ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ. ΘΕΜΑΤΑ Θέσεις -στατικές φάσεις -κατά τη διάρκεια -άλλες περιπτώσεις Σήματα Διαιτητή Χρήση σφυρίχτρας Γλώσσα σώματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Εκπαιδευτικά υλικά.
ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Κανονισμοί χειροσφαίρισης
Διευκρινήσεις στους Νέους Κανονισμούς Υδατοσφαίρισης Αθήνα:08/11/2005 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ.
Ανταλλαγή Μηνυμάτων και Προσδιορισμός Ρόλων μέσω Στρατηγικών
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΠΡΩΤΟΚΟΛΟ ΑΓΩΝΩΝ (ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΟ CEV)
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
Πήδουλας Γεώργιος M. sc Γυμναστής φυσικής κατάστασης ποδοσφαίρου
Μια πόλη για τους πεζούς
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΚΡΙΤΣΙΛΙΓΚΟΣ ΚΟΚΙΟΥΣΗΣ
Το ποδοσφαιρικό παιχνίδι βασίζεται σε ένα σύνολο κανόνων, που είναι γνωστοί ως Κανόνες Παιχνιδιού, και παίζεται με τη χρήση μιας φουσκωμένης ελαστικής.
ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ Γ.Σ ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΡΚΑΒΕΛΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΚΟΥΒΑΡΑ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Αντανάκλαση Συναισθήματος
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Παραολυμπιακό Άθλημα Μία παρουσίαση των: Μαρίνα Γαλογάβρα Μαρίνα Γαλογάβρα Γεωργία Πανούση Γεωργία Πανούση Μαρία Μρινοπούλου Μαρία Μρινοπούλου.
Τεστ Ηλεκτροστατική. Να σχεδιάσεις βέλη στην εικόνα (α) για να δείξεις την κατεύθυνση του ηλεκτρικού πεδίου στα σημεία Ρ, Σ και Τ. Αν το ηλεκτρικό.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ HANDBALL
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Οι διαιτητές πρέπει να τηρούν τον σεβασμό και να τιμωρούν συμπεριφορές οι οποίες αποσκοπούν στο να υπονομεύσουν την εξουσία του διαιτητή. Σύμφωνα με τους.
ΜΠΑΣΚΕΤ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ. Αλλαγές κανονισμών  Πέντε αλλαγές στους κανονισμούς του μπάσκετ θα εφαρμοστούν από τη νέα αγωνιστική περίοδο. Βασικότερη.
Εορτασμός της παναγίας 15 Αύγουστο
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Δεξιότητες παρουσιάσεων Monica Hadjichrysanthou Senior Instructor – Communication Department of Humanities.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Ερευνητική Εργασία (Project) ΄Β Τετραμήνου
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ Φύλλου Αγώνα για τη συμπλήρωση του.
Ομάδα Άτομο Process, Διαδικασία Σωματικοί Παράγοντες Ψυχικές Βάσεις Απόδοσης Κοινωνικέ ς Βάσεις Απόδοσης Προπόνηση Τεχνική Τακτική Φυσ. Κατάσταση ΜΟΝΤΕΛΟ.
ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Το ΧΡΙΣΟΥΓΕΝNΙΑΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΝΟΥΑ που διοργανώνεται με την έγκριση της ΕΠΣΑ στην Αθήνα στην περίοδο των διακοπών έγινε πλέον.
Σεμινάριο εκπαιδευτικών Φ.Α Ροδόπης επιτραπέζιας αντισφαίρισης Μαυρίδης Γεώργιος Χατζόπουλος Γεώργιος Κομοτηνή – Μάρτιος 2015.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ  ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ  ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ  ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ.
Προπονητική ποδοσφαίρου
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Αλληλοεπιδράσεις οπτικών στοιχείων
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Ποδόσφαιρο 5Χ5 Αθλητές με ΠΟΤ (προβλήματα όρασης – τύφλωση)
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΚΑΝΟΝΑΣ 1 Ο Αγωνιστικός Χώρος.
ΠΡΩΤΟΚΟΛΟ ΑΓΩΝΩΝ (ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΟ CEV)
Καθηγητής: Κ. Πιτσιλαδής Τάξη-Τμήμα: Α΄1 Μάθημα: Βιολογία
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ για τη συμπλήρωση του Φύλλου Αγώνα
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Γιαννακοπούλου Γεωργία Θεοκλήτου Φοίβη
Μην αγχώνεστε είναι πολύ εύκολο! Καλή τύχη!!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ

ΘΕΜΑΤΑ Θέσεις -στατικές φάσεις -κατά τη διάρκεια -άλλες περιπτώσεις Σήματα Διαιτητή Χρήση σφυρίχτρας Γλώσσα σώματος

ΘΕΣΕΙΣ (ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ) “Η καλύτερη θέση είναι εκείνη από την οποία ο Διαιτητής μπορεί να πάρει τη σωστή απόφαση“ − πρακτικά, η ’’καλύτερη θέση’’ δεν είναι ποτέ γνωστή εκ’ των προτέρων- αποκαλύπτεται μετά το γεγονός σαν ’’καλύτερη’’ μόνο εάν από αυτή ο Διαιτητής δεν ήταν σε θέση να δει ότι χρειαζόταν να γίνει αντιληπτό − κατά συνέπεια, όλες οι οδηγίες σχετικά με τις θέσεις βασίζονται στις πιθανότητες και πρέπει να προσαρμόζονται χρησιμοποιώντας ειδική πληροφόρηση σχετικά με τις ομάδες, τους παίκτες και τα γεγονότα του αγώνα μέχρι τη συγκεκριμένη στιγμή…

βασικές και προτείνονται − Οι θέσεις που εμφανίζονται στα παρακάτω σκίτσα είναι βασικές και προτείνονται στους Διαιτητές. − Η αναφορά στη ’’ζώνη’’ έχει ως πρόθεση να δώσει έμφαση στο ότι κάθε προτεινόμενη θέση είναι στην πραγματικότητα μία περιοχή μέσα από την οποία ο Διαιτητής είναι πιο πιθανό να αυξήσει την αποδοτικότητά του. − Η ’’ζώνη’’ μπορεί να είναι μεγαλύτερη, μικρότερη, ή διαφορετικά σχεδιασμένη εξαρτώμενη από τις περιστάσεις της στιγμής. ΘΕΣΕΙΣ (ΣΤΑΤΙΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ)

ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ ζώνη Διαιτητή

Από τέρματος λάκτισμα, ελεύθερα λακτίσματα ζώνη Διαιτητή

Από τέρματος λάκτισμα, ελεύθερα λακτίσματα

ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΑΓΚΩΝΙΕΣ

ΚΡΥΦΑ ΦΑΟΥΛ 

ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ 

Γωνιαίο λάκτισμα ζώνη Διαιτητή 

ΓΩΝΙΑΙΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ

ΠΕΝΑΛΤΙ  

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΝΙΚΗΤΗ ΜΕ ΚΤΥΠΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΠΕΝΑΛΤΙ 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΝΙΚΗΤΗ ΜΕ ΚΤΥΠΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΠΕΝΑΛΤΙ Ο 4ος Διαιτητής παραμένει στη θέση του ελέγχοντας την τεχνική περιοχή!

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ. (δεξιά) ζώνη Διαιτητή

Ελεύθερο λάκτισμα. (δεξιά) 

Ελεύθερο λάκτισμα (κέντρο) 

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ (κέντρο) 

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ (κέντρο)   

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ (κέντρο)

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ 1. (αριστερά)

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ 2. (αριστερά)

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ (έξω αριστερά) 

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ (έξω αριστερά)

ΘΕΣΗ 1: ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ -πλατιά γραμμή ορατότητας -καλύτερη θέση για αντεπίθεση -καλύτερος έλεγχος παραβάσεων ΘΕΣΗ 2: ΔΕΝ ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ -ίδια γραμμή ορατότητας με τον ΒΔ -στενή γραμμή ορατότητας

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ (αριστερά και μακριά)

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΛΑΚΤΙΣΜΑ, 9.15

Ελεύθερα λακτίσματα-Σύσταση

Το παιχνίδι πρέπει κυρίως να παίζεται ανάμεσα από το Διαιτητή και τον αντίστοιχο βοηθό Διαιτητή. - αυτός ο ΒΔ πρέπει να βρίσκεται εντός οπτικού πεδίου του Διαιτητή Ο Διαιτητής πρέπει να χρησιμοποιεί ένα πλατύ διαγώνιο σύστημα. - διατηρώντας μία θέση προς την αριστερή πλευρά από το σημείο που παίζεται η μπάλα είναι πιο εύκολο να διατηρηθεί το παιχνίδι και ο αντίστοιχος ΒΔ εντός του οπτικού πεδίου του Διαιτητή ΘΕΣΕΙΣ (όταν η μπάλα παίζει)

