Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Δρ. Ειρήνη Κατσαμά Λέκτορας Κοινωνικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μαθαίνοντας... Learning... The acquisition of knowledge or skills through experience, practice, or study, or by being taught. Η απόκτηση γνώσεων ή δεξιοτήτων.
Advertisements

WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson 7: Breakfast I JSIS E 112: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Παιδιά με παράγοντες «υψηλού κινδύνου». Η ανάπτυξη ενός παιδιού μπορεί να επηρεαστεί από ατομικούς- βιολογικούς παράγοντες, οι οποίοι δρουν προγεννητικά.
Π ΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Α ΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Α.Μ Κ ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ ΑΡΑΒΟΤΑΣ Α.Μ Γ ΕΩΡΓΙΟΣ Π ΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Α.Μ D ANIEL T OPI Α.Μ
Εισαγωγή στην Κοινωνική Ανθρωπολογία Ενότητα 2: Ιστορία και Μεθοδολογία της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πηνελόπη Παπαηλία Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και.
1 Διερεύνηση μιας υδατογεγούς ή τροφικής επιδημικής έκρηξης Τάνια Αρβανιτίδου-Βαγιωνά Καθηγήτρια, ΑΠΘ.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Στρατηγική Επιχειρήσεων Ενότητα 5: Εκτίμηση Κιδύνου Νικόλαος Καρανάσιος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εισαγωγή N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ Kαθηγητής Παν. Αιγαίου Γ. ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ - Μεταδιδακτορικός Υπότροφος Δ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ - μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ.
ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 6 ο.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Δρ. Ειρήνη Κατσαμά Λέκτορας Κοινωνικής.
Ενότητα 3 : Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών- Βασικές Έννοιες (Μέρος 2 ο ) Νικολακόπουλος Κωνσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Δρ. Ειρήνη Κατσαμά Λέκτορας Κοινωνικής.
ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ 15 Νοεμβρίου 2013.
ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Εισαγωγή N. ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ Καθ. Παν. Αιγαίου Γ. ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ Μεταδιδακτορικός Υπότροφος Δ. Παπαχρήστος μέλος ΕΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΤ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
«ΓΡΑΜΜΗ-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ» : ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Μέλος των: Child Helpline International (CHI) Eurochild International Society for Prevention.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗ ΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ ή ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ Exh. 2.2.
Lesson 11 GRE 101- GREEK ΜΑΘΗΜΑ 11.
ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΚΙΡΡΩΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΟΚΕΣ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ.
Αγγελική Γ. Θάνου Σχολική Σύμβουλος 48ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής Προσεγγίζοντας τα συναισθήματα και την συμπεριφορά των παιδιών.
Ένα Ευρωπαϊκό παιχνίδι επιχειρηματικότητας με στόχο την εκπαίδευση και καθοδήγηση μαθητών, φοιτητών και νέων ανέργων για την απόκτηση πολλαπλών επιχειρηματικών,
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΑΤΗΓΑΚΗ ΣΤΕΛΑ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΠΤΥΧΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΑΣ-Σ.Κ.Σ
Қуат.
ΜΑΘΗΜΑ 1. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ * Επιχειρηματίας:ένα άτομο που ιδρύει και/ή διοικεί μια επιχείρηση *Επιχειρηματικές ευκαιρίες:
Τύποι κινδύνων Οι βασικοί τύποι κινδύνων είναι δύο:
Υγιεινή Εισαγωγικές Έννοιες
MOORE STEPHENS GREECE.
Διασφάλιση των κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού στον τομέα των ΜΜΕ
Το Μάνατζμεντ ως μέσο Ενεργοποίησης των Επιχειρήσεων
Ευάγγελος Λιάρας IE & Chatham House, Centre on Global Health
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές (4χρονες – 2χρονες)
Ειδικά Θέματα Χρηματοοικονομικής
Το Πλαίσιο της Παροχής Σ.Υ.Υ. Ορισμοί
Σύστημα εσωτερικών δικλίδων
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Working Along with Key Experts
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ὁ ἄγγελος, ἀγγέλου messenger.
Πολυμεσικές Υπηρεσίες στην Υγεία (ΛΟΓ51) 5. Βιοπληροφορική
Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ.
Μοντελοποίηση ταυτοτήτων - Παραγοντοποίηση
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΤΛΟΣ: «Ψυχική Aνθεκτικότητα και Eπαγγελματική Eυημερία των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ:
Γεώργιος Σ. Γκουμάς MD,PhD, FESC
Ένα χειροποίητο έργο από χρωματιστά αποτυπώματα των μαθητών μας!
telegraph. co
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Εθνική προέλευση και εκπαιδευτικό προφίλ των νέων στην Ελλάδα
Εθνική προέλευση και εκπαιδευτικό προφίλ των νέων στην Ελλάδα
βλέπουμε – διαβάζουμε – γράφουμε»
...things we need to know Σύναψη είναι η λειτουργική σύνδεση μεταξύ των νευρώνων -συναπτικό κενό (synaptic cleft), Οι νευρώνες μεταδίδουν σήματα, λαμβάνουν.
” قالوا سبحانك لا علم لنا إلا ما علمتنا أنك أنت العليم الحكيم “
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
المحاضرة السابعة حل معادلة شرود نجر في بعد واحد (2)بئر الجهد المحدود (3)الجهد السلمي (1)
ΑΣΚΗΣΗ στην ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
ATP το ενεργειακό νόμισμα του κυττάρου
בתי ספר במעבר מסביבה מוסדית לסביבה תחרותית-כלכלית: מודל התאמה לסביבה משתנית צבי ימי ויצחק סמואל מגמות, 2004, מג (2),
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
P = h/λ.
Κάτω Αχαΐα, Τετάρτη 10η Οκτωβρίου 2018
Περγιαλιώτης Βασίλης Πανεπιστημιακός Υπότροφος Γ` Μ/Γ
2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Χαρούμενο σχολείο για θετική εκπαίδευση
Children’s Rights in.
Επαγγελματικός Προσανατολισμός & λήψη επαγγελματικών αποφάσεων
ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΕΝΩΣΗ ΚΑΡΩΤΙΔΩΝ – ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΩΝ ΑΡΤΗΡΙΩΝ
GRK 101 GRK 101.
Ελεάνα Αρμάο Αναπτυξιακή Ψυχολόγος Υποψήφια Διδάκτορας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Δρ. Ειρήνη Κατσαμά Λέκτορας Κοινωνικής Εργασίας

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εισαγωγή στην Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση Η Κοινωνική Εργασία στην Ευρώπη Η Κοινωνική Εργασία στην Ελλάδα Εφαρμογή Προγραμμάτων

Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση Η σχολική κοινωνική εργασία αναφέρεται ως ένας από τους σημαντικότερους κλάδους της εφαρμοσμένης επιστήμης της κοινωνικής εργασίας και ορίζεται ως μια εξειδικευμένη πρακτική στο ευρύ πεδίο της. Οι σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του σκοπού των σχολείων, δηλαδή παρέχουν ένα πλαίσιο στήριξης για τη διδασκαλία, τη μάθηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, ενώ προωθούν τη συνεργασία οικογένειας, σχολείου και κοινότητας

Κοινωνική εργασία στην εκπαίδευση: Η σχολική κοινωνική εργασία επικεντρώθηκε και άσκησε καταλυτική επίδραση υπέρ της ένταξης στην εκπαίδευση παιδιών με προέλευση: Από ειδικές πληθυσμιακές ομάδες που αντιμετώπιζαν δυσκολίες, όπως, παιδιά μεταναστών, αδύναμων κοινωνικά και οικονομικά οικογενειών, και παιδιά με παραβατική ή διαταραγμένη συμπεριφορά, ή με αναπηρίες. Η κοινωνική εργασία ανέδειξε τις ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών και υποστήριξε την εξασφάλιση της δυνατότητας να αξιοποιούν στο μέγιστο την εκπαιδευτική διαδικασία.

Κοινωνική Εργασία στην εκπαίδευση Διεθνώς, η κοινωνική εργασία έχει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ιστορικά, η παρουσία των κοινωνικών λειτουργών σε σχολεία των ΗΠΑ είχε αρχικά επιβληθεί από τις δύσκολες συνθήκες στην οικογένεια, τη γειτονιά, και το ίδιο το σχολείο, οι οποίες εμπόδιζαν αφ’ ενός τους μαθητές να αξιοποιήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και αφετέρου το σχολείο να αποκριθεί στους στόχους του.

Προγράμματα σχολικής κοινωνικής εργασίας εφαρμόζονται εκεί συστηματικά από το 1917, όπου και υπάρχει σωρευμένη εμπειρία υλοποίησης τόσο βραχύχρονων όσο και μακροχρόνιων προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής υγείας στο σχολικό χώρο.

Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση Στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, η υποχρεωτική εκπαίδευση (από το 1870 – 1930) είχε ως αποτέλεσμα τη συρροή μεγάλου αριθμού παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας, την αποκάλυψη των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν πολλά από αυτά καθώς και τη σταδιακή αύξηση της πίεσης σε κάθε ένα εκπαιδευτικό σύστημα να λαμβάνει συστηματική μέριμνα για τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού.

Στόχοι Η προσωπική ενδυνάμωση, η βελτίωση της αυτοεκτίμησης, της εμπιστοσύνης στον εαυτό, η προσωπική ανάπτυξη και η κοινωνική ένταξη συμβάλλουν στην ψυχολογική και σωματική υγεία, και κατ’ επέκταση στο ευ ζην των παιδιών (child well being), που αποτελεί και την κύρια στοχοθέτηση της πολιτικής για την προστασία των παιδιών που βρίσκονται σε ανάγκη (in need) και κίνδυνο (at risk).

Εφαρμογή προγραμμάτων Πρωτοβουλίες και προγράμματα πρόληψης της βίας στο σχολείο εισήχθησαν στην Ελλάδα μέσω των συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση δράσεων αγωγής υγείας. Στην περίπτωση της Ελλάδας, δράσεις πρόληψης για τον εκφοβισμό, εντάσσονται στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης μέσα από την υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος ΔΑΦΝΗ Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, με θέμα «Καταπολέμηση της βίας εις βάρος παιδιών, εφήβων και γυναικών». Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, παρεμβάσεις πρόληψης του εκφοβισμού σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν σε 28 δημοτικά σχολεία στην Ελλάδα και 52 στην Κύπρο.

Κοινωνική εργασία στην εκπαίδευση Κοινωνικοί λειτουργοί αποτελούν μέλη των συγγραφικών ομάδων και μέλη των ομάδων σχεδιασμού και εφαρμογής προγραμμάτων. Παράλληλα τα τελευταία χρόνια (από το 2000), μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΔΑΦΝΗ Ι & ΙΙ με θέμα: «Καταπολέμηση της βίας εις βάρος παιδιών, εφήβων και γυναικών». Έχουν υλοποιηθεί προγράμματα πρόληψης του εκφοβισμού από Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς (όπως Ε.ΨΥ.Π.Ε., Κ.Ε.Θ.Ι., ΓΕΝΑΘΛΟΝ κ.α.) με τη συμμετοχή κοινωνικών λειτουργών.

Στόχοι παρεμβάσεων σχολικής κοινωνικής εργασίας Διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών Ενίσχυση των δεξιοτήτων επικοινωνίας, διαχείρισης και έκφρασης συναισθημάτων Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης Διαχείριση της διαφορετικότητας Συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς

Επικοινωνία