθεραπεία.

Σήμερα, είναι γνωστή στους επιστήμονες η σχέση αλληλεπίδρασης του νευρικού και του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Οι ίδιες εγκεφαλικές δομές που εμπλέκονται στη δημιουργία των συναισθημάτων μας ρυθμίζουν σε σημαντικό βαθμό και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Η αναστολή ή η συγκράτηση των συναισθημάτων έχει ως συνέπεια τη διαταραχή της ανοσοποιητικής λειτουργίας.

Επομένως, οι άνθρωποι που δεν εκφράζουν τα συναισθήματα τους, όποια κι αν είναι αυτά, κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν ένα μεγάλο αριθμό προβλημάτων υγείας.

Ο θυμός και άλλα αρνητικά συναισθήματα επιδρούν «τοξικά» για το σώμα και εγκυμονούν κινδύνους. Έτσι, για παράδειγμα, μελέτες που έγιναν συνδέουν τα κρυολογήματα και τις άλλες φλεγμονές του άνω αναπνευστικού συστήματος με κάποια συναισθηματική αναστάτωση που συνέβη τρεις ή τέσσερις μέρες πριν από την εκδήλωση τους και την επίμονη αυτοκριτική με ηπατικές διαταραχές.

Φαντάζεστε λοιπόν πόσες οδυνηρές καταστάσεις θα μπορούσαμε να αποφύγουμε αν δίναμε περισσότερη σημασία στο συναισθηματικό μας κόσμο; Στο «Κέντρο Ψυχοσωματικής Έρευνας» έχουμε αρχείο όπου καταγράφονται σωματικά συμπτώματα με τα αντίστοιχα συναισθήματα που τα προκαλούν.

Πολλοί, όταν διαβάζουν την ανάλυση της σχέσης συμπτώματος - συναισθήματος, λένε χαρακτηριστικά: «Θα βάλω τη φωτογραφία μου εδώ, σίγουρα περιγράφει εμένα!».

Κάθε φορά λοιπόν που νιώθετε έναν πόνο στο αυτί, χτυπάτε αναίτια, τρέχει η μύτη σας, δεν νιώθετε καλά αλλά και τόσες άλλες ενοχλήσεις -μικρές και μεγάλες- φροντίστε να ακολουθήσετε τη θεραπεία που θα σας συστήσει ο γιατρός σας αλλά και να σκεφτείτε τι άλλο μπορεί να φταίει. Πολύ πιθανόν η ρίζα του κακού να βρίσκεται στην ψυχή σας...

ΑΥΤΙΑ Αν έχετε συχνά προβλήματα με τα αυτιά σας, αυτό σημαίνει ότι είστε υπερευαίσθητοι στα υποσυνείδητα μηνύματα, ενώ παράλληλα φοβάστε μήπως δεν αντιλαμβάνεστε σωστά αυτό που συμβαίνει ή μήπως δεν σας καταλαβαίνουν οι άλλοι. Παρά τη χαρακτηριστική ικανότητα αντίληψης που διαθέτετε, πιστεύετε ότι δεν θα καταφέρετε να αφουγκραστείτε την αληθινή φύση της κατάστασης και συντονίζεστε για να ακούσετε όλες τις πληροφορίες και τα «μυστικά». Σας πληγώνουν οι άσχημες λέξεις και σας τρομάζει η κριτική.

Νιώθετε αποκομμένοι και μόνοι, αποξενωμένοι από ένα περιβάλλον που θεωρείτε ότι δεν σας υποστηρίζει. Έτσι, έχει την τάση να εστιάζεστε στα αρνητικά και να... κουτσομπολεύετε. «Φοβάμαι να ακούσω» είναι η φράση κλειδί για τους πόνους γενικά στα αυτιά σας, αφού αυτό που ακούτε σας προκαλεί μεγάλο εσωτερικό πόνο.

