ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – Λάρισα 2016.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προσωπικές δεξιότητες
Advertisements

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Οι ψυχολογικές διαστάσεις του θηλασμού για την μητέρα και το βρέφος
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Συγκινήσεις Οι συγκινήσεις είναι εσωτερικά αισθήματα διαβαθμισμένης έντασης που προκαλούνται από ερεθίσματα του περιβάλλοντος και έχουν επίδραση στη συμπεριφορά.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Μάθηση.
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
H ψυχολογία του αρρώστου απέναντι στην εγχείρηση Μαγιόγλου Παναγιώτα ΑΣΠΑΙΤΕ 2010.
ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
P. Ekman: συναισθήματα μέσα από τις εκφράσεις του προσώπου
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Η Νευροβιολογική Βάση των Συναισθημάτων. Δαρβίνος & Συναισθήματα Oι συγκινήσεις/συναισθήματα ή τουλάχιστον οι εκφράσεις τους είναι «παγκόσμιες» (universals),
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ. Συναίσθημα είναι μια κατάσταση εσωτερική, μια μοναχική εμπειρία του ατόμου.Υπάρχει λεκτική έκφραση του συναισθήματος και μη λεκτική.Οι συναισθηματικές.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Κεντρικά Θέματα της Συζήτησης περί Συγκινήσεων - Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 5: Κινητικός έλεγχος –Αισθητηριακές πληροφορίες
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Η χρήση της ενσώματης μάθησης στην εκπαίδευση.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Ανάπτυξη Μοντέλων Διακριτών Συστημάτων Μέρος Β
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Μερικές ακόμα παλιότερες θεωρίες περί Συγκινήσεων
ΠΜΣ Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη Εαρινό εξάμηνο 2014
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Συγκινήσεις Οι συγκινήσεις είναι εσωτερικά αισθήματα διαβαθμισμένης έντασης που προκαλούνται από ερεθίσματα του περιβάλλοντος και έχουν επίδραση στη συμπεριφορά.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΜΣ Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη Εαρινό εξάμηνο 2015
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Κανελλόπουλος Ιω.. 2 Κάθε νευρώνας αποτελείται από το …………… ………. και από τις…………… Οι τελευταίες διακρίνονται στους…………… και στον…………… ή…………… Οι νευρώνες,
Μη λεκτική επικοινωνία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – Λάρισα 2016

Ορισμός  Συναισθήματα είναι εσωτερικές υποκειμενικές καταστάσεις που μπορούν να αλλάξουν από στιγμή σε στιγμή.  Μαθαίνουμε να διαφοροποιούμε αυτές τις εσωτερικές καταστάσεις και να τους αποδίδουμε ονόματα όπως ευτυχία, χαρά και φόβος.

 Για την ερμηνεία και κατανόηση της φύσης των συναισθημάτων δεν αρκεί μόνο η γνωστική τους ερμηνεία.  Τα συναισθήματα είναι υποκειμενικές καταστάσεις που συνοδεύονται από πολύπλοκες σωματικές αλλαγές, όπως αλλαγές στους χτύπους της καρδιάς ( φόβος = γρηγορότερος ρυθμός ).

 Ακολουθούν ακόμη, αλλαγές στις εκφράσεις του προσώπου.  Η έναρξη ενός συναισθήματος μπορεί να ακολουθεί είτε χωρίς πρόθεση ( η θέα ενός φιδιού )  Μπορεί όμως να προκαλούνται και από τις σκέψεις μας ( νίκη αγαπημένου τενίστα )

Στοιχεία συναισθήματος  Υποκειμενική εμπειρία συναισθήματος  Σωματικές αλλαγές που διαμεσολαβούνται από το αυτόνομο νευρικό σύστημα.  Εκφράσεις προσώπου  Γνωστικές ερμηνείες των καταστάσεων που σχετίζονται με το συναίσθημα.

