Nation branding και η σημασία του στον ελληνικό τουρισμό Λεωνίδας Χατζηθωμάς Λέκτορας, Τμήμα Ο.Δ.Ε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3 April 2012Πανελλήνιο Συνέδριο Αγροτουρισμού Χανιά Γιώργος Δημητριάδης BIOLEA, Ένωση Αγροτουρισμού Κρήτης, ΥΝΙ ΠΙΡΟΥΝΙ, Σύνδεσμος Παραγωγών Βιολογικών.
Advertisements

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ.
Η κρίση και το πρόβλημα της διακυβέρνησης στην ελληνική κοινωνία Σταύρος Ιωαννίδης.
1 Ανάπτυξη μέσω πρόσβασης σε Διεθνοποιημένα Δίκτυα Εφοδιαστικής Αλυσίδας EXPORT SUMMIT Roadmap to Growth Θεσσαλονίκη 3-4 Μαΐου 2012.
Συμμετοχή σε διεθνή Εκθέσεις- στρατηγικό εργαλείο για Εξαγωγικό Μάρκετινγκ τουρισμού.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
GREECE. Διαχείριση επενδυτικών προσδοκιών για Ελλάδα. Έλλειμμα Δημοσιονομικό Κοινωνικό Αξιοπιστίας ΑνταγωνιστικότηταςΈλλειμμα Δημοσιονομικό Κοινωνικό.
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Ελληνικό Επαγγελματικό Ποδόσφαιρο & Επιχειρηματικότητα Αναγνωστόπουλος Χρήστος ( PhD cand ) Salford Business School.
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Κύρια Ευρήματα Μελετών Κυριότερα Εξαγώγιμα Προϊόντα/Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων με προοπτική Βάση Hs Coding.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Τυρί-Φέτα Η φέτα και γενικότερα το τυρί είναι ένα πολύ διαδεδομένο προϊόν στην χώρα μας και μαζί με το ελαιόλαδο αποτελούν βασικά προϊόντα της διατροφής.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
Καινοτομία, Επιχειρηματικότητα, Εκπαίδευση Σπύρος Μακρυδάκης.
Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Σχεδιασμός και δημιουργία επικοινωνιακού σχεδίου δράσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
Το Αθλητικό Προϊόν και τα Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά του
Τι είναι το Made in Greece Ο Συνεργάτης σας στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Ίντερνετ Εργαλείο για την ανάπτυξη των πωλήσεων και των εξαγωγών Η μηχανή.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΜΠΑΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗΣ
H αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου χωρίζεται Βασικά σημεία του μαθήματος.
Η Εφαρμογή Του Μάρκετινγκ Στην Εταιρεία Διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων Και Επικοινωνίας Partners Y&R Πολυξένη Γεωργίου.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
1. ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Κατεύθυνση: Διοικητική των Επιχειρήσεων Μάρτιος 2008.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. Πού θέλω να φτάσω; Πρέπει να γνωρίζουμε τον προορισμό, για ν’ ακολουθήσουμε το σωστό δρόμο.
Διοίκηση επιχειρήσεων ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕΠ
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ : ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟΥ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΑΝΤΟΣΙΤΗ ΙΩΑΝΝΑ Α.Μ: 401.
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Γίνε μέρος της λύσης Τι; Πώς; Πότε;.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 4
ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ & AΘΛΗΤΙΚΗ ΑΝΑΨΥΧΗ: ADAPTATION ΚΑΙ STANDARDIZATION ΣΤΙΣ ΕΝΤΥΠΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΟΤ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Αντωνοπούλου,Π., Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου,
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 1
#7 - #8 irini rigopoulou Product - Brand #7 - #8 irini rigopoulou
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Volume or Value: A policy decision for Turkey’s tourism industry
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
ΤΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ KAI TO MAΡΚΕΤΙΝΓΚ
Ερωτήσεις 1ης και 2ης διάλεξης
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Εταιρική σύσκεψη Επωνυμία εταιρείας.
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Τσαρτας Πάρις Καθηγητής.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επενδύσεις
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Nation branding και η σημασία του στον ελληνικό τουρισμό Λεωνίδας Χατζηθωμάς Λέκτορας, Τμήμα Ο.Δ.Ε Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Έθνος και Χώρα Ο όρος «έθνος» αναφέρεται σε μία μεγάλη ομάδα ατόμων που ανήκουν στην ίδια φυλή και χρησιμοποιούν την ίδια γλώσσα. Ο όρος «χώρα» αναφέρεται σε μία περιοχή που κατοικείται από ένα έθνος.