Η αρχή Αυτό το πρότυπο ξεκίνησε στο πλαίσιο μιας οικογένειας μέσα στο οποίο νιώθατε ότι δεν μπορούσατε να κάνετε τίποτα σωστά, μολονότι οι άλλοι σας έβλεπαν ως μοναδική λύση σε όλα τους τα προβλήματα. Πιθανόν να μεγαλώσατε σε ένα περιβάλλον από το οποίο έλλειπε η γαλήνη, η αρμονία και η αγάπη και αισθανόσασταν υπόλογοι για τις συγκρούσεις και υπεύθυνοι για τον τερματισμό τους. Έτσι, τώρα είστε υπερευαίσθητοι σε κάθε σύγκρουση και αναταραχή.

Σχετικά προβλήματα:  Οι μολύνσεις στο αυτί μεταφράζονται: Κλείνω απέξω τα ανεπιθύμητα εσωτερικά ή εξωτερικά ερεθίσματα και μηνύματα, επειδή με αναστατώνουν συναισθηματικά, προκαλούν συγκρούσεις και δυσαρμονίες. Αν παθαίνετε συχνά μολύνσεις στο αυτί, σημαίνει ότι αρνείστε πεισματικά να ακούσετε αυτά που συμβαίνουν, καθώς δεν σας αρέσει η ιδέα ότι κάτι πιθανόν να μην πηγαίνει καλά.  Όσο για το κερί αυτό δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια «πανοπλία» μέσα στην οποία κλείνεστε από φόβο μήπως γίνετε ευάλωτοι. Κάπου πιστεύετε ότι η επικοινωνία μπορεί να είναι οδυνηρή ή ακόμα και επικίνδυνη! Είστε εσωστρεφείς, αυτόνομοι και, στην ουσία, μοναχικοί.  Γενικά, το αριστερό αυτί έχει να κάνει με την πρόσληψη ερεθισμάτων του περιβάλλοντος ενώ το αριστερό με τα εσωτερικά μηνύματα. Κατά συνέπεια και τα προβλήματα ακοής μπορεί να θεωρηθούν ένα είδος αυτοπροστασίας. Είστε λοιπόν «υπερφορτωμένοι» από μηνύματα. Ζείτε πολύ σημαντικές εμπειρίες και σας κατακλύζουν ερεθίσματα τα οποία δε μπορείτε πλέον να τα διαχειριστείτε. Έτσι, φιλτράρετε και «αυτοσχεδιάζετε».

Άσκηση 5 Άσκηση 5 Αλλάξτε την προσωπική ιστορία. Η άσκηση αυτή είναι για δύο άτομα, ο ένας παίρνει το ρόλο του υποκειμένου ενώ ο άλλος λειτουργεί ως χειριστής, διευκολύνοντας το υποκείμενο διαμέσου της διαδικασίας. Όταν η άσκηση έχει ολοκληρωθεί αλλάξτε ρόλους. Οι σημειώσεις αυτές είναι για τον χειριστή.

1.Καθισμένοι απέναντι στο υποκείμενο, ζητήστε του να μπει σε μια μη-εύπορη κατάσταση ή αρνητικό συναίσθημα. Καθώς το κάνει, ως χειριστής εξασκείστε πίεση με τα δάχτυλα σας. σε έναν από τους ώμους του υποκειμένου. (Χυτή η αγκυροβολιά χρειάζεται να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί εύκολα να επαναληφθεί. 2.Κρατώντας την άγκυρα πείτε στο υποκείμενο «Πάρε αυτό το συναίσθημα και πήγαινε το πίσω στο παρελθόν. Ας δούμε πού πραγματικά ανήκει αυτό το συναίσθημα.» Δώστε χρόνο στο υποκείμενο για να το πετύχει. 3.Όταν νιώσετε ότι το υποκείμενο είναι έτοιμο, πείτε «και όταν το έχεις καταφέρει αυτό, γύρνα πίσω στο εδώ και τώρα και άνοιξε τα μάτια σου». Καθώς το υποκείμενο ανοίγει τα μάτια του, αφήστε την άγκυρα. 4.Αποκοπή κατάστασης. 5.Ελέγξτε εάν υπάρχουν άλλες εμπειρίες που συνδέονται με το αρνητικό συναίσθημα που είναι πιο σημαντικές ή πιο ισχυρές. Ίσως υπάρχει ένα προηγούμενο γεγονός. Επαναλάβετε τα βήματα 2 και 3 για\κάθε μια από αυτές τις εμπειρίες. 6.Ζητήστε από το υποκείμενο να βαθμολογήσει ανάμεσα στο 1 και το 10 την ισχύ του αρνητικού συναισθήματος που έχει.

