ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 17 : ΠΡΟΒΟΛΗ II Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ II Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 1: Αγορά Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων Χώροι αναψυχής Ενότητα 8: Ο ρόλος του σχεδιασμού εσωτερικών χώρων στην ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού Διονυσία Φράγκου.
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητες 9η : Η 2η εκδοχή της κατηγορικής προστακτικής Παύλος Κόντος Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Βάσεις Δεδομένων Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Βασίλης Βουτσινάς
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 17 : ΠΡΟΒΟΛΗ II Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Σκοποί ενότητας Δραστηριότητες προβολής Τρία επίπεδα επικοινωνίας μάρκετινγκ Τα 4C αντικαθιστούν τα 4P Στρατηγικοί και τακτικοί στόχοι επικοινωνίας μάρκετινγκ για τη μάρκα Σχεδιασμός Διαφημιστικού Προγράμματος

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Η προβολή (promotion), παράλληλα με το προϊόν (product), την τιμή (price) και τη διανομή (place), αποτελεί έναν από τους τέσσερις δομικούς παράγοντες του μείγματος μάρκετινγκ. Η προβολή αποτελεί βασική διαδικασία διαμόρφωσης και μετάδοσης μηνυμάτων, ώστε μια επιχείρηση ή οργανισμός να επικοινωνεί με την αγορά στην οποία απευθύνεται. «Δραστηριότητες Προβολής» (ΔΠ): η προσωπική πώληση, η διαφήμιση, οι δημόσιες σχέσεις και η προώθηση των πωλήσεων. «Τεχνικές Προβολής»: οι επιμέρους ενέργειες που υλοποιούνται και τα μέσα που χρησιμοποιούν οι βασικές ΔΠ για την επίτευξη καθορισμένων στόχων (π.χ. διαφήμιση στην τηλεόραση, αφίσες, κουπόνια έκπτωσης, δελτίο Τύπου κτλ.)

Δραστηριότητες Προβολής 1.Προσωπική πώληση (personal selling): αναφέρεται στην προσωπική επικοινωνία με την οποία ο πωλητής εντοπίζει και προσπαθεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη, με απώτερο σκοπό το όφελος και των δύο. 2.Διαφήμιση (advertising): είναι οποιαδήποτε, πληρωμένη από αναγνωρίσιμο φορέα, μορφή απρόσωπης παρουσίασης και προβολής ενός οργανισμού, προϊόντος, υπηρεσίας ή ιδέας.

Δραστηριότητες Προβολής 3. Δημόσιες σχέσεις (public relations): είναι η σκόπιμη, προγραμματισμένη και διαρκής προσπάθεια για τη δημιουργία και τη διατήρηση αμοιβαίας κατανόησης, μεταξύ ενός οργανισμού και του κοινού με το οποίο αναπτύσσει σχέσεις. 4. Προώθηση των πωλήσεων (sales promotion): αποτελεί κάθε ενέργεια προβολής, εκτός από την προσωπική πώληση, τη διαφήμιση και τις δημόσιες σχέσεις, η οποία έχει στόχο να παρακινήσει και να ενθαρρύνει την άμεση αγορά ενός προϊόντος ή και να διευκολύνει την πώλησή του.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΚΤ Ο όρος χρησιμοποιείται για να αποδώσει μια ευρύτερη έννοια από αυτή της προβολής και περιλαμβάνει και άλλα μηνύματα, εκτός από αυτά που παράγονται και εκπέμπονται μέσω των ΔΠ. Το ενδιαφέρον της ΕΜΚΤ διευρύνεται και εκτός των στοιχείων του μείγματος μάρκετινγκ της μάρκας και καλύπτει κάθε είδους πληροφορία που σχετίζεται με την επιχείρηση και την προσφορά της, καθώς και κάθε μορφή επικοινωνίας, μέσω της οποίας διοχετεύονται πληροφορίες σε υπάρχοντες ή δυνητικούς πελάτες.

ΤΡΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΜΚΤ 1.Στο πρώτο επίπεδο, πυρήνας της επικοινωνίας είναι τα μηνύματα των ΔΠ. 2. Στο δεύτερο επίπεδο, το περιεχόμενο της ΕΜΚΤ περιλαμβάνει και κάθε άλλο μήνυμα που αντιλαμβάνεται ο πελάτης μέσω των άλλων στοιχείων του μείγματος μάρκετινγκ (προϊόν, τιμή, κανάλια διανομής). 3. Στο τρίτο επίπεδο, κάθε μήνυμα που αφορά τη λειτουργία της επιχείρησης και μπορεί να επηρεάζει την ανταλλακτική σχέση εντάσσεται στην ΕΜΚΤ (π.χ. οικονομική ευρωστία, συμπεριφορά προσωπικού, κοινωνική ευθύνη κτλ.).