Ψυχολογία των συγκινήσεων  Η ίδρυση της ψυχολογίας που μελετά τα συναισθήματα οφείλεται σε βιολογικές και κοινωνικές βάσεις καθώς πρώτοι οι Darwin, James και Freud έθεσαν τα θεμέλια της ψυχολογίας και προσπάθησαν να κατανοήσουν τα συναισθήματα.

 Επομένως, οι ψυχολόγοι μελετούν  πώς τα στοιχεία αυτά συνδέονται ώστε να δημιουργήσουν μια εσωτερική συναισθηματική κατάσταση  πώς διαφοροποιούνται οι εσωτερικές καταστάσεις και τι προκαλεί την ένταση των καταστάσεων  πώς οι συναισθηματικές καταστάσεις επηρεάζουν την συμπεριφορά μας.

Σωματικές αλλαγές  Τι γίνεται στο σώμα μας όταν βιώνουμε ένα συναίσθημα ;  Έντονα συναισθήματα όπως ο φόβος ή ο θυμός συνοδεύονται από πολλές σωματικές αλλαγές όπως ξηρότητα στόματος, γρήγοροι χτύποι καρδιάς, γρήγορη αναπνοή, ίδρωμα, τρεμούλιασμα άκρων, λίγωμα στο στομάχι.

Αυτόνομο νευρικό σύστημα  Το αυτόνομο νευρικό σύστημα ( ΑΝΣ ), αποτελείται από 2 υποσυστήματα :  Συμπαθητικό  Παρασυμπαθητικό

 Οι αλλαγές που συντελούνται στο σώμα μας κατά τη συναισθηματική διέγερση είναι αποτέλεσμα της διέγερσης του συμπαθητικού υποσυστήματος του ΑΝΣ.  Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός προετοιμάζεται να εισέλθει σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης ( flight or fight response)

 Το συμπαθητικό σύστημα είναι υπεύθυνο για την προετοιμασία του οργανισμού για δράση.  Το παρασυμπαθητικό σύστημα αναλαμβάνει και επαναφέρει τον οργανισμό στην κανονική κατάσταση ηρεμίας.

 Όπως είναι απόλυτα λογικό, οι δραστηριότητες του ΑΝΣ συνδέονται με συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου.  Κυρίως ο υποθάλαμος και η ιδιαίτερα η αμυγδαλή εμπλέκονται στην συναισθηματική εμπειρία.

 Έρευνες που υποστηρίζουν και τα παραπάνω σημεία έχουν γίνει τόσο σε ανθρώπους όσο και σε ζώα.  Στους ανθρώπους οι δυσλειτουργίες της αμυγδαλής συνδέονται με την εμφάνιση συναισθηματικών προβλημάτων.  Συνδέονται ακόμη και με διάφορες ψυχολογικές διαταραχές όπως η σχιζοφρένεια.

 Υπάρχουν δεδομένα ερευνών που δείχνουν ότι άτομα που έχουν κατεστραμμένη αμυγδαλή δεν μπορούν να αντιληφθούν το συναίσθημα του συνομιλητή τους γιατί αδυνατούν να καταλάβουν τις εκφράσεις του προσώπου.

 Ακόμη, ασθενείς στους οποίους είχε εγκεφαλική βλάβη, με αποτέλεσμα καμία επαφή του νεοφλοιού με την αμυγδαλή έχουν προβλήματα στην κοινωνική τους ζωή, αδυνατώντας να ανταπεξέλθουν σε βασικά ζητήματα.  Τέλος, φαίνεται ότι η ένταση της υποκειμενικής εμπειρίας ενός συναισθήματος έχει σχέση με την ένταση της φυσιολογικής διέγερσης του ΑΝΣ.

Εκφράσεις προσώπου  Τρόποι έκφρασης συναισθημάτων είναι  τόνος φωνής  κινήσεις σώματος  κινήσεις και εκφράσεις προσώπου  Οι μύες του προσώπου μπορούν να παράγουν από διαφορετικές εκφράσεις  Ορισμένες είναι βιολογικά καθορισμένες και έχουν καθολική ερμηνεία.

