ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: 2015-2016 Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Advertisements

Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Εργασία Θέμα: Κινητές συσκευές στη μάθηση Ελένη Ελματζίδου (Α.Μ.: 400) Επιβλέπων: ΚΑΘ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ.
O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
SCHOOL OF EUROPEAN EDUCATION - HERAKLION OPTIONS OF SUBJECTS FOR YEAR 3 (Γ’ ΤΑΞΗ)
Ανάμειξη και Μάθηση καταναλωτή (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Σιωμκος, 2011, upatras)
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής.
Μία εφαρμογή κατά του Σχολικού Εκφοβισμού για συσκευές Android και iOS.
A show dedicated to the Comenius Project and Cypriot traditions We had our Comenius show divided in two parts. At the first part we had a power point presentation.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
321. Perathoraki Chryssoula & Mandilara Cristiana.
Ψηφιακά Αποθετήρια Συζήτηση, ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά.
Συμβουλευτική και Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Θ. Τσακίρη Δια Βίου... Μάθηση - Εκπαίδευση - Κατάρτιση - Ανάπτυξη Εννοιολογικές αποσα Δια Βίου... Μάθηση.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
Θεωρίες μάθησης. Οργάνωση μαθήματος. Ελένη Μπαμπαλώνα.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και Θεωρίες Μάθησης
Κάποια θεωρητικά θέματα της μοντελοποίησης
«Η επίδραση του είδους ηγεσίας στη γονεϊκή εμπλοκή στην
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
6ο Διεθνές Συνέδριο για τις Εκπαιδευτικές Διδακτικές 2015 (Edu Didactics 2015): Συνδέοντας διδακτικές, ικανότητες και στάσεις απέναντι στην εκπαιδευτική.
Παραπομπές και Δομή.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Ο άνθρωπος.
Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
ΠρΟταση δημιουργΙασ ΦυσικΗς ΔιεπαφΗς
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κανόνες βιβλιογραφικών αναφορών ΑΡΑ
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
Ενότητα 2η: Επίλυση προβλήματος & Αναλυτικά προγράμματα Σπουδών
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ Learning Apps
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Όνομα φοιτητή : Ιωάννης Παυλίδης (U151N0311)
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
Διδακτική αξιοποίηση Διαδικτυακών περιβαλλόντων
EL Greek.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
<<MOOCS AND WEBINARs>>
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ
ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ,Φορωντασ ΤΟ καπελο τηΣ ειρηνηΣ
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Ανατομια καρδιασ προβατου
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
Τεχνολογίες Μάθησης
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά

2 Κινητές εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά Μια εφαρμογή (app) είναι μια εφαρμογή λογισμικού που βασίζεται σε φορητή συσκευή και αναπτύχθηκε για να βοηθήσει τους χρήστες να εκτελέσουν ορισμένα έργα. Στο τέλος του 2013, στην κατηγορία της εκπαίδευσης, υπήρχαν πάνω από (δηλαδή, 10,78% του συνόλου) εφαρμογές στο App Store της Apple (148Apps, 2014) και (δηλαδή 6,87% του συνόλου) εφαρμογές Android στην Αγορά (δηλαδή, Google Play) (AppBrain, 2014).

3 Οι κατηγορίες των εφαρμογών Λαμβάνοντας υπόψη τις γνωστικές επενδύσεις και τόπους ελέγχου επί των δραστηριοτήτων του μαθητή όταν χρησιμοποιεί μια εφαρμογή, οι Goodwin and Highfield (2012) κατηγοριοποίησαν τις εκπαιδευτικές εφαρμογές σε πολλούς τύπους έργων που ενσωματώνονται στις εφαρμογές: (1)διδακτικές εφαρμογές (οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για εξάσκηση και πρακτική), (2) χειραπτικές εφαρμογές (οι οποίες επιτρέπουν την ανακάλυψη και τον πειραματισμό με σταθερό πλαίσιο), και (3) κατασκευαστικές εφαρμογές (που επιτρέπουν τους μαθητές να δημιουργήσουν τους δικό τους πόρους και περιεχόμενο).

4 Όπως το λογισμικό εξάσκησης και πρακτικής των προσωπικών υπολογιστών (PC) είναι ευρέως διαδεδομένο στον τομέα της εκπαίδευσης και τη σχετική αγορά (Rice, 2007), έτσι επίσης αυτά τα είδη των κινητών εφαρμογών έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως. Οι Goodwin and Highfield (2012) αναφέρουν ότι πάνω από το 75% των εκπαιδευτικών εφαρμογών ήταν ταξινομημένα ως διδακτικές εφαρμογές.

