Ανάλυση και κατανόηση της τραγουδιστής φωνής Χρυσανθακοπούλου Κλεονίκη Α.Μ: 1569201100091 Για το Σεμινάριο «Τεχνολογίες Τραγουδιστής φωνής»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες της κυματικής
Advertisements

Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Αρχές Επικοινωνίας με ήχο και εικόνα
Εισαγωγή στην Τεχνολογία Επικοινωνιών
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ερωτήσεις Σχολικού Ποια είναι η σχέση μεταξύ εναλλασσόμενου ρεύματος και ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων; Είναι δυνατόν να δημιουργηθεί εναλλασσόμενο ρεύμα.
Το Ηλεκτρικό Σύστημα της Καρδιάς
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Α΄Λυκείου, Πειραματικό Λύκειο Πατρών
ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ Ηλεκτροακουστικές συσκευές που μετατρέπουν τα ηχητικά κύματα σε ηλεκτρικές μεταβολές Τάση ή ρεύμα ήχος μικρόφωνα.
ΘΕΜΑ : ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος.
ΉΧΟΣ.
Ο ΗΧΟΣ.
Τεχνολογία Επικοινωνιών
Η φωνή μας Το βασικό όργανο ομιλίας του ανθρώπου είναι ο λάρυγγας. Στον λάρυγγα βρίσκονται οι φωνητικές χορδές. Όταν αναπνέουμε και δεν μιλάμε οι φωνητικές.
Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16)
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Ζαχαριάδου Αικατερίνη
Φωνητική-Φωνολογία Η Φωνητική εξετάζει τη φυσιολογία της ομιλίας και περιγράφει τους ήχους όπως παράγονται από τα φωνητικά όργανα του ανθρώπου ή τους αναλύει.
Επικοινωνίες δεδομένων
5.5 ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ
Η μουσική είναι …κύμα.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Ημερίδα Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών για μαθητές Λυκείων Πρόσεχε πώς μιλάς!!!
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΙΟΥΛΗ Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με.
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8 Ηχητική Πληροφορία 19 Φεβρουαρίου, 2004 Χρυσάνθη Πρέζα, D.Sc. Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ.
1 Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16) Συστήματα επικοινωνίας με ήχο και εικόνα Παραδείγματα: 1.Τηλέγραφος 2.Τηλέφωνο 3.Τηλεόραση 4.Ραδιόφωνο.
Μουσικά Όργανα.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure) ΥΛΗ → έννοιες Περιεχόμενο ΜΟΡΦΗ → σημασίες ΥΛΗ → φθόγγοι Έκφραση ΜΟΡΦΗ → φωνήματα.
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 6 η -7 η Συνάντηση Οκτώβριος 2013.
Εαρινό εξάμηνο 2015 Διαταραχές Φωνής & Ακοής στις Ερμηνευτικές Τέχνες και τη Μουσική 1 Ακουστική ανάλυση φωνής Αθανάσιος Πρωτόπαπας Τμήμα Μεθοδολογίας,
Φυσική για Μηχανικούς Απλή Αρμονική Ταλάντωση Εικόνα: Σταγόνες νερού που πέφτουν από ύψος επάνω σε μια επιφάνεια νερού προκαλούν την ταλάντωση της επιφάνειας.
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 3: Παραγωγή ομιλίας Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 6.
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 9: Σύνθεση Ομιλίας Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 4: Προεπεξεργασία Ομιλίας Παραμετροποίηση Ομιλίας Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα VIΙΙ. Τα αερόφωνα Ι.. Τα αερόφωνα Ήχος: παλμική κίνηση στήλης αέρος. Οξύτητα: ανάλογα με το μήκος της στήλης αέρος. Κατατάσσονται.
Επεξεργασία Ομιλίας & Ήχου Ενότητα # 6: Linear Predictive Coding Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής.
Το αναπνευστικό σύστημα
Χ Ο Ρ Ω Δ Ι Α. Πριν το τραγούδι Μην στέκεσαι κορδωμένος- άφησε τους ώμους ελεύθερους Σκέψου τι πρέπει να προσέξεις στο τραγούδι σου Σκέψου τις πρώτες.
1 ΕΠΑΛ ΑΓΡΙΝΙΟΥ Ερευνητική Εργασία ΑΤ2 Καθηγητής: Τσαφάς Α. Σχ. Ετος Θέμα: Μετατροπή του ήχου σε ηλεκτρικά σήματα και αντίστροφα.
Οργανολογία ΙΙ Ηλεκτρόφωνα.
Πλαίσιο για την δημιουργία ενός επιτόπιου πειραματικού ηχομουσείου
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΦΩΝΗΤΙΚΗ - 2η Διάλεξη - Ανθή Χαϊδά (Ιανουάριος 2017)
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Φωνητική-Φωνολογία της Ιταλικής Γλώσσας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
TA ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΤΗΣ ΚΝΕ Χαρακτηριστικά φωνηέντων:
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
Περί σήματος, διαμόρφωσης και πολυπλεξίας
«Φωνητική-Φωνολογία: εφαρμογές στην εκπαίδευση»
Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ. Πολύαυλα
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ε.Κ.Φ.Ε.
Ημερίδα Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών για μαθητές Λυκείων
Βράγχος Φωνής – Αντιμετώπιση
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα ΙΧ. Αερόφωνα ΙΙ..
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017.
Η γλώσσα είναι μορφή, όχι ύλη (Saussure)
Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής
Εισαγωγή στα Προσαρμοστικά Συστήματα
Επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 13/10/ 2018.
ΤΟ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάλυση και κατανόηση της τραγουδιστής φωνής Χρυσανθακοπούλου Κλεονίκη Α.Μ: Για το Σεμινάριο «Τεχνολογίες Τραγουδιστής φωνής»