Τα 4C αντικαθιστούν τα 4P Product = CHOICE: μελέτη των αναγκών και επιθυμιών του πελάτη. Price = COST: κατανόηση του κόστους-θυσίας που απαιτεί από τον πελάτη η ικανοποίηση μιας συγκεκριμένης ανάγκης. Place = CONVENIENCE: προσφορά ευκολίας ώστε ο πελάτης να αγοράσει. Promotion = COMMUNICATIONS: επικοινωνία συνολικής δέσμης μηνυμάτων που εκπέμπονται από ποικίλα ερεθίσματα μάρκετινγκ.

Τοποθέτηση (Positioning) Τοποθέτηση είναι η διαδικασία διαφοροποίησης και διαχωρισμού μιας επιχείρησης ή μάρκας από τους ανταγωνιστές της, πάνω σε πραγματικές διαστάσεις, με τρόπο που η αγορά να προτιμά την επιχείρηση ή τη μάρκα. Η τοποθέτηση βοηθά τους πελάτες να αναγνωρίζουν τις πραγματικές διαφορές ανάμεσα σε ανταγωνιστικά προϊόντα και έτσι να μπορούν να επιλέξουν εκείνο που κρίνουν ότι τους προσφέρει μεγαλύτερη αξία. H τοποθέτηση μιας μάρκας αποτελεί σημαντική επιλογή της επιχείρησης.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΜΚΤ Τρεις Προσεγγίσεις: Η πρώτη επικεντρώνεται στην ανάγκη συντονισμού όλων των ΔΠ, με στόχο την ενιαία παρουσίαση των μηνυμάτων και τη μεγιστοποίηση της επένδυσης των δαπανών προβολής. Η δεύτερη διευρύνει την προηγούμενη προσέγγιση και εστιάζει το ενδιαφέρον της στη συνολική διαχείριση των μηνυμάτων μάρκετινγκ και την ανάγκη ταυτόχρονης επίτευξης πολλαπλών στόχων επικοινωνίας. Η τρίτη προσέγγιση δίνει έμφαση στον στρατηγικό χαρακτήρα της επικοινωνίας μάρκετινγκ και εισάγει την έννοια του σταθερού διαλόγου με το κοινό­στόχο.

ΣΧΕΔΙΟ ΕΜΚΤ Ποιες ομάδες κοινού θα επιλεγούν ως κοινό- στόχος των μηνυμάτων μάρκετινγκ; Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που περιγράφουν κάθε κοινό-στόχο; Ποιες ανάγκες ενημέρωσης έχει κάθε κοινό- στόχος; Ποιους στόχους επικοινωνίας επιδιώκει να επιτύχει η επιχείρηση; Ποιο είναι το βασικό μήνυμα που θα πρέπει να μεταδοθεί στο κοινό-στόχο; Ποιες δραστηριότητες προβολής και με ποια ένταση θα χρησιμοποιηθούν;

ΣΧΕΔΙΟ ΕΜΚΤ Ποια μέσα επικοινωνίας και ποιες ειδικές ενέργειες θα χρησιμοποιηθούν; Ποιοι θα είναι οι εξωτερικοί συνεργάτες που θα συμμετάσχουν; Πότε θα γίνει κάθε ενέργεια και ποιος θα έχει την ευθύνη; Πόσα χρήματα θα δαπανηθούν συνολικά; Ποια θα είναι η κατανομή των δαπανών ανά δραστηριότητα προβολής; Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων;

Στρατηγικοί στόχοι επικοινωνίας μάρκετινγκ για τη μάρκα Δοκιμή της μάρκας - πρώτη αγορά (trial). Προσέλκυση πελατών από τον ανταγωνισμό (trigger switching). Επαναλαμβανόμενη αγορά (repurchase). Αύξηση χρήσης (consumption). Αύξηση της συχνότητας αγοράς (frequency). Αύξηση της ποσότητας που αγοράζεται (stockpiling).

Τακτικοί στόχοι επικοινωνίας μάρκετινγκ για τη μάρκα Αύξηση της ενημέρωσης για τη μάρκα (awareness). Κατανόηση των ωφελημάτων που προσφέρει η μάρκα (comprehension). Διαμόρφωση εικόνας και προσωπικότητας για τη μάρκα (image and personality). Ανάπτυξη θετικής στάσης για τη μάρκα (favorable attitude). Συσχέτιση της μάρκας με συναισθήματα ή εμπειρίες χρήσεις. Παρακίνηση σε δράση.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Συνοπτική παρουσίαση περιεχομένου (executive summary). Ανάλυση παρούσας κατάστασης (situation analysis). Διαφημιστική στρατηγική (advertising strategy). Διαφημιστικοί στόχοι (advertising objectives). Προϋπολογισμός διαφημιστικής δαπάνης (budget). Δημιουργική εκτέλεση (creative execution). Πρόγραμμα διαφημιστικών μέσων (media plan). Αξιολόγηση (campaign evaluation).

Βιβλιογραφία Μάλλιαρης, Π. (2012), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη Βαλάκας, Ι., Ολοκληρωμένες Επικοινωνίες Μάρκετινγκ, ΕΑΠ, Τόμος Β.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Ορφανίδης Φαίδων «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.