Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία
Advertisements

Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Συμβολική αναπαράσταση της γνώσης
Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Δ.Παπαχρήστος Ιανουάριος 2016 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΙΓΑIΟΥ & ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ. Τμήματα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών & Μηχ. Αυτοματισμού.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενότητα 8: Η μελέτη των αόρατων παιδαγωγικών πρακτικών Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Σχολή Επιστημών της.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Εκπαίδευση Ενηλίκων – Γενικό πλαίσιο (1) Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και.
Διαδικτυακά Παν επιστήμια... στις ΗΠΑ Ευχαριστίες στον καθηγητή κ. Στάμο T. Καραμούζης, Regis Univ.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
Επιςτημολογια παιδαγωγικης
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Επιφανειακή προσέγγιση ή προσέγγιση μάθησης σε βάθος
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και Θεωρίες Μάθησης
Κάποια θεωρητικά θέματα της μοντελοποίησης
«Η επίδραση του είδους ηγεσίας στη γονεϊκή εμπλοκή στην
Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας
Η θεωρία του Χάους στη Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας (Θ.Χ.Σ.)
Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση.
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Ο άνθρωπος.
Δυναμική της Ομάδας και Επικοινωνία
Μεταγνώση.
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
Δραστηριότητες αφήγησης
Πληροφορική και Εκπαίδευση
Δραστηριότητα: Οι μαθητές σε ομάδες να ταξινομήσουν χημικές ενώσεων με βάση τη διάλυση τους στο νερό και τη μέτρηση της αγωγιμότητας των διαλυμάτων που.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Κανόνες βιβλιογραφικών αναφορών ΑΡΑ
Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα (Εργαστήριο) [ΤΤΕ]
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
``ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΓΥΓΩΝ-ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ΄΄
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΥΛΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
Τα Προγράμματα Σπουδών στα ελληνικά και βρετανικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα: μια πρώτη συγκριτική αποτίμηση ενός ανερχόμενου γνωστικού αντικειμένου στην.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΕΣΩ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΔΙΑΦΥΓΗΣ
Τίτλος εργασίας« Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Τίτλος εργασίας: « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & Αναλυτικά προγράμματα Σπουδών
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Τίτλος εργασίας : « Εργαλείο εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ
Εισαγωγικό Εργαστήριο Προωθώντας τη δημιουργικότητα στις Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
Όνομα φοιτητή : Ιωάννης Παυλίδης (U151N0311)
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
« به نام خدا» 1-جايگاه ايران در توزيع جهاني درآمد
Αναπαραστάσεις & Οργάνωση της Γνώσης
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Ευμορφία Κηπουροπούλου Δρ. Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.
Γιατί χρησιμοποιήται η ανάλυση παραγόντων (Factor Analysis)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία

Χαρτογράφηση Εννοιών Τεχνική με στόχο την γραφική αναπαράσταση γνώσης Οι αναπαραστάσεις αποτελούνται από δίκτυα εννοιών Τα δίκτυα αποτελούνται από κόμβους(nodes) και διασυνδέσεις (links) Οι κόμβοι αναπαριστούν τις έννοιες και οι διασυνδέσεις τις σχέσεις μεταξύ των εννοιών

Εννοιολογικοί Χάρτες

ένας ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ έννοιες συνδετικές φράσεις σχέσεις αποτελείται από δείχνει ανάμεσα σε αποτελείται από

χ ά ρτης τ ύ που ʺ HIERARCHY ʺ που αποτυπ ώ νει χαρακτηριστικ ά γνωρ ί σματα του εννοιολογικο ύ χ ά ρτη

Εννοιολογικοί Χάρτες "Πάμε μαζί κι ας μας λιθοβολούν, κι ας μας φωνάζουν αεροβάτες γιε μου όσοι δεν ένιωσαν ποτέ με τι σίδερο, με τι πέτρες, τι αίμα, χτίζουμε, ονειρευόμαστε και τραγουδούμε..." Ελύτης