7.Για κάθε μια από τις εμπειρίες που αναγνωρίστηκαν, ρωτήστε το υποκείμενο τι πόρους χρειάστηκε τότε. Όταν αυτοί αναγνωριστούν, ζητήστε απ' το υποκείμενο, να θυμηθεί μια χρονική στιγμή που είχε αυτόν τον πόρο. Όταν έχει την κατάλληλη ανάμνηση ζητήστε του να πάει πίσω σ' εκείνη τη στιγμή, να συσχετιστεί με αυτή, να τη ξαναζήσει πλήρως. Ζητήστε του, χρησιμοποιώντας ενεστώτα χρόνο, να δει ό,τι βλέπει, να ακούσει ό,τι ακούει, να νιώσει ο,τι νιώθει. 8.Καθώς η εμπειρία πλησιάζει τη μεγαλύτερη ένταση, αγκυροβολήστε το συναίσθημα εξασκώντας πίεση στον άλλο ώμο του υποκειμένου. 9.Βοηθήστε το υποκείμενο να αποκοπεί από την κατάσταση και ελέγξτε αν υπήρχαν άλλοι πόροι που χρειάστηκε την ώρα της αρνητικής εμπειρίας. Εάν είναι αναγκαίο, επαναλάβετε τα βήματα 7 και 8. Επίσης ζητήστε από το υποκείμενο να βαθμολογήσει κάθε θετικό πόρο σε κλίμακα από το 1 μέχρι το 10. Μη σταματήσετε να συσσωρεύετε θετικές άγκυρες μέχρι που η συνολική βαθμολογία για αυτές να ξεπερνάει άνετα τη βαθμολογία που δόθηκε για την αρνητική εμπειρία.

10.Ζητήστε απ' το υποκείμενο να γυρίσει στην αρχική αρνητική εμπειρία και να πάρει μαζί του τους θετικούς πόρους εκεί όπου πραγματικά χρειάζονται. Καθώς αυτό λέγεται, θα πρέπει να πυροδοτηθεί η αρνητική άγκυρα και μετά η θετική, κρατώντας τες και τις δύο. Η θετική άγκυρα θα πρέπει, να έχει λίγο περισσότερη πίεση από την αρνητική. 11.Κρατήστε τις άγκυρες στη θέση τους καθώς το υποκείμενο ξαναζεί την εμπειρία με ένα διαφορετικό τρόπο. Όταν το υποκείμενο ανοίξει τα μάτια του αφήστε την αρνητική άγκυρα και μετά τη θετική. 12.Αποκοπή κατάστασης. 13.Πυροδοτήστε την αρνητική άγκυρα. Εάν η εργασία έχει ολοκληρωθεί, το υποκείμενο δεν θα μπορεί να έχει πρόσβαση στην αρνητική κατάσταση. 14. Εάν μπορεί, επαναλάβετε τα βήματα 7 έως Τελικά, ζητήστε απ'το υποκείμενο να φανταστεί μια κατάσταση παρόμοια με την αρνητική εμπειρία στο μέλλον και ρωτήστε πώς είναι αυτό τώρα(μετά από τη διαδικασία της άσκησης). Μια θετική απάντηση εξασφαλίζει ότι η αλλαγή που συνέβη μπορεί να προεκταθεί και προς το μέλλον.

