ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 10 : ΠΡΟΪΟΝ I Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΪΟΝ I Φαίδων Θεοφανίδης
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 2: Βιοτικές κρίσεις και ηθικά επιχειρήματα (part B) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 10 : ΠΡΟΪΟΝ I Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Σκοποί ενότητας Ορισμός προϊόντος Αξίες προϊόντος Εικόνα τοποθέτηση και στρατηγικές τοποθέτησης προϊόντος Εμπεριέχεται και ομαδική εργασία

ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ «Προϊόν είναι ένα σύστημα υλικών και άυλων στοιχείων που δια μέσου των χρησιμοτήτων δημιουργεί ωφέλεια». Άρα ο παραγωγός δεν πουλάει προϊόντα αλλά ωφέλειες (προσδοκίες χρησιμοτήτων). Με τον όρο «Προϊόν» εννοούμε: Προϊόντα - Υπηρεσίες.

Κλίμακας αϋλότητας Shostack (1977) Αλάτι Διδασκαλία Fast-food ΤΕΧΝΙΚΑ (ΥΛΙΚΑ) & ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ (ΑΥΛΑ) ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ποια είναι τα υλικά και άυλα χαρακτηριστικά μιας τράπεζας; Που θα τοποθετούσατε την τράπεζα πάνω στην κλίμακα του Shostack; Δώστε παραδείγματα υλικών-άυλων «προϊόντων».

Κριτήρια Επιλογής Τράπεζας (προσδοκίες χρησιμοτήτων) Χρόνος εξυπηρέτησης (20,7%) Ευγένεια προσωπικού (13,8%) Ύπαρξη ΑΤΜ (12,8%) Προσωπική αντιμετώπιση πελάτη (12,8%) Γνώση/εμπειρία προσωπικού (7,8%) Έλλειψη γραφειοκρατίας (7,7%) Άλλα (…%).

ΑΞΙΕΣ ΠΡΟΪΌΝΤΟΣ Τεχνικές Αξίες: χημικές, φυσικές, χειροπιαστές αξίες που μπορούν να μετρηθούν και να προτυποιηθούν (δημιουργία standards). Συμβολικές Αξίες: φθηνό/ακριβό, υψηλής/χαμηλής κοινωνικής τάξης, ωραίο/άσχημο, υγιεινό/ανθυγιεινό κτλ. Συμβολικές αξίες: - Αυθύπαρκτες (π.χ. ξενοδοχείο 5 αστέρων, η συμβολική αξία εμπεριέχεται μέσα στην φύση της υπηρεσίας) ή - Επίκτητες (π.χ, ενοικιαζόμενο δωμάτιο, όπου η συμβολική αξία πρέπει να δημιουργηθεί από τον παραγωγό της υπηρεσίας).

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΛΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Πατσάς στη Βαρβάκειο ≠ Φιλέτο Στρογγανώφ στο HILTON Χαλβάς ≠ Κρουασάν. Καφές βαρύς γλυκός ≠ Καφές βιενουά. Τσάι του βουνού ≠ Καπουτσίνο Φρέντο Σαλαμίνα ≠ Σεϋχέλλες Zastava ≠ Lamborghini Τάβλι ≠ Σκάκι

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΕΣ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: «ΤΕΧΝΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ» ΤΜΗΜΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: «ΑΡΙΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ». ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΩΝ…

ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΕΧΝΙΚΑ (ΥΛΙΚΑ) & ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ (ΑΥΛΑ) ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ = ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ. Το ΜΚΤ πρέπει να δημιουργεί: Μια ισχυρή εικόνα Μια ξεκάθαρη εικόνα Μία αποκλειστική εικόνα Η Εικόνα του Προϊόντος εξαρτάται εκτός από το μίγμα προβολής και από τις υποκειμενικές ερμηνείες των καταναλωτών.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ (Product Positioning) Τοποθέτηση Προϊόντος = Δημιουργία εικόνας για το προϊόν. Ορισμός: ο τρόπος όπου ένας καταναλωτής βλέπει (αντιλαμβάνεται) ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σε σχέση με όλα τα άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες που ο πιθανός αυτός αγοραστής τα θεωρεί σαν πιθανά υποκατάστατα.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ Χαρακτηριστικού – ιδιότητας προϊόντος: π.χ. η μόνη ψηφιακή κάμερα με το μεγαλύτερο «ζουμ» που υπάρχει στην αγορά. Σχέσης Τιμής – Ποιότητας: Υψηλή τιμή/υψηλή ποιότητα, Μεσαία/Υψηλή & Χαμηλή/Υψηλή. Χρήσης ή εφαρμογής: π.χ κατεψυγμένο ρύζι το οποίο ετοιμάζεται σε 10 λεπτά με τηγάνισμα. Χρήστης Προϊόντος: π.χ. μόνο για φοιτητές. Κλάσης Προϊόντος: π.χ RTD ποτά, βούτυρο χωρίς θερμίδες. Ανταγωνισμού: π.χ “Top Product”, “Elite Product”.

ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΗ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ (Perceptual Mapping) Είναι μια αναλυτική μέθοδος έρευνας που βρίσκει και παρουσιάζει τις τοποθετήσεις διάφορων μαρκών μιας κατηγορίας προϊόντος (π.χ. το προϊόν είναι αυτοκίνητο και οι μάρκες: OPEL, BMW, VOLVO, AUDI κτλ.) σε ένα σύστημα συντεταγμένων. Οι τοποθετήσεις βασίζονται σε μια σειρά κριτηρίων. Οι τοποθετήσεις προέρχονται από επεξεργασία των απαντήσεων σε δείγμα καταναλωτών. Ο κάθε άξονας στα άκρα πρέπει να χαρακτηρίζεται από αντίθετα κριτήρια.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΛΑΣΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΣΠΟΡ OPEL PEUGEOT VOLKSWAGEN ALFA ROMEO BMW PORSCHE AUDI VOLVO

ΕΡΓΑΣΙΑ Χωριστείτε σε ομάδες των 5-7 ατόμων. Φτιάξτε στο τετράδιο σας έναν αντιληπτικό χάρτη για μια αγαπημένη σας κατηγορία προϊόντος ή υπηρεσίας. Επιλέξτε σαφή κριτήρια τοποθέτησης. Να είστε έτοιμοι να επιχειρηματολογήσετε για τις τοποθετήσεις σας.

Βιβλιογραφία Μάλλιαρης, Π. (2012), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Ορφανίδης Φαίδων «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.