Διαγώνιο σύστημα  

Πίσω τρέξιμο Παρέκκλιση διαγωνίου  

Πλάγια οπτική γωνία (κορυφή διαγωνίου)  

Στενή διαγώνιος (κρυφά φάουλ) 

Λάθος κίνηση/ Κάθετη κίνηση 

Πλατιά διαγώνιος ΄΄πυκνοκατοικημένη΄΄

Οπτική γωνία; 

Σωστή απόσταση 

Οπτική γωνία!

ΘΕΣΕΙΣ (όταν η μπάλα παίζει) Ο Διαιτητής πρέπει να βρίσκεται αρκετά κοντά στις φάσεις χωρίς να αναμειγνύεται στο παιχνίδι. ΄΄ Ότι είναι απαραίτητο να δει΄΄ Δεν είναι πάντοτε στην περιοχή της μπάλας. Ο Διαιτητής πρέπει επίσης να δίνει προσοχή σε: -επιθετικές ενέργειες παικτών εκτός του σημείου που παίζεται η μπάλα -πιθανές παραβάσεις στην περιοχή προς την οποία κατευθύνεται η μπάλα -παραβάσεις που συμβαίνουν μετά την απομάκρυνση της μπάλας

Κοντά στη φάση. Ο Διαιτητής πρέπει να βρίσκεται αρκετά κοντά στις φάσεις χωρίς να αναμειγνύεται στο παιχνίδι.

Κοντά στη φάση;

Οπτική γωνία (παραβάσεις εκτός του σημείου της μπάλας)

Οπτική γωνία(παραβάσεις στην περιοχή που κατευθύνεται η μπάλα)

Οπτική γωνία (μετά την απομάκρυνση)

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΙ

ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΜΟΙ  

ΑΝΤΙΔΙΚΙΕΣ/ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ  

ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΙΚΙΕΣ/ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ

ΑΝΤΙΔΙΚΙΕΣ/ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ  

Θέση Τέταρτου Διαιτητή

Ο τέταρτος Διαιτητής υποδεικνύει τον ελάχιστο επιπρόσθετο χρόνο, που έχει αποφασισθεί από το Διαιτητή, στην εκπνοή του τελευταίου λεπτού του κάθε ημιχρόνου.

ΣΦΥΡΙΓΜΑ ΛΗΞΗΣ /ΧΡΟΝΟΣ Η ανακοίνωση του επιπρόσθετου χρόνου δεν επισημαίνει τον ακριβή χρόνο που απέμεινε για το παιχνίδι. Ο χρόνος μπορεί να παραταθεί, εάν ο Διαιτητής το θεωρήσει απαραίτητο, αλλά ποτέ δεν ελαττώνεται.

Σήματα Διαιτητή Ελεύθερα λακτίσματα. Έμμεσο λάκτισμα. Άμεσο λάκτισμα.

Σήματα Διαιτητή Πειθαρχικές ποινές. Κίτρινη. Κόκκινη.

Σήματα Διαιτητή Πλεονέκτημα. Σήμα και φωνή >

Υποχρεωτικά − στο εναρκτήριο λάκτισμα (1 0, 2 0 ημίχρονο), και μετά από γκολ (επανέναρξη) − για να σταματήσει το παιχνίδι ελεύθερα λακτίσματα, πέναλτυ διακόπτει ή τελειώνει το παιχνίδι λήξη ημιχρόνων − στην επανέναρξη του αγώνα ελεύθερα λακτίσματα με απόσταση 9,15 (τείχος) επανορθωτικό λάκτισμα κίτρινη ή κόκκινη κάρτα τραυματισμός αντικατάσταση παίκτη Χρήση σφυρίχτρας

Διακριτικά − Για να σταματήσει το παιχνίδι Άουτ, κόρνερ, πλάγιο γκολ (οριακές περιπτώσεις) − Στην επανέναρξη του αγώνα Ελεύθερα λακτίσματα, άουτ, κόρνερ, πλάγιο Η σφυρίχτρα που χρησιμοποιείται συχνά και χωρίς λόγο θα έχει μικρότερο αντίκτυπο όταν είναι απαραίτητη. Όταν ένα διακριτικό σφύριγμα είναι απαραίτητο, ο Διαιτητής πρέπει καθαρά να ανακοινώσει στους παίκτες ότι η επανέναρξη δεν μπορεί να γίνει εάν δεν δοθεί αυτό το σήμα.