Άσκηση 9 Η Θεραπεία (για πονοκέφαλους και άλλα δυσάρεστα αισθήματα) Η άσκηση αυτή αποτελεί μια απλή και πρακτική επίδειξη της πρακτικής εφαρμογής, των υποτροπικοτήτων. Τα βήματα που παραθέτονται πιο κάτω είναι για τον πονοκέφαλο. Στην πράξη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξάλειψη οποιωνδήποτε ανεπιθύμητων αισθημάτων όπως θυμός, αγωνία, κατάθλιψη ή πείνα. Παρόλο που αυτή είναι μια εξαιρετική άσκηση για να κάνετε μόνοι σας, για τους σκοπούς αυτής της εκπαίδευσης θα πρέπει να γίνει σε ζεύγη με τον ένα να λειτουργεί ως υποκείμενο και τον άλλο να βοηθά ως χειριστής. Κατόπιν αλλάζετε ρόλους. Οι σημειώσεις αυτές είναι για τον χειριστή.

1.Ζητήστε από το υποκείμενο να βαθμολογήσει τον πονοκέφαλο σε μια κλίμακα από 1 ως Ζητήστε από το υποκείμενο να φτιάξει μια εικόνα του πονοκέφαλου μέσα στο μυαλό του. Αν υπάρχει κίνηση στην εικόνα τότε επιδιώξτε να κάνετε τη κίνηση λιγότερο δυσάρεστη εμπειρία. Για παράδειγμα, αν ο πονοκέφαλος φαίνεται σα σφυρί που χτυπάει το κεφάλι, μαλακώστε το χτύπημα βάζοντας μαξιλάρια ανάμεσα στο σφυρί και το κεφάλι. Όταν γίνει αυτό ελέγξτε τι βαθμό έχει τώρα ο πονοκέφαλος στη κλίμακα μεταξύ 1 και Ρωτήστε το υποκείμενο τι χρώμα έχει ο πονοκέφαλος και ποιο χρώμα θα ήταν απαλότερο. Ζητήστε από το υποκείμενο να αλλάξει το χρώμα με το πιο απαλό. Όταν γίνει αυτό ελέγξτε τι βαθμό έχει τώρα ο πονοκέφαλος στη κλίμακα μεταξύ 1 και Ζητήστε από το υποκείμενο να προβάλλει την εικόνα του πονοκέφαλου σε μια κινηματογραφική οθόνη και μετά ζητήστε του να μικρύνει την εικόνα, ώσπου ο πονοκέφαλος να έχει βαθμό 3 στη κλίμακα μεταξύ 1 και Ζητήστε από το υποκείμενο να μειώσει κι άλλο το μέγεθος της εικόνας ωσότου φτάσει στο μέγεθος ενός μπαλονιού. Ζητήστε από το υποκείμενο να αφήσει το μπαλόνι να υψωθεί εξηγώντας του πως όταν αγγίξει τα σύννεφα ο πονοκέφαλος θα μειωθεί στο 1 της κλίμακας. 6.Ζητήστε από το υποκείμενο να αφήσει το μπαλόνι να χαθεί μέσα στα σύννεφα. Πείτε του πως καθώς θα χάνεται, ο πονοκέφαλος θα εξαφανίζεται μαζί του.

Μετα - καθρέπτισμα Αυτή η άσκηση είναι για δύο άτομα, το ένα έχει το ρόλο του υποκειμένου (άτομο Α), το άλλο έχει το ρόλο του χειριστή (άτομο Β). Στη διάρκεια της άσκησης θα ζητηθεί απ' το υποκείμενο να μετακινηθεί μεταξύ 4 διαφορετικών θέσεων.

1.Το άτομο Α σκέφτεται κάποιον με τον οποίο καυγάδισε ή είχε μια διαφωνία, στο πρόσφατο παρελθόν. Το άτομο Α παίρνει τη θέση 1 και φαντάζεται το εν λόγω άτομο να στέκεται στη θέση 2 κοιτώντας προς τα εκείνον. 2.Το άτομο Β ρωτάει το άτομο Α: Τι βλέπεις; Τι ακούς; Τι νιώθεις; Τι βιώνεις αυτή τη στιγμή; 3.Όταν είναι έτοιμοι, το άτομο Α αφήνει τη θέση 1 και τινάζει το σώμα του καλά! (Αυτό ονομάζεται φάση αποκοπής.)