Nation branding Ο όρος «nation branding» αναφέρεται στην εφαρμογή στρατηγικών του branding και των επικοινωνιακών δραστηριοτήτων του μάρκετινγκ για την προώθηση μίας εθνικής εικόνας.

Παραδείγματα Nation branding ΠαράδειγμαΣε τι κάνουμε Branding Χώρα προέλευσης (COO)Creta Farm “Εν Ελλάδι” Είναι κομμάτι του επωνύμου προϊόντος ΧώραΖήσε το μύθο σου στην Ελλάδα Προορισμός – μάρκετινγκ της περιοχής ΈθνοςJoin us in GreeceΆνθρωποι, κουλτούρα – nation branding ΚράτοςSuccess storyΚυβερνητικό – πολιτικό μάρκετινγκ ΠεριοχήFour dragons in Asia (Hong Kong, Singapore, South Korea, and Taiwan) Ένας όρος που χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του 1980 και αναφερόταν στις τέσσερις χώρες που τότε άρχισαν να βιομηχανοποιούνται.

Παραδείγματα Country of origin

Παραδείγματα Country Marketing Είναι κομμάτι του τουριστικού μάρκετινγκ

Παραδείγματα Nation branding

Παραδείγματα Περιοχή

Nation branding Το έθνος δεν είναι ένα προϊόν με την κλασική του μορφή. Αναφέρεται σε μία σειρά παραγόντων και συσχετίσεων: – Περιοχή – Φυσικοί πόροι – Άνθρωποι – Ιστορία – Κουλτούρα – Γλώσσα – Πολιτική & Οικονομικό σύστημα – Κοινωνικοί θεσμοί – Υποδομές – Διασημότητες – Εικόνα

Διαφορές Nation brand με product brand Nation brandProduct brand ΠροσφοράΔεν προσφέρεται κάτιΠροσφέρεται ένα προϊόν ή μία υπηρεσία ΧαρακτηριστικάΔύσκολο να οριστούνΕύκολο να οριστούν ΟφέληΚαθαρά συναισθηματικάΛειτουργικά και συναισθηματικά ΕικόναΠολύπλοκη, ασαφήςΑπλή και σαφής ΣυσχετίσειςΠολλές και πολύπλοκεςΛιγότερες και πιο συγκεκριμένες ΣκοπόςΗ προώθηση της εθνικής εικόναςΕνίσχυση των πωλήσεων και χτίσιμο σχέσεων με τους πελάτες ΙδιοκτησίαΠολλοί stakeholdersΜοναδικός ιδιοκτήτης ΚοινόΔύσκολο να οριστείΣτοχευμένο κοινό

Από τι επηρεάζεται η εικόνα ενός έθνους Από το κοινό Από τον χρόνο

Από τι επηρεάζεται η εικόνα ενός έθνους Η καλή εικόνα για τα προϊόντα μίας χώρας και η κακή εικόνα ενός έθνους μπορούν να συνυπάρχουν

Δυσκολίες 1.Είναι δύσκολο να ορίσεις την ταυτότητα ενός έθνους. ή 2.Δεν μπορείς να επικοινωνήσεις μία ενιαία εικόνα σε πολλές και διαφορετικές χώρες/κουλτούρες. 3.Κάποια στερεότυπα έχουν βαθιές ρίζες στον χρόνο και δεν αλλάζουν με λίγες διαφημίσεις.

Δυσκολίες 4.Κάποιες φορές το Nation Brand μοιάζει ξένο στους κατοίκους της χώρας. 5.Από μόνο του το nation branding δεν μπορεί να αλλάξει την εικόνα μίας χώρας και σε καμία περίπτωση να λύσει τα προβλήματά της (π.χ. η εικόνα των Η.Π.Α. στις αραβικές χώρες μετά το 2003).

6.Nation Brand υπάρχει και χωρίς Nation Branding και πρέπει να το λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας. 7.Δεν μπορείς να αλλάξεις το όνομα μίας χώρας/περιοχής όπως αλλάζεις το όνομα ενός προϊόντος (π.χ. Hog Island σε Paradise Island). Δυσκολίες

Το Nation brand θα πρέπει: Να είναι ξεχωριστό. Να στηρίζεται σε κοινές συσχετίσεις με τους υποψήφιους επισκέπτες/πελάτες.

Στρατηγικές επιτυχημένου Nation Branding 1.Θα πρέπει να ξεκινάει από «κάτω προς τα πάνω» κι όχι το αντίθετο:

Στρατηγικές επιτυχημένου Nation Branding 2.Το Brand βρίσκεται εδώ Τι πιστεύουν οι τουρίστες DNA Όραμα

Στρατηγικές επιτυχημένου Nation Branding 3.Το Nation Branding ως διαδικασία συν-δημιουργίας. Παράδειγμα

Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!