Ένας διαδραστικός πίνακας είναι μία ψηφιακή συσκευή αφής που συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα προβολικό (προτζέκτορα). Ο διαδραστικός πίνακας πρέπει να είναι συνδεδεμένος με έναν υπολογιστή που δημιουργεί τις πραγματικές εικόνες ή δεδομένα.
Ο μαυροπίνακας Πάνω σ΄ αυτούς τους πίνακες γράφαμε με κιμωλία. Βαμμένος με μαύρο τρήμα, στην συνέχεια βάφτηκε με στιλπνή λαδομπογιά, που γρήγορα αντικαταστάθηκε από την πράσινη λάκα κι αυτή από τηλουστραρισμένη επίσης πράσινη επιφάνεια.
Ο λευκός πίνακας Ήταν λευκή θαμπή μελαμίνη και μετά έγινε επιφάνεια λευκής επισμάλτωσης, που λίγοι γνωρίζουν ότι δεν είναι πορσελάνη. Όπου η γραφή γίνεται με ατοξικούς μαρκαδόρους διαφόρων χρωμάτων προστέθηκε η ανοξείδωτη ατσάλινη λαμαρίνα και το κυψελωτό υπόβαθρο που προσδίδουν πέραν της μεταλλικής στιβαρότητας και ακαμψία με σχετικά μικρό βάρος στην νέα αυτή επιφάνεια γραφής.
Όπου όμως η παρουσίαση της γνώσης προκαλεί άμεσο προβληματισμό στον εκπαιδευόμενο, δίνοντάς του επιπρόσθετα την δυνατότητα να τον διαχειριστεί όπως εκείνος μπορεί και θέλει, ατομικά ή ομαδικά, με στόχο «την εξοικείωση, την εμβάθυνση και την αξιολόγηση» και όχι πια «την σύγκριση, τον χρόνο, την εξέταση, τον βαθμό».
Η Παιδαγωγική επίδραση των διαδραστικών πινάκων Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία από εκπαιδευτικό & τεχνολογικό οργανισμό έδωσε τα ακόλουθα στοιχεία : Αύξηση ενθουσιασμού και ενδιαφέροντος Περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία Ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων Λιγότερες σημειώσεις μέσα στην τάξη Αυξημένη ανταπόκριση και δυνατότητα αφομοίωσης σύνθετων εννοιών Καλύτερη εκμάθηση για παιδιά με διαφορετικά στυλ μάθησης (Ακουστικό, Οπτικό, Κιναισθητικό) Αύξηση αυτοπεποίθησης). Η Παιδαγωγική επίδραση των διαδραστικών πινάκων Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία από εκπαιδευτικό & τεχνολογικό οργανισμό έδωσε τα ακόλουθα στοιχεία : Αύξηση ενθουσιασμού και ενδιαφέροντος Περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και συνεργασία Ανάπτυξη κοινωνικών και προσωπικών δεξιοτήτων Λιγότερες σημειώσεις μέσα στην τάξη Αυξημένη ανταπόκριση και δυνατότητα αφομοίωσης σύνθετων εννοιών Καλύτερη εκμάθηση για παιδιά με διαφορετικά στυλ μάθησης (Ακουστικό, Οπτικό, Κιναισθητικό) Αύξηση αυτοπεποίθησης).
Σταθερός υπολογιστής με λειτουργικό σύστημα Windows ΧP, Windows Vista, Windows 7, 32 ή 64bit. Φορητός υπολογιστής με λειτουργικό σύστημα Windows XP, Windows Vista, Windows 7, 32 ή 64bit Οι περισσότεροι φορητοί υπολογιστές έχουν ενσωματωμένο Bluetooth chip sets. Bluetooth adaptor με Microsoft Bluetooth Stack Προβολέας (Projector) - Οποιοσδήποτε τύπος είναι συμβατός. Να έχετε υπ'όψιν ότι ο projector που διαθέτετε, προσδιορίζει τις εφαρμογές που απευθύνεται. π.χ.: φορητός projector για να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας ή την προσφορά σας στο χώρο των πελατών σας
Οθόνη προβολής Ανάλογα με την εφαρμογή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Για σταθερό διαδραστικό πίνακα (πχ τάξη σχολείου, meeting room) : τον άσπρο πίνακα που διαθέτετε, ένα κομμάτι του τοίχου Για μεταφερόμενο διαδραστικό πίνακα (παρουσίαση στον πελάτη): προβολή σε τοίχο. Το λογισμικό που χρησιμοποιείται είναι το Interactive Board, το οποίο παρέχεται δωρεάν για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το Interactive Board περιλαμβάνει πληθώρα παραμέτρων που διευκολύνουν το χρήστη κατά την εγκατάσταση και τη χρήση. Το λογισμικό Interactive Board επιτρέπει τη μετατροπή οποιαδήποτε επιφάνειας σε διαδραστικό πίνακα. Απαιτείται η ύπαρξη τουλάχιστον μίας υπέρυθρης κάμερας για να μπορέσει να εκτελεστεί σωστά. Είναι ένα εξελιγμένο χειριστήριο που περιλαμβάνει κάμερα υπερύθρων με δυνατότητα ανίχνευσης επιταχυνσιόμετρο το οποίο επιτρέπει την εκτέλεση εντολών με την κίνηση του χειριστηρίου. Υπέρυθρο στυλό Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως το χειριστήριο έχει τη δυνατότητα ανίχνευσης πηγών υπερύθρων. Αξιοποιώντας αυτή τη δυνατότητα διαθέτουμε δύο τύπους στυλό υπερύθρων. Ο πρώτος τύπος διαθέτει αυτοενεργοποιούμενη εκπομπή υπερύθρων, μόλις πιέσετε την μύτη του στην επιφάνεια της οθόνης και πλήκτρο ενεργοποίησης υπερύθρων. Ο δεύτερος τύπος διαθέτει μόνο πλήκτρο ενεργοποίησης υπερύθρων.
Ένας μελλοντικός διαδραστικός πίνακας θα μπορούσε να ήταν : Τouch Screen. Nα το κοιτάμε και χωρίς να πληκτρολογούμε να μας πηγαίνει εκεί που επιθυμούμε. Να εμφανίζεται σε 3D. Να δουλεύει χωρίς υπολογιστή ή προτζέκτρορα. Να μπορούσε να μας μιλήσει. Όποια ώρα και στιγμή να πατάγαμε από το ρολόι μας ή το κινητό μας ένα κουμπί και να μας ακολουθούσε παντού ο διαδραστικός πίνακας.