Εισαγωγικά στοιχεία  Το πιο περίπλοκο μουσικό όργανο  2 με 4-5 οκτάβες έκταση  Σε αντίθεση με τα άλλα μουσικά όργανα, εκφράζει συναισθήματα μέσω της γλώσσας  Ποικιλία ηχοχρωμάτων σε διάφορα είδη(κλασικό, παραδοσιακό, σύγχρονο είδος)

Το φωνητικό σύστημα Αποτελείται από τρία υποσυστήματα:  Αναπνευστική συσκευή: μεταφέρει τον αέρα  Λάρυγγας: Μετατρέπει την αεροδυναμική ενέργεια σε ηχητικά κύματα(κύρια πηγή ήχου- πάλλονται οι φωνητικές χορδές)  Φωνητική οδός: Τροποποίηση και παραγωγή ήχου(συντονισμός ήχου) – Αποτελείται από τη στοματική, ρινική, φαρυγγική κοιλότητα

Το φωνητικό σύστημα

Μοντέλο Πηγής - Φίλτρου  Ανεξαρτησία ανάμεσα στην παραγωγή ήχου και τη διαμόρφωση του ήχου από τη φωνητική οδό  Πηγή(φωνητικές χορδές): Παραγωγή ηχητικής διέγερσης  Περιοδική πηγή: παραγωγή περιοδικών ήχων  Πηγή θορύβου: παραγωγή μη-περιοδικών ήχων  Φίλτρο(φωνητική οδός): Διαμορφώνει την πηγή για την τελική παραγωγή του ήχου

Επίδραση της φωνητικής οδού στο αρχικό σήμα

Formants(συχνότητες συντονισμού)  Φωνητικός Σωλήνας: Λειτουργεί σαν αντηχείο που διεγείρεται από τις φωνητικές χορδές  Το αντηχείο αφήνει να περνούν από αυτό, ήχοι με συγκεκριμένες συχνότητες ή φάσμα συχνοτήτων, οι οποίες εκπέμπονται με μεγαλύτερο πλάτος έντασης από άλλες συχνοτήτες. Οι συχνότητες που εκπέμπονται με τέτοιο τρόπο ονομάζονται formants

Formants(συχνότητες συντονισμού)  Οι συχνότητες των δύο πρώτων formants, καθορίζουν τη δημιουργία των φωνημάτων.  Πρώτο formant(R1): Hz Εξαρτάται από το άνοιγμα του σαγονιού Αυξάνεται η συχνότητα, όσο ανοίγει το στόμα  Δεύτερο formant(R2): Hz Εξαρτάται από τη θέση της γλώσσας