 Ο Δαρβίνος είναι υπεύθυνος για την μελέτη των εκφράσεων του προσώπου.  Υποστήριξε ότι οι εκφράσεις του προσώπου αναπτύχθηκαν για να βοηθήσουν το άτομο να προσαρμοστεί στο κοινωνικό περιβάλλον.

 Οι ενδείξεις που υποστηρίζουν την καθολικότητα και τον βιολογικό καθορισμό των συναισθημάτων έχουν να κάνουν αφενός με την ανακάλυψη ότι τα νεογέννητα δεν χρειάζεται να μάθουν να εκφράζουν τον πόνο και την ευχαρίστηση.  Άλλα δεδομένα, βασισμένα στις διαπολιτισμικές μελέτες δείχνουν ότι άτομα από διαφορετικές κουλτούρες μπορούν και αναγνωρίζουν εκφράσεις που σχετίζονται με συναισθήματα.

 Οι Ekman & Friesman, έδειξαν τις ίδιες φωτογραφίες που δείχνουν συναίσθημα σε φοιτητές διαφορετικών χωρών ( ΗΠΑ, Βραζιλία, Χιλή, Αργεντινή, Ιαπωνία ) και όλοι ανεξαιρέτως οι φοιτητές έδειξαν υψηλό βαθμό συμφωνίας ανάμεσα στα συναισθήματα που πίστευαν ότι αντιπροσώπευε η κάθε φωτογραφία.

 Την άποψη της καθολικότητας των συναισθημάτων δείχνουν και οι έρευνες που έγιναν με ιθαγενείς της φυλής Φόρε.  Οι ιθαγενείς ποτέ δεν είχαν δει άλλον άνθρωπο πέρα από τους δικούς τους και παρόλα αυτά κατάφεραν να κάνουν σωστή αναγνώριση όλων των συναισθημάτων που αντιστοιχούν σε συναισθήματα εκτός από το γεγονός ότι μπέρδευαν τον φόβο με την έκπληξη.

 Ο μόνος τρόπος να εξηγήσουμε το γεγονός της καθολικότητας των συναισθημάτων είναι να αποδεχθούμε την κοινή εξελικτική βάση στην ανάπτυξη των συναισθημάτων.  Σύμφωνα με τον Δαρβίνο, η αναγνώριση της βάσης των συναισθημάτων βοηθά τα άτομα να επικοινωνήσουν συναισθήματα ώστε να προσαρμόζουν κατάλληλα την συμπεριφορά τους.

 Παρά την ύπαρξη ορισμένων εγγενών και καθολικών συναισθημάτων ρόλο παίζει και το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο εκδηλώνεται οι εκφράσεις.  Ρόλος της διαπολιτισμικότητας σημαντικός καθώς πέρα από χαρά και φόβο που δείχνουν τις ίδιες εκφράσεις του προσώπου παντού, τα αίτια που προκαλούν τα συναισθήματα διαφέρουν από κουλτούρα σε κουλτούρα.

Γνωστική εκτίμηση & Συναίσθημα  Γνωστική εκτίμηση, είναι η διαδικασία αρχικά της ερμηνείας των ερεθισμάτων από το γνωστικό σύστημα στο πλαίσιο των προσωπικών μας εμπειριών. Στη συνέχεια οι αναπαραστάσεις που προκύπτουν αξιολογούνται στο πλαίσιο των στόχων και των κινήτρων.

 Η γνωστική εκτίμηση σαφώς επηρεάζει την συναισθηματική μας εμπειρία.  Η γνωστική εκτίμηση προσφέρει στην ένταση της συναισθηματικής εμπειρίας που βιώνουμε και καθορίζει την έντασή της.

Θεωρίες για τα συναισθήματα  William James: 1800 Υποστήριξε ότι η σωματική αντίδραση προηγείται της βίωσης του συναισθήματος.  Ο James υποστήριξε ανάμεσα στα άλλα ότι ο φόβος ακολουθεί τις σωματικές αντιδράσεις και την ετοιμότητα για φυγή.  Ο φόβος είναι η αναγνώριση της σωματικής αντίδρασης.

Θεωρία James- Lange  Η θεωρία αυτή είναι γνωστή ως θεωρία των James-Lange, καθώς και ο Δανός γιατρός Lange έκανε την ίδια σκέψη.  Σύμφωνα λοιπόν, με αυτήν την θεωρία ο εγκέφαλος αντιδρά άμεσα σε κάποιον συμβάν προκαλώντας σωματικές αλλαγές.

 Εκλυτικό συμβάν Σωματική διέγερση Βίωμα Συναισθήματος

Walter Canon  Σε αντίθεση με την προηγούμενη θεωρία, ο Canon υποστηρίζει ότι τα συναισθήματα δεν εξαρτώνται από αλλαγές στην σωματική διέγερση.  Αυτό συμβαίνει γιατί οι σωματικές αλλαγές συμβαίνουν πολύ αργά για να δημιουργήσουν την αμεσότητα, αφετέρου σωματικές διεγέρσεις αντιστοιχούν σε πολλά συναισθήματα.

 Για τον Canon, τα ερεθίσματα που προκαλούν συναισθήματα μεταφέρονται στον θάλαμο, ο οποίος στέλνει μηνύματα ταυτόχρονα στο ΑΝΣ, και στον κροταφικό λοβό όπου γίνεται το συναίσθημα ενσυνείδητο.

 Εκλυτικό Συμβάν Θάλαμος Σωματική Βίωμα διέγερση συναισθήματος

 Και οι 2 προηγούμενες θεωρίες υστερούν σε σημεία καθώς η θεωρία των Canon- Bard ορθώς δηλώνουν ότι τα ερεθίσματα φτάνουν στον εγκέφαλο αλλά δεν είναι ο θάλαμος αλλά η αμυγδαλή το κύριο μέρος.  Η θεωρία James-Lange είναι σωστή ως προς το θέμα της σωματικής διέγερσης. Δηλαδή, διαφορετικά συναισθήματα συνδέονται με διαφορετικά πρότυπα σωματικής διέγερσης.

Θεωρία 2 παραγόντων  Η πιο σωστή προσέγγιση είναι των 2 παραγόντων σύμφωνα με την οποία τόσο η σωματική διέγερση όσο και η γνωστική εκτίμηση εμπλέκονται στην εμπειρία των συναισθημάτων.  Με άλλα λόγια η σωματική διέγερση σε συνδυασμό με την γνωστική ερμηνεία μιας περιβαλλοντικής κατάστασης δημιουργούν τα συναισθήματα.

Σύγχρονες απόψεις  Ο Zajonc, υποστηρίζει ότι το βίωμα ενός συναισθήματος συμβαίνει πριν να έχουμε χρόνο να εκτιμήσουμε την κατάσταση.  Αντίθετα, ο Lazarus, υποστηρίζει ότι τα συναισθήματα βασίζονται σε γρήγορες γνωστικές εκτιμήσεις που μπορεί να συμβαίνουν ταυτόχρονα με την συναισθηματική εμπειρία.

 Είναι σαφές ότι, με την πάροδο της ηλικίας και την ωρίμανση του ατόμου ανεξάρτητα από το αν προηγείται η σκέψη ή το συναίσθημα διαφοροποιούνται αυτά που οδηγούν στο αντίστοιχο συναίσθημα.  Άλλο μας κάνει χαρούμενους στα 5 άλλο στα 50

 2 είναι οι περιπτώσεις που μπορούμε να βιώσουμε ένα συναίσθημα χωρίς σκέψη.  Όταν μιλάμε για αντανακλαστική αντίδραση σε κάποιο ερέθισμα.  Όταν η γνωστική εκτίμηση δεν είναι συνειδητή.