4.Το άτομο Α παίρνει τη θέση 2 και κοιτάει μέσα από τα μάτια του άλλου και πίσω στον εαυτό του. Το άτομο Β ρωτάει το άτομο Α: Τι βλέπεις; Τι ακούς; Τι νιώθεις; Τι βιώνεις αυτή τη στιγμή; 5.Όταν είναι έτοιμοι, το άτομο Α βγαίνει από τη θέση 2 και αποκόβεται από την κατάσταση. 6.Το άτομο Α παίρνει τη θέση 3 και κοιτάει τον εαυτό του στη θέση 1. Το άτομο Β ρωτάει: Πως σου φαίνεται αυτό εσένα εκεί;

8.Το άτομο Β παίρνει τη θέση 4 και με διασταυρωμένα χέρια και ήχος -νοητικά αλλάζει το άτομο Α από τη θέση 3 προς τη θέση 1. 9.Το άτομο Α παίρνει τη θέση 1 κοιτώντας προς τη θέση 2. Το άτομο Β ρωτάει: Ποια είναι η διαφορά τώρα; 10.Το άτομο Α μπαίνει στη θέση 2 και κοιτάει πίσω προς τον εαυτό του στη θέση 1. Το άτομο Β ρωτάει:Ποια είναι η διαφορά τώρα; 11.Το άτομο Α γυρνάει στη θέση 1 και η άσκηση ολοκληρώνεται 12.Αλλαγή ρόλων

Οπτικοποίηση Θυμού

1. Βαθειά μέσα μου έχω θάψει θυμό που δεν έχει εκφραστεί; Χ ____ ΙΙ ___ 2. Βαθειά μέσα μου, κρυφά, φοβάμαι το θυμό μου (προσπάθησε να δεις ποιες εικόνες εμφανίζονται). _______ 3. Βαθειά μέσα μου, αισθάνομαι ότι θα χάσω τον έλεγχο του εαυτού μου εάν θυμώσω; _______

4. Φοβάμαι ότι θα διώξω μακριά τους αγαπημένους μου εάν έχω θυμώσει; Χ ___ ΙΙ __ 5. Μήπως αισθάνομαι ότι οι «καλοί άνθρωποι» δεν πρέπει να θυμώνουν; _____ 6. Μήπως αισθάνομαι ότι εάν θυμώσω με κάποιον αυτό αυτό σημαίνει ότι δεν αγαπώ αυτό το άτομο; _____ 7. Μήπως αισθάνομαι ότι ο θυμός πάντα οδηγεί στη λύπη; _____ 8. Βαθειά μέσα μου, μήπως αισθάνομαι ότι οι συγγενείς μου θα με τιμωρήσουν εάν θυμώσω μ' αυτούς; _____

Αφού καθαρίσεις τις προηγούμενες απαντήσεις γρήγορα, συνέχισε μ' αυτές τις ερωτήσεις. 9. Βαθειά μέσα μου έχω κρυμμένο θυμό για: ΧΙΙ -τη μητέρα μου; ___ -τον πατέρα μου; ___ -την αδελφή μου; ___ -τον αδελφό μου; ___ -το παιδί μου; ___ -τα παιδιά μου; ___ -το σύντροφο μου; ___ -το φίλο/ -η μου; ___ -το αφεντικό μου; ___

10. Βαθειά μέσα μου, αισθάνομαι ότι δεν υπάρχει κανένα όφελος εάν εκφράσω το θυμό μου- ότι δεν προσφέρει τίποτα καλό; Χ __ ΙΙ __