Χρήση σφυρίχτρας

Γλώσσα του σώματος (κινήσεις) Η γλώσσα του σώματος όπως και η προσωπικότητα είναι σπουδαίο στοιχείο των Διαιτητών. Περιέχει τη φυσική παρουσία, τις κινήσεις των χεριών, τις επαφές, τις εκφράσεις του προσώπου, τη στάση του σώματος. Η γλώσσα του σώματος είναι: − Ένα εργαλείο για να βοηθήσει το Διαιτητή να έρθει σε επαφή με τον αγώνα. − Να δείξει προσωπικότητα και αυτοκυριαρχία. − Η χρήση διακριτικών επεξηγητικών νευμάτων, κατάλληλα να ξεκαθαρίσουν μία περίπτωση η οποία προφανώς δεν έγινε κατανοητή από κάποιους συμμετέχοντες σαν θετικό τρόπο επικοινωνίας με τους παίκτες και δίνοντας στις αποφάσεις αξιοπιστία και πειστικότητα.

Γλώσσα του σώματος (κινήσεις) Η γλώσσα του σώματος δεν είναι: − Μία δικαιολόγηση της απόφασης! − Η δικαιολόγηση μιας απόφασης δεν σημαίνει καλή σωματική γλώσσα. − Όταν η περίπτωση είναι καθαρή και καταφανής δεν υπάρχει ανάγκη χρήσης επεξηγητικών νευμάτων. − Τα επεξηγητικά νεύματα πρέπει να είναι καθαρά, σύντομα, ευνόητα και να έχουν τη απαιτούμενη ένταση και το ανάλογο ύφος.

ΣΥΣΤΑΣΗ / ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ

ΕΠΕΞΗΓΗΤΙΚΟ ΝΕΥΜΑ

ΝΕΥΜΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ  Μήνυμα ότι είδε τη παράβαση Νεύμα πλεονεκτήματος

Επεξήγηση-ΝΑΙ /Δικαιολόγηση-ΟΧΙ

ΤΕΛΟΣ ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ! ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΑΣ ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ! ΚΑΛΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ!ΚΑΛΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ! ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ!

Τακτική προετοιμασίας Οι Διαιτητές πρέπει να λαμβάνουν υπ΄ όψιν τις παρακάτω περιστάσεις πριν τον αγώνα: Τη σημασία του αγώνα Αντιπαλότητα και προηγούμενα παιχνίδια Αναγκαίο αποτέλεσμα, τη διαφορά τερμάτων Τις διαστάσεις του αγωνιστικού χώρου Την κατάσταση του αγωνιστικού χώρου Υψόμετρο, ζέστη, υγρασία Καιρικές συνθήκες και αντίκτυπο (βροχή, αέρας…) Χρήση χάραξης του αγωνιστικού χώρου Μπάλα που χρησιμοποιείται στον αγώνα

Αγωνιστικός χώρος;

Τακτικές των ομάδων Οι Διαιτητές πρέπει να γνωρίζουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά των ομάδων: Αγωνιστικό σύστημα (π.χ , 3-5-2,3-4-3) Σχηματισμοί (τέσσερις πίσω στην ίδια ευθεία) Γνώση του παίκτη (τάσεις) Το στυλ του αγώνα Τη δυναμική του αγώνα Αντικαταστάσεις σαν μέτρο τακτικής Πρότυπο του αγώνα Είδος περιπτώσεων (κόρνερ, φάουλ, αράουτ)

Τακτικές των ομάδων Διάρκεια του αγώνα Το αποτέλεσμα του αγώνα Γκολ στα τελευταία λεπτά Τραυματισμοί που σχεδιάστηκαν για να διακόψουν την εξέλιξη Καθυστερήσεις Προληπτικές ενέργειες Προσβολή της αρχής του ΄΄ευ αγωνίζεσθαι΄΄.