Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”.

2 Alexander S. Neill 1883-1973 «πιστεύω ότι το παιδί είναι εφοδιασμένο με λογική και ρεαλισμό. Προτιμώ να βγάζω οδοκαθαριστές παρά νευρωτικούς σοφούς»

3 Εργογραφία- Δικτυογραφία http://www.s-hill.demon.co.uk/. Η σελίδα του Σάμερχιλ. Περιγράφεται το μοντέλο “αυτοκυβέρνησης” στο σχολείο του Νιλ. Νeill,A.S. (1976). Σάμερχιλ, το ελεύθερο σχολείο. Αθήνα: Καστανιώτης Νeill,A.S. (1975). Ελευθερία όχι αναρχία, Αθήνα: Μπουκουμάνης Νeill,A.S. (1972). Θεωρία και πράξη της αντιαυταρχικής εκπαίδευσης, Αθήνα: Μπουκουμάνης Holt, J. (1979). Πέρα από το Σάμερχιλ, Αθήνα: Καστανιώτης Hart, H. (εκδ.) (1975). Σάμερχιλ: υπέρ και κατά, Αθήνα: Μπουκουμάνης

4 Η έννοια της ανοιχτής αγωγής Η προβληματική του ορισμού Σκοποί της ανοιχτής αγωγής Μέθοδοι της ανοιχτής αγωγής

5 Η έννοια της ανοιχτής αγωγής Η προβληματική του ορισμού Ανοιχτή αγωγή: ευρύ φάσμα τάσεων από την πλευρά της παιδαγωγικής θεωρίας και της εκπαιδευτικής πράξης Απόπειρες αποσαφήνισης του όρου επικέντρωσαν το ενδιαφέρον τους: 1. Οργανωτική διάσταση της ανοιχτής αγωγής 2. Δεοντολογική διάσταση της ανοιχτής αγωγής 3. Επαναστατική διάσταση της ανοιχτής αγωγής Ανοιχτή αγωγή: μορφή αγωγής η οποία χαρακτηρίζεται από ορισμένους κανόνες σύμφωνα με τους οποίους οι παιδαγωγούμενοι επιδιώκουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σύμφωνες με τα ενδιαφέροντα τους, ενώ οι παιδαγωγοί, σεβόμενοι τους παιδαγωγούμενους, τείνουν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον πλούσιο σε εκπαιδευτικές δυνατότητες παρέχοντας βοήθεια ανάλογα με την προσωπικότητα και τις κλίσεις των παιδαγωγούμενων.

6 Η έννοια της ανοιχτής αγωγής Σκοποί ανοιχτής αγωγής 1. Βελτίωση παραδοσιακού εκπαιδευτικού συστήματος: Γνώσεις και δεξιότητες καθορίζονται από τους ίδιους τους μαθητές 2. Καλλιέργεια των δυνατοτήτων του παιδιού => Σκεπτόμενα άτομα με ενεργό ρόλο στην κοινωνική ζωή και ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας 3. Νέα στάση εκπαιδευτικού σχετικά με το ρόλο του: Αξιοποίηση "αντιδράσεων" των μαθητών Διαμεσολαβητής ανάμεσα στη γνώση και το μαθητή

7 Η έννοια της ανοιχτής αγωγής Μέθοδοι ανοιχτής αγωγής Ενεργός ρόλος του μαθητή Ελεύθερη μάθηση ανάλογη με το ρυθμό και τις ανάγκες του μαθητή Διδασκαλία σε ομάδες μαθητών διαφορετικών ηλικιών Ευέλικτο ωρολόγιο πρόγραμμα, χωρίς εξετάσεις ούτε βαθμολογίες Αυτοαξιολόγηση του μαθητή Ειλικρίνεια, διάλογος, αλληλοσεβασμός στη σχέση εκπαιδευτικού - μαθητή Χώρος ανοιχτός ή με ελεύθερη διαρρύθμιση Ποικιλία μαθησιακού υλικού =>έρευνα και ανακάλυψη

8 Summerhill

9

10 ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ SUMMERHΙLL Μαθητές: εσωτερικοί ηλικίας 5-16 χρονών από διάφορες χώρες 45 ανά έτος χωρίζονταν σε 3 ομάδες κατά ηλικίες 5-7, 8-10, 11-16 χρονών Χώρος: διαρρύθμιση κτιρίων δημιουργεί ατμόσφαιρα χώρου διακοπών Ημερήσιο πρόγραμμα 9:30 -13:00 40λεπτες παραδόσεις από εκπαιδευτικούς 13:00-17:00 Ελεύθερος χρόνος Απογεύματα Διάφορες ενασχολήσεις σε εργαστήρια καλών τεχνών, Αγγειοπλαστικής, Ξυλουργείο, Μηχανουργείο Βράδια Δευτέρα: Κινηματογράφος, Τρίτη: Διαλέξεις ψυχολογίας Τετάρτη: Χορός, Πέμπτη: Ελεύθερη, Παρασκευή: Διάφορες εκπλήξεις, Σάββατο: Σχολική Συνέλευση Εργασία: προαιρετική παρακολούθηση και επιλογή μαθημάτων, προαιρετική εξωσχολική εργασία, χωρίς βαθμούς, εξετάσεις, λήψη αποφάσεων διευθέτησης κοινοτικής ζωής με δημοκρατικό τρόπο Μέθοδος: Το παιδί που θέλει να μάθει, θα μάθει οπωσδήποτε και είναι αδιάφορο με ποια μέθοδο θα επιτευχθεί, χωρίς νέες συγκεκριμένες μεθόδους διδασκαλίας, επιθυμία ως κίνητρο για μάθηση

11 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ =>Καλή φύση του παιδιού =>Ελευθερία =>Δημοκρατική αυτοκυβέρνηση

12 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ =>Ελεύθερη σεξουαλικότητα =>Απουσία θρησκευτικής και ηθικής αγωγής =>Ατομική διάσταση στην αγωγή

13 ΣΧΕΣΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΜΕΝΟΥ Εκπ/κός-μαθητής: =>ισότιμη σχέση με τους μαθητές =>αγάπη, υπομονή, εμπιστοσύνη προς τα παιδιά =>δεν καθοδηγεί τους μαθητές =>ειλικρίνεια, κατανόηση =>παροχή βοήθειας στο μαθητή =>χιούμορ =>φιλικότητα, στοργή

14 Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΝ A. S. NEILL

15 Το σχολείο του Summerhill σήμερα

16 ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΑΥΤΑΡΧΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Το παιδαγωγικό σύστημα του Neill Το φοιτητικό κίνημα της δεκαετίας του `60

17 ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΑΥΤΑΡΧΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Το παιδαγωγικό σύστημα του Neill Το φοιτητικό κίνημα της δεκαετίας του `60

18 Τα εναλλακτικά σχολεία – Το Πειραματικό Λύκειο του Όσλο ως παράδειγμα εναλλακτικού σχολείου

19 Ο Δαυίδ ήταν σχεδόν από βρέφος στο Summerhill. Το μάθημα ήταν μια ανάγκη γι’ αυτόν. Τώρα διδάσκει μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.


Κατέβασμα ppt "Ο Δαυίδ, ένα παιδάκι εννέα χρόνων, έπρεπε να απομονωθεί, γιατί είχε δυνατό βήχα. Έκλαιγε και διαμαρτυρόταν “θα χάσω το μάθημα της Γεωμετρίας του Ρότζερ”."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google