ΒΑΘΕΙΑ ΑΠΩΘΗΜΕΝΗ ΘΛΙΨΗ

ΧII 1. Βαθειά μέσα μου μήπως είμαι περισσότερο θλιμμένος-η απ' ότι συνήθως λέω στους άλλους; ___ 2. Βαθειά μέσα μου μήπως αισθάνομαι ότι η ζωή μ' έβαλε κάτω; ___ 3. Μήπως νοιώθω ότι είμαι μία αποτυχία της ζωής; ___

ΧII 4. Μήπως νιώθω ότι ο κόσμος θα 'ταν καλύτερος χωρίς εμένα; ___ 5. Βαθειά μέσα μου μήπως αισθάνομαι ότι δεν είμαι τόσο καλός-ή όσο οι άλλοι άνθρωποι; ___ 6. Μήπως πέρασα πολλά χρόνια της ζωής μου χωρίς να μ' ενδιαφέρει εάν έζησα ή πέθανα; ___ 7. Βαθειά μέσα μου μήπως έχω ξεχάσει το πως είναι να 'σαι ευτυχισμένος; ___ 8. Έχει η ζωή χάσει το σκοπό και τη σημασία της; ___

XII 9. Μήπως πιστεύω ότι ο θάνατος θα ήταν μια ευχάριστη ξεκούραση για όλους τους πόνους μου; __ 10. Βαθειά μέσα μου μήπως κρυφά επιθυμώ να μ' αφήσουν όλοι στην ησυχία μου και να μην προσπαθούν να με βοηθήσουν; __

ΦΟΒΟΣ

ΧΙΙ 1.Έχω κρυμμένους φόβους οι οποίοι δεν έχουν εκφραστεί; __ 2.Κάποιες φορές φοβάμαι πράγματα και δεν ξέρω γιατί; __ 3.Είμαι πρόθυμος-η να κάνω οτιδήποτε για να ξεπεράσω τους φόβους μου; __ 4.Μήπως μυστικά φοβάμαι να εκφράσω ειλικρινά τα συναισθήματα μου; __ 5.Βαθειά μέσα μου συνήθως φοβάμαι να δηλώσω αυτό που χρειάζομαι; __

ΧΙΙ 6.Μήπως κάποιες φορές οι φόβοι μου γίνονται πανικοί; __ 7.Βαθειά μέσα μου αποφεύγω να με γνωρίσουν οι άλλοι επειδή φοβάμαι ότι δεν θα τους αρέσω; __ 8.Βαθειά μέσα μου μήπως φοβάμαι ότι κάποια μέρα θα μείνω μόνος-η; __ 9.Μήπως αισθάνομαι ότι κάποιοι άνθρωποι θα χάσουν το σεβασμό τους για μένα εάν εκφράσω τους φόβους μου; __ 10.Βαθειά μέσα μου μήπως φοβάμαι ότι είναι πλέον πολύ αργά για μένα να κάνω αλλαγές στη ζωή μου που πραγματικά επιθυμώ; __

ΕΝΟΧΗ

ΧΙΙ 1.Μήπως ακόμη αισθάνομαι ένοχος-η για πράγματα που είπα ή έκανα στο παρελθόν; __ 2.Έχει επηρεάσει η ενοχή σημαντικές αποφάσεις στη ζωή μου; __ 3.Έχω κρυμμένη ενοχή που αφορά: τη μητέρα; __ τον πατέρα; __ την αδελφή; __ τον αδελφό; __ το παιδί-ά μου; __ το σύντροφο μου; ένα φίλο; __ έναν ξένο; __

ΧΙΙ 4.Είμαι πρόθυμος -η να κάνω οτιδήποτε είναι απαραίτητο για να αποσύρω την ενοχή μου; __ 5.Μήπως μερικές φορές αισθάνομαι ταυτόχρονα θυμό και ενοχή; __ 6.Μήπως αισθάνομαι ότι τώρα υποφέρω γι' αυτά που έκανα στους άλλους; __ 7.Μήπως αισθάνομαι ότι οι ενοχές μου και κάποια ψυχοσωματικά μου συνδέονται; __