Μάθηση με Νόημα

Εφαρμογές στην διδασκαλία καταγραφή παρατηρήσεων ημισυμπληρωμένος χάρτης για καθοδήγηση κάποιας διερεύνησης μηχανισμός για αξιολόγηση της εννοιολογικής κατανόησης μηχανισμός εξαγωγής αρχικών ιδεών μηχανισμός παρακολούθησης της σύνδεσης νέων γνώσεων σε προϋπάρχουσες δομές οπτική αναπαράσταση σχέσεων μεταξύ θεμάτων, εννοιών

Γιατί είναι εφαρμόσιμοι οι χάρτες στην εκπαίδευση Οι μαθητές δεν είναι κενά δοχεία Οποιαδήποτε νέα γνώση πρέπει να συνδεθεί στις προϋπάρχουσες γνώσεις Οι αντιλήψεις των μαθητών δεν είναι πάντα ορθές – εμποδίζουν τη διδασκαλία Ανίχνευση αρχικών ιδεών μπορεί να γίνει:  Χρήση ερωτήματος  Κατάλογος εννοιών

Πώς κατασκευάζουμε ένα εννοιολογικό χάρτη;

Θέμα : Τι γνωρίζω για τη εξουσία;

Κρατική- Πολιτική εξουσία Εξουσία Δύναμη Μηχανισμοί επιβολής Γράφω έννοιες που σχετίζονται με το θέμα Κοινωνία Πολιτών (Μ.Κ.Ο., Κοινων. Κινήματα, Ομάδες Πίεσης, Ν.Κ.Κ. (φεμινιστικά, οικολογικά, παγκόσμια κοινων. Κινήματα, κλπ.)

εξουσία Δύναμη Κοινωνία Πολιτών (Μ.Κ.Ο., Κοινων. Κινήματα, Ομάδες Πίεσης, Ν.Κ.Κ. (φεμινιστικά, οικολογικά, παγκόσμια κοινων. Κινήματα, κλπ.) με διάφορες μορφές: Πολιτική, οικονομική, κοινωνική, κλπ. μηχανισμοί επιβολής Συνδέω τις έννοιες και γράφω τις συνδετικές φράσεις Ασκεί και η εμφανίζεται Ασκεί έχει

Εξουσία δύναμη Κοινωνία Πολιτών (Μ.Κ.Ο., Κοινων. Κινήματα, Ομάδες Πίεσης, Ν.Κ.Κ. (φεμινιστικά, οικολογικά, παγκόσμια κοινων. Κινήματα, κλπ.) Από παλιά στις ανθρώπινες κοινωνίες Παραδείγμα τα εξουσίας στη σχολική ζωή μηχανισμοί επιβολής Προσθέτω νέες έννοιες στο χάρτη, τις ιεραρχώ και τις ταξινομώ Εμφανίζεται έχει Εξουσία των πολιτών γι αυτό ονομάζεται ΜεταξύδιαφόρωνΚοινων.ομάδων Μεταξύ των πολιτών Δημιουργεί αντιθέσεις Φανεροί ή Κρυφοί (προπαγάνδρα) είναι εμφανίζεται ασκεί

Πάντα μπορείτε να ανακαλύψετε κάτι καινούριο για μένα. Θα πρέπει τότε να αναδιοργανώσετε το χάρτη σας!

METANAΣΤΕΥΣΗ

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ

βιβλιογραφία Ausubel, David P. (1968). Educational Psychology, A Cognitive View. New York: Holt, Rinehart and Winston, Inc. Ausubel, David P. (1967). Learning Theory and classroom Practice. Ontario: The Ontario Institute For Studies In Education. Ausubel, David P. (1963). The Psychology of Meaningful Verbal Learning. New York: Grune & Stratton.Angelo, T. A. and Cross, K. P. Classroom Assessment Techniques, A Handbook for College Teachers (2nd ed., p. 197). Jossey-Bass, San Francisco, Jonassen, D.H., Beissneer K., and Yacci, M.A. (1993) Structural Knowledge: Techniques for Conveying, Assessing, and Acquiring Structural Knowledge. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Novak, J.D. (1991) "Clarify with Concept Maps: A tool for students and teachers alike," The Science Teacher, 58 (7), pp Use of concept maps in teaching:

Σας ευχαριστώ θερμά. Κατσίρας Λεωνίδας Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ13