Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή Χριστίνα Μπουτσούκη 1.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή Χριστίνα Μπουτσούκη 1."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή Χριστίνα Μπουτσούκη 1

2 Διαδικαστικά Βιβλίο: Βιβλίο: Στρατηγικό Μάρκετινγκ, Γ. Σιώμκος, 2004, 2η Έκδοση, Εκδόσεις ΣταμούληςΣτρατηγικό Μάρκετινγκ, Γ. Σιώμκος, 2004, 2η Έκδοση, Εκδόσεις Σταμούλης Dibb, Simkin, Pride & Ferrell, Marketing: concepts and strategies, 55 th European Edition, 2006Dibb, Simkin, Pride & Ferrell, Marketing: concepts and strategies, 55 th European Edition, 2006 Αξιολόγηση 50% Εξετάσεις Αξιολόγηση 50% Εξετάσεις Εργασίες Εργασίες Ανάλυση case 10%Ανάλυση case 10% Desk research 10%Desk research 10% Marketing plan 30%Marketing plan 30% 2

3 Περιεχόμενο Διάλεξης Τι είναι η στρατηγική; Τι είναι η στρατηγική; Τι είναι το Μάρκετινγκ; Τι είναι το Μάρκετινγκ; Βασικές Έννοιες Μάρκετινγκ Βασικές Έννοιες Μάρκετινγκ Βασικές Έννοιες Στρατηγικής Βασικές Έννοιες Στρατηγικής 3

4 Τι είναι το Μάρκετινγκ ; Marketing is a societal process by which individuals and groups obtain what they need and want through creating, offering, and freely exchanging products and services of value with others. Philip Kotler (p. 7) 4

5 ΜΚΤ: Έμφαση στις ανάγκες του καταναλωτή 5

6 Ένα απλό Σύστημα Μάρκετινγκ Industry (a collection of sellers) Market (a collection of Buyers) Goods/services Money communication information 6

7 Βασικές Έννοιες Μάρκετινγκ Product or Offering Value and Satisfaction Needs, Wants, and Demands Exchange and Transactions Relationships and Networks Target Markets & Segmentation Marketing Channels Supply Chain Competition Marketing Environment 7

8 Τα 4 Ps & Τα 4 Cs Marketing Mix Product Price Promotion Place Customer Solution Customer Cost Communication Conven- ience 8

9 Τι είναι η Στρατηγική ; Η Στρατηγική αποτελεί ένα ενοποιημένο, περιεκτικό και ολοκληρωμένο σχέδιο που αναπτύσσεται προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι της επιχείρησης. Η Στρατηγική αποτελεί ένα ενοποιημένο, περιεκτικό και ολοκληρωμένο σχέδιο που αναπτύσσεται προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι της επιχείρησης. 2 βασικά χαρακτηριστικά της Στρατηγικής: α) η στρατηγική γίνεται, αναπτύσσεται πριν από τις δραστηριότητες που εφαρμόζεται, και β) η στρατηγική εφαρμόζεται συνειδητά και σκόπιμα. 2 βασικά χαρακτηριστικά της Στρατηγικής: α) η στρατηγική γίνεται, αναπτύσσεται πριν από τις δραστηριότητες που εφαρμόζεται, και β) η στρατηγική εφαρμόζεται συνειδητά και σκόπιμα. 9

10 Όραμα (Vision) Τωρινή Κατάσταση Φυσιολογική Κατάσταση Επιθυμητή Κατάσταση 10

11 Αποστολή (Mission) Avis Rent-a-Car «Δουλειά μας είναι να νοικιάζουμε αυτοκίνητα. Αποστολή μας είναι η συνολική ικανοποίηση του πελάτη…….Είμαστε η 2 η εταιρία ενοικιάσεων αυτοκινήτων αλλά ο στόχος μας είναι να γίνουμε η πρώτη» Avis Rent-a-Car «Δουλειά μας είναι να νοικιάζουμε αυτοκίνητα. Αποστολή μας είναι η συνολική ικανοποίηση του πελάτη…….Είμαστε η 2 η εταιρία ενοικιάσεων αυτοκινήτων αλλά ο στόχος μας είναι να γίνουμε η πρώτη» General Electric «Να γίνουμε η πιο ανταγωνιστική επιχείρηση στον κόσμο με το να είμαστε οι Νο.1 ή Νο.2 σε μερίδιο αγοράς στην κάθε επιχείρηση ή αγορά που δραστηριοποιούμαστε» General Electric «Να γίνουμε η πιο ανταγωνιστική επιχείρηση στον κόσμο με το να είμαστε οι Νο.1 ή Νο.2 σε μερίδιο αγοράς στην κάθε επιχείρηση ή αγορά που δραστηριοποιούμαστε» 11

12 Στόχοι Εκφράζονται με ποσοτικούς / μετρήσιμους όρους Εκφράζονται με ποσοτικούς / μετρήσιμους όρους Συγκεκριμένη χρονική προθεσμία για την εκπλήρωση τους Συγκεκριμένη χρονική προθεσμία για την εκπλήρωση τους Πρόκληση και εφικτοί Πρόκληση και εφικτοί 12

13 Κακοί και καλοί στόχοι Μεγιστοποίηση κερδών Μεγιστοποίηση κερδών Βελτίωση ποιότητας προϊόντος Βελτίωση ποιότητας προϊόντος Ηγεσία αγοράς Ηγεσία αγοράς Αύξηση αποδοτικότητας Αύξηση αποδοτικότητας 18% απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων 18% απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων 35% μερίδιο αγοράς 35% μερίδιο αγοράς 8% αύξηση παραγωγικότητας 8% αύξηση παραγωγικότητας 30% των πωλήσεων να προέρχονται από νέα προϊόντα 30% των πωλήσεων να προέρχονται από νέα προϊόντα 13

14 Στόχοι–Στρατηγικές–Προγράμματα ΜΚΤ Στόχοι ΜΚΤ Στρατηγικές ΜΚΤ Στόχοι Προγραμμάτων Προγράμματα ΜΚΤ Αύξηση πωλήσεων 40% για το 2006 (επιχείρηση υψηλής ποιότητας/εικόνας) Ανάπτυξη εικόνας υψηλής ποιότητας Ανάπτυξη βελτιωμένου προϊόντος μέχρι Δεκ.2005 Τμήμα R&D επανασχεδιασμός προϊόντος για επίτευξη ποιότητας Αύξηση τιμής Επανασχεδιασμός συσκευασίας έως Δεκ επανασχεδιασμός συσκευασίας για νέα επιθυμητή εικόνα Μείωση κόστους κατά 7% έως Δεκ.2005 Μείωση κόστους υλικών Μελέτη για μείωση στην ανάπτυξη και τον επανασχεδιασμό έρευνα 14

15 Επίπεδα Στρατηγικής ΕπίπεδοΣχεδιασμούManagementΆξοναςΣχεδιασμούΤύποςΣχεδιασμού ΕπιχείρησηΑνώτατο Μείγμα SBU Στρατηγικός Σχεδιασμός ΜΚΤ Στρατηγική Επιχειρησιακή μονάδα (SBU) Διευθυντές Επιχειρησιακών Μονάδων Μείγμα Προϊόντων στο SBU Στρατηγικός Σχεδιασμός ΜΚΤ Μονάδα προϊόντος - αγοράς PMU Διευθυντές προϊόντων - μαρκών Γραμμές προϊόντων και μαρκών Σχεδιασμός ΜΚΤ 15

16 Δημιουργία Αξίας … ΜΚΤ και δημιουργία αξίας ΜΚΤ και δημιουργία αξίας Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και αξία καταναλωτή Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και αξία καταναλωτή 16

17 Ιδεολογία του ΜΚΤ Προσανατολισμός στην αγορά (market orientation) Προσανατολισμός στην αγορά (market orientation) Προσανατολισμός στον ανταγωνιστή (competitor orientation) Προσανατολισμός στον ανταγωνιστή (competitor orientation) Εξωτερικός προσανατολισμός (external orientation) Εξωτερικός προσανατολισμός (external orientation) Κοινωνικός προσανατολισμός (societal concept) Κοινωνικός προσανατολισμός (societal concept) 17

18 Μοντερνισμός Προϊόν Α Προϊόν Β Προϊόν Γ Προϊόν Δ Προϊόν Ε Καταναλωτής 18

19 Μεταμοντέρνο ΜΚΤ (Δεν υπάρχει κέντρο) Καταναλωτής Οργανισμός Προϊόν 19

20 Στρατηγική ΜΚΤ Ξεκάθαρος ορισμός αγοράς Ξεκάθαρος ορισμός αγοράς Τοποθέτηση με έμφαση στα πλεονεκτήματα προϊόντων και υπηρεσιών Τοποθέτηση με έμφαση στα πλεονεκτήματα προϊόντων και υπηρεσιών Χρονική στιγμή εισόδου και εξόδου από την αγορά Χρονική στιγμή εισόδου και εξόδου από την αγορά Εστίαση σε κρίσιμα πλεονεκτήματα οράματα και αξίες Εστίαση σε κρίσιμα πλεονεκτήματα οράματα και αξίες Ευλυγισία Ευλυγισία Συντονισμός ΜΚΤ με άλλες λειτουργίες Συντονισμός ΜΚΤ με άλλες λειτουργίες Μακροπρόθεσμη προοπτική. Μακροπρόθεσμη προοπτική. 20

21 Μήτρα Στρατηγικού Σχεδιασμού Δυνατότητα Επιχείρησης να εκμεταλλευτεί Μεγάλη Μικρή Μεγάλη Μικρή Ευκαιρία Στρατηγικό παράθυρο Νέα προϊόντα Νέες αγορές Υπάρχοντα προϊόντα Απόκτηση πόρων Διαποίκιλση (diversification) Στρατηγικές χαμηλής Ανάπτυξης Niche αγοράς Αποτελεσματικότητα κόστους Αποφυγή (Avoid) Αποεπένδυση (Divest) 21

22 Ευελιξία και Εστίαση Εστίαση Ευελιξία Χαμηλή Υψηλή Εμπλοκή Παράλυση Διηνεκής Αναγέννηση Χάος 22


Κατέβασμα ppt "Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή Χριστίνα Μπουτσούκη 1."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google