ΑΓΑΠΗ

Μήπως βαθειά μέσα μου... XII 1.Πιστεύω ότι κανείς ποτέ δε θα μ' αγαπήσει όπως εγώ επιθυμώ; __ 2.Πιστεύω ότι ένα τέλειο Σεξ είναι ένα σίγουρο σημάδι αγάπης; __ 3.Πιστεύω πως αγάπη σημαίνει ότι θα χάσω την ανεξαρτησία μου; __

XII 4.Πιστεύω ότι ή ο άντρας ή η γυναίκα θα έχει το πάνω χέρι στη σχέση? __ 5.Πιστεύω ότι θα πρέπει να αποφεύγω την αγάπη επειδή φοβάμαι ότι αυτή θα μου προκαλέσει πόνο στο τέλος? __ 6.Νοιώθω αρκετά αξιόλογη- ος για να αξίζω την αγάπη? __

XII 7.Μήπως φοβάμαι ότι θα επαναλάβω την εμπειρία της σχέσης των γονιών μου στη ζωή μου? __ 8.Μήπως έχω επαναλάβει την εμπειρία της σχέσης των γονιών μου στη ζωή μου? __ 9.Μήπως το να αγαπήσω με κάνει να αισθάνομαι εκτός ελέγχου? __ 10.Είναι ανόητο να πιστεύω ότι η ρομαντική αγάπη- έρωτας μπορεί ποτέ να πάει καλά? __

ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ

Περιγράφουν τη δική μας άποψη για το πώς δουλεύει η Ζωή. Αυτές μπλοκάρουν την προσωπική μας φιλοσοφία. Μια ψεύτικη πεποίθηση (pattern) δεν επιτρέπει στο άτομο να έχει τα μέγιστα στην υγεία και ευτυχία του καθώς και στην ενέργειά του. Μια αληθινή πεποίθηση υπηρετεί καλύτερα το άτομο και προωθεί τη ροή.

ΟΙ ΧΑΟΤΙΚΕΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΜΕ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΩΣ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ Η δύναμη του μυαλού- σώματος είναι να δέχεται και να αποθηκεύει το συναισθηματικό πόνο.

Ας βρούμε τις ψεύτικες πεποιθήσεις μας που έγιναν pattern. ___________________________ _________________________ _________________________ _________________________ _________________________ _________________________ ___________________

ΑΣΚΗΣΗ Πάρε λίγα λεπτά και σκέψου για κάποια γεγονότα στη ζωή σου - τους φίλους σου, οικογένεια, εργασία, σχέση προσωπική, αποκτήματα προσωπικά. Μετά γράψε τις πεποιθήσεις σου που καθορίζουν τις επιλογές σου. Δες αν αυτό που γράφεις ηχεί την αλήθεια σου. Αν όχι προσπάθησε να βρεις το αληθινό.

Πεποιθήσεις για την εργασία π.χ. Δεν είμαι αρκετά έξυπνος-η για να είμαι ευτυχισμένος. 1.Το πιστεύω αυτό γιατί δεν τελείωσα το Πανεπιστήμιο. 2.Το πιστεύω αυτό γιατί…

Πεποιθήσεις για το σύντροφο π.χ. Δεν είμαι ικανή να διευθύνω τη δική μου ζωή, έτσι καλύτερα να βρω κάποιον που θα μου πει τι να κάνω. 1.Το πιστεύω αυτό γιατί πολλές από τις αποφάσεις που πήρα για μένα δεν βγήκαν σωστές. 2.Το πιστεύω αυτό γιατί…

Πεποιθήσεις για το αυτοκίνητο, σπίτι, φίλους π.χ. Αν έχω αυτό το αυτοκίνητο (φίλο, σπίτι, κ.τ.λ.) οι άνθρωποι θα σκεφτούν ότι είμαι σπουδαίος. 1.Το πιστεύω αυτό γιατί εντυπωσιάζομαι από ανθρώπους που έχουν ακριβά αυτοκίνητα (σπίτια, σπουδαίους φίλους κ.τ.λ.) 2.Το πιστεύω αυτό γιατί…

Η συνειδητοποίηση των βαθύτερων σου συναισθημάτων είναι το πρώτο ΒΗΜΑ στη διαδικασία να αποσύρεις θέματα που προκαλούν ανεπιθύμητες συμπεριφορές και δύσκολες καταστάσεις.

Ελεύθερα και πρόθυμα επιτρέπω σ’ όλες τις σκέψεις και τις πεποιθήσεις μου που είναι βαθειά μέσα μου, να τις βιώσω στο σώμα μου.

Χωρίς φόβο, αμφιβολία ή δισταγμό, αποσύρω όλους μου τους φόβους και τις ψεύτικες πεποιθήσεις που μ’ εμποδίζουν να νιώσω τα συναισθήματά μου και να τα χρησιμοποιήσω για την ανάπτυξή μου.

Ελεύθερα και πρόθυμα απελευθερώνω όλους τους φόβους και τις ψεύτικες πεποιθήσεις ότι με κάποιο τρόπο τα συναισθήματά μου απλά θα εξαφανιστούν και ότι δεν χρειάζεται να τα βιώσω άπαξ και έληξε το γεγονός.

ΌΝΟΜΑ ΠΡΟΣΩΠΟΥΧΡΩΜΑ _________________ Κόκκινο _________________ Πορτοκαλί _________________ Κίτρινο _________________ Πράσινο _________________ Γαλάζιο _________________ Λουλακί _________________ Βιολετί

Μεσημβρινοί: (1)Ουροδόχος κύστη,(2)νεφρά,(2)λεπτό έντερο,(4)σπλήνα,(5)περικάρδιο,(6) καρδιά,(7)πνεύμονες,(8)στομάχι,(9) συκώτι,(10)τριπλός θερμαστής, (11)χοληδόχος κύστη,(12)νεφρά,(13)παχύ έντερο ΑΣΠΡΟ: Καθαρίζει το σώμα ΜΠΛΕ: Ηρεμεί και αποσύρει τον πόνο ΠΡΑΣΙΝΟ: Ηρεμεί και θεραπεύει ΚΙΤΡΙΝΟ: Αυξάνει τη νοητική διαύγεια ΡΟΖ: Αυξάνει τα συναισθήματα αγάπης ΚΟΚΚΙΝΟ: Δραστηριοποιεί, ενεργοποιεί, ζεσταίνει ΜΩΒ: Διεγείρει και διατηρεί μια πνευματική γαλήνη μέσα μας.

ΠΑΝΤΡΕΨΟΥ ΤΗ ΜΟΥΣΑ ΣΟΥ Στο τετράδιο σου κατέγραψε τα πράγματα που μάζεψες στο βωμό σου και τις εμπνεύσεις σου από αυτά. -Υπάρχει κάποια φωνή που προσπαθεί να σε κρατήσει μακριά από το δημιουργικό σου πνεύμα; Κατέγραψε την αν υπάρχει. -Γράψε τα χαρίσματα σου και βάλε τα στο βωμό σου. - Σχεδίασε μια εικόνα που να αντιπροσωπεύει εσένα παιδί. Μετά πλαισίωσε αυτή την εικόνα. Σε συννεφάκια όπως στα κόμικς, γράψε τις συμβουλές ή τα θετικά που άκουσες από ανθρώπους σ' όλη τη ζωή σου.

« Ο Θεός δεν αποκτάται από κάποια διαδικασία προσθήκης του οτιδήποτε στην ψυχή αλλά από μια διαδικασία αφαίρεσης». Μ. Έκχαρτ Αν για να γίνεις γαλήνιος έπρεπε να βγάλεις πέντε πράγματα απ' τη ζωή σου, ποια θα ήταν αυτά; -Σύνθεσε ότι έγραψες και γράψε μια ιστορία για το γάμο σου με τη μούσα σου. Μη ξεχνάς να δεσμευτείς για φροντίδα και προτεραιότητα των δικών σου αναγκών.