Φωνήματα και Formants ΦωνήενF1F2 i y e ø ɛ œ a ɶ ɑ o u250595

Τραγούδι στα διάφορα τονικά ύψη  Registers: προκύπτουν από πνευμονικές, φωνητικές, αρθρωτικές προσαρμογές του τραγουδιού για να επιτευχθεί ένας φωνητικός σκοπός  Falsetto: Ανύψωση-κλίση του λάρυγγα και σηκωμένη γλώσσα  Voix-mixte(φωνή από το κεφάλι και το στήθος στα μεσαία ύψη): πλάτυνση φάρυγγα, άνοιγμα χειλιών σαγονιού, προεξοχή σαγονιού

Μηχανισμοί Παραγωγής φωνής Η φωνή παράγεται με 4 βασικούς λαρυγγικούς μηχανισμούς:  Μ0, Μ1, Μ2, Μ3  Μ1,Μ2: Οι βασικοί λαρυγγικοί μηχανισμοί για το κλασικό και σύγχρονο τραγούδι  M1: Φωνή από το στήθος, αντρική φωνή από το κεφάλι  Μ2: Falsetto, γυναικεία φωνή από το κεφάλι  Μ0: Τρεμουλιαστή φωνή, Rhythm and Blues  M3: Φωνή-σφύριγμα, κλασικό τραγούδι σε υψηλές συχνότητες

Εκτάσεις φωνών  Μ1 Άντρες: 78 Hz(D#2) Hz(F#4) Γυναίκες: 147 Hz(D3) – 392 Hz(G4)  Μ2 Άντρες: 165 Hz(E3) – 660 Hz(E5) Γυναίκες: 196 Hz(G3) – 1046 Hz( C6)

Vibrato  Μια περιοδική(κατά μεγάλη προσέγγιση)ημιτονοειδής διαμόρφωση της κεντρικής συχνότητας που τραγουδάει ο τραγουδιστής  Εξαρτάται από 4 παραμέτρους: 1) Συχνότητα (rate): Μεταξύ 5-7 Hz 2) Εύρος(extent): Συχνότητα απόκλισης πάνω και κάτω από την κεντρική συχνότητα 3) Κανονικότητα(regularity): Σταθερότητα της ημιτονοειδούς κυματομορφής 4) Κυματομορφή(waveform): Ημιτονοειδής

Μέθοδοι φωνητικής ανάλυσης  Μελέτη του μοντέλου πηγής-φίλτρου  Αντίστροφο φιλτράρισμα: Αφαίρεση των φίλτρων της φωνητικής οδού και μελέτη της πηγής  Οπτική απεικόνιση της φωνής με στροβοσκόπιο: Τεχνική φωτισμού, σύμφωνα με την οποία μια κάμερα συγχρονίζεται με ένα φως. Κάθε φορά που το φως ανάβει, το μηχάνημα οπτικοποιεί τις δονήσεις των φωνητικών χορδών

Μέθοδοι φωνητικής ανάλυσης  Ηλεκτρογλωττογραφία: Τοποθετούνται δύο ηλεκτρόδια στο λαιμό του ατόμου Μελέτη λαρυγγικών μηχανισμών Μελέτη του γλωττιδικού ανοίγματος και κλεισίματος  Προφίλ φωνητικής έκτασης: Γραφική αναπαράσταση που δίνει τη φωνητική έκταση και την ένταση στην οποία τραγουδά το άτομο

Βιβλιογραφία  Kob M., Henrich N., Herzel H., et al., 2011: Analysing and understanding the Singing Voice: Recent Progress and Open Questions, Bentham Science Publishers  Krausert R.C., Olszenski E.A., et al., 2011: Mucosal Wave Measurement and Visualization techniques, J. Voice, July 2011, Vol 25(4), pp  Lofqvist A., 1991: Inverse filtering as a tool in voice research therapy, Haskins Laboratories, USA

Βιβλιογραφία  Τατζίδης Π., 2008: Μελέτη του βιμπράτο της τραγουδιστικής φωνής των τριών ειδών σοπράνο, Διπλωματική εργασία, Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής, Ρέθυμνο  Τσιάκουλης Π., 2010: Σύνθεση φωνής με υπολογιστική αεροδυναμική ανάλυση του ανθρώπινου ηχητικού σωλήνα και ανάλυση με κλασικές μεθόδους, Διδακτορική διατριβή, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Αθήνα