5 Χρησιμοποιώντας μια παρόμοια μέθοδο κατηγοριοποίησης, οι Handal, El-Khoury, Campbell, και Cavanagh (2013), επίσης, ανέλυσαν και αξιολόγησαν πάνω από 100 εφαρμογές για τα μαθηματικά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που διατίθενται από το Apple iTunes Store. Αυτοί υποστηρίζουν ότι ο ρόλος του μαθητή είναι πιο παθητικός στις λεγόμενες διδακτικές εφαρμογές από ό, τι σε άλλα είδη διαδραστικών εφαρμογών, διότι διδακτικές εφαρμογές εμπλέκουν τους μαθητές στην πρακτική του περιεχομένου (δηλαδή, την επίλυση των προβλημάτων που έχουν ήδη κατακτηθεί) ή εξέταση μόνο έμπρακτων πληροφοριών (Handal κ.ά., 2013). Όπως το Project Tomorrow (2011) επισημαίνει, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί της στοιχειώδους εκπαίδευσης χρησιμοποιούν μόνο την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε εφαρμογές για κινητά στην τάξη.

6 Συνολικά, για τις προσπάθειες για την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθηματικών, η κινητή τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί με τη λογική της παρουσίαση του προβλήματος και την εναλλακτικής επίλυσης όπως με το στυλό και το μολύβι. Παρά τις σημαντικές προόδους που έχουν επιτευχθεί από τις τεχνολογίες κινητών επικοινωνιών (π.χ., ασύρματοι αισθητήρες σε συνδυασμό με κινητές συσκευές, συνεργατικά εργαλεία σχεδιασμένα για εφαρμογές πολλαπλών χρηστών για κινητά, κλπ), η “drill-and-kill” εκμάθηση μαθηματικών σε κινητές εφαρμογές για μεμονωμένους παίκτες κυριαρχούν στη σημερινή αγορά κινητής εφαρμογής, όπως συζητήθηκε προηγουμένως. Αυτοί οι τύποι των μαθηματικών εφαρμογών μπορεί να έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας, κυρίως λόγω των ευέλικτων ικανοτήτων τους στο παιχνίδι.

7 Βεβαίως, οι δραστηριότητες εξάσκησης και πρακτικής έχουν σίγουρα αξία στην μαθηματική εκπαίδευση όσον αφορά την ενίσχυση χαμηλότερου επιπέδου γνωστικών εργασιών ή ειδικές δεξιότητες ή ικανότητες (Anderson, Reder, & Simon, 2000; Klein, 2007). Ωστόσο, οι ασκήσεις εξάσκησης και πρακτικής μερικές φορές αναγκάζουν τον μαθητή να παραμείνει παθητικός.

8 Εάν η χρήση των κινητών εφαρμογών στα μαθηματικά περιορίζεται μόνο σε χαμηλού επιπέδου γνωστικές ασκήσεις, τέτοιες πρακτικές θα γίνουν απλώς κουραστικές, επίπονες εργασίες για τους περισσότερους μαθητές και πιθανώς να είναι αιτία για πολλούς μαθητές να χάσουν μακροπρόθεσμα το ενδιαφέρον τους για τα μαθηματικά. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να αντιμετωπιστούν τα υψηλότερα επίπεδα των μαθησιακών αναγκών και να σχεδιαστούν πιο προηγμένες και ελκυστικές κινητές εφαρμογές των μαθηματικών (Rice, 2007).

9 Αναφορές 148Apps.biz. (2014). App store metrics. Retrieved January 6, 2014, from Anderson, J. R., Reder, L. M., & Simon, H. A. (2000). Applications and misapplications of cognitive psychology to mathematics education. Texas Educational Review. Retrieved January 6, 2014, from AppBrain. (2014). Android statistics. Retrieved January 6, 2014, from Goodwin, K., & Highfi eld, K. (2012). iTouch and iLearn: An examination of “educational” apps. Paper presented at the Early Education and Technology for Children Conference, March 14–16, 2012, Salt Lake City, UT.

10 Αναφορές Handal, B., El-Khoury, J., Campbell, C., & Cavanagh, M. (2013). A framework for categorising mobile applications in mathematics education. Paper presented at the Australian Conference on Science and Mathematics Education (pp. 142–147). Klein, D. (2007). School math books, nonsense, and the National Science Foundation. American Journal of Physics, 75, 101–102. Project Tomorrow. (2011). The new 3 E’s of education: Enabled, engaged, empowered: How today’s educators are advancing a new vision for teaching and learning. Irvine, CA: Author. Retrieved January 6, 2014, from cators.pdf cators.pdf

11 Αναφορές Rice, J. (2007). Assessing higher order thinking in video games. Journal of Technology and Teacher Education, 15 (